User Tag List

13 sonuçtan 1 ile 13 arası

Konu: 68 Beetle swap turbo

  1. #1
    Sadık Özyer - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    May 2014
    Şehir
    İstanbul
    Mesaj
    2.809
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    8 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)

    68 Beetle swap turbo

    68 model 1.3 hava sogutmali kupasi saglam yururu olan bir tospamiz var . Bu araci ulan tospaya bak ne gidiyor be demek icin yapicaz. Top speed amacimiz yok.
    Ustundeko motor icin 5 para etmez dediler . Direk 1.9 pd swap yapalim istedik fakat subaru motoru yerine koyanlar var.Tahmini guc 250 hp . Ben dizel derken arkadas benzinli diyor, Turbo istiyoruz . 15 lira kadar bir butcemiz var . Projemizi ne yonde ilerletmeliyiz ? Hic ugrasmayin goturun suraya diyebilceginiz bir yer var midir ? Pasaoglu vs.

  2. #2
    Type-Rdinc - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Jan 2013
    Yaş
    27
    Şehir
    Sakarya
    Mesaj
    142
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı i-vtec07 Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    ben böyle bi camera açısı görmedim ..
    Alıntı s2k Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    Hava parcali bulutlu, balkanlardan gelen soguk hava dalgasi net olarak gozukuyor.

  3. #3
    Low-Rider - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Nov 2005
    Yaş
    39
    Şehir
    İstanbul
    Mesaj
    21.932
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    50 Post(s)
    Tagged
    3 Thread(s)
    15liraya bitmez o iş, bitsede devamlı harcayacağınla zaten alır başını gider

    yukarıdaki beetle güzel yapılmış ve para harcanmış bir proje için güzel örnek

  4. #4
    Sadık Özyer - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    May 2014
    Şehir
    İstanbul
    Mesaj
    2.809
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    8 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı Low-Rider Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    15liraya bitmez o iş, bitsede devamlı harcayacağınla zaten alır başını gider

    yukarıdaki beetle güzel yapılmış ve para harcanmış bir proje için güzel örnek
    Neler yapilmali abi ? Aldik diyelim 3 liraya bir tane motor . Ee sonra ?

  5. #5
    Low-Rider - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Nov 2005
    Yaş
    39
    Şehir
    İstanbul
    Mesaj
    21.932
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    50 Post(s)
    Tagged
    3 Thread(s)
    İrtibat yukarıda ki vos sahibi

    Göründüğü kadar kolay değil ama söyliyim baştan

  6. #6
    Y.Emre - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Feb 2010
    Şehir
    Somewhere in nowhere
    Mesaj
    2.372
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    5 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    kendi orjinal motoru da boxer olduğundan en kolay swap yine boxer motorla olur ama mesela bir ej20 yada ej25 maliyeti nedir bilmem. Uydurma konusunda diğer motorlardan çok daha kolay olacagı kesin ama

  7. #7
    220T - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Sep 2009
    Yaş
    36
    Şehir
    Kayseri
    Mesaj
    2.841
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    16 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Tdipower ile de görüşebilirsiniz,hızlı bir vosvos yapmışlardı.
    Modifiye parayla yapılır ama parayla yaptırılmaz.

  8. #8
    boosted_pug - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Sep 2007
    Yaş
    40
    Şehir
    44 - 06 - 77
    Mesaj
    2.132
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    5 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Vosvos cok hos bi araba ama sanziman isinide düsünmelisiniz o güce dayanicak sanziman lazim arti tüm yük orta ve arkada ön bos buda güclü ama kontrolsuz olucagi anlamina gelir yürüyen ile baya ugrasicaksiniz kolay gelsin

  9. #9
    dj_batukaan - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Jul 2012
    Yaş
    43
    Şehir
    İstanbul
    Mesaj
    1.484
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    örnek verilen konu çok güzelmiş referans alınabilir. ama sadece motor işini bile yapsanız 15 bine yapılmaz

  10. #10

    Üyelik
    May 2011
    Yaş
    43
    Şehir
    Türkiye
    Mesaj
    393
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)

    Post

    Öncelikle hayırlı olsun,

    Projeye başlarken tam olarak ne amaçla kullanılacağına karar vermek gerekiyor. Daily drive, timetrial, drag, drift.. Bu konuyu netleştirirseniz daha net konuşabiliriz. Ben günlük kullanım için genel bilgi vereceğim, siz amacınızı yazınca ayrıntıya gireriz.

    Aracınızın mümkün olduğunca standart ve orijinal ölçülerini korumasını tavsiye ederim. Bu sayede bolt-on parça bulmanız kolaylaşacaktır.

    Motor olarak Impreza 2.0R motoru günlük kullanım için biçilmiş kaftadır. Hem motor kapağının kapanması hem de orijinalliğin korunması adına doğru karar olacaktır. Motor gücüde yeterlidir. Standart araca motor takmak için öncelikle şanzımanınızın iyi durumda olması gerekmektedir. Radyatör için ön tarafta işlem yapılacağını da baştan söyleyelim. VW böcek tamamen en düşük maliyet ve günlük kullanım amacı ile üretidildiği için bazı şeyleri projenin başında bilmek ve uygulamak gerekmektedir.

    Motor: EJ20 ( n/a )
    VW Böcekte de boxer motor kullanıldığı için Subaru motoru seçmekte fayda var. Orijinal motor yerine en rahat sığan motordur. Su soğutmalı olduğu için radyatörü ön tarafa koymak ve hava aldırmak gereklidir. Su sirkülasyonu için ekstra su pompasına gerek yoktur. Şanzıman bağlantısı yapılan şase kolları zayıf kalacağı için ( motor şanzımana bağlıdır, şanzıman araca 3 adet kulak ile bağlıdır. ) motor askı aparat kiti de gereklidir. Bu sayede yük ve stres arka kulelere aktarılmış olacaktır. Motorun kendi kulakları için de şaseden kulaklara birer bağlantı yapılması iyi olacaktır. Aksi halde yük tamamen flanşa biner ve bu istenmeyen sonuçlar doğurabilir. Bu şekilde kullanılan araçlar var dünya üzerinde fakat ben tavsiye etmiyorum. Nasıl bir bağlantı yapılacağı hakkında yardımcı olabilirim ve internetten bilgi alabilirsiniz. Ayrıca sektördeki çeşitli kişilerden de bilgi alabilirsiniz.

    Şanzıman: Aracınızın modeline göre mafsallı veya kovanlı tip şanzımanla karşılaşacaksınız. Mafsallı olması yol tutuş açısından daha iyidir. Kovanlı olursa dip basabilirsiniz. Bu şanzımanlar ile günlük kullanımda hiç bir sıkıntı yaşamazsınız. Performans kullanımında kullanım şekline ve motor gücüne bağlı olarak sıkıntılar doğabilir. Ben 130HP/180NM lik Zetec 2.0 motor ve launch control ile sorunsuz kalkış yapabiliyordum.

    Radyatör: Motor su soğutmalı olacağı için radyatörün hava alacak bir yere konumlandırılması gerekiyor. Bu durumda ön taraf en iyi seçim olmaktadır. Bagaj mahalinde bir miktar işlem gerekmektedir. Bu işlemlerin geri dönüşü mümkündür. Motordan radyatöre su aktaran borular ( hortum değil ) alüminyum olsa iyi olur. Hem ısıyı yolda dışarı aktarmış olursunuz, hem paslanmaz hem de hafif olur.

    Karoseri: Aracın kupasına her hangi bir takviye yapmanıza gerek yoktur. Ben hem kupa hem de şase tarafına takviye yapmıştım çünkü askı aparatı kullanmamıştım. Askı olduğu zaman bunlara gerek kalmıyor. Kupanın her hangi bir yerini delmeden tüm ekstra parçaları monte edebiliyorsunuz. Orijinallik kaygınız yok ise, bir çok parçayı gizleme şansınız var.

    Asgari gerekli parçalar listesi:

    - Motor - Dişli kutusu bağlantısı: Kennedy 6500 Adapter Plate Kit ( KEP 6500 ) ( motoru şanzımana bağlamak için gerekli flanş / adaptör )
    - Motor askı aparatı: Bugpack Truss Bar
    - Radyatör: Tofaş Super ( 3 Petek ) + kendi fanı+ hararet müşürü + alüminyum borular.
    - Motor işletim sistemi: MS3 v3 ( Tercihen launch control ) Ben Magic Performance' ta yaptırdım bu işleri. Gayet memnun kaldım.

    Asgari bu parçalar gerekmektedir. Tabi ki bunların haricinde incik boncuk parçalar ve işler çıkacaktır lakin maliyeti çok etkilemeyecektir. İnternetten listedeki parçaların fiyatlarına bakabilirsiniz. Temini konusunda yardımcı olabilirim. Bunların haricinde montaj için de yardımcı olabilirim veya modifiye üzerine hizmet veren garaj ve tamirhaneler işinizi görecektir. Bu parçaların montajı basittir, kendiniz bile bir çoğunu monte edebilirsiniz.

  11. #11
    Sadık Özyer - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    May 2014
    Şehir
    İstanbul
    Mesaj
    2.809
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    8 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    2.0R motoru atmosferik 160 hp diye biliyorum ve modifiyeye pekte uyumlu değil.

  12. #12

    Üyelik
    May 2011
    Yaş
    43
    Şehir
    Türkiye
    Mesaj
    393
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Doğru, 2.0R motoru 160 hp. Her motor modifiye edilir yeter ki bütçe olsun. Yukarda yazılanlar minimum maliyetle maksimum performansı sorunsuz şekilde almak ve aracı en az değişikliğe uğratarak kullanmak içindir. Bütçenizi arttırarak daha farklı seçeneklere sahip olabilirsiniz. Ben 2.0R motorundan daha dayanıklı sıralı 4 silindirli bir motor kullanmıştım. Maliyette fazla bir fark yoktu. Seçim sizin. Tekrar ediyorum, hangi amaçla kullanacağınıza karar verdikten sonra optimum setup yakalanabilir.

  13. #13
    EREN34 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Mar 2010
    Yaş
    41
    Şehir
    34 / 41
    Mesaj
    9.567
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    41 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Sadık,

    Evren'in tavsiyelerine kulak ver mutlaka. Ciddi tecrübe sahibi ve bu tecrübeleri deneme&yanılma ve araştırmalarla elde etti.

    Zetec 130hp motor hmmmmm... Diye düşünme. 130hp ye göre gidişi iyi bir araba. Gerçektende ilgi uyandırmıştı bende.

Konu Bilgileri

Users Browsing this Thread

Şu an 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 konuk)

Yetkileriniz

  • Konu Acma Yetkiniz Yok
  • Cevap Yazma Yetkiniz Yok
  • Eklenti Yükleme Yetkiniz Yok
  • Mesajınızı Değiştirme Yetkiniz Yok
  •