User Tag List

Sayfa 2/3 İlkİlk 123 SonSon
43 sonuçtan 20 ile 38 arası

Konu: Yağ değişmeden 25 bin km

  1. #20
    huseyinturk - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Nov 2011
    Yaş
    34
    Şehir
    istanbul
    Mesaj
    2.563
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    6 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Yağ geç değişti diye araca lap diye bir şey olmaz. Ama aracın motor ömrünü kısaltır illaki. Sizi değilde sizden sonra yüksek kmlerde kullananlara olur zararı.
    Araç alınırmı sorusuna gelince ben olsam almazdım, aracın bakımını geciktiren adamdan arabamı alınır? Yakıtı kim bilir nereden koymuştur? Silecek suyuna ne koymuştur?

  2. #21
    rain man - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Jan 2016
    Yaş
    35
    Şehir
    Sakarya
    Mesaj
    2.194
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    58 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Belki 25 bin km aynı yağın kullanılması bir sorun yaratmaz ama ben aracına o şekilde bakan bir satıcıdan araba alırken iki kere düşünürdüm.

    Az bulunan enderine rastlanmayan marka model mi hocam... Aklınızda soru işareti olacağına başka bir araç alın ne kaybedersiniz.

  3. #22
    Dou - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Nov 2009
    Yaş
    36
    Şehir
    Toronto / Istanbul
    Mesaj
    5.033
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    21 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Şu 3 binci arkadaşlar, yağın kondisyonuna neye göre karar veriyor? Elle mi test ediyorsunuz, yoksa yağın rengi kararınca "bu bitmiş" mi diyorsunuz?

    Baştan söyleyeyim, 3-5 bin de bir değişen arkadaşlar paralarını çöpe atıyor. Ben size nasıl karar vermeniz gerektiği hakkında bir öneride bulunayım.

    Olması gereken yağı laboratuara teste göndermektir. Örneğin, aşağıdaki rapor benim aracıma ait. 9350 km de örnek alıp analize yolladım (yağı dökmeden yukarıdan pompayla çektim), toplamda 10 bin kilometre kullanıp döktüm. Analiz sonucuna göre her ne kadar ekstra 3 bin kilometre daha gidebilirsin deselerde toplamda rahatlıkla 15 bin kilometre yapabilirdim (hatta belki 20 bin, fakat 15 binde bir kez daha analize gönderebilirdim emin olmak için). Her gün 8200 rpm çevirdiğim k20 makina sonuçta. Her gün trafik, kısa mesafe kullanım ve devir çevirmeme rağmen sonuç çok iyi çıktı. Bu arada söyleyeyim, yağın rengi bildiğiniz simsiyahtı. Kullandığım yağda Shell 5w30 tam sentetik (GTL li), 8000 küsür km lerde 200 gram eksilttiği için (max seviyesinin biraz yukarısında tutmayı tercih ediyorum) kenarda köşede kalmış aynı yağın 5w20 sini eklemiştim sadece, notlarda onu da belirtmişler



    Dipnot: Ben yağı döktüğümde henüz rapor gelmemişti. Eğer dökmeden önce gelseydi net 15 bin kullanırdım.

    Kısaca demek istediğim, yağın ne kadar dayanacağı kilometreye göre değil, kullanıma ve yağın tipine göre değişir. Otobanda yapılmış 10 bin kilometre ile dur-kalk trafikte yapılmış 10 bin aynı değil. Ayrıca, yağın rengi yağın kondisyonunu belirlemez. Günümüz şartlarında API SN sertifikalı tam sentetik tüm yağlar yeterince kalitelidir ve tümü 10-20 bin kilometre yapabilecek seviyededir * çok ekstrem araçlar hariç tabi.

    Başlığı açan arkadaşın bahsettiği araç eğer 25 bin kilometreyi genellikle otobanda, ve tam sentetik yağ ile yapılmışsa, bir kereden bir problem olmayacaktır. Bir kere yağ geç değişti diye araba yatak sarmaz, bunu başarmak için sürekli geciktirmek ya da hiç değiştirmemek gerekir.

