Forged Piston Dome CC ne demek?

Thread: Forged Piston Dome CC ne demek?

  1. Forged Piston Dome CC ne demek?

    Fatih06ank said:

    Forged Piston Dome CC ne demek?

    Arkadaşlar tabloda işaretlediğim iki pistonu araştırıyorum ve karşılaştırıyorum.

    bir tanesi JE 82mm. FSR hafifletilmiş
    bir tanesi de gene 82mm. regular piston.

    açıklıkları, sıkıştırma oranları vs... her şeyleri aynı olmasına rağmen, sadece DOME CC leri arasında 2.7 fark var. fakat bu dome CC ne demek? internette çok açıklayıcı bilgi bulamadım. Yardımcı olursanız sevinirim. herkese iyi günler.

     
  2. Forged Piston Dome CC ne demek?

    Fatih06ank said:
    bir şeyler buldum... aralarındaki tek fark DOME CC yani piston kafasındaki çöküklükmüş, sıkıştırma oranı aynı olduğu için o da bir şeyi etkilemiyor...

    peki neden yaparlar bu dome olayını?
     
  3. Schumi's Avatar

    Schumi said:
    Dome CC düştükçe sıkıştırma azalır. -12 olan -9 olandan daha düşük sıkıştırma oranına sahip olur aynı motorda. Sıkıştırma oranı için en basitinden kapak içinin hacmi (combustion chamber volume), conta kalınlığı (hg thicknesss), pistonun blok yüzeyinden ne kadar düşük olduğu (deck clearance) ve pistonun dome volumu önemlidir. Atmosferik motorlarda bir tepecik olur ve dome volume pozitif sayıdır. Turbo araçlarda ise genelde çöküntü olur buda negatif sayıdır. Orada JE not girmiş. Şu şu conta kalınlığı ile hesaplanmıştır diye. Asıl gerçek hesabı senin yapman lazım. VAG gurubunda çeşit çeşit kapak var. Aracın hangi kapağu kullanıyorsa ve hangi contayı takacaksan sonra göre hesap yapmalısın. Ayrıca JE sıkıştırma hesaplarken piston ile blok yüzeyini tam paralel (0 deck clearance) olarak hesaplamış. Araçta kullanılan sübapların düz yada oyuk olması bile sıkıştırmaya fark eder. He ama şu var 2 cc çok fark etmez. Azıcık daha düşük olur sıkıştırma.
    Schumi.Projects

    106 GTI | 206 RC | 2008 SUV 1.2 PureTech EAT8 | 3008 SUV 1.6 HDi EAT6 | Citroen AX GTI
    Never drive faster than your guardian angel can fly
    106 RC - 106 GTI with 2 liter engine
     
  4. yavuz364's Avatar

    yavuz364 said:
    Quote Originally Posted by Fatih06ank View Post
    bir şeyler buldum... aralarındaki tek fark DOME CC yani piston kafasındaki çöküklükmüş, sıkıştırma oranı aynı olduğu için o da bir şeyi etkilemiyor...

    peki neden yaparlar bu dome olayını?
    Sıkıştırmanın aynı olduğuna nereden baktınız acaba ? Tabloda sıkıştırma farklı çünkü.. Dome CC değişirse sıkıştırma da değişir Şuayb beyin de dediği gibi
    Quattro...Torukcars ARGE & Kulvar.info.tr
     
  5. Forged Piston Dome CC ne demek?

    Fatih06ank said:
    Yukarıdaki tabloda ikisinin de 8.5 sıkıştırma oldugu yaziyor, ona gore yorum yaptım. Bu arada faydali bilgiler icin tesekkurler. Bir şey daha soracağım. Piston wall clearance farklı olabilir mi aynı çap olmasına rağmen? Yani ikisinin da 82mm. Oldugunu varsayarsak?