User Tag List

Sayfa 1/2 12 SonSon
21 sonuçtan 1 ile 19 arası

Konu: Lambda sensor BOSCH

  1. #1
    0M42 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Oct 2010
    Yaş
    39
    Şehir
    İstanbul
    Mesaj
    3.666
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    8 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)

    Lambda sensor BOSCH

    Selam, aracımda bosch un 0 258 003 01 kodlu lambda sensorü var bu sensörü yenilemek istiyorum fakat aynı kodda sensor bulamadım aşağıdaki sensoru kullansam bir problem yaşarmıyım ?

    http://www.ebay.de/itm/BOSCH-Lambdas...item5400d8c0c5

    Ayrıca bu kodlar neyi temsil ediyor bilgisi olan var mı ?
    Ya örs olacak sağlam duracaksın, yada çekiç olacak zamanında vuracaksın..

  2. #2
    EREN34 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Mar 2010
    Yaş
    41
    Şehir
    34 / 41
    Mesaj
    9.567
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    41 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Kodlar Boschun ref. kodları. Yetkili Bosch yedek parça satıcıları muadili varsa rahatlıkla kodu söyleyebilirler.

  3. #3
    Eyüp - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Nov 2007
    Yaş
    33
    Şehir
    54
    Mesaj
    4.196
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    2 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Pm. Atarsanız gün içerisinde yardımcı olabilirim.

  4. #4
    220T - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Sep 2009
    Yaş
    36
    Şehir
    Kayseri
    Mesaj
    2.840
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    16 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Motor kodunuzu da yazar mısınız? Ayrıca şu konuya da bir göz atın,yardımı olabilir.
    http://www.techturkey.com/forum/gene...n-sensoru.html
    Modifiye parayla yapılır ama parayla yaptırılmaz.

  5. #5
    0M42 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Oct 2010
    Yaş
    39
    Şehir
    İstanbul
    Mesaj
    3.666
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    8 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Motor kodum c26ne üniversal sensör kullanmak en son alternatifim çünkü fiş için kablosunu kesip ek yapmak pek işime gelmiyor.Aracımda fazla yakıt tüketimi var önceliği lambda sensörüne vermek istedim sırası ile sensörleri yenileyeceğim çıkan sağlam sensörleride yedek olarak saklayacağım.

    Bu akşam üzeri sensörü söküp hidroklorik asit in içinde 3 saat kadar beklettim bayağı kurum bağlamış delikler neredeyse tıkanmış haldeydi yarın montajını yapıp bir kaç gün gözlemleyerek sonuca bakacağım ama her halükarda yenilemek istiyorum.

    Asite atmadan önceki hali ;







    Asitten sonraki hali ;







    Buda fiş kısmı ;

    Ya örs olacak sağlam duracaksın, yada çekiç olacak zamanında vuracaksın..

  6. #6

    Üyelik
    Nov 2005
    Yaş
    42
    Şehir
    34
    Mesaj
    3.696
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    13 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Asagidaki gibi bir scope metre ile voltaj olcumu oneririm..



    3 kablodan ikisi isitici direnc biride voltaj sinyal kablosu.

    Voltaj sinyal kablosuna bir kablo baglayip (t yapip) sensoru fisine takin, sensoru yerine takmayin.

    Kontagi acinca acik havada 0 (sifir) volt gibi deger goreceksiniz, hemen ardindan cakmak gazi tutun bu sefer deger 1 volt gibi olacaktir.

    Bu durumdaysa sensor calisiyor demek. Birde yerine takin, motor calissin isinsin.

    Voltaj 0-1v arasi dalgalaniyorsa, sensor calisiyor demektir. Bosa masrafa gerek yok bu durumda.

  7. #7
    0M42 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Oct 2010
    Yaş
    39
    Şehir
    İstanbul
    Mesaj
    3.666
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    8 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Testi yaptım evet 0-1 arası sürekli değişiyor değer fakat daha önce çekiş problemi ve aşırı yakıt şikayeti üzerine araçtan sökülmüş bir lambda sensörünü ölçmüştüm oda aynı şekilde 0 ile 1 volt arası değerler veriyordu acaba bu sensörler de bir çalışıp bir çalışmama durumu olabilir mi ?
    Ya örs olacak sağlam duracaksın, yada çekiç olacak zamanında vuracaksın..

  8. #8

    Üyelik
    Nov 2005
    Yaş
    42
    Şehir
    34
    Mesaj
    3.696
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    13 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı 0M42 Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    Testi yaptım evet 0-1 arası sürekli değişiyor değer fakat daha önce çekiş problemi ve aşırı yakıt şikayeti üzerine araçtan sökülmüş bir lambda sensörünü ölçmüştüm oda aynı şekilde 0 ile 1 volt arası değerler veriyordu acaba bu sensörler de bir çalışıp bir çalışmama durumu olabilir mi ?
    Ne ile olctunuz resimdeki gibi grafik ekrani olan bir cihaz mi, yoksa daha basit multimetre ile mi olctunuz?

    0-1 v arasi duzgun dalgalar halinde gidiyorsa o sensor saglamdir.

