User Tag List

Sayfa 2/3 İlkİlk 123 SonSon
40 sonuçtan 20 ile 38 arası

Konu: soğutma suyundaki çamurlaşma

  1. #20

    Üyelik
    Jun 2014
    Yaş
    47
    Şehir
    kocaeli/gebze
    Mesaj
    345
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    1 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    yazın klimaya gaz bastırdığım yerde alttaki linktekine benzer bi sistem vardı,en son olmadı ona başvuracağız.daha önce böyle bişey yaptıran varmı aramızda.
    http://www.bgbakimservisim.com/panel...2014122056.pdf
    delilikten muzdarip değilim,her anının tadını çıkarıyorum...

  2. #21
    ghibli06 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Dec 2009
    Yaş
    50
    Şehir
    Ankara, Çayyolu
    Mesaj
    10.560
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    129 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı alfa75 Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    antfiriz koyana kodar yoktu bu sorun üstad,nedense antfiriz koymamışlar sisteme ,bende sonradan farkettim ama lpg sistemi değişçek nasılsa boşaltcaz falan deyip üstüne düşmedim,bu aradada yazı bitirdik.zamanla paslanma oluştu suda,komple boşalttım temiz su akana kadar ,antfirizi koyunca çamurladı su.yarın bostancıdayım kısmetese ,durumu göstereceğim kendilerine bi,bakalım ne diyecekler duruma.her halukarda perşembe günü iyice temizleyip market suyla yenieleyeceğim sistemi.yalnız dün akşam biraz taradım durumu nette,o sıkıntı bulaşdıysa motora biraz zor düzelir gibi sonuçlar var bu şikayetle ilgili bütün konuların altında.olmadı
    hocam onu diyorum işte, bu sorun öyle kolay kolay giderilmez, antifrizin nereyi açtığını bilemezsin ama sonuçta motor toplanmadan önce blok ve kapak komple ilaçlı su ile yıkanır, bunu amacı hijyenik temizlik değil, pas-tortu vs ne varsa gidermek içindir...
    Ne Mutlu Türk'üm Diyene...

    http://kocmardogaltas.wix.com/kocmar

  3. #22

    Üyelik
    Jun 2014
    Yaş
    47
    Şehir
    kocaeli/gebze
    Mesaj
    345
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    1 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    hımm.yarın durumu bi sorayım ustamıza ,bakalım ne diycek bu duruma.temizlik yapılmışmı,gerçi yapılmışsada antfirizsiz kullanım bunu yapıyosa neden antfiriz koymamışlar.kafamda deli sorular,inşallah sıkntısız düzeltiriz durumu.motor yapım sonrası 3. yağını koydum, 600 km olmuş,yağda eksilmede yok,kıvamı iyi.
    delilikten muzdarip değilim,her anının tadını çıkarıyorum...

  4. #23
    300E - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Oct 2015
    Şehir
    Ankara
    Mesaj
    1.661
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    17 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Bugün GOLF4 ümüze antfriz koydurdum, ondada su vardı, bu bahsettiğin olay benimde başıma geldi, krem rengi krem gibi bişey, yağ değil yani o kesin, pas olduğu kanaatine vardım.
    2004 Mercedes-Benz W203 C230K
    1994 Opel Astra F GSi

  5. #24

    Üyelik
    Feb 2010
    Yaş
    58
    Şehir
    Turkey/Istanbul
    Mesaj
    70
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    3 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Selamlar,

    Senin problemin büyük ihtimalle Emme manifoldunu söküp temizlememişlerdir. Hemen ustalar atlayacak sökmez olurmuyuz diye ama o manifold değil. bu manifold.

    parça no : 60534792 INTAKE MANIFOLD diye geçer. Genelde motorun kendi parçası gibi durur ancak bu da sökülmektedir ve içinden su geçer. Resim için şu siteden bakabilirsin.


    http://www.alfaromeoyedekparca.com/7...T,PR-1036.html

    Bu manifoldtan ayrıca kalorifere giden su hattıda bunun üstünden geçer. 4. Silindirin ordaki büyük metal boru. Genelde 4. silindirin olduğu yer hep paslı kalır ve devirdaime burdan verir.
    Anlamanın basit yollarından biri bu manifoldun üstünde ısı müşürü var. (Ecuya giden. Bu müşürü sökün. ucu böyle paslı ve pis çıkarsa kesin bunun sökülüp temizlenmesi gerekir. (Ecu motor ısısını da yanlış okuyabilir bu yüzden. )
    Birde içerde kaloriferi sökmen gerekebilir. Sıcak su girişinin olduğu yer genelde hep paslıdır. Üstünde değil. Dışarda temizlemen gerekebilir.

