cart diye conta yazmayın. tgigerle beraber donen devırdaime bakın sonra kapak acın. Sonucta fabrıkanın torkladıgı kapagı kımse torklamayamaz kolay kolay.
sonrasında baktın devır daimın ımpelerı normal sonra kapagı sokturun zaten kapak sokulurken trıger bosa cıkıcak.
kapagı soktururur contanın zedelenmemıs oldugunu gorursenız ınsan uzulur doğal olarak.
he devırdaımı soktunuz ımpelerde ufak bır asınma var ama garantı bu dıyemıyosanız kapagı sokturun ıkı sefer ıscılık vermektense.
Ama aracımın daha oonce kapagı kımsenın sokmedıgını bılıyorsam devırdaimi degısır denemeyı goze alırdım ben olsam
zaten bellı eder hemen.
cok yüksek ihtimalle contayı yakmışsınız kapagı acmanız gerekmektedir cıvıc kolay kolay anlattıklarınızı yapıcak bi araç degil ya termostatı acmaz ya fan müşürü arızalıdır onlara baktırmışsınız onun dısında birtek conta kalıyor hararetle ilgili çok kafa yordum zamanında conta diyorum geçmiş olsun...
daha öncede belirtmiştim, devirdaim olmakta ama bu ne derece verimli bilmiyorum. araç zaten termostat açmadığı için ilk bunu yaptı. hadi değiştirdik bu sefer ara ara açmamaya başladı. ya biyerden hava yapıyor yada conta cidden yanık.
araç motoru açılmadı o kesin 2. sahibiyim aracın. ilk öncelik radyatör kapağı , lpg teşkilatını elden geçirmek ve sonra devirdaim .
bugün araçta rolantide bi dengesizlik vardı. sanki stop edicek kıvama getiriyo kendini. durduğu yerde oldu bu olay. özel bi ford servisine gittim ( ford ne alaka demeyin tavsiye etti işte birileri) öyle baktı etti fan açtırdı altına girdi üstünden çıktı hiçbişey gözükmüyo dedi ters giden. ben olsam bu şekilde koşardım aracı dedi , al bide burdan yak şimdi.
radyatorden kabarcık conta yanmaya işarettir, bence kumar oynamayın bi conta değiştirin ilerde daha büyük sorun yaşamayın, hararet görmüş araç conta yanmasa bile ilerki zamanlarda en ufak sıkıştırmada contanın en zayıf yerinden en olmadık yerde yanar.
%90 nedır anlamadım o işin yuzdesı nasıl oluyor, suya kompresor verıyosa bıtmıştır olay ankarada olsan gel bakalım çozelım dıyecem ama uzaksın
Fan açana kadar radyatör kapağı açık beklerseniz kaynayan suyun kabarcık yaptığını görürsünüz. Aracınızda antifiriz var mı diye sormaya pek gerek yok gibi duruyor sürekli su takviyesiyle kalmamıştır zaten...
Bende su eksiltme vardı ve radyatör kapağında ara ara kabarcık görüyordum. Ancak gözde görülen bi yerde ıslaklık yada kaçak yoktu. Conta dedim ve suyu tamamlayıp kendi özel servisimin yolunu tuttum... Ama conta değilmiş çok küçük bi çatlak varmış hortumda halloldu. Yani her görülen kabarcık conta olmayabiliyormuş.
Suyun geri tepmesi (özellikle sıkıştırınca) motorda devir daim olan suyun dış bir etken tarafından (kompresyon ve akabinde hava basıncı) sıkıştırılmasıyla olur... Buna sebep conta olabilir. Devir daim pompası öncesindeki bir hortumdaki çatlak olabilir. (yüksek hızda çalışan devir daim pompası basınç yaratmak için öncesinde vakum oluşturur. çatlak varsa hava da çekmeye başlar ve sistem içerisine giren hava ve suyu dışarı atar) Öyle yada böyle sistem bir şekilde hava yapıyor. Kapak açtırmak yeterince pahalı geleceği için tüm sistemi (hortumlar ve kalorifer peteği dahil) iyice gözden geçirmenizde fayda var derim. Contaysa zaten çok geçmiş olsun. Yenisini kesinlikle orjinal takın...
hort
konuyu tesadufen gordum. Bir ıkı yorumumuda gordum. Antifirizsizlik ve asınmıs kapak civic gıbı sogutma sıstemlerınde hızla su eksiltirir. Sebebı ıse ies vtec2 kaç derecede acıyor fanı bılmıyorum ama ies tam 95 derecede acar 5 ile 8 derece su sıcaklıgını dusuruurur. Dongu boyle devam eder. (service manuelınden konusuyorum sanayıden yada bır yerlerden duyup yada okudugum deil)
Simdi gelellım antıfırızsız cıvıc neden su eksıltır. bıraazda radyatorumuzun eskıdıgını bıraz da pislendıdını dusuncek olursak. su sureklı 93 94 cıvarlarında gecezek buda suyuufak ufak buharlaştırırır. 1.1 lık kapak var ve sağlamsa bu buharlaşmayı tutarak eksilemz suyumuz. komple su olsa dail. Ama bu kapak işlevını yıtırır veyahut 0.9 luk kapak olur ise ufak ufak buharlasır. aynı hızla buharlaştıkca aracta su azaldıgı ıcın fan bile açılamama ıhtımalı vardır. Muhtemelen sızdekı durumda budur.
Şimcıkte gelleım antıfırızlı suya; antıfıızlı su, karısım oranına gore 110 120 dercelerde hatta yuzde 70 konulursa antıfıırz. (yuzde 70 ın ustu tavsıye edılmıomus totalın insraction bookundan bu bılgıde) +130 dercelerde kaynar. YAnı buhar fazı olusturur. Tabı o sıcaklılara normal sorunsuz bır sogutma sıstemınde ulaşamazsınız
bu gıbı durumda buhar fazı olusmayınca sıstemde hem kapak yorulup cabuk bozulmaz hemde su eksılmez. GAyet net mantık.
Birde herseye cart dıye conta yazagına kımse yorum yapmasın. Contaya gelene kadar. Bakılması gereken yerlerı yazarsak el bırlıgıyle bırımızın aklına gelmeyen baskasının aklına gelebılır. Bir problem cozmenın ekenomık mantıgı olur. Gayet muhendıs yaklasımı olarak.
Bu arada contaya kesın teshıs soyle konuyor. her bujıden o sılındır Top dead center dayken yanı en ust olu noktadayken. Kompresyon degerrı 150 psi ise 150psi basınc verılir. radyator kapagından baloncukar gozlemlenır. baloncuk yoksa conta saglandır dıyebılırız. Ama basınc tutmuyosa belkı kapagın catlaktır. Ama bundada kullanılan ekıpmandan kaçıradabılır. yanı ıyı teshıslen hıc bısey sokmeden. tashıs koyulur. Bziim memlektımızn guzel ustaları pek bu yontemı tercıh etmezler.
iyi forumlar.
Şu an 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 konuk)