Bence problem var, devir yavaş düşüyor gerçekten. kendi arabamdada denedim devir bu kadar yavaş düşmüyor. Ayrıca tüketimde normalden yüksekmiş belli ki bir problem var. Aslında yetkili serviste bilgisayara bağlansa arıza kaydı filan görülebilir belki. Özel servislere göre çok daha detaylı aletleri var. Benim aracımdada performans düşüklüğü vardı, bilgisayara bağlayınca aracın emme manifoldu basınç sensörü arızası verdiğini görebildiler mesela.
Problem kesinlikle var araçta sprintbooster var üstelik, Sciroccomun gaz tepkisibu kadar kötü olsaydı hiç satmazdı. Zaten ben sorunu başka Rocco ile kıyaslayarak kesinleştirdim , Bugün kendi Vag-Com kablom ile sorunun kaynağını % 90 buldum gibi eğer Bodrumda başka bir Rocco bulup onun verileri ile kıyaslayıp parçayı değiştirirsem sorun çözülecek inşallah.
Boğaz kelebeğinden şüpheleniyorum , bilgi vereceğim.
Bodrumda kısa bir süre yaşadım, yetkili servis harici aracıma asla işlem yaptırmam sanayide![]()
Fiat's Are Faster Than You Think!
Benzer problem 1.4 corsa da vardı , senin dediklerine ek olarak anormal yakıt tüketimi -uzun yolda sabit 110km hız ile anlık 12-13lt - vardı. Araç 17binde. Sorun gaz pedalı çıktı. içindeki potansiyometre bozulmuştu. gaz pedalı komple değişti ,araç normal şu an
Form > Function
Yine imkansızlıktan tıkanmış durumdayım,
Throttle Posision Sensor ' den şüpheleniyorum çünkü ; Araç yarım kontakta çalışmıyorken , Gaz pedalına sonuna kadar bastığımda Vag-com 117 nolu block' da açıyı % 100 görüyorum.
Ancak araç çalışıyorken kesinlikle % 100 e ulaşmıyor. Giderken yada Boşta hiç farketmiyor tam gaz gidiyorum araç 5000-6000 devirlere ulaşıyor ancak bu süre zarfında % 95 lere ulaşıyor , mekanik olarak kelebeği kontrol ettim kelebek tam açılıyor araç çalışırken ancak Sensör arızalı olabilirmi , peki öyle olsa araç çalışmıyorken neden düzgün göstersin ?
Başka bir 1.4 tsi olan arkadaşım yardımcı olsada baksa yada bodrumda 1.4 tsi başka bir araç bulup ona baksam Boğaz kelebeği alacağım. Yada sorun beyinden olabilirmi acaba ??
Mekanik olarak test etminiz için sorunsuz olanın sertliğine bakmanız lazım. En başta söyledim sorununuz bence o kelebek. Şimdiye kadar en az 3 kere değiştirdim arabdamdakini. Servisten sıfırını bulup mekanik kontrol yapın düzleştirin ve yayının sertiliğine, geri düzelmesinde geçen süreye bakın. Sonrada sizinkiyle kıyaslayın. Eminim sizinkisi çok sert kalıcak yanında.
Huzur Spec ---> 1.6 TDI S-LINE A3 8VS
Mekanik olarak çalışıp çalışmadığı göz ile görülebiliyor zaten , kelebeğin yan tarafındaki hortumu söküp baktığımızda kelebeğin jet hızında açılıp kapantığını görebiliyoruz, ancak Vag-com ' dan baktığımızda sensör bunu doğrulamıyor sorun burada ; yani Kelebek % 100 Açık iken vag-com dan baktığımızda Kelebeğin & 50 açık olduğunu söylüyor.
Bu arada aynı kelebekten bahsetmiyor olabiliriz, Benim bahsettiğim gaz kelebeği - sizinki Flap kelebeği olabilir. Supercharger ile Turbocharger ' ı ayıran.
Sprintbooster söküp tekrar kontrol etme şansımız var mı?
Sorunu bulduk arkadaşlar , Gaz kelebeği potansiyometresinde çıktı(Tps Sensör) , başka bir arkadaşımızın Scirocco ' sunun logları ile kıyaslayarak tespit ettik, aracın performansına etkisi olmayacağını düşünerek değiştirmeye gerek duymadık.
Vagcomda hicbir aracta dip gaz yapildiginda % 100 olmaz, hatta 95 bile olmaz max 89 falan olur.95 cikiyorsada sprint Booster dan kaynaklidir.
Sorun yok bence aracinizda, zaten değiştirmeye gerek duymadik diyerek sizde sorun olmadigina kanât getirmisiniz.
BMW G20 320i
https://www.youtube.com/c/smokemotion
Şu an 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 konuk)