ek birşey yazayım
mesela sizin arabanız var 150hp
siz bunu turboladınız, yüklediniz oldu 500-600hp!!
o motoru orjinal ölçüler ile toplamamalısız
yani yatak-yorgan segman boşlukları fabrika verilerinde zaten olmaması lazım
daha boşluklu olacaktır
işte o zaman daha kalın yağ kullanırsınız
20w-60 falan o yüzden koyarlar o tip yüksek modifiyeli motorlara
yoksa yağ yakma dramatik artar özellikle yüksek devirli kullanımlarda




Alıntı
.motor toplama konusunda yazdıklarında haklısın,ben servis kitabıyla motor toplayan görmedim daha.bostancıda toplandı.toplayan usta hepimizin bildiği iyi bi usta ama bizdeki sistem dediğin gibi belli malesef,alfa çok,gidilecek ustalar belli,yoğun.yapılan işlerde ona göre standart işte.ben en iyisi 10-40 la devam edeyim,yada 5000 km için bi 5-40 deneyip göreyim.haa bu segman aralığı konusunda ankara ar servis mustafa ustadan bi 2.5 almaya gitmiştim kayınçıma,orda muhabbet ederken bana söylediği,8v lerin orjinal segman aralıkları yağ eksiltmelerine çok musait,orjinal değilde özel ölçü segman attığımızda oldu,bu sefer yağ eksiltme tamamen nerdeyse azaldı ama performans düştü gibi.ne kadar doğru ne kadar yanlış bilmiyorum artık.oda 20-50 koymalısın demişti o zaman yinede 10-40 kullanıştım.





