User Tag List

14 sonuçtan 1 ile 14 arası

Konu: E36 320i otomatik sanzıman sıkıntısı

  1. #1
    alpeRS - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Jun 2009
    Yaş
    35
    Şehir
    Antalya-Girne
    Mesaj
    920
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)

    E36 320i otomatik sanzıman sıkıntısı

    Arkadaşlar,Kıbrısta otomatik vites e36 denk geldi,18 tuş obc den recaro koltuğuna kadar dolu ve herşey fabrikasyon hiç ellenmemiş çok orjinal bir araç,ama şu sanzıman canımı çok sıkmaya başladı,araçtaki sıkıntı;vites geçişleri çok sert,bazen D'den R ye aldığımda 2 sn bocalayıp öyle geçiyor,trafikte D'de beklerken gaza basınca hemen kalkmayıp 2 sn bekleyip öyle kalkıyor,aracın sanzıman yağına hiç bakmadım,değiştimi bilmiyorum.sizce sıkıntı nedir ? Teşekkürler.

  2. #2
    ghibli06 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Dec 2009
    Yaş
    50
    Şehir
    Ankara, Çayyolu
    Mesaj
    10.560
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    129 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    vites küçülürken de 1-2 sniye bekleyip küt diye atıyor mu?
    Ne Mutlu Türk'üm Diyene...

    http://kocmardogaltas.wix.com/kocmar

  3. #3
    alpeRS - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Jun 2009
    Yaş
    35
    Şehir
    Antalya-Girne
    Mesaj
    920
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı ghibli06 Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    vites küçülürken de 1-2 sniye bekleyip küt diye atıyor mu?
    Küt diye değilde,hafif sert şekilde küçültüyor,birde 3 ile çıkacağı rampayı gaza sonuna kadar bassamda 4 le çıkmaya çalışıyor,devir iyice düştüğünde geçte olsa küçültüyor

  4. #4

    Üyelik
    Jan 2011
    Şehir
    Eskişehir
    Mesaj
    215
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    1 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Uzun süre yatmış bir otomobilimi satın aldın? yakıt tüketimin nasıl? kaç bin km de? tamir takımını alıp revizyon yaptırman gerekebilir fakat kıbrısta uygun rakamlara halledebilirsin

  5. #5
    ghibli06 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Dec 2009
    Yaş
    50
    Şehir
    Ankara, Çayyolu
    Mesaj
    10.560
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    129 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı alpeRS Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    Küt diye değilde,hafif sert şekilde küçültüyor,birde 3 ile çıkacağı rampayı gaza sonuna kadar bassamda 4 le çıkmaya çalışıyor,devir iyice düştüğünde geçte olsa küçültüyor
    tamirle uğraşma, ya manuele çevir ya da temiz çıkma bul derim...
    Ne Mutlu Türk'üm Diyene...

    http://kocmardogaltas.wix.com/kocmar

  6. #6
    alpeRS - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Jun 2009
    Yaş
    35
    Şehir
    Antalya-Girne
    Mesaj
    920
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı Burak SARIKAYA Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    Uzun süre yatmış bir otomobilimi satın aldın? yakıt tüketimin nasıl? kaç bin km de? tamir takımını alıp revizyon yaptırman gerekebilir fakat kıbrısta uygun rakamlara halledebilirsin
    Aynen,aracın ilk sahibi bayanmış o 91 de alıp 2003'e kadar kullanmış,sonraki sahibi ingilizmiş o da 2009'a kadar kullanmış,sonra garaj'a kitlemiş,bizde onun bir arkadaşından aldık yatmış vaziyette yağını,aküsünü ve bujilerini değiştirip çalıştırdık.
    Yakıt biraz fazla obc den baktığımda ortalama 15 litre yakıyor uzunda ise 9 civarı,hafifte benzin kokusu yapıyor alt devirlerde,bu arada altları biraz ölü ama üst devirlerde çıldırıyor resmen,km si ise 110 bin milde.

  7. #7
    alpeRS - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Jun 2009
    Yaş
    35
    Şehir
    Antalya-Girne
    Mesaj
    920
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı ghibli06 Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    tamirle uğraşma, ya manuele çevir ya da temiz çıkma bul derim...
    Adada işçilik çok yüksek o yüzden söküp takma olayına pek sıcak bakmıyorum,manuel'e çevirmeye bile iyi para istiyorlar parça ucuz olsa bile,sizce ufak yollu halledilir mi?,yağ değişimi veya başka şeylerle çünkü zorlanmış araç değil sanzımanın içinin durumunun iyi olduğunu düşünüyorum,artık son çare masraf astarını geçerse ancak o zaman düz'e çeviririm.

  8. #8

    Üyelik
    Jan 2011
    Şehir
    Eskişehir
    Mesaj
    215
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    1 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Adada bağlantılarım var,facebook üzerinden iletişime geç benimle bir arkadaşım var seni ona yönlendireyim çıkma temiz bir şanzıman bulun takın ona facebook.com/contactmeburak

  9. #9
    mmustu - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Nov 2007
    Yaş
    45
    Şehir
    İstanbul / Levent
    Mesaj
    15.625
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    16 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    valla öncelikle yağına bir baktır derim

    yağ eksikliğinde bu belirtilerin hepsini yapar

  10. #10
    alpeRS - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Jun 2009
    Yaş
    35
    Şehir
    Antalya-Girne
    Mesaj
    920
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı Burak SARIKAYA Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    Adada bağlantılarım var,facebook üzerinden iletişime geç benimle bir arkadaşım var seni ona yönlendireyim çıkma temiz bir şanzıman bulun takın ona facebook.com/contactmeburak
    Teşekkürler,ekledim.

  11. #11
    alpeRS - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Jun 2009
    Yaş
    35
    Şehir
    Antalya-Girne
    Mesaj
    920
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı mmustu Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    valla öncelikle yağına bir baktır derim

    yağ eksikliğinde bu belirtilerin hepsini yapar
    Yağı değiştireceğim ilk olarak,düzelir inş,peki hangi atf yağ uygun oluyor bu araca?

  12. #12

    Üyelik
    Jan 2010
    Yaş
    50
    Şehir
    İstanbul
    Mesaj
    293
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    3 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Öncelikle yağını değiştir 500 km kullandıktan sonra tekrar yağını değiştir. Bazı tamircilerin söylediği gibi iki tur attıktan sonra değil 500 km kullandıktan sonra değiştir ki yeni yağ varsa eski yağın içerideki kirlerini epeyce temizleyebilsin. Yağı değiştirdiğinde içindeki yağın %50 sinden fazlasını tork konvertörünü sökmeden boşaltamazsın boşuna şanzıman indir sök filan uğraşmamak için yağı bir kere değiştirdikten sonra eski yağla yeni yağ karışır 500 km sonra tekrar değiştirdiğinde yani ikinci kez yağı değiştirdiğinde içindeki eski yağdan büyük oranda kurtulmuş olursun.
    İçinde ATF yağı vardır, zaten ATF'nin litresi 12 - 15 TL arasında şanzımanın ve tork konvertörünün sökülüp tamamen boşaltılması halinde 7.8 lt ATF yağı alır. Tork konvertörü sökülmeden alacağı yağ 3 litredir. Yani toplamda 6 litre yağ sarfiyatın olacak en fazla 90 TL'ye mal olur iki kere değişim. Vereceğin işçilik fazla tutmaz çünkü arabyı lifte kaldırıp şanzıman tapası açılacak boşaltıktan sonra üst tapa açılıp yağ doldurulacak hepsi o kadar.

    Hangi ATF yağı diye bir sorun da olmuş, Mobil yada Castrol ATF yağlarından koyabilirsin. Fakat pahalı tipi olan sentetik olanından koyma bence, çünkü tork konvertörünü sökmeden yağ değişimi yapacaksın, içindeki eski yağ yüksek ihtimalle madeni bazlıdır, bu nedenle yine madeni bazlı ATF yağı kullan. ATF yağının rengi kırmızıdır.

  13. #13
    alpeRS - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Jun 2009
    Yaş
    35
    Şehir
    Antalya-Girne
    Mesaj
    920
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı mbulur Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    Öncelikle yağını değiştir 500 km kullandıktan sonra tekrar yağını değiştir. Bazı tamircilerin söylediği gibi iki tur attıktan sonra değil 500 km kullandıktan sonra değiştir ki yeni yağ varsa eski yağın içerideki kirlerini epeyce temizleyebilsin. Yağı değiştirdiğinde içindeki yağın %50 sinden fazlasını tork konvertörünü sökmeden boşaltamazsın boşuna şanzıman indir sök filan uğraşmamak için yağı bir kere değiştirdikten sonra eski yağla yeni yağ karışır 500 km sonra tekrar değiştirdiğinde yani ikinci kez yağı değiştirdiğinde içindeki eski yağdan büyük oranda kurtulmuş olursun.
    İçinde ATF yağı vardır, zaten ATF'nin litresi 12 - 15 TL arasında şanzımanın ve tork konvertörünün sökülüp tamamen boşaltılması halinde 7.8 lt ATF yağı alır. Tork konvertörü sökülmeden alacağı yağ 3 litredir. Yani toplamda 6 litre yağ sarfiyatın olacak en fazla 90 TL'ye mal olur iki kere değişim. Vereceğin işçilik fazla tutmaz çünkü arabyı lifte kaldırıp şanzıman tapası açılacak boşaltıktan sonra üst tapa açılıp yağ doldurulacak hepsi o kadar.

    Hangi ATF yağı diye bir sorun da olmuş, Mobil yada Castrol ATF yağlarından koyabilirsin. Fakat pahalı tipi olan sentetik olanından koyma bence, çünkü tork konvertörünü sökmeden yağ değişimi yapacaksın, içindeki eski yağ yüksek ihtimalle madeni bazlıdır, bu nedenle yine madeni bazlı ATF yağı kullan. ATF yağının rengi kırmızıdır.
    Teşekkür ederim yorumunuz için,dediğiniz gibi yağı değiştireyim,düzelir inş.peki atf nin 1 den fazla çeşiti var atf 3 atf 4 diye hangi numaralı atf yi alayım?

  14. #14

    Üyelik
    Jan 2010
    Yaş
    50
    Şehir
    İstanbul
    Mesaj
    293
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    3 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    ATF'nin markalarda çeşitleri var ama kalite bazlı farklılıkları var. Sentetik olanları ve madeni olanları var. Sen Mobil yada Castrol olarak standart ATF yağını al koy. Daha öncede yazdığım gibi litresi 12 - 15 TL arasında. Mobil olarak "Mobil ATF 220'yi kullanabilirsin", Castrol olarak da "Castrol ATF Multivehicle" yada "Castrol ATF Dex II Multivehicle" kullanabilirsin. Bunlar her yağcıda bulunan ATF yağlarıdır.
    Ayrıca içindeki yağ çok kirli yani kararmış olarak çıkarsa 3. kez değişim yapman gerekebilir.

Konu Bilgileri

Users Browsing this Thread

Şu an 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 konuk)

Yetkileriniz

  • Konu Acma Yetkiniz Yok
  • Cevap Yazma Yetkiniz Yok
  • Eklenti Yükleme Yetkiniz Yok
  • Mesajınızı Değiştirme Yetkiniz Yok
  •