Merhaba arkadaşlar. Aranıza yeni katıldım. En kısa sürede sizlere kendimi tanıtacağım.
Aracım 96 Model Elantra 1.8 GLS DOHC 128hp Otomatik vites
Aracıma aldığım da ustanın birisi çok az yatak vuruyor kimse anlamaz demişti. Kimse de yatak vuruyor dememişti. Bu aracı aldım araba kadar para harcadım. Hepsini de kredi çeke çeke. Tam satıcam diyorum başka bir yerden patlak verip duruyor. En son motor elimde kaldı sanırım. Daha da benim de gücüm kalmadı maddi olarak. 15 tane usta gezdim hepsi yatak vuruyor diyor ya da dalga geçerek 7 bin sıkışmış diyorlar direk gaz verip sesi duyup. En son gittiğim 2 usta da bu ses yukardan geliyor fincanlr yağlama yapmıyor ve yatak vuruyor gibi ses yapıyor dediler. Arkadaşlar sizce hangisi doğru? 2000-4000 devir arasında deli gibi tırr lama şeklinde vurma denen ses var. 4 bini geçince kesiliyor. 2 binin altında da hiç yok. