User Tag List

Sayfa 3/4 İlkİlk 1234 SonSon
61 sonuçtan 39 ile 57 arası

Konu: Hangi Benzin ?

  1. #39
    SubieGuy - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Aug 2006
    Yaş
    50
    Şehir
    Turan Lowlands
    Mesaj
    379
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    2 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı commando06 Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    şimdi vereceğim cevap açın okuyun çıkışından ağır olmaması için nezaketen diyorumki o yazdıkların hangi kaynağa ait ise o kaynak yanlış yada sen yanlış alıntı yapmıssın yada v.s nötr yaklasımlar

    ben rafineri üretim personeliyim yani daha açık net nasıl bu işin mutfağında ve doğru bilgi sahibi olduğumu yazabilirim bilemedim

    ne deyim yani simdi birazdan surdanda biri bende maden suyu ekleyip oktan ayarlıyorum der hadı uğras dur

    elımden ve bıldıklerım doğrultusunda yazdım

    bundan sonrasına gücüm yetmez
    iyi forumlar
    Yönetmelikleri açıp okumaktan ne zarar gelir?

    Saygı çerçevesinde, ben sizin bulunduğunuz pozisyondan da daha upstream'ım desem, yeri olur sanırım. Çokuluslu firmalarda dünyanın farklı coğrafyalarında uzun sürelerdir bunun üzerine çalışıyorum...

    Şu anda ülkemizde oktan artırma amaçlı saf ethanol ile yürüyen yarış araçları var, eskiden bulunan (ve ithal edilen) 100 oktan yakıt ile sorunsuz yürürken, bugün pompadan aldığı 95 oktan ile standart aracı vuruntu yaptığı için deposuna 5 litre etanol ekleyerek tekrar sağlıklı yürüyen bir sürü kullanıcı var.

    Yüz yüze bu konuyu tartışmayı tercih ederim, internet üzerinden yanlış anlaşılmalar olabiliyor, fakat madem rafineri personelisiniz, elinizin altındaki kaynaklardan oktan sayısı ve farklı yakıtların oktan numaraları üzerine bir okuma yapabilirsiniz, sonrasında daha verimli konuşuruz...

  2. #40
    ghibli06 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Dec 2009
    Yaş
    50
    Şehir
    Ankara, Çayyolu
    Mesaj
    10.560
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    129 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı commando06 Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    e85 saf ethanol degıl
    ama saf ethanolle bı arac yuruyorsada benzın katkılı yakıt tuketen aractan daha az zararlıdır cevreye yanı daha cevrecıdır
    ha saf ethanolden yuksek verım alacak bı motor ıcad etmıstır

    yada saf ethanolden daha ıyı verım almıstır yazılım yardımıyla yada baska duzeneklerle oda olabılır
    saf ethanol u kullanarak benzınden aldıgı verımden daha fazlasını almıstır onun ıcın tercıh etmıstır v.s artırabılırız bu durumu

    ama ethanol kullanımının sebebı
    bırıncısı cevresel
    ıkıncısı ekonomıktır sebeblerdır
    bu lafın üzerine ben çekiliyorum
    Ne Mutlu Türk'üm Diyene...

    http://kocmardogaltas.wix.com/kocmar

  3. #41
    SubieGuy - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Aug 2006
    Yaş
    50
    Şehir
    Turan Lowlands
    Mesaj
    379
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    2 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı commando06 Nickli Üyeden Alıntı
    ama bence kullanmayın oyle urunlerı paranıza yazık
    Bu konuda anlaşıyoruz, 60 litre depoya 200cc ürünle oktan artırmayı beklemek naiflik olur, o istasyonlarda satılan oktan artırıcıların çoğu ya MTBE, ya alkol ya da solvent oluyor, gerçekten paranıza yazık...

  4. #42

    Üyelik
    Nov 2011
    Yaş
    43
    Şehir
    türkiye-istanbul
    Mesaj
    3.154
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı brkkksln Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    95 katkılı diyorlar kısmetcim ama ben onunda olduğunu düşünmüyorum. 20lt ye 1 lt ethanol at depona devam
    Saxo vts içinde koy bir şey olmaz diyorlar 95 için ama kitapçıkta 98 yazıyor mesela.
    Ölçü olarak 20 litreye 1litre hisedilir,derece,olacağını,zannetmem e5seviyesinde bile olmuyor ama,tabi,direk 95den iyidir
    Ya kelebekler hayatı görünce intahar ediyorsa???

  5. #43
    Gunes G. - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Nov 2009
    Yaş
    45
    Şehir
    Istanbul
    Mesaj
    1.249
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    3 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Benzinin uzerine ethanol dokulerek benzinin oktani arttirilmaz dogrudur, ciddi bir dizi islem gereklidir bunu yapabilmek icin.

    Ama zaten kimse benzinin oktanini arttirmaktan bahsetmiyor, benzine ethanol karistirildiginda olusan bu yeni yakitin oktani, benzinden daha yuksek oluyor konunun ozu bu.

    Yani hepinizin dedigi dogru ama kavramlar birbirine girmis gibi gozukuyor disaridan bakinca.
    You call it turbo lag , i call it foreplay ...

  6. #44
    SubieGuy - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Aug 2006
    Yaş
    50
    Şehir
    Turan Lowlands
    Mesaj
    379
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    2 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Güzel yaklaşım, ortada kavram karmaşası oldu, detay yazayım...

    Etanol,doğası gereği bir alkol olduğu için, yapısında oktan-setan-bütan tipi hidrokarbon zincirleri içermez, ama burada bahsettiğimiz RON oktan sayısı, uluslararası kabul edilmiş yakıt vuruntu direncinin ölçümü. Baz sayı 100, o da saf iso-oktanın vuruntu direnci. Bu skalada, rafineriden 95 oktan olarak çıkan bir yakıtı, saf etanolün vuruntu değerine getirmek için, 109 oktana yükseltmeniz lazım.

    Bu sebeple çeşitli yakıtların RON standardına göre oktan ratinglerini yazdım, isteyen literatürden araştırabilir, hala da inanmayan için ODTÜ petrol ve doğalgaz mühendisliği petrol araştırma merkezi laboratuvarına bir adım mesafedeyim, merkezde tam oktan ölçümü için değişken sıkıştırmalı test motoru da mevcut, zaten dışarıdan sürekli istasyon numunesi geliyor.

    Saf etanol bizdeki RON standardında 109 (tam olarak 108.6) oktana denk geliyor, bu işle uğraşan herkesin bildiği, yurtdışında pompalarda satılan E85 (ki kendisi %85 etanol, %15 benzinden oluşur) de blendde kullanılan benzine bağlı olarak 102-105 oktan arasına denk geliyor. Amerika'da kullanılan MON standardında ise daha düşük sayılar çıkıyor, oradaki 85ler bizdeki 95e denk.

    Bu yüzden hiç kafa karıştırmadan, misal olarak: deponuza saf etanol koyarsanız, pompadan aldığınız 95 oktana oranla 109 oktan, karışım yaparsanız orana bağlı olarak yakıtınızın oktanını, daha doğrusu vuruntu direncini yükseltirsiniz. Yıllardır top fuel dragsterlerin (metanol), indycar'ın (etanol), turbo dönem -5 bar basılan F1 zamanı toluen (121 oktan) ve ülkemizde başı çeken çoğu drag ve roll aracının meth-eth kullanmasının sebebi budur.

    Konu üzerine SAE'nin Argonne Labs ile yayınladığı paper için:
    http://www.iowacorn.org/documents/fi...162D3B36A3.pdf

    Etanol katkılı yakıtlarının oktan ratingleri ve vuruntu dirençleri üzerine iki SAE yayını:
    Effect of Heat of Vaporization, Chemical Octane, and Sensitivity on Knock Limit for Ethanol - Gasoline Blends
    http://papers.sae.org/2012-01-1274/

    Umarım faydalı olur.
    Selamlarımla...

  7. #45

    Üyelik
    Jul 2014
    Yaş
    39
    Şehir
    ankara
    Mesaj
    13
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı C!N Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    Arkadaşlar selamlar,

    Seat İbiza Cupra '13 araç sahibiyim. Aracım 6700 km'de. Ocak '14'te satın aldım.
    Aracımı aldığımdan beri opet 97 oktan yakıt kullanmaktayım. Bir başka firma ya da aynı firma da olsa 95 oktan almışlığımın toplamı bir elin parmaklarını geçmez.
    Geçtiğimiz gün yakıt alırken pompacının ''abi artık 97 oktan yakıt üretilmeyecek bilgin olsun'' demesiyle, acaba fiyatları aynı diye getirmeyecekler mi diye düşünürken bugün müşteri hizmetleri ile görüştüm, 97 oktanın satışının olmayacağını öğrendim.

    Şimdi sizlerden istediğim, bildiğiniz 97 oktan yakıt satışına devam eden firma var mı, sizler hangisini önerirsiniz.

    97 oktan kullanmak gereksiz diyen arkadaşlar olacaktır, önceliğim 97 oktan benzin kullanmak, mümkün mertebe bunu istiyorum.

    Cevaplar için şimdiden teşekkürler...
    shell de var ben ankara da konya yolundakinde buluyorum ....

  8. #46
    C!N - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Dec 2009
    Yaş
    40
    Şehir
    ZonguldaK
    Mesaj
    838
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    1 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı m.can Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    shell de var ben ankara da konya yolundakinde buluyorum ....
    Muhtemelen bütün shell'lerde yoktur o da :s

  9. #47

    Üyelik
    Jul 2014
    Yaş
    39
    Şehir
    ankara
    Mesaj
    13
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı C!N Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    Muhtemelen bütün shell'lerde yoktur o da :s
    sanırım var hepsinde çoğunda var onu biliyorum...

  10. #48
    emre106gti - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    May 2014
    Yaş
    45
    Şehir
    İZMİR
    Mesaj
    148
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    shell nitro,ancak shellin kendi benzinliğinden alınması koşulu ile...

  11. #49
    ghibli06 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Dec 2009
    Yaş
    50
    Şehir
    Ankara, Çayyolu
    Mesaj
    10.560
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    129 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı SubieGuy Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    Güzel yaklaşım, ortada kavram karmaşası oldu, detay yazayım...

    Etanol,doğası gereği bir alkol olduğu için, yapısında oktan-setan-bütan tipi hidrokarbon zincirleri içermez, ama burada bahsettiğimiz RON oktan sayısı, uluslararası kabul edilmiş yakıt vuruntu direncinin ölçümü. Baz sayı 100, o da saf iso-oktanın vuruntu direnci. Bu skalada, rafineriden 95 oktan olarak çıkan bir yakıtı, saf etanolün vuruntu değerine getirmek için, 109 oktana yükseltmeniz lazım.

    Bu sebeple çeşitli yakıtların RON standardına göre oktan ratinglerini yazdım, isteyen literatürden araştırabilir, hala da inanmayan için ODTÜ petrol ve doğalgaz mühendisliği petrol araştırma merkezi laboratuvarına bir adım mesafedeyim, merkezde tam oktan ölçümü için değişken sıkıştırmalı test motoru da mevcut, zaten dışarıdan sürekli istasyon numunesi geliyor.

    Saf etanol bizdeki RON standardında 109 (tam olarak 108.6) oktana denk geliyor, bu işle uğraşan herkesin bildiği, yurtdışında pompalarda satılan E85 (ki kendisi %85 etanol, %15 benzinden oluşur) de blendde kullanılan benzine bağlı olarak 102-105 oktan arasına denk geliyor. Amerika'da kullanılan MON standardında ise daha düşük sayılar çıkıyor, oradaki 85ler bizdeki 95e denk.

    Bu yüzden hiç kafa karıştırmadan, misal olarak: deponuza saf etanol koyarsanız, pompadan aldığınız 95 oktana oranla 109 oktan, karışım yaparsanız orana bağlı olarak yakıtınızın oktanını, daha doğrusu vuruntu direncini yükseltirsiniz. Yıllardır top fuel dragsterlerin (metanol), indycar'ın (etanol), turbo dönem -5 bar basılan F1 zamanı toluen (121 oktan) ve ülkemizde başı çeken çoğu drag ve roll aracının meth-eth kullanmasının sebebi budur.

    Konu üzerine SAE'nin Argonne Labs ile yayınladığı paper için:
    http://www.iowacorn.org/documents/fi...162D3B36A3.pdf

    Etanol katkılı yakıtlarının oktan ratingleri ve vuruntu dirençleri üzerine iki SAE yayını:
    Effect of Heat of Vaporization, Chemical Octane, and Sensitivity on Knock Limit for Ethanol - Gasoline Blends
    Octane Numbers of Ethanol-Gasoline Blends: Measurements and Novel Estimation Method from Molar Composition

    Umarım faydalı olur.
    Selamlarımla...
    PAL kurulduğunda, oktanmış RON muş ne gerek var ki bu kadar yatırım yapılıyor demiştik, sonrasında PAL den kazanılan paralarla kendine yepyeni bir bölüm binası inşa edip maden'in köşelerinde itilmişlikten kurtulmuştu petrolcüler

    çok güzel anlatmışsınız ben de onu açıklamaya çalışmıştım sizin kadar bilimsel anlatamadım, ethanol bilimsel literatürdeki OKTAN ı arttırmamakla beraber, arabamızda istediğimiz geç yanmayı sağlayan özelliğe sahip olduğu için tercih ediliyor...
    Ne Mutlu Türk'üm Diyene...

    http://kocmardogaltas.wix.com/kocmar

  12. #50
    exclusive - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Jun 2014
    Yaş
    37
    Şehir
    istanbul
    Mesaj
    476
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    2 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    motorinde de ilerleryen günlerde değişiklik olacak bilginize hatta ilk Shell istasyonlarında olabilir

  13. #51
    F4R - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Mar 2010
    Yaş
    43
    Şehir
    Bursa
    Mesaj
    2.120
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    1 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Konuyu yakindan takip ediyorum. 97 oktanin kaldirilmasindan bende hic ama hic memnun degilim. Arabami aldigimdan beri 95 koymadim depoya. 97 kalktigindan beri de Shellden nitro haricinde baska yakit koymadim.

