User Tag List

Sayfa 3/3 İlkİlk 123
44 sonuçtan 39 ile 44 arası

Konu: Xsara vts ve bİr türlü yüzümün gülmemesİ.

  1. #39
    svtec - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Jul 2008
    Yaş
    42
    Şehir
    istanbul
    Mesaj
    1.451
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    1 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    aracı dün akşam kullandım benim aracı da kendisi kullandı sohbet muhabbet ettik biraz merter mc de aracı standart tamamen orjinal aractaki sorunlara gelince
    1- direksiyonun dönmemesi tamamen ön takım sorunu
    2- devir olayı bende de mevcut 1000 devirde sabit kalıyor benimkide o araçta sorun rolanti valfi olması yüksek ithimal. arka rezistan değilde bende farları açınca bi rolanti düşmesi oluyor ama 3 sn sonra tekrar 1000 devre çıkıyor onda sabit kalıyor şarj dinamosu kömürleri bitiyor olabilir.
    3- baskı balata bitik o garanti
    4- gaz teli değişmesi lazım

    inş. çözüme kavuşcak herşey çok iyi güzel bir insanla tanışmış oldum. sorunsuz araba yoktur sorundan anlamayan usta vardır tamamen ustaların yanlış yönlendirmesi sonucu kendine sıkıntı yapmış ama inş. bitti çünkü bunlardan başka sorun gözükmüyor.
    low is low

  2. #40

    Üyelik
    Nov 2005
    Yaş
    42
    Şehir
    34
    Mesaj
    3.696
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    13 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Rolanti sorunu icin rolanti motoru kontrol edilebilir



    Rolanti motorunu yerinden sok, ama fis takili olsun.

    Kontagi actiginda uc iceri dogru giriyor olmasi gerekir. İlk calisma kolay olsun diye, iceri fazla hava almak adina rolanti motoru hava kanalini baya acar.

    Motor calisincada hemen kanali kapatir ve motor devri duser. İsindikca daha da duser.

    Ben 106 da iki defa rolanti motoru degistirdim, yan sanayi kullandim ikisindede.

    Rolanti motorunun duzgun calismasi icin basit bir resetleme proseduru var

    Yenisini tak
    Aku kutup basini sok
    Aku kutup basi sokukken frene bas (bu sehir efsanesi olabilir ama ben yaptim)

    Aku kutup basi tak.
    Kontagi ac mars basma-15 sn bekle
    Kontak kapa
    Kontak ac ve hemen mars bas

    İlk basta rolanti sacmalar cok dusuk olur ama sonra hemen kendine gelir.

    Yukardakulerin hepsini isinmis motorda yapmakta fayda var.

    Ben bu sekilde 35 tl lik yan sanayi rolanti motoru ile sorunsuz rolantiye ulasmistim.

    Ama oncesinde 2 rolanti motoru bozdum hassas alet cok kurcalama..

  3. #41
    m.kibaroglu - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    May 2015
    Yaş
    45
    Şehir
    türkiye
    Mesaj
    52
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı svtec Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    aracı dün akşam kullandım benim aracı da kendisi kullandı sohbet muhabbet ettik biraz merter mc de aracı standart tamamen orjinal aractaki sorunlara gelince
    1- direksiyonun dönmemesi tamamen ön takım sorunu
    2- devir olayı bende de mevcut 1000 devirde sabit kalıyor benimkide o araçta sorun rolanti valfi olması yüksek ithimal. arka rezistan değilde bende farları açınca bi rolanti düşmesi oluyor ama 3 sn sonra tekrar 1000 devre çıkıyor onda sabit kalıyor şarj dinamosu kömürleri bitiyor olabilir.
    3- baskı balata bitik o garanti
    4- gaz teli değişmesi lazım

    inş. çözüme kavuşcak herşey çok iyi güzel bir insanla tanışmış oldum. sorunsuz araba yoktur sorundan anlamayan usta vardır tamamen ustaların yanlış yönlendirmesi sonucu kendine sıkıntı yapmış ama inş. bitti çünkü bunlardan başka sorun gözükmüyor.
    öncelikle ben teşekkür ederim, kalkıp karşıdan merak edip geldiğin için.

    en temiz tespit böyle oldu. arkadaşımızın vts sürünce aslında içim rahat etti çünkü istediğim gibiydi ve aslında benim şikayet etmediğim sorun olmadığını sandığım bölgelerde de sorun olduğunu test ederek anlamış oldum.

    - direksiyon tek el ile çevirelebilecek ve rahatsız etmeyecek kadar yumuşak (225/40-17 bir de)
    - gaz pedalı daha pürüzsüz hareket ediyor ve daha yumuşak
    - 17" jant 225 taban 40 yanak olmasına rağmen araç daha sessiz ve süspansiyonlar daha iyi çalışıyor (bende orjinal 195/55-15)
    - düz boru kat iptali ve açık hava filtesi olduğu için makina daha iyi akıyor bunda en büyük etken debriyaj balatası

    rolanti durumu ikimizde de aynı yukarıdakiler çözüme kavuşursa rolantiyi çözeriz inşallah

    şimdi doğru ustayı bulup benim aracı düzelttirmek gerek..

    karşılaşacağımı tahmin ettiğim diyaloglar

    mekanikçide
    ben: "abi bunun ön takıma bi bakasa direksiyon çok sert"
    usta: "bi bakıyım.. bunda bişi yok bunlar böyle serttir. direksiyoncu baksın kutuda arıza vardır veya pompada"

    direksiyoncuda

    ben: "abi şu direksiyona bir baksana çok sert ve boşluk vuruyor gibi"
    usta "bi bakıyım... bunda bişi yok bunlar böyledir serttir. eğer ille bak diyorsan sökmek lazım komple. pompanın ömrü bitmiştir v.s...."

    bostancıdaki ustaya geçen yaz aracı ilk aldığımda gittiğim de "direksiyon aşırı sert ustam" demiştim. daha hiç araca binmeden "bunlar böyle hidrolik borularu uzun" deyip beni ikna etmişti..

    allah bana yardım etsin.. oysa biliyorum ki nasıl olması gerektiğini.. bu yukarıda ki durumlar al bak bu xsara vts de direksiyon nasıl farklı hani bunlar böyleydi demek var amaaa..

    gelişmeleri yazarız artık.. herkese teşekkürler.

  4. #42
    svtec - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Jul 2008
    Yaş
    42
    Şehir
    istanbul
    Mesaj
    1.451
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    1 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    abi sen hiç uğraşmadan önce rot balanscıya git kontrol etsin zaten çıkar piyasaya bozuk parçalar orda sana sölediklerini değiştir sonra rolanti motoru al direk değiştir biraz olsun için rahatlar
    low is low

  5. #43
    m.kibaroglu - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    May 2015
    Yaş
    45
    Şehir
    türkiye
    Mesaj
    52
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı svtec Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    abi sen hiç uğraşmadan önce rot balanscıya git kontrol etsin zaten çıkar piyasaya bozuk parçalar orda sana sölediklerini değiştir sonra rolanti motoru al direk değiştir biraz olsun için rahatlar
    ilkercim biliyorsun bizim ön takım sağlımlığı ile meşhur, bozuk olsada sağlam gibi duran bir sistem. 2 ayrı ustaya laf olsun diye (biri alırken diğeri de yağ bakımında) sormuştum bi sıkıntı yok demişlerdi. şimdi aracın sağa sola çekmesi ve direksinyonda yüksek hızlarda bir titreşimde olmayınca balansçı hiç aklıma gelmemişti ama ilk işim iyi bir balansçıya gitmek olacak.

    biliyorsun genelde balansçıya yukarıda ki şikayetlerden giderler.

  6. #44
    İzzet Göçmen - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Jul 2013
    Şehir
    Manisa
    Mesaj
    1.129
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    1 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Sorun cözüldümü cok merak ettim ?

Konu Bilgileri

Users Browsing this Thread

Şu an 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 konuk)

Yetkileriniz

  • Konu Acma Yetkiniz Yok
  • Cevap Yazma Yetkiniz Yok
  • Eklenti Yükleme Yetkiniz Yok
  • Mesajınızı Değiştirme Yetkiniz Yok
  •