    Yukarıda arkadaşın yolladığı üst kapak fotoğrafı tabi hoş değil. Fakat onun çözümü çok kısa aralıklarla yağı değiştirerek (5-6 kere 3-5 bin km yapıp yağı değiştirmek gerekir), çamuru temizlemek en etkili yöntem. Onun dışında eğer motorunuz temizse, 3 bin kilometrede bir yağ değiştirmek para-emek-doğal kaynak ısrafından başka bir şey değil. Kanıtı da yukarıdaki test sonucunda.

    Peki genel olarak, 25 bin kilometrede (ya da 20+ bin km) gibi çok uzun kilometrede yağ değişimi olur mu sorusunun cevabı şudur.

    - Kullandığınız yağ tam sentetik ve extended oil change interval (meali uzun yağ değişimi periyoduna) için uygunsa
    - Kullanım tarzınız genelde otoban ya da az dur kalksa
    - Kısa mesafe kullanmıyorsanız (10+ km)
    - Aracınız için özellikle belirtilen spesifikasyon veya özel bir durum yoksa * Özel durumdan kasıt, mesela hiç bir Subaru'ya önermem. Durduk yere canı sıkılınca yatak saran arabayla yapılmaz öyle şeyler
    - Kışın çok soğuk iklimde ya da tozlu ortamda kullanmıyorsanız
    - Arabanızın o2 sensörü ve fuel trimleri düzgünse

    Mümkün. Fakat analiz yaptırıp emin olmak en doğru yöntem.

    Umarım açıklayıcı olmuştur. Uzun lafın kısası, kompresyon testine sokunuz, düzgünse alınız.

  4. #23
    slowmotion - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Jul 2009
    Yaş
    43
    Şehir
    Adana
    Mesaj
    3.926
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    3 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Bu testi türkiyede yapan varmi acaba merak ettim ?
    AmcaGolf 7,5 1,6 tdi

  5. #24

    Üyelik
    Dec 2005
    Yaş
    41
    Şehir
    Ankara
    Mesaj
    4.114
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    19 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Üniversite laboratuvarları analiz yapabilir.

  6. #25
    onn_dear - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Apr 2010
    Yaş
    45
    Şehir
    TR-MERSIN
    Mesaj
    2.956
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    4 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    ya 20-25-40-50 bin yağ değişmeden kullanmakta inat eden arkadaşlara söylüyorum, 4 lt yağ dediğin olay 100-150 TL zaten yazık değil mi bizleri gece gündüz yağmur çamur sıcak soğuk demeden taşıyan araçlarımıza.
    Binek amaçlı kullandığımız araçlarla zaten yılda 15-20 binden fazla yol yapmıyoruz ortalamada, risk almaya gerek var mı yani yılda bir defa 200 300 TL vermek çok mu zor sizce? 10 binde ya da 15 binde değişmelidir ve kaliteli yağ kullanılmalıdır.
    History;
    1.6 GLI corolla / 1.6 IES civic / 1.4 IS civic/ 1.6 TDCI focus2 / 1.6 TDCI focus3 / 1.2 TSI Golf7 / 1.4 TSI Leon FRed / 1.6TDI DSG B8 Passat / Audi A3 Sedan 1.6TDI DSG

  7. #26
    slowmotion - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Jul 2009
    Yaş
    43
    Şehir
    Adana
    Mesaj
    3.926
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    3 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı onn_dear Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    ya 20-25-40-50 bin yağ değişmeden kullanmakta inat eden arkadaşlara söylüyorum, 4 lt yağ dediğin olay 100-150 TL zaten yazık değil mi bizleri gece gündüz yağmur çamur sıcak soğuk demeden taşıyan araçlarımıza.
    Binek amaçlı kullandığımız araçlarla zaten yılda 15-20 binden fazla yol yapmıyoruz ortalamada, risk almaya gerek var mı yani yılda bir defa 200 300 TL vermek çok mu zor sizce? 10 binde ya da 15 binde değişmelidir ve kaliteli yağ kullanılmalıdır.
    Kişisel araçlarimiz icin dediginiz doğru. Ama şirkette 50-100 araba olunca işler değişiyor firma sahibi açısından.
    AmcaGolf 7,5 1,6 tdi

