8 senedir Golf 4 kullanıyorum 1.6 sr Akl motor bende de mevcut düzenli bakım yapılırsa sıkıntısız bir motor durup durup arıza çıkartan bir motor değil daha önceden başıma gelenleri söylüyorum evvelden sebring marka egzozum vardı devir saati hafif dalgalanma yapıyordu egzoz söktükten sonra normale döndü başka bir zaman ise devir saati 3500-4000 lere kadar kendi kendine gaz veriyordu hareret müşürü arızalı çıktı değiştirdik düzeldi aynı arıza yı bende hiç yaşamadım ve aracı komple her yerine bakmışsınız gaz kelebeği hassas bir parça devam lı açıp kurcalanması iyi değil ....
yok abicim arabayı yeni aldık zaten , randımanı arttırmak için gaz kelebeğini temizleteyim dedim , temizletmeseydim keşke , diğer aracım 3 yıldır bende 3 ayda bir gaz kelebeğini kendim temizlerim çok şükür hiç bir sıkıntı yaşamadım , octavia nınki temizlenirken bayağı miktarda kurum çıktı , cumartesiye kadar geçmezse komple kelebeği söküp adam akıllı temizleyeceğim , bir temizlemeyle bozulacaksa almayalım bu araçlardan
filtreden gelen gaz kelebeğine giren borunun üzerinde manifolda gidecek ince L şeklinde bir hortum var, takılı değil ise söylediğinizi yapar.O takılı ise adaptasyonu tam yapamıyorlardır.Kutup başını söküp tekrar işinin ehli bir ustaya Vag1553 yada Vas 5054 cihazı ile adaptasyon yaptırın.
abi aynı dediğin gibi o l tipindeki dediğin hortum heralde tahliye hortumu oluyo çok ince gaz kelebeğine giden borudan çıkıp manifolda gidiyor , onun ucunu çıkarıp elimle tıkadığımda rölanti düzeliyor , oraya 3 farklı hortum denedim ama değişen bişey olmadı , herbirinde orayı tıkadığımda rölanti düzeldi , hangi cihazla yapıldığını bilmiyorum orjinal dediler sadece onda var dediler gittik adaptasyon yapmaya olmadı
Doğrudur hava filitresinden gaz kelebeğine giden boru.O boru yeni ise, doğru adaptasyondan başka birşey aklıma gelmiyor.Vagcomla falan yapacaksa Önce 10 nolu menüden 00 sıfırlama yapılmalı sonra tanıtma yapılmalı.Yani vw den anlayan bir usta bunu gayet iyi bilir.Checkvalf dediğim şey borunun üzerinde sensör falan değil![]()
usta ne kadar işinin ehlidir bilemiyorum , ancak adaptasyonu gözümün önünde yaptı ve akü kutupbaşını 30 dk çıkık vaziyette bekledi , bu arabadada gaz kelebeği elektronik değil telli , bnm lancer ımdada telli ama onda öyle bir sorun olmuyor nedense
hocam bu arada checkvalf dediğiniz ne oluyo![]()
Geçmiş olsun
Sizdeki aynı sorun bende de mevcut oldugu ve bir türlü yaptıramadığım için aracımı satıyorum bendeki de 98 polo 1.4 16v afh motor..İnşallah çözümü bulursunuz
hocam teknik olarak düşünürsek bu araçta gaz kelebeği temizliğinden önce çalıştırdık , bujileri test amaçlı herhangi birşey olmadı , sonrasında gaz kelebeği sökülmeden üstünde temizlendi , yani eğer bir parça bozulduysa ve bundan dolayı yapıcaksa bu parça gaz kelebeği olmalıdır , bunu değiştirdiğim takdirde hiçbir sıkıntının kalmaması gerekir en kötü ihtimalle
ben farklı gaz kelebeğide taktım sonuc yine aynı soğukken rolanti olması gereken seviyelerde 1100 civarı arac 70 dereceden sonra rolanti 1200-1600 arası gaz alıp verıyo sinir hastası oldum 2 ayda bıraktığım yerlerde beni ayrı deli ediyo kaç paraysa verıcem düzelsin diyorum 1000-2000 gözden cıkardım o derece yok salııyolar çıldırmak üzereyim
gaz kelebeğinin adabtasyonu var onu yaptınızmı cıhaza baglayıp,veya arıza kodu vermıyormu araç ek olarakta yenı aldıgınız kelebekte arızalı çıkabılır orjınalde garantı yok yan sanayıde degişim yaparlar 300 tl olması lazım
AKINCI GARAJ
Şu an 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 konuk)