    Not : manifoldu sökünce contaya ihtiyacın olacak. Eskisi iş görmeyebilir.

    Saygılar,

  6. #25

    Üyelik
    Jun 2014
    Yaş
    47
    Şehir
    kocaeli/gebze
    Mesaj
    345
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    1 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    teşekkürler.senin dediğin kadar detaylı bu aralar sökemem ama kışın işlerim biraz boşa çıkıyor,komple göğüsü söküp fiberle yama yapmam gereken bi delik var,onunla beraber dediğini yapayım.ısı müşürünü söküp değiştim daha önce,cins bi yerde,komple emmeyi söküp tekrar bi genel temizlik yaparım.emme nin sökülmediği konusunda haklısın sanırım,komple takım conta alınmıştı ama bagajımda bu nedir dediğim kullanılmamış bi conta var oda emme contası büyük ihtimal,yarın parça no sundan bakıyım onada.bugün söyledikleri suda yağ karışımı olmadığı,antfirizin içerdeki pası söktüğü falan filan işte.ben elimden geldiği kadar girişicem yarın,bikaç devirdaim yaptırıp duruma göre davranıcaz artık.
    delilikten muzdarip değilim,her anının tadını çıkarıyorum...

  7. #26

    Üyelik
    Jun 2014
    Yaş
    47
    Şehir
    kocaeli/gebze
    Mesaj
    345
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    1 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    gündüz vakit yoktu,akşam akşam hatta gece vakti giriştim temizliğe,baya bi temiz su akana kadar tavsiye edilen devirdaim işlemlerini yaptım,damacana su+1 lt shell antfriz ekledim,kısa süre sonra tekrar temizlerim diye,hava aalmasıydı,fan açmasıydı ,sonra bi tur attım geldim 15 dakka,su yine olmuş pas rengi.baya yoracak bu temizlik iş.o değil bugün itibariyle bu aralar hiç boş günüm olmayacak,yoksa crow un tavsiyesini yapıp emmeyi komple sökmem lazım,hatta alt radyatör giriş hortumuyla motordan çıkışın birleştiği arada metal 15-20 cm lik boru var,pasdan ölmüş,onları yenilemek lazım.offfff,yarım yamalak yapılan işin hem uğraştırması hem maddi yani hem moral bozukluğu.kime ne diyceğimi şaşırdım vallahi
    delilikten muzdarip değilim,her anının tadını çıkarıyorum...

  8. #27

    Üyelik
    Jun 2014
    Yaş
    47
    Şehir
    kocaeli/gebze
    Mesaj
    345
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    1 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    üstte bahsettiğim su hortumunun içine giren bağlantı borusunun yenisini kime yaptırırız,egzozcular mı yapar bu işi,hafif kıvrımlı ortadan.
    delilikten muzdarip değilim,her anının tadını çıkarıyorum...

  9. #28
    TechTurkey Oz` - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Oct 2005
    Yaş
    43
    Şehir
    İstanbul
    Mesaj
    8.559
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    15 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    çamurlasmanın 1-2 nedeni var contanın yanması antifirizin kötü olması yada olmaması pas in nedenidir


    contan yanmış ise yağa su suya yağ k arışsır sabah arabanı çalıştır ısınsın güzelce 2-3 fan açıp kapasın yağına bak beyazlasma yani sütlü kahveye kaçıyormu

    ikinciside dediğim gibi sudaki pas
    www.drecu.com
    Ne Büyüktür Emeğe Saygı Duyan İnsan...!!!

  10. #29

    Üyelik
    Feb 2010
    Yaş
    58
    Şehir
    Turkey/Istanbul
    Mesaj
    70
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    3 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Tekrar selam,
    Senin o mainfoldu sökmen şart gözüküyor. Çünkü öyle temiz su ile felan gitmiyor o çamur. Açtığında göreceksin orası düz görünmesine rağmen içerisi bayağı bir kıvrımlı yollarla kaplı ve çamur o yolların arasında kalıyor. O çamurlarıda tornavida ile kazıman lazım. O yüzden boşuna uğraşma boş bir vaktinde sök temizle yerine tak.
    Motorun sol tarafını sökmek en fazla bir saat, yerine takmak 2 saatini alır. Haa bide sakın o temizleyici sıvılardan alıp koyma. ordaki contayı patlatıyo. yolda kalırsın. en temizi sökmek. Zaten şu an sorunun yoksa böyle bin git.

