User Tag List

Sayfa 2/2 İlkİlk 12
28 sonuçtan 20 ile 28 arası

Konu: Otomatik viteslerde fren ile devir arttırıp kalkmak ???

  1. #20
    rekord2000 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Oct 2011
    Yaş
    41
    Şehir
    İstanbul-Sakarya
    Mesaj
    1.477
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    W124 200E de yapardım. 200K km kullandım her hafta bir kaç kere yapardım, her hangi bir sorun yaşamadım, fakat genelde burnaut oluyor mercedes de. Freni bırakınca zıpkın gibi fırlardı koca araba.
    bbm pin :2B244451

  2. #21
    kickbuttowski - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Sep 2010
    Yaş
    32
    Şehir
    Polonya/Mersin
    Mesaj
    2.440
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı Yiğit G. Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    Bizim araçta varmı acaba ? R56 mini cooper S... google dan baktım kimi bende var kimi yok yazmış.. Nasıl anlıcaz olup olmadıgını ?
    http://m.imgur.com/PPwPp2t

    Steptronic şanzımanlarda varmış.

  3. #22
    Yiğit G. - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Mar 2007
    Yaş
    43
    Şehir
    istanbul
    Mesaj
    6.511
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    51 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı kickbuttowski Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    http://m.imgur.com/PPwPp2t

    Steptronic şanzımanlarda varmış.
    Soru üstüne soru gibi oluyor ama steptronik olup olmadıgını nasıl bilicez aracın ? Yani benimkinin..
    Rotary.. because we dont need many liters to kick u'r ass..

  4. #23
    *MERT - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Nov 2010
    Yaş
    31
    Şehir
    İstanbul/Beylikdüzü
    Mesaj
    145
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    hep otomatık araca bındık 1 2 artık ınsan bı yerden sonra cakallıkları kapıyor.. ben yapıyorum bu olayı dık bayırlarda gerı gelırken falan ıse yarıyor , ışıklarda falan kalkış esnasında erken kalkmanız gerekıyorsa yapabılırsınız ben yapıyorum daha hıc sorun yasamadım , ama pekte ıhtıyac duyulan bırsey degıl.. fren dısklerınıde bozuyor muhtemelen. bmw yle lastık yakıyorum o sekılde o ayrı tabı eglencelı oluyor.
    Bmw E34

  5. #24
    kickbuttowski - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Sep 2010
    Yaş
    32
    Şehir
    Polonya/Mersin
    Mesaj
    2.440
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı Yiğit G. Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    Soru üstüne soru gibi oluyor ama steptronik olup olmadıgını nasıl bilicez aracın ? Yani benimkinin..
    O kadarını bilemiyorum mini ilgi alanım dışında. Serviste şasi numarasıyla sorgulatıp tüm özelliklerini öğrenebilirsiniz.

    @*MERT Fren disklerini mi bozuyormuş???

  6. #25

    Üyelik
    Nov 2010
    Yaş
    48
    Şehir
    istanbul
    Mesaj
    8.393
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    29 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    arkadaşlar fren diskleri hareket etmiyor neden zarar görsün. Bi tarafınızdan uydurmayın yorum yaparken. Sakıncalarına gelince. Tork konvertörlü araçlar yağ ısınır ve torku boşaltamadığı için rulman zarar görür. Ama bazı turbo arabalarda zaten yapmanıza izin vermez gaz kelebeğini açmaz benim volvoda da s70 de 3000 deviri geçirtmiyor gaz kelebeği yani daha turbo dolamadan tork bindirmeden yapabiliyorsun gaza istediğin kadar bas. Arkadan itişli arabalarda sıkıntı daha az olur çünkü aktarma arkada olduğu için konvertöre daha az yük biner arka lastikler döndüğü için. Hızlı kalkmak için otomatiklerde N de gaza oturup D ye atmaktan daha az zararlı olduğu kesin o yüzden hızlı kalkacaksanız doğru yöntem bu.
    IN BOOST WE TRUST

  7. #26
    R.S.C - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Jul 2014
    Yaş
    41
    Şehir
    Bursa
    Mesaj
    685
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    4 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    deneme amaçlı boşta( N ) sabit gaz verip sonra ( D ) ye almıştım amacına ulaşırmı bilmem, aynı anda gaz/fren kendi osuruğunda boğulmak gibi

  8. #27

    Üyelik
    Mar 2016
    Yaş
    44
    Şehir
    Ankara
    Mesaj
    15
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı R.S.C Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    deneme amaçlı boşta( N ) sabit gaz verip sonra ( D ) ye almıştım amacına ulaşırmı bilmem, aynı anda gaz/fren kendi osuruğunda boğulmak gibi
    bu sisteme gereksiz yük bindirecektir. ancak sol ayağın frende vitesin D de olması, sağ ayak ile gaz verilip belli devire kadar devrin arttırılması normal şartlarda hiçbir soruna yol açmaz, araç olduğu yerde patinaj yapmaya başklar. yeterki araç vites değiştirecek kadar devirlenmesin durduğu yerde. aslında bu bile kısa vade de ciddi bir hasara yol açmayacaktır çünkü tork konvertörü, içindeki yağın mekanik hareketi fiziksel olarak bağlı olmadan aktarması sebebiyle yağın ısınmasına yol açacaktır hepsi o. bu tıpkı arazi aracıyla çok dik bir tepeye çıkmaya çalışıp motor gücünün yetmemesi ve aracın D deyken geri gitmesi gibi bir durum oluşturur.
    "Hayatta en hakiki mürşit ilimdir,fendir" M.K.Atatürk.

  9. #28
    dragstar - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Feb 2008
    Yaş
    35
    Şehir
    İstanbul
    Mesaj
    4.883
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    7 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Otomatik şanzımanlarda eğer araba tork konvertürlü ise ,araç D'deyken frene basıp gaza basmak tork konvertörü doldurur, çok yapmamak lazım zararlı
    eğer araba dsg gibi çift kavrama veya tek kavramaları otomatik şanzımansa debriyajı bitirir, ayrıca aşırı titreşim şanzıman mekatroniğine zarar verebilir
    eğer araba robotize diye geçen aslında manuel olup otomatikleştirilmiş şanzımansa düz viteste yapılan işlemden farkı olmaz, zaten genelde sorunlu oluyorlar hiç tavsiye etmem
    CVT lerde zincirin aşınmasına yol açabilir,

    normalde drag otomatikler trans brake diye özellik oluyor, şanzıman çıkışından kitliyor turbo ve tork konvertörün tam dolmasına olanak sağlıyor

Konu Bilgileri

Users Browsing this Thread

Şu an 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 konuk)

Yetkileriniz

  • Konu Acma Yetkiniz Yok
  • Cevap Yazma Yetkiniz Yok
  • Eklenti Yükleme Yetkiniz Yok
  • Mesajınızı Değiştirme Yetkiniz Yok
  •