  9. #9
    TechTurkey Maxi - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    May 2008
    Yaş
    54
    Şehir
    istanbul
    Mesaj
    4.900
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    53 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    skopta düzenli inen-çıkan sinyal gördüyseniz sensor sağlamdır
    multimetre ile takip edilmez o. yanıltır

  10. #10
    0M42 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Oct 2010
    Yaş
    39
    Şehir
    İstanbul
    Mesaj
    3.666
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    8 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Ben ölçümümü multimetre ile yapmıştım evet.
    Ya örs olacak sağlam duracaksın, yada çekiç olacak zamanında vuracaksın..

  11. #11
    Slipshod - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Feb 2014
    Yaş
    36
    Şehir
    09
    Mesaj
    636
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    3 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    hocam nasıl deneme fırsatınız oldu mu düzelme var mı? bir de bu hidroklorik asit tuz ruhu mu oluyor? ben de temizleyeyim diyorum sakata gelmeyelim
    Emniyet kemeri sizi koltuğa değil hayata bağlar!

  12. #12
    0M42 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Oct 2010
    Yaş
    39
    Şehir
    İstanbul
    Mesaj
    3.666
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    8 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Zaman zaman performans düşüklüğü yaşıyordum aracın bir gidişi diğerini tutmuyordu sensörü temizleyip montajını yaptım şimdilik performans iyi ve stabil yakıt konusunu henüz ölçemedim ama bir değişiklik yok gibi.Bu günde carbon-clean yaptırdım bir kaç gün durumu gözlemleyip buraya yazarım.

    Tuz ruhu da hidroklorik asit içerir elimde hidroklorik asit olmasaydı bende tuz ruhu ile yapacaktım yada porçöz de kullanabilirsin.
    Ya örs olacak sağlam duracaksın, yada çekiç olacak zamanında vuracaksın..

  13. #13
    Slipshod - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Feb 2014
    Yaş
    36
    Şehir
    09
    Mesaj
    636
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    3 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı 0M42 Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    Zaman zaman performans düşüklüğü yaşıyordum aracın bir gidişi diğerini tutmuyordu sensörü temizleyip montajını yaptım şimdilik performans iyi ve stabil yakıt konusunu henüz ölçemedim ama bir değişiklik yok gibi.Bu günde carbon-clean yaptırdım bir kaç gün durumu gözlemleyip buraya yazarım.

    Tuz ruhu da hidroklorik asit içerir elimde hidroklorik asit olmasaydı bende tuz ruhu ile yapacaktım yada porçöz de kullanabilirsin.
    hocam benimde çekiş düşüklüğü vardı. ateşlemeden olabilir diye bugün buji buji kablolarını değiştirdim eh denecek kadar bir düzelme oldu. sanayide iş bilmeyen ustalar olayı egzoz tıkanıklığına, benzin pompasına hatta havanın sıcaklığına kadar götürdü çekiş düşüklüğü nedenini. küfür ede ede çıktım sanayiden. çıkarken oksijen sensörü kablosunu söktüm denemek amaçlı. hep aklımda map, lambda, kat. vardı. katı iptal ettim biraz rahatladı ama sorun devam ediyordu mapı temizledim gene çare olmadı sanayicilerin üstüne o sinirle dedim kablosunu söküyorum ben bunu. söktüm gene aynı. egzozcuya dedim bir baktırayım aklımda kuşku kalmasın diye egzozcuya gittim stop ettim. kanala girmek için çalıştırdığımda araç düzelmişti. egzoza baktırdım sıkıntı yok. lambdayı sökelim dedim söktü yanık gibi dedi, neyse temizleyelim dedi dışını temizledi balata spreyi sıktı falan taktı. aman allahım o nasıl bir arabaymış. aldı alalı daha arabayı hiç böyle görmemiştim 1. viteste sara sara gitti. dedim oldu bu iş. tekrar egzozcuya geldim stop ettim. biraz durduktan sonra tekrar çalıştırdım tekrar gaz yemesi gitti. sorunum şu araç 3500 4000e kadar tam gaz bassam bile devirlenmiyor 4000den sonra bi nebze daha iyi oluyordu. ama aracın o gidişini gördükten sonra eski halinin 4000 sonrası bile azmış. biraz uzun oldu kusura bakmayın ama sorun oksijen sensöründen olabilir mi benimde?
    Emniyet kemeri sizi koltuğa değil hayata bağlar!

  14. #14
    oxygen - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Feb 2009
    Yaş
    39
    Şehir
    34
    Mesaj
    1.235
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    2 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    konu kirliliği olmasın ben de burdan sorayım.

    Benim otomobilimdeki lambda sensörünü bulmak çok zor. Diyelim ki ben standalone bağladım, istediğim herhangi bir lambdayı kullanabilir miyim?

  15. #15
    tunerviper - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Nov 2006
    Yaş
    37
    Şehir
    Karşıyaka'dan
    Mesaj
    429
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    2 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı oxygen Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    konu kirliliği olmasın ben de burdan sorayım.