  8. #27
    slowmotion - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Jul 2009
    Yaş
    43
    Şehir
    Adana
    Mesaj
    3.926
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    3 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı Tunacan Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    Üniversite laboratuvarları analiz yapabilir.
    Bu teste en az 5lt yağ parası isterler
    AmcaGolf 7,5 1,6 tdi

  9. #28
    dirk - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Jun 2010
    Yaş
    37
    Şehir
    Şanlıurfa - Ankara
    Mesaj
    3.090
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    4 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    ben almazdım. zaten bi tek bakıma götürüyorsun sıfır araba onu bile yapmayan adamın arabasını almam bişey olur mu sanmıyorum. ama aklımda kalacağına yağı değilştirlmiş bi araba alırdım
    Aquila non captat muscas!

    b16vtecturbo#gizlituning #hondateam#cilacılaranlamaz

  10. #29
    Dou - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Nov 2009
    Yaş
    36
    Şehir
    Toronto / Istanbul
    Mesaj
    5.033
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    21 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı Tunacan Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    Üniversite laboratuvarları analiz yapabilir.
    Alıntı slowmotion Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    Bu testi türkiyede yapan varmi acaba merak ettim ?
    TR de bulamassaniz adamlar bedava sample kit yolluyor. Kanada'ya bedava yolladiklarina gore Turkiye'ye de bedava yollarlar cunku ikiside international shipping diye geciyor.

    Blackstone Labs

    Size gelen kitin icine yagi koyup, bilgileri doldurup geri postaliyorsunuz. Bu kadar.

    Test ucreti de 28 dolar.

    Bu videoda adam nasil yapildigini anlatmis. Fakat benim yaptigim gibi pompayla ustten cekerek degil, yagi dokerken ornek almis.

    BORKED

    https://www.youtube.com/watch?v=oIG_BdsffcU

  11. #30
    ozoozo - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Oct 2013
    Yaş
    34
    Şehir
    Gaziantep-İstanbul
    Mesaj
    651
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    23 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Gereksiz değil mi sizce ? Yağın kökü kaç kuruş ki ben her 5 binde bir değiştiriyorum , ister 100k gitsin ister 3 bin gitsin , hepi topu 100-150 lira en azından kafam rahat biniyorum. O testler falan bence bireysel kullanıcılar için değil de daha kompleks yada bir tez , araştırma üzerine yapılması daha mantıklı gibi.

    Konuya değinecek olunursa ben olsam alırdım , öyle ütopik rakamlar değil çevremizde o kadar insan var ki sırf düz km olsun diye 10-20 bin bakıma götürmeye bekleyenler var , o denli hassas olsaydı piyasa da araba kalmazdı. Bahsettiğiniz olay oynanmış , belirli modifikasyonlar geçirmiş bir motor olsa almayın denirdi ama tdi gibi iyi ve sağlam bir motor söz konusu ise alır geçerdim , güzelde bir bakıma sokardım biter giderdi. Her şeyden önce aracı almaya niyetliyseniz gerekli yerlerini gösterip kendi düşüncenize ışık tutabilirsiniz.
    ABO TRADING
    STR

  12. #31
    Dou - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Nov 2009
    Yaş
    36
    Şehir
    Toronto / Istanbul
    Mesaj
    5.033
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    21 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı ozoozo Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    Gereksiz değil mi sizce ? Yağın kökü kaç kuruş ki ben her 5 binde bir değiştiriyorum , ister 100k gitsin ister 3 bin gitsin , hepi topu 100-150 lira en azından kafam rahat biniyorum. O testler falan bence bireysel kullanıcılar için değil de daha kompleks yada bir tez , araştırma üzerine yapılması daha mantıklı gibi.

    Konuya değinecek olunursa ben olsam alırdım , öyle ütopik rakamlar değil çevremizde o kadar insan var ki sırf düz km olsun diye 10-20 bin bakıma götürmeye bekleyenler var , o denli hassas olsaydı piyasa da araba kalmazdı. Bahsettiğiniz olay oynanmış , belirli modifikasyonlar geçirmiş bir motor olsa almayın denirdi ama tdi gibi iyi ve sağlam bir motor söz konusu ise alır geçerdim , güzelde bir bakıma sokardım biter giderdi. Her şeyden önce aracı almaya niyetliyseniz gerekli yerlerini gösterip kendi düşüncenize ışık tutabilirsiniz.
    Gayet bireysel kullanıcılar için. İnternette pek çok bireysel örnek bulabilirsin.

    Arabayı 150 bin kullanıp satacaksın diyelim

    5 binde yağ değişince 150 bin km sonunda (150tl den) 4500 tl harcamış oluyorsun

    15 binde değişince 1500 tl tutuyor. Yani 3000 tl cebinde kalıyor. Arabanın motor kondisyonu daha sağlıklı ya da daha kötü olmuyor bu süreçte.

    Aracını piyasa değerinin 3000 altına verir misin? Halbuki veriyorsun farkında olmadan. Arabayı satarken 250 tl nin hesabını yapıyoruz sonra.

  13. #32

    Üyelik
    Nov 2005
    Yaş
    42
    Şehir
    34
    Mesaj
    3.696
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    13 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Euro5 motorlardayag ömrü hesaplama var. Motor yüküne ve devre gore bir sayaç çalışıyor.

    Benim 2012 linea da 36 binde ışık yandı yağ değiştir diye, 15 ve 30 bakımında sayacı sıfırlamamislar çünkü.

    Sözün özü yeni nesil araçlarda ve yağlarda 25.000 km normaldir sorun olmaz gorusundeyim.

  14. #33
    slowmotion - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Jul 2009
    Yaş
    43
    Şehir
    Adana
    Mesaj
    3.926
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    3 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı Dou Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    Gayet bireysel kullanıcılar için. İnternette pek çok bireysel örnek bulabilirsin.

    Arabayı 150 bin kullanıp satacaksın diyelim

    5 binde yağ değişince 150 bin km sonunda (150tl den) 4500 tl harcamış oluyorsun

    15 binde değişince 1500 tl tutuyor. Yani 3000 tl cebinde kalıyor. Arabanın motor kondisyonu daha sağlıklı ya da daha kötü olmuyor bu süreçte.

    Aracını piyasa değerinin 3000 altına verir misin? Halbuki veriyorsun farkında olmadan. Arabayı satarken 250 tl nin hesabını yapıyoruz sonra.
    Bu hesabi 50-100 araci olan sirketler icin dusunursek fark asiri oluyor
    AmcaGolf 7,5 1,6 tdi

  15. #34
    ozoozo - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Oct 2013
    Yaş
    34
    Şehir
    Gaziantep-İstanbul
    Mesaj
    651
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    23 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı Dou Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    Gayet bireysel kullanıcılar için. İnternette pek çok bireysel örnek bulabilirsin.

    Arabayı 150 bin kullanıp satacaksın diyelim

    5 binde yağ değişince 150 bin km sonunda (150tl den) 4500 tl harcamış oluyorsun

    15 binde değişince 1500 tl tutuyor. Yani 3000 tl cebinde kalıyor. Arabanın motor kondisyonu daha sağlıklı ya da daha kötü olmuyor bu süreçte.

    Aracını piyasa değerinin 3000 altına verir misin? Halbuki veriyorsun farkında olmadan. Arabayı satarken 250 tl nin hesabını yapıyoruz sonra.

    Hesap güzel , mantık da güzel ancak bakımda ki en önemli etkenlerden birisi olan yağ için bu kadar ince hesap yapmam sanırım, en azından ben yapmıyorum elbette ki yapan vardır. Eğer amaç km ye göre tasarruf etmekse çok daha fazla etken oluyor oralardan kısarım yine de yağ değişimini ertelemezdim. Belki dediğiniz gibi gereksiz bir değişim ama kafam rahat etsin sıkıntı değil.

    Bahsettiğiniz hesap aslında şirket ve filolar için çok daha büyük rakamlara tekabül edecektir , ancak benim için geçerli olmuyor , zaten bizler araçlarına keyfi masraflar yapan insanlarız haliyle km ye göre yağ değişim tasarrufunu hesaplamadan önce çok daha fazla ekstra masraf var

    Eğer kapımda 20 tane şirket aracım olsaydı dediğinizi yapardım elbette ki.
    ABO TRADING
    STR

  16. #35
    tornado38 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Sep 2013
    Yaş
    39
    Şehir
    kayseri
    Mesaj
    146
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    ben almam alacak olsam motorun altını üstünü açar bakarım yağ kapağını açarım motor stop edikken parmağımı yağ konulan delikten içeri sokar bi kurcalarım yağın temizliği hikaye kalır bir arabada adam arabayı öve öve bitiremiyordu kapağı açtım orta parmağı kapağın altına sürdüm çıkardım patmağım kurumdan görünüyo desem yeri var adamda şaşırdı yağını satmaya getirirken değiştirmişler 2 bin 3bin fazla verip temiz araba almak en iyisi sonra 2-4oluyo 3 te 6
    kolay gelsin
    Alıntı _Burak_ Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    amotisörleri presleticem Allah ne verdiyse + yaylarıda dibine kadar kesicem tek sarım kalacak
    araba 33 cm düşecek
    çıkarken hepinizden helallik alacam
    ordan kınalı otobana basıcam

  17. #36

    Üyelik
    Oct 2015
    Yaş
    42
    Şehir
    Türkiye/İstanbul
    Mesaj
    37
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Açıkcası 5000 kmde bir yağ değiştiren 4000 kilometreden sonra sürekli tedirgin gezen birisi olarak, 25000 kilometre benim için çok çok büyük bir değer

  18. #37
    Tech Moderator Schumi - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Feb 2006
    Yaş
    41
    Şehir
    İstanbul / Avrupa
    Mesaj
    13.162
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    51 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    En tanıdığım bile olsa öyle 3000-5000 km de yağ değiştirenler bana arabasına hasta pimpirikli değil showmen geliyorlar. Özellikle cilacılar anlamaz dediğimiz tayfa böyle yaparlar. Görenlerde rally etapı yada lemans 24 saat yarışı yapıyor sanırlar ama yaptıklar ışıklardan biraz hızlı kalkmak ve cafe önlerinde 50 mt tam gaz sonrası kesici yapmak. Paranıza yazık ama siz bilirsiniz.
    Schumi.Projects

    106 GTI | 206 RC | 2008 SUV 1.2 PureTech EAT8 | 3008 SUV 1.6 HDi EAT6 | Citroen AX GTI
    Never drive faster than your guardian angel can fly
    106 RC - 106 GTI with 2 liter engine

  19. #38

    Üyelik
    Jun 2014
    Yaş
    33
    Şehir
    ANKARA
    Mesaj
    325
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Araç yaklaşık 2 yıldır bende. 15bin km civarı oldu ben alalı ( 3 aşağı 5 yukarı ) 5 kez yağ değişimi yapıldı. 1 kez bakım sırasında mecburiyetten değişim oldu onun dışındakiler keyfi. Normalde hiç gerek yok bir yağ değişimi ile 10-15bin rahatlıkla binilebilir fakat biraz acayip bir insanım galiba. Tabi sadece yağı değil hava filtresi , yağ filtresi gibi ıvır zıvırlarıda değiştiriyorum. Bunu da beni reelde tanıyan hiç bir insan bilmez ( ustam dışında. Gerçi oda 40 sefer söyledi gerek yok değiştirme , boşyere masraf yapıyorsun diye ama neyse )

    Sorunuza gelecek olursam. Bence alınabilir çok fazla bir sorun olacağını zannetmiyorum. Siz bakımlarını aksatmadığınız sürede bir sıkıntı yaşamazsınız. Gerçi arkadaşların söylediği gibi sıfır arabasını bakıma götürmeyen insanın arabası nasıldır Allah bilir.

Konu Bilgileri

Users Browsing this Thread

Şu an 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 konuk)

Yetkileriniz

  • Konu Acma Yetkiniz Yok
  • Cevap Yazma Yetkiniz Yok
  • Eklenti Yükleme Yetkiniz Yok
  • Mesajınızı Değiştirme Yetkiniz Yok
  •