    İkinci önemli konu o boru. Onu nerde yaptırısın bilemiyorum ama sanırım tornacılar yapar yada başka bişey uydurulur. Burada önemli olan O boruyu DÜZGÜN takmakdır. Durma pozisyonu borudaki küçük kollardan biri kalorifere doğru bakmalıdır. Açtığında göreceksin civatasının içinde delik vardır ve boşlukludur. Bunu takarken ÇOK DİKKATLİ olun. Altına muhakkak pul koyun yada pulunu kaybetmeyin. Çünkü takıldığı yer Aliminyum. çok sıkarsınız çıt diye çatlatırsınız manifoldu.. gevşek takasanız su kaçırır. O yüzden yavaş yavaş itinalı bir şekilde ustanız taksın.(teflonla felan desteklesin.) Manifoldu çatlatmasın.
    Saygılar,

  11. #30
    AvcI - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Nov 2005
    Yaş
    42
    Şehir
    ANGARA
    Mesaj
    2.660
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    3 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı ghibli06 Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    hocam tekrar sorayım, motor yapılırken rektefiyeciye gitmedi mi? o kanallar 5.000 km de paslanmaz...
    abi pik blok ise bu sorun oluyor,
    new project GTR 280SX

    https://www.instagram.com/gtr_280sx/?hl=tr

  12. #31
    TechTurkey Maxi - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    May 2008
    Yaş
    54
    Şehir
    istanbul
    Mesaj
    4.900
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    53 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    demekki neymiş, baştan işini düzgün yapacaksın
    antifreez kullanacak ve musluk suyu koymayacaksın ki seneler sonra böyle olmasın.
    (bişe olmaz diyen ve motorun uzun vadede a... koyan ustalara duyurulur)

  13. #32

    Üyelik
    Jun 2014
    Yaş
    47
    Şehir
    kocaeli/gebze
    Mesaj
    345
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    1 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    araba alfa 75,bırakacağımız adam sayısı da 1-2. zeki abi topladı ki 75 konusunda en ehillerden biri,mahalle arasında yaptırmadık,yanlış anlasılmasın.sabah anca bakabildim manifıolda,contası yeni,o değişmiş.hataları antfiriz eklenmemiş,niye böyle bişey yaparlar onu anlamdım işte.ben arabayı bırakırken fiyat sormak,pazarlık etmek gibi işlere girmedim,girmem,bana su hat boruları yenilenecek,falanca değişcek dense değişin derim o derece.keşke su yollarındaki o paslı,ölü borular değişseymiş.şimdi ikinci uğraş boşuna.kaloriferde suçlu olabilir,240k km,22 sene,kimbilir içi ne halde.en son olmadı her tarafı patlatmayı göze alıp kimyasalla girişcem paslı boruları yenileyip. bu arada yağda su kesinlikle yok,egzozdan özellikle soğuklarda ,nispetende gaza oturunca su atma var,oda normal deniyo genelde.
    delilikten muzdarip değilim,her anının tadını çıkarıyorum...

  14. #33

    Üyelik
    Jun 2014
    Yaş
    47
    Şehir
    kocaeli/gebze
    Mesaj
    345
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    1 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı The_Crow Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    Tekrar selam,
    Senin o mainfoldu sökmen şart gözüküyor. Çünkü öyle temiz su ile felan gitmiyor o çamur. Açtığında göreceksin orası düz görünmesine rağmen içerisi bayağı bir kıvrımlı yollarla kaplı ve çamur o yolların arasında kalıyor. O çamurlarıda tornavida ile kazıman lazım. O yüzden boşuna uğraşma boş bir vaktinde sök temizle yerine tak.
    Motorun sol tarafını sökmek en fazla bir saat, yerine takmak 2 saatini alır. Haa bide sakın o temizleyici sıvılardan alıp koyma. ordaki contayı patlatıyo. yolda kalırsın. en temizi sökmek. Zaten şu an sorunun yoksa böyle bin git.

    İkinci önemli konu o boru. Onu nerde yaptırısın bilemiyorum ama sanırım tornacılar yapar yada başka bişey uydurulur. Burada önemli olan O boruyu DÜZGÜN takmakdır. Durma pozisyonu borudaki küçük kollardan biri kalorifere doğru bakmalıdır. Açtığında göreceksin civatasının içinde delik vardır ve boşlukludur. Bunu takarken ÇOK DİKKATLİ olun. Altına muhakkak pul koyun yada pulunu kaybetmeyin. Çünkü takıldığı yer Aliminyum. çok sıkarsınız çıt diye çatlatırsınız manifoldu.. gevşek takasanız su kaçırır. O yüzden yavaş yavaş itinalı bir şekilde ustanız taksın.(teflonla felan desteklesin.) Manifoldu çatlatmasın.
    Saygılar,
    kalorifer tarafındaki boruyu henüz inceleyemedim,oralara giremem zaten şimdilik,çamuru yok edip paslı suyla,tıkama riski olmadan bi süre bineceğim.araba hergün çalışıcak bu arada ama yapcağı km 3-5. ev-iş.yanlız ön taraftaki alttaki ek boru,üstte termostat yuvası( şu an boru boş,hortumda reno 12 termostatı takılı.orji.bulamamıştık) falan olduğu gibi pas.onları yenielyip kaloriferi falan indirmeden tam temizlik zor gibi.
    delilikten muzdarip değilim,her anının tadını çıkarıyorum...