    Benim otomobilimdeki lambda sensörünü bulmak çok zor. Diyelim ki ben standalone bağladım, istediğim herhangi bir lambdayı kullanabilir miyim?
    Standalone bağladıktan sonra wideband kullanırsın. Eski tip narrowband lambda çöpe

  16. #16
    0M42 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Oct 2010
    Yaş
    39
    Şehir
    İstanbul
    Mesaj
    3.666
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    8 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı Slipshod Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    hocam benimde çekiş düşüklüğü vardı. ateşlemeden olabilir diye bugün buji buji kablolarını değiştirdim eh denecek kadar bir düzelme oldu. sanayide iş bilmeyen ustalar olayı egzoz tıkanıklığına, benzin pompasına hatta havanın sıcaklığına kadar götürdü çekiş düşüklüğü nedenini. küfür ede ede çıktım sanayiden. çıkarken oksijen sensörü kablosunu söktüm denemek amaçlı. hep aklımda map, lambda, kat. vardı. katı iptal ettim biraz rahatladı ama sorun devam ediyordu mapı temizledim gene çare olmadı sanayicilerin üstüne o sinirle dedim kablosunu söküyorum ben bunu. söktüm gene aynı. egzozcuya dedim bir baktırayım aklımda kuşku kalmasın diye egzozcuya gittim stop ettim. kanala girmek için çalıştırdığımda araç düzelmişti. egzoza baktırdım sıkıntı yok. lambdayı sökelim dedim söktü yanık gibi dedi, neyse temizleyelim dedi dışını temizledi balata spreyi sıktı falan taktı. aman allahım o nasıl bir arabaymış. aldı alalı daha arabayı hiç böyle görmemiştim 1. viteste sara sara gitti. dedim oldu bu iş. tekrar egzozcuya geldim stop ettim. biraz durduktan sonra tekrar çalıştırdım tekrar gaz yemesi gitti. sorunum şu araç 3500 4000e kadar tam gaz bassam bile devirlenmiyor 4000den sonra bi nebze daha iyi oluyordu. ama aracın o gidişini gördükten sonra eski halinin 4000 sonrası bile azmış. biraz uzun oldu kusura bakmayın ama sorun oksijen sensöründen olabilir mi benimde?
    Lambda sensörü arızası belirtisi genelde araç performansının değişkenlik göstermesi ve yakıt sarfiyatının artması olarak görülür.Lambda sensörüne yapışan kurumları balata spreyi sökmez daha güçlü bir kimyasala ihtiyaç vardır bunun için en iyi kimyasal hidroklorik asitttir.Sensörü söküp 3 - 4 saat asitte bekletebilirsin ara ara asitten çıkarıp ölçüp yapan uc kısımdaki deliklerden içeriye basınçlı hava tutup tekrar asite daldır.
    Ya örs olacak sağlam duracaksın, yada çekiç olacak zamanında vuracaksın..

  17. #17
    Slipshod - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Feb 2014
    Yaş
    36
    Şehir
    09
    Mesaj
    636
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    3 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı 0M42 Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    Lambda sensörü arızası belirtisi genelde araç performansının değişkenlik göstermesi ve yakıt sarfiyatının artması olarak görülür.Lambda sensörüne yapışan kurumları balata spreyi sökmez daha güçlü bir kimyasala ihtiyaç vardır bunun için en iyi kimyasal hidroklorik asitttir.Sensörü söküp 3 - 4 saat asitte bekletebilirsin ara ara asitten çıkarıp ölçüp yapan uc kısımdaki deliklerden içeriye basınçlı hava tutup tekrar asite daldır.
    sağolasın peki en son bu asitten çıkarınca herhangi bir spreyle veya suyla durulama yapmak gerekir mi? direk asitten çıkarıp takınca sorun olmuyor mu yoksa?
    Emniyet kemeri sizi koltuğa değil hayata bağlar!

  18. #18
    Slipshod - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Feb 2014
    Yaş
    36
    Şehir
    09
    Mesaj
    636
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    3 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    sabahtan sensörü söküp porçöze koydum 2.5-3 saat beklettim porçözünü atsın diye yağsız kontak spreyiyle son kat temizliği yaptım az önce taktım motor soğukken gene patinaj çekerek kalktı gayet iyiydi bi tur attım geldim tur sonuna doğru gene performans azaldı. sanırım benim sensör gidik.
    Emniyet kemeri sizi koltuğa değil hayata bağlar!

  19. #19
    anil37 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Mar 2011
    Yaş
    33
    Şehir
    Türkiye / İstanbul
    Mesaj
    393
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    herhangı bır bosch servısını arayıp o yazdıgın numarayı soyledıgınde sana referans numarası verıceklerdır . o referansdakı sensoru alıp kullanabılırsın hıcde problem yasamazsın
    StanceWorks
    ------Low is a Lifestyle

Konu Bilgileri

Users Browsing this Thread

Şu an 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 konuk)

Yetkileriniz

  • Konu Acma Yetkiniz Yok
  • Cevap Yazma Yetkiniz Yok
  • Eklenti Yükleme Yetkiniz Yok
  • Mesajınızı Değiştirme Yetkiniz Yok
  •