Devirdaim Pompası Değişimi Sonrası İlginç Sorunlar...

Thread: Devirdaim Pompası Değişimi Sonrası İlginç Sorunlar...

  1. ghibli06's Avatar

    ghibli06 said:

    Devirdaim Pompası Değişimi Sonrası İlginç Sorunlar...

    Maserati ghiblinin (bi-turbo) hararet biraz yükseldi ve de devirdaimden ses geldi, fazla km yapmadan hemen servise götürdüm... değişim tamamlandı sonrasında hararet istediğimiz seviyelere düşmedi, muhtemelen hava kalmıştır dedik havasını tam alamadık ama bu esnada araçtan inanılmaz bir egsoz dumanı gelmeye başladı... kokusundan emin olamadık yağ mı benzin mi antifriz mi diye... neyse havasını aldıkbu arada oil catch can nın motordan gelen değil de dışarı veren hortumunun katlanmış olduğunu gördük, normal hale getirince duman biraz azaldı... eve geldim sabahleyin OCC i söktüm içinde 2 parmak kadar su vardı, bildiğiniz berrak su... neyse temizledim taktım şu anda duman atmıyor ama hararet yine var, termostat mı geç açıyor anlayamadım henüz, havası tam alınamazsa bunların olacağını da biliyorum...

    başına bu gelen var mı yani OCC de bildiğiniz berrak su gören oldu mu?
    dün aklımıza gelenler su kanallarında çatlak
    yanık conta
    turbo soğutucularından gelen su
    vs
    vs

    fikirlerinizi bekliyorum...
    Ne Mutlu Türk'üm Diyene...

    http://kocmardogaltas.wix.com/kocmar
     
  2. vectra-tuner's Avatar

    vectra-tuner said:
    Conta abi, Bujileri söküp bakın su varmı diye? Sonrada kompresyon testi yapın. Conta yandığında harareti düşüremezsiniz.. Contayı hemen değiştirmezseniz silindirlerin içine su dolucağından daha büyük sorun açar
    "Denenmişi Denemek Ahmaklıktır!"
     
  3. ghibli06's Avatar

    ghibli06 said:
    sıkıntı şu, su dediğim bildiğiniz saf su arabada ise antifriz var, bujiler ıslak olsa çalışmaz zaten, OCC i ayırdığımda egsozdan hiç duman gelmiyor, bendeki OCC nin alttan çıkışı direk kartere bağlı yani orda su olduğunda buharlaşıp kartere giriyor... havasını biraz daha alabildim şu anda iyi gibi duruyor ama bakalım...
    Ne Mutlu Türk'üm Diyene...

    http://kocmardogaltas.wix.com/kocmar
     
  4. vectra-tuner's Avatar

    vectra-tuner said:
    Kompresyon testi yaparsanız belli okur, inşallah birşey yoktur. Olsada conta ile kurtarırsınız..
    "Denenmişi Denemek Ahmaklıktır!"
     
  5. coder's Avatar

    coder said:
    OCC'de su mevcut ise conta değil de büyük bir ihtimal su kanalınız çatladı.. Tavsiyem karteli açıp içini incelemeniz..
    RESPECT YOUR ELDERS
     
  6. s2k's Avatar

    s2k said:
    Selamlar, sadece fikir yurutuyorum ama sence conta yada su kanali farketmez kartere radyator suyu karissa, karterden buharlasip occye cikacagi icin (ki antifriz sudan cok daha gec buharlasacagi icin) damitilmis olarak cikmaz mi yani tarif ettigin gibi berrak su olarak.
    Quote Originally Posted by ef186 View Post
    Halka kapılarımız sonuna kadar açık Ama bu demek değilki evimize misafir gelen adamın salona sıçmasına izin veiririz .
    Quote Originally Posted by XoR View Post
    +35 doktorunki kısmı parasaldır doktor tripod değil reklam olmasın
     
  7. vectra-tuner's Avatar

    vectra-tuner said:
    Conta yaktığında karterden suda gelebilir çünki yağa su karışması oluyor..
    "Denenmişi Denemek Ahmaklıktır!"
     
  8. Skyhawk34's Avatar

    Skyhawk34 said:
    Quote Originally Posted by s2k View Post
    Selamlar, sadece fikir yurutuyorum ama sence conta yada su kanali farketmez kartere radyator suyu karissa, karterden buharlasip occye cikacagi icin (ki antifriz sudan cok daha gec buharlasacagi icin) damitilmis olarak cikmaz mi yani tarif ettigin gibi berrak su olarak.
    bunu yazmak için aşağıya ineyim dedim.

    bende bu sekılde dusundum cünkü
     
  9. ghibli06's Avatar

    ghibli06 said:
    peki fikir yürütmeye devam

    OCC den bağlantıyı kestiğimde egsozdan hiç bir duman vs gelmiyor, su kanalındaki çatlak zaten hep aklımda,olasılık var... OCC temizlenince de sıkıntı görünmüyor, kapak contası için dün ustam da baktı (çok güvenirim, draglardaki kabusun İsmail Çam'ın vs nin de ustasıdır), basınç yok dedi hortumlarda...
    Ne Mutlu Türk'üm Diyene...

    http://kocmardogaltas.wix.com/kocmar
     
  10. vectra-tuner's Avatar

    vectra-tuner said:
    Kapak contası hemen kendini bariz belli etmez, ufak bir yanık vardır ve zaman içerisinde conta iyice açılır..Erken müdahale ederseniz conta ile kurtarırsınız.. Yoksa silindir ovalleşmesi kropaj hatta yatak dökmeye kadar gidersiniz
    "Denenmişi Denemek Ahmaklıktır!"
     
  11. ghibli06's Avatar

    ghibli06 said:
    açıcam zaten kapağı bakalım neler olmuş içeride...
    Ne Mutlu Türk'üm Diyene...

    http://kocmardogaltas.wix.com/kocmar
     
  12. ghibli06's Avatar

    ghibli06 said:
    pazartesi motoru indiriyoruz bakalım zaten zamanı gelmişti, kışa giriyoruz artık ne zaman çıkar Allah bilir...
    Ne Mutlu Türk'üm Diyene...

    http://kocmardogaltas.wix.com/kocmar
     
  13. Slammed's Avatar

    Slammed said:
    Hayırlısıyla cok bı sorun cıkmadan kapatırsınız motoru ıns. S2k nın dedıgı cok mantıklı geldı banada
     
  14. ghibli06's Avatar

    ghibli06 said:
    silindirin biri ateşleme yapmıyor muhtemelen suyu alan silindir orası...
    Ne Mutlu Türk'üm Diyene...

    http://kocmardogaltas.wix.com/kocmar
     
  15. vectra-tuner's Avatar

    vectra-tuner said:
    Contanın bir ömrü var, Genellikle bizim opellerde 3. Gözün ordan yırtıyor contayı çünki turbo eksoz salyangozu 2 ve 3. silindire yakın ve ısıdan zaman içinde yırtılıyor., Motor eski ise hazır kapak sökülüyorken birde rektefe edip sıfır conta ile tertemiz olur.
    "Denenmişi Denemek Ahmaklıktır!"
     
  16. ghibli06's Avatar

    ghibli06 said:
    Quote Originally Posted by vectra-tuner View Post
    Contanın bir ömrü var, Genellikle bizim opellerde 3. Gözün ordan yırtıyor contayı çünki turbo eksoz salyangozu 2 ve 3. silindire yakın ve ısıdan zaman içinde yırtılıyor., Motor eski ise hazır kapak sökülüyorken birde rektefe edip sıfır conta ile tertemiz olur.
    conta sıkıntı değil ama kapakları çok narin bu meretin, kapakta çatlak çıkmaz umarım...
    Ne Mutlu Türk'üm Diyene...

    http://kocmardogaltas.wix.com/kocmar
     
  17. vectra-tuner's Avatar

    vectra-tuner said:
    Defalarca conta patlattık, su kanalına kolay kolay birşey olmaz...İnşallah sadece contada çıkar.. Yanlız motoru yağ pompası dahil sıfırlamak en mantıklısı, çünki yağa su karışması demek yataklar sekmanlar yağ pompası gibi parçalarda gözle görülmeyecek hasarlar bırakabilir..
    "Denenmişi Denemek Ahmaklıktır!"
     
  18. ghibli06's Avatar

    ghibli06 said:
    motoru indirdik, conta patlak, kapakta kılcal çatlaklar var, yağa su indirmiş son gün, pistonlar gömlekler egzantrik vs sağlam, suyu nereden indirmiş ona bakacağız...





    subab aralarında kılcallar var


    ortadaki piston su almıştı temizlemiş pistonu

    Ne Mutlu Türk'üm Diyene...

    http://kocmardogaltas.wix.com/kocmar
     
  19. vectra-tuner's Avatar

    vectra-tuner said:
    Contadandır büyük ihtimal , Kapak Costcast Cosworth yapımımı? --- Bizim Opellerde C20xe c20let Costcast Cosworth yapımı olanlar... Bu kapaklar sağlamdır kolay kolay birşey olmaz.
    "Denenmişi Denemek Ahmaklıktır!"