    Ayni konuyu acan arkadas gibi roll, drag, gazlama vs isim olmaz. Ancak RS lerde dusuk oktanli yakitin iyi olmadigini biliyorum. Kaldi ki deposunda 98 oktan onerilir ibaresi var. Sizce etanol kullanmali miyim? Fena halde takigim bu konuya. Maksadim aracin motorunun en saglikli sekilde calismasi. Etanol kullanmak gerekirse fazla agresif istemedigim icin 20/1 oran yeterlikdir? Birde depoda etanolun 15 - 30 gun arasinda kalmasinin sakincasi var midir?

  14. #52
    Berkan - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Dec 2005
    Yaş
    38
    Şehir
    -
    Mesaj
    15.103
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    152 Post(s)
    Tagged
    1 Thread(s)
    Alıntı exclusive Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    motorinde de ilerleryen günlerde değişiklik olacak bilginize hatta ilk Shell istasyonlarında olabilir
    ne gibi degisiklikler ?
    1881 - 193

  15. #53
    SubieGuy - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Aug 2006
    Yaş
    50
    Şehir
    Turan Lowlands
    Mesaj
    379
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    2 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı F4R Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    Birde depoda etanolun 15 - 30 gun arasinda kalmasinin sakincasi var midir?
    2000 sonrası üretilen araçların büyük çoğunluğu etanole dayanıklı. Zaten şu anda aldığınız benzinde de %3 etanol var, deponuzda duruyor...

    Saf etanolu de bir yıldan fazla depoda beklettik, hiçbir sorun olmadı.

    Fakat Metanol için aynı şey geçerli değil, o çok daha korozif, uzun süre depoda durması tavsiye edilmiyor.

  16. #54
    F4R - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Mar 2010
    Yaş
    43
    Şehir
    Bursa
    Mesaj
    2.120
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    1 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı SubieGuy Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    2000 sonrası üretilen araçların büyük çoğunluğu etanole dayanıklı. Zaten şu anda aldığınız benzinde de %3 etanol var, deponuzda duruyor...

    Saf etanolu de bir yıldan fazla depoda beklettik, hiçbir sorun olmadı.

    Fakat Metanol için aynı şey geçerli değil, o çok daha korozif, uzun süre depoda durması tavsiye edilmiyor.
    Tesekkurler, sanirim 1/20 yeterli olacak bana, belirttigim gibi amacim performans degil.

  17. #55
    exclusive - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Jun 2014
    Yaş
    37
    Şehir
    istanbul
    Mesaj
    476
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    2 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı Berkan Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    ne gibi degisiklikler ?

    biodizel olucakmış bayiye söylenen şimdilik bu kadar sirkü yayınlanınca paylaşırım

  18. #56

    Üyelik
    Jun 2010
    Şehir
    Ankara
    Mesaj
    1.396
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    3 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Peki fabrika çıkışlı stock araçlara etanol koyarsak bir zararı olur mu?Mesela bir dönem 160lık passatlar multifuel olarak geldi e85 yakıtla da çalışabiliyor.Mesela böyle bir araç alıp oranı ayarlayıp gezsek benzinden daha ucuz olmaz mı?

  19. #57

    Üyelik
    Feb 2011
    Yaş
    58
    Şehir
    Alacaatlı-Ankara
    Mesaj
    747
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    3 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Türkiye koşullarında daha ucuz olmaz.


    Alıntı dqn Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    Peki fabrika çıkışlı stock araçlara etanol koyarsak bir zararı olur mu?Mesela bir dönem 160lık passatlar multifuel olarak geldi e85 yakıtla da çalışabiliyor.Mesela böyle bir araç alıp oranı ayarlayıp gezsek benzinden daha ucuz olmaz mı?

Konu Bilgileri

Users Browsing this Thread

Şu an 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 konuk)

Yetkileriniz

  • Konu Acma Yetkiniz Yok
  • Cevap Yazma Yetkiniz Yok
  • Eklenti Yükleme Yetkiniz Yok
  • Mesajınızı Değiştirme Yetkiniz Yok
  •