User Tag List

Sayfa 2/2 İlkİlk 12
33 sonuçtan 20 ile 33 arası

Konu: civic hararet problemi

  1. #20
    commando06 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    May 2014
    Yaş
    43
    Şehir
    ankara
    Mesaj
    89
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı kadir jdm civic Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    Contasnız yanmış kapagı açtırmanız gerekmektedir. daha fazla km yapmayın gömleklerde çökmeye sebeb olursunuz. geçmiş olsun
    aracınız kapak contasını yakmıs yada zelemeıs yada kapak yamulmus

    arkadas dogru yazmıs ve eger hala kullanmaya devam edersenız blok yuzeyı bıle taslama ısteyebılır
    cok sıkıntılı gunler gecırırsınız
    gıdın contanız degıssın

  2. #21

    Üyelik
    Oct 2013
    Yaş
    36
    Şehir
    İStanbul
    Mesaj
    509
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    cart diye conta yazmayın. tgigerle beraber donen devırdaime bakın sonra kapak acın. Sonucta fabrıkanın torkladıgı kapagı kımse torklamayamaz kolay kolay.

    sonrasında baktın devır daimın ımpelerı normal sonra kapagı sokturun zaten kapak sokulurken trıger bosa cıkıcak.

    kapagı soktururur contanın zedelenmemıs oldugunu gorursenız ınsan uzulur doğal olarak.

    he devırdaımı soktunuz ımpelerde ufak bır asınma var ama garantı bu dıyemıyosanız kapagı sokturun ıkı sefer ıscılık vermektense.

    Ama aracımın daha oonce kapagı kımsenın sokmedıgını bılıyorsam devırdaimi degısır denemeyı goze alırdım ben olsam

    zaten bellı eder hemen.

  3. #22
    sercanavcı - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Jun 2011
    Yaş
    37
    Şehir
    İZMİR
    Mesaj
    419
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    cok yüksek ihtimalle contayı yakmışsınız kapagı acmanız gerekmektedir cıvıc kolay kolay anlattıklarınızı yapıcak bi araç degil ya termostatı acmaz ya fan müşürü arızalıdır onlara baktırmışsınız onun dısında birtek conta kalıyor hararetle ilgili çok kafa yordum zamanında conta diyorum geçmiş olsun...

  4. #23

    Üyelik
    Mar 2013
    Yaş
    38
    Şehir
    bursa
    Mesaj
    15
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı drago Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    bursada iyi hondacılar var, bence siz ustanızı değiştirin, vtec 2 pek böyle işler yapacak bir araç değil.

    olmadı yetkili servise bırakın, onlar çözmeye çalışsın, sizin ustanız çözemeyecek gibi.

    site üyelerinden DENON var, bursadaydı sanırım, vtec 2 konusunda her konuda yorumu olan biri. Bence özel mesaj atın, belki yardımı olur.

    konuyu görürse belki yazar görüşlerini

  5. #24

    Üyelik
    Mar 2013
    Yaş
    38
    Şehir
    bursa
    Mesaj
    15
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı bymurat___61 Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    cart diye conta yazmayın. tgigerle beraber donen devırdaime bakın sonra kapak acın. Sonucta fabrıkanın torkladıgı kapagı kımse torklamayamaz kolay kolay.

    sonrasında baktın devır daimın ımpelerı normal sonra kapagı sokturun zaten kapak sokulurken trıger bosa cıkıcak.

    kapagı soktururur contanın zedelenmemıs oldugunu gorursenız ınsan uzulur doğal olarak.

    he devırdaımı soktunuz ımpelerde ufak bır asınma var ama garantı bu dıyemıyosanız kapagı sokturun ıkı sefer ıscılık vermektense.

    Ama aracımın daha oonce kapagı kımsenın sokmedıgını bılıyorsam devırdaimi degısır denemeyı goze alırdım ben olsam

    zaten bellı eder hemen.
    daha öncede belirtmiştim, devirdaim olmakta ama bu ne derece verimli bilmiyorum. araç zaten termostat açmadığı için ilk bunu yaptı. hadi değiştirdik bu sefer ara ara açmamaya başladı. ya biyerden hava yapıyor yada conta cidden yanık.

    araç motoru açılmadı o kesin 2. sahibiyim aracın. ilk öncelik radyatör kapağı , lpg teşkilatını elden geçirmek ve sonra devirdaim .

  6. #25

    Üyelik
    Mar 2013
    Yaş
    38
    Şehir
    bursa
    Mesaj
    15
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı sercanavcı Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    cok yüksek ihtimalle contayı yakmışsınız kapagı acmanız gerekmektedir cıvıc kolay kolay anlattıklarınızı yapıcak bi araç degil ya termostatı acmaz ya fan müşürü arızalıdır onlara baktırmışsınız onun dısında birtek conta kalıyor hararetle ilgili çok kafa yordum zamanında conta diyorum geçmiş olsun...
    bugün araçta rolantide bi dengesizlik vardı. sanki stop edicek kıvama getiriyo kendini. durduğu yerde oldu bu olay. özel bi ford servisine gittim ( ford ne alaka demeyin tavsiye etti işte birileri) öyle baktı etti fan açtırdı altına girdi üstünden çıktı hiçbişey gözükmüyo dedi ters giden. ben olsam bu şekilde koşardım aracı dedi , al bide burdan yak şimdi.

  7. #26
    overblack - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Dec 2006
    Yaş
    51
    Şehir
    honda16.com
    Mesaj
    2.248
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    1 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    würth'ün conta testi yapan kimyasalları var.
    komançero garage

  8. #27
    onur_si - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Feb 2013
    Yaş
    42
    Şehir
    istanbul
    Mesaj
    880
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    3 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    radyatorden kabarcık conta yanmaya işarettir, bence kumar oynamayın bi conta değiştirin ilerde daha büyük sorun yaşamayın, hararet görmüş araç conta yanmasa bile ilerki zamanlarda en ufak sıkıştırmada contanın en zayıf yerinden en olmadık yerde yanar.

  9. #28

    Üyelik
    Mar 2013
    Yaş
    38
    Şehir
    bursa
    Mesaj
    15
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı overblack Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    würth'ün conta testi yapan kimyasalları var.

    würth müydü bilemem ama conta testide yaptık şırıngalı bi aletle %90 dendi.

  10. #29
    akıncı - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Oct 2009
    Yaş
    39
    Şehir
    türkiye /ankara
    Mesaj
    455
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    %90 nedır anlamadım o işin yuzdesı nasıl oluyor, suya kompresor verıyosa bıtmıştır olay ankarada olsan gel bakalım çozelım dıyecem ama uzaksın

  11. #30

    Üyelik
    Mar 2013
    Yaş
    38
    Şehir
    bursa
    Mesaj
    15
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı akıncı Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    %90 nedır anlamadım o işin yuzdesı nasıl oluyor, suya kompresor verıyosa bıtmıştır olay ankarada olsan gel bakalım çozelım dıyecem ama uzaksın

    o sudan karbonmonoksit gibi bi gaz ölçerek yapılıyo bildiğim kadarıyla. %60 65 ler tehlike oluyomuş. söylenenleri yazıyorum. ankara uzak kayboluruz oralarda

  12. #31
    Shinigami - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Oct 2013
    Yaş
    34
    Şehir
    Eskişehir
    Mesaj
    121
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Fan açana kadar radyatör kapağı açık beklerseniz kaynayan suyun kabarcık yaptığını görürsünüz. Aracınızda antifiriz var mı diye sormaya pek gerek yok gibi duruyor sürekli su takviyesiyle kalmamıştır zaten...

    Bende su eksiltme vardı ve radyatör kapağında ara ara kabarcık görüyordum. Ancak gözde görülen bi yerde ıslaklık yada kaçak yoktu. Conta dedim ve suyu tamamlayıp kendi özel servisimin yolunu tuttum... Ama conta değilmiş çok küçük bi çatlak varmış hortumda halloldu. Yani her görülen kabarcık conta olmayabiliyormuş.

    Suyun geri tepmesi (özellikle sıkıştırınca) motorda devir daim olan suyun dış bir etken tarafından (kompresyon ve akabinde hava basıncı) sıkıştırılmasıyla olur... Buna sebep conta olabilir. Devir daim pompası öncesindeki bir hortumdaki çatlak olabilir. (yüksek hızda çalışan devir daim pompası basınç yaratmak için öncesinde vakum oluşturur. çatlak varsa hava da çekmeye başlar ve sistem içerisine giren hava ve suyu dışarı atar) Öyle yada böyle sistem bir şekilde hava yapıyor. Kapak açtırmak yeterince pahalı geleceği için tüm sistemi (hortumlar ve kalorifer peteği dahil) iyice gözden geçirmenizde fayda var derim. Contaysa zaten çok geçmiş olsun. Yenisini kesinlikle orjinal takın...
    Alıntı taytay Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    Yeni motor yapmış sonra ustasıyla çıkıp gazlamış *** dynosuna göre 210 hp olduğuna karar vermişler biz hala çabalıyalım yıl olmuş 2014

  13. #32

    Üyelik
    Mar 2013
    Yaş
    38
    Şehir
    bursa
    Mesaj
    15
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı Shinigami Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    Fan açana kadar radyatör kapağı açık beklerseniz kaynayan suyun kabarcık yaptığını görürsünüz. Aracınızda antifiriz var mı diye sormaya pek gerek yok gibi duruyor sürekli su takviyesiyle kalmamıştır zaten...

    Bende su eksiltme vardı ve radyatör kapağında ara ara kabarcık görüyordum. Ancak gözde görülen bi yerde ıslaklık yada kaçak yoktu. Conta dedim ve suyu tamamlayıp kendi özel servisimin yolunu tuttum... Ama conta değilmiş çok küçük bi çatlak varmış hortumda halloldu. Yani her görülen kabarcık conta olmayabiliyormuş.

    Suyun geri tepmesi (özellikle sıkıştırınca) motorda devir daim olan suyun dış bir etken tarafından (kompresyon ve akabinde hava basıncı) sıkıştırılmasıyla olur... Buna sebep conta olabilir. Devir daim pompası öncesindeki bir hortumdaki çatlak olabilir. (yüksek hızda çalışan devir daim pompası basınç yaratmak için öncesinde vakum oluşturur. çatlak varsa hava da çekmeye başlar ve sistem içerisine giren hava ve suyu dışarı atar) Öyle yada böyle sistem bir şekilde hava yapıyor. Kapak açtırmak yeterince pahalı geleceği için tüm sistemi (hortumlar ve kalorifer peteği dahil) iyice gözden geçirmenizde fayda var derim. Contaysa zaten çok geçmiş olsun. Yenisini kesinlikle orjinal takın...
    Kacak ariyorum bulamiyorum. Kalorifer aklima geliyor sokucem sanirim. Evet sikistirinca ne oluyorsa oluyor zaten. Antifiriz yari yariyadir şuan su ekliye ekliye. Birde kapak acikken fan actirinca su çekilip yerine kopuk cikariyo beyaz. Sonra kayboluyo

  14. #33

    Üyelik
    Oct 2013
    Yaş
    36
    Şehir
    İStanbul
    Mesaj
    509
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    hort

    konuyu tesadufen gordum. Bir ıkı yorumumuda gordum. Antifirizsizlik ve asınmıs kapak civic gıbı sogutma sıstemlerınde hızla su eksiltirir. Sebebı ıse ies vtec2 kaç derecede acıyor fanı bılmıyorum ama ies tam 95 derecede acar 5 ile 8 derece su sıcaklıgını dusuruurur. Dongu boyle devam eder. (service manuelınden konusuyorum sanayıden yada bır yerlerden duyup yada okudugum deil)

    Simdi gelellım antıfırızsız cıvıc neden su eksıltır. bıraazda radyatorumuzun eskıdıgını bıraz da pislendıdını dusuncek olursak. su sureklı 93 94 cıvarlarında gecezek buda suyuufak ufak buharlaştırırır. 1.1 lık kapak var ve sağlamsa bu buharlaşmayı tutarak eksilemz suyumuz. komple su olsa dail. Ama bu kapak işlevını yıtırır veyahut 0.9 luk kapak olur ise ufak ufak buharlasır. aynı hızla buharlaştıkca aracta su azaldıgı ıcın fan bile açılamama ıhtımalı vardır. Muhtemelen sızdekı durumda budur.

    Şimcıkte gelleım antıfırızlı suya; antıfıızlı su, karısım oranına gore 110 120 dercelerde hatta yuzde 70 konulursa antıfıırz. (yuzde 70 ın ustu tavsıye edılmıomus totalın insraction bookundan bu bılgıde) +130 dercelerde kaynar. YAnı buhar fazı olusturur. Tabı o sıcaklılara normal sorunsuz bır sogutma sıstemınde ulaşamazsınız
    bu gıbı durumda buhar fazı olusmayınca sıstemde hem kapak yorulup cabuk bozulmaz hemde su eksılmez. GAyet net mantık.

    Birde herseye cart dıye conta yazagına kımse yorum yapmasın. Contaya gelene kadar. Bakılması gereken yerlerı yazarsak el bırlıgıyle bırımızın aklına gelmeyen baskasının aklına gelebılır. Bir problem cozmenın ekenomık mantıgı olur. Gayet muhendıs yaklasımı olarak.

    Bu arada contaya kesın teshıs soyle konuyor. her bujıden o sılındır Top dead center dayken yanı en ust olu noktadayken. Kompresyon degerrı 150 psi ise 150psi basınc verılir. radyator kapagından baloncukar gozlemlenır. baloncuk yoksa conta saglandır dıyebılırız. Ama basınc tutmuyosa belkı kapagın catlaktır. Ama bundada kullanılan ekıpmandan kaçıradabılır. yanı ıyı teshıslen hıc bısey sokmeden. tashıs koyulur. Bziim memlektımızn guzel ustaları pek bu yontemı tercıh etmezler.
    iyi forumlar.

Konu Bilgileri

Users Browsing this Thread

Şu an 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 konuk)

Yetkileriniz

  • Konu Acma Yetkiniz Yok
  • Cevap Yazma Yetkiniz Yok
  • Eklenti Yükleme Yetkiniz Yok
  • Mesajınızı Değiştirme Yetkiniz Yok
  •