  15. #34

    Üyelik
    Jun 2014
    Yaş
    47
    Şehir
    kocaeli/gebze
    Mesaj
    345
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    1 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    bu arada kesinlikle hararet yok,ş.içi dur kalk veya zorladığım zamanlarda bile olması gerekenin dışında ısınmadı hiç.rodajda 1000 km civarı açıp altını,yağ filtre yaptım 10-40 maxlife ile,üzerine 2000 km memleket yolu,dönüştede 1000 km yapıp tekrar yağ filtre,bu sefer 5-40 maxlife koydum.motor saat gibi,ses ,rolanti,marş,herşey düzgün.su eksiltme yok,yağ tabiiki var ama o zaten beklenen kadar.bu arada henüz tam ölçüm yapmadım ama 5-40 sanki 10-40 kadar eksilmiyo
    delilikten muzdarip değilim,her anının tadını çıkarıyorum...

  16. #35
    berkayoz - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Nov 2014
    Şehir
    istanbul
    Mesaj
    186
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı Maxi Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    demekki neymiş, baştan işini düzgün yapacaksın
    antifreez kullanacak ve musluk suyu koymayacaksın ki seneler sonra böyle olmasın.
    (bişe olmaz diyen ve motorun uzun vadede a... koyan ustalara duyurulur)
    hocam bende aracımına saf su ve antifriz koyuyorum cam suyuna ise içme suyu koyuyorum birde milletten laf yiyoruz içme suyu konulur mu diye tavsiye edebileceğiniz antifiriz markası vamı acaba birde bu mavi yada kırmızı arasında bir fark varmı

  17. #36

    Üyelik
    Jun 2014
    Yaş
    47
    Şehir
    kocaeli/gebze
    Mesaj
    345
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    1 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    an itibariyle çamur yok,konu öncesi antfirizi ilk koyduğumda kullanır kullanmaz çamur yapmıştı.su biraz bulanık ama antfrizin kırmızısı belirgin.haftalık kullanım sonrası duruma göre bi aktarma daha yapabilirim.şimdi bi sorum daha olacak,genleşme kabında biri normal biri de küçük haznede sıcaklık sensörünün bağlı olduğu küçük kapak var,sanırım küçük kapak bozuk,hortumları sık-bırak yaptığımda kab doluyken kabarcık çıkıyor,bozukmudur.su yollarındaki basınca etki edermi,hava yaptırırmı.ana kapak 1 barlık siyah kapak (1.4 barlık mavi ilk aldığımda almıştım,sıkıntı yapmıştı)
    delilikten muzdarip değilim,her anının tadını çıkarıyorum...

  18. #37

    Üyelik
    Jun 2014
    Yaş
    47
    Şehir
    kocaeli/gebze
    Mesaj
    345
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    1 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    konuyu başına gelen ,gelebilecek arkadaşlar için güncelliyim,çok şükür burdaki arkadaşların yönlendirmeleriyle yaptığımız temizlik netice verdi ve çamurdan kurtulduk tamamen.2 gün önce bozuk lpg regulatörünü değiştirirken kaçan su-antfiriz kıvamı gayet iyiydi.şu an suda 1.5 lt kırmızı shell antfiriz var,yeterlimidir.3 lt lik bidon almıştım,kalanı ekliyeyimmi dersiniz,ya da kommple bir daha boşaltıp kalan 1.5 lt yi öylemi koyayım.
    delilikten muzdarip değilim,her anının tadını çıkarıyorum...

  19. #38
    G_TT_I - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Sep 2006
    Yaş
    42
    Şehir
    Driftwood
    Mesaj
    2.431
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    5 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Kırmızı antifiriz üstüne mavi konulduysa çamurlanma yapabilir

Konu Bilgileri

Users Browsing this Thread

Şu an 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 konuk)

Yetkileriniz

  • Konu Acma Yetkiniz Yok
  • Cevap Yazma Yetkiniz Yok
  • Eklenti Yükleme Yetkiniz Yok
  • Mesajınızı Değiştirme Yetkiniz Yok
  •