User Tag List

Sayfa 2/2 İlkİlk 12
25 sonuçtan 20 ile 25 arası

Konu: R/S Ratio

  1. #20
    levent - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Jan 2006
    Yaş
    36
    Şehir
    İzmir
    Mesaj
    18.438
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    97 Post(s)
    Tagged
    3 Thread(s)
    Yağ jetleri emin olmamakla beraber, tek bir noktada oluşabilecek overheating i önlüyor.

    Bunu da belli aralıklarda yağ püskürterek hem sürtünme azaltma amaçlı, hem de ısı dağılımı amaçlı yapıyor sanıyorum.

    Çok bilgim yok yağ jetleri hakkında..

  2. #21
    Y.Emre - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Feb 2010
    Şehir
    Somewhere in nowhere
    Mesaj
    2.366
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    5 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Malın yapısı elektroniği olmayan nozzle gibi görünüyor, geleni gönderiyor sanki ?

    Forumda bilen yokmudur ?

  3. #22
    levent - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Jan 2006
    Yaş
    36
    Şehir
    İzmir
    Mesaj
    18.438
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    97 Post(s)
    Tagged
    3 Thread(s)

  4. #23

    Üyelik
    May 2014
    Yaş
    35
    Şehir
    Türkiye
    Mesaj
    13
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı Y.Emre Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    Ana yataklar için, piston tdc'de iken düşey yöndeki stressler artacaktır zaten yatağın şeklinden dolayı da birde stress konsantrasyonu da oluşacaktır sanıyorum. Gerçi artan merkezcil ivme ana yataklarda her yöndeki kuvveti arttırır diye düşünüyorum ama bilemedim? Bence de piston çevresinde ısıdan kurtulurken krank çevresinde ekstra ısı oluşur.. Yağ jetleri nasıl çalışıyor anlamadım zaten

    Tdc'de geçen uzun daha zamanın, daha verimli yanmaya da katkısı var sanıyorum? yanlışmıyım
    Yok dogru soluyosun.Piston ne kadr cok uzun süre kalırsa TDC de yanma o kadar verimli gerçekleşir.

  5. #24
    shkodra - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Jun 2013
    Yaş
    62
    Şehir
    İstanbul
    Mesaj
    1.576
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    8 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)


    Rs Cosworth' ta Yağ pompasına bağlı yağ borusu ve yukarı doğru yağ püsküren ağızlar var.

    Standard Çap, Strok, PistonKol Ölçüler ise şöyledir..
    Çap : 90,8mm
    Strok : 76,95mm
    Çap / Strok Oranı :1,18
    PistonKol : 128,5mm
    Rod/Strok Ratio :1,67
    Yaklaşık 380 - 420 bhp

    Eğer daha yüksek güç elde etmek istiyorsak
    PistonKol : 136,5mm
    Rod/Strok Ratio: 1,77

  6. #25
    Y.Emre - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Feb 2010
    Şehir
    Somewhere in nowhere
    Mesaj
    2.366
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    5 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Ders çalışırken aklıma geldi, belli noktalardaki piston kol krank hızını hesaplamayı bilmeyipte hesaplamak isteyenler olursa diye ekliyorum. Direkt formül falan değil ama okuyunca bi akşamda halledilmeyecek şey de değil.

    Course: Mekanizma Tekniği konum, hız ve ivme analizi bölümlerini okumak yeterli

Konu Bilgileri

Users Browsing this Thread

Şu an 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 konuk)

Yetkileriniz

  • Konu Acma Yetkiniz Yok
  • Cevap Yazma Yetkiniz Yok
  • Eklenti Yükleme Yetkiniz Yok
  • Mesajınızı Değiştirme Yetkiniz Yok
  •