yazın klimaya gaz bastırdığım yerde alttaki linktekine benzer bi sistem vardı,en son olmadı ona başvuracağız.daha önce böyle bişey yaptıran varmı aramızda.
http://www.bgbakimservisim.com/panel...2014122056.pdf
yazın klimaya gaz bastırdığım yerde alttaki linktekine benzer bi sistem vardı,en son olmadı ona başvuracağız.daha önce böyle bişey yaptıran varmı aramızda.
http://www.bgbakimservisim.com/panel...2014122056.pdf
delilikten muzdarip değilim,her anının tadını çıkarıyorum...
hımm.yarın durumu bi sorayım ustamıza ,bakalım ne diycek bu duruma.temizlik yapılmışmı,gerçi yapılmışsada antfirizsiz kullanım bunu yapıyosa neden antfiriz koymamışlar.kafamda deli sorular,inşallah sıkntısız düzeltiriz durumu.motor yapım sonrası 3. yağını koydum, 600 km olmuş,yağda eksilmede yok,kıvamı iyi.
delilikten muzdarip değilim,her anının tadını çıkarıyorum...
Bugün GOLF4 ümüze antfriz koydurdum, ondada su vardı, bu bahsettiğin olay benimde başıma geldi, krem rengi krem gibi bişey, yağ değil yani o kesin, pas olduğu kanaatine vardım.![]()
2004 Mercedes-Benz W203 C230K1994 Opel Astra F GSi
Selamlar,
Senin problemin büyük ihtimalle Emme manifoldunu söküp temizlememişlerdir. Hemen ustalar atlayacak sökmez olurmuyuz diye ama o manifold değil. bu manifold.
parça no : 60534792 INTAKE MANIFOLD diye geçer. Genelde motorun kendi parçası gibi durur ancak bu da sökülmektedir ve içinden su geçer. Resim için şu siteden bakabilirsin.
http://www.alfaromeoyedekparca.com/7...T,PR-1036.html
Bu manifoldtan ayrıca kalorifere giden su hattıda bunun üstünden geçer. 4. Silindirin ordaki büyük metal boru. Genelde 4. silindirin olduğu yer hep paslı kalır ve devirdaime burdan verir.
Anlamanın basit yollarından biri bu manifoldun üstünde ısı müşürü var. (Ecuya giden. Bu müşürü sökün. ucu böyle paslı ve pis çıkarsa kesin bunun sökülüp temizlenmesi gerekir. (Ecu motor ısısını da yanlış okuyabilir bu yüzden. )
Birde içerde kaloriferi sökmen gerekebilir. Sıcak su girişinin olduğu yer genelde hep paslıdır. Üstünde değil. Dışarda temizlemen gerekebilir.
Not : manifoldu sökünce contaya ihtiyacın olacak. Eskisi iş görmeyebilir.
Saygılar,
teşekkürler.senin dediğin kadar detaylı bu aralar sökemem ama kışın işlerim biraz boşa çıkıyor,komple göğüsü söküp fiberle yama yapmam gereken bi delik var,onunla beraber dediğini yapayım.ısı müşürünü söküp değiştim daha önce,cins bi yerde,komple emmeyi söküp tekrar bi genel temizlik yaparım.emme nin sökülmediği konusunda haklısın sanırım,komple takım conta alınmıştı ama bagajımda bu nedir dediğim kullanılmamış bi conta var oda emme contası büyük ihtimal,yarın parça no sundan bakıyım onada.bugün söyledikleri suda yağ karışımı olmadığı,antfirizin içerdeki pası söktüğü falan filan işte.ben elimden geldiği kadar girişicem yarın,bikaç devirdaim yaptırıp duruma göre davranıcaz artık.
delilikten muzdarip değilim,her anının tadını çıkarıyorum...
gündüz vakit yoktu,akşam akşam hatta gece vakti giriştim temizliğe,baya bi temiz su akana kadar tavsiye edilen devirdaim işlemlerini yaptım,damacana su+1 lt shell antfriz ekledim,kısa süre sonra tekrar temizlerim diye,hava aalmasıydı,fan açmasıydı ,sonra bi tur attım geldim 15 dakka,su yine olmuş pas rengi.baya yoracak bu temizlik iş.o değil bugün itibariyle bu aralar hiç boş günüm olmayacak,yoksa crow un tavsiyesini yapıp emmeyi komple sökmem lazım,hatta alt radyatör giriş hortumuyla motordan çıkışın birleştiği arada metal 15-20 cm lik boru var,pasdan ölmüş,onları yenilemek lazım.offfff,yarım yamalak yapılan işin hem uğraştırması hem maddi yani hem moral bozukluğu.kime ne diyceğimi şaşırdım vallahi
delilikten muzdarip değilim,her anının tadını çıkarıyorum...
üstte bahsettiğim su hortumunun içine giren bağlantı borusunun yenisini kime yaptırırız,egzozcular mı yapar bu işi,hafif kıvrımlı ortadan.
delilikten muzdarip değilim,her anının tadını çıkarıyorum...
çamurlasmanın 1-2 nedeni var contanın yanması antifirizin kötü olması yada olmaması pas in nedenidir
contan yanmış ise yağa su suya yağ k arışsır sabah arabanı çalıştır ısınsın güzelce 2-3 fan açıp kapasın yağına bak beyazlasma yani sütlü kahveye kaçıyormu
ikinciside dediğim gibi sudaki pas![]()
www.drecu.com
Ne Büyüktür Emeğe Saygı Duyan İnsan...!!!
Tekrar selam,
Senin o mainfoldu sökmen şart gözüküyor. Çünkü öyle temiz su ile felan gitmiyor o çamur. Açtığında göreceksin orası düz görünmesine rağmen içerisi bayağı bir kıvrımlı yollarla kaplı ve çamur o yolların arasında kalıyor. O çamurlarıda tornavida ile kazıman lazım. O yüzden boşuna uğraşma boş bir vaktinde sök temizle yerine tak.
Motorun sol tarafını sökmek en fazla bir saat, yerine takmak 2 saatini alır. Haa bide sakın o temizleyici sıvılardan alıp koyma. ordaki contayı patlatıyo. yolda kalırsın. en temizi sökmek. Zaten şu an sorunun yoksa böyle bin git.
İkinci önemli konu o boru. Onu nerde yaptırısın bilemiyorum ama sanırım tornacılar yapar yada başka bişey uydurulur. Burada önemli olan O boruyu DÜZGÜN takmakdır. Durma pozisyonu borudaki küçük kollardan biri kalorifere doğru bakmalıdır. Açtığında göreceksin civatasının içinde delik vardır ve boşlukludur. Bunu takarken ÇOK DİKKATLİ olun. Altına muhakkak pul koyun yada pulunu kaybetmeyin. Çünkü takıldığı yer Aliminyum. çok sıkarsınız çıt diye çatlatırsınız manifoldu.. gevşek takasanız su kaçırır. O yüzden yavaş yavaş itinalı bir şekilde ustanız taksın.(teflonla felan desteklesin.) Manifoldu çatlatmasın.
Saygılar,
demekki neymiş, baştan işini düzgün yapacaksın
antifreez kullanacak ve musluk suyu koymayacaksın ki seneler sonra böyle olmasın.
(bişe olmaz diyen ve motorun uzun vadede a... koyan ustalara duyurulur)
araba alfa 75,bırakacağımız adam sayısı da 1-2. zeki abi topladı ki 75 konusunda en ehillerden biri,mahalle arasında yaptırmadık,yanlış anlasılmasın.sabah anca bakabildim manifıolda,contası yeni,o değişmiş.hataları antfiriz eklenmemiş,niye böyle bişey yaparlar onu anlamdım işte.ben arabayı bırakırken fiyat sormak,pazarlık etmek gibi işlere girmedim,girmem,bana su hat boruları yenilenecek,falanca değişcek dense değişin derim o derece.keşke su yollarındaki o paslı,ölü borular değişseymiş.şimdi ikinci uğraş boşuna.kaloriferde suçlu olabilir,240k km,22 sene,kimbilir içi ne halde.en son olmadı her tarafı patlatmayı göze alıp kimyasalla girişcem paslı boruları yenileyip. bu arada yağda su kesinlikle yok,egzozdan özellikle soğuklarda ,nispetende gaza oturunca su atma var,oda normal deniyo genelde.
delilikten muzdarip değilim,her anının tadını çıkarıyorum...
kalorifer tarafındaki boruyu henüz inceleyemedim,oralara giremem zaten şimdilik,çamuru yok edip paslı suyla,tıkama riski olmadan bi süre bineceğim.araba hergün çalışıcak bu arada ama yapcağı km 3-5. ev-iş.yanlız ön taraftaki alttaki ek boru,üstte termostat yuvası( şu an boru boş,hortumda reno 12 termostatı takılı.orji.bulamamıştık) falan olduğu gibi pas.onları yenielyip kaloriferi falan indirmeden tam temizlik zor gibi.
delilikten muzdarip değilim,her anının tadını çıkarıyorum...
bu arada kesinlikle hararet yok,ş.içi dur kalk veya zorladığım zamanlarda bile olması gerekenin dışında ısınmadı hiç.rodajda 1000 km civarı açıp altını,yağ filtre yaptım 10-40 maxlife ile,üzerine 2000 km memleket yolu,dönüştede 1000 km yapıp tekrar yağ filtre,bu sefer 5-40 maxlife koydum.motor saat gibi,ses ,rolanti,marş,herşey düzgün.su eksiltme yok,yağ tabiiki var ama o zaten beklenen kadar.bu arada henüz tam ölçüm yapmadım ama 5-40 sanki 10-40 kadar eksilmiyo
delilikten muzdarip değilim,her anının tadını çıkarıyorum...
an itibariyle çamur yok,konu öncesi antfirizi ilk koyduğumda kullanır kullanmaz çamur yapmıştı.su biraz bulanık ama antfrizin kırmızısı belirgin.haftalık kullanım sonrası duruma göre bi aktarma daha yapabilirim.şimdi bi sorum daha olacak,genleşme kabında biri normal biri de küçük haznede sıcaklık sensörünün bağlı olduğu küçük kapak var,sanırım küçük kapak bozuk,hortumları sık-bırak yaptığımda kab doluyken kabarcık çıkıyor,bozukmudur.su yollarındaki basınca etki edermi,hava yaptırırmı.ana kapak 1 barlık siyah kapak (1.4 barlık mavi ilk aldığımda almıştım,sıkıntı yapmıştı)
delilikten muzdarip değilim,her anının tadını çıkarıyorum...
konuyu başına gelen ,gelebilecek arkadaşlar için güncelliyim,çok şükür burdaki arkadaşların yönlendirmeleriyle yaptığımız temizlik netice verdi ve çamurdan kurtulduk tamamen.2 gün önce bozuk lpg regulatörünü değiştirirken kaçan su-antfiriz kıvamı gayet iyiydi.şu an suda 1.5 lt kırmızı shell antfiriz var,yeterlimidir.3 lt lik bidon almıştım,kalanı ekliyeyimmi dersiniz,ya da kommple bir daha boşaltıp kalan 1.5 lt yi öylemi koyayım.
delilikten muzdarip değilim,her anının tadını çıkarıyorum...
Şu an 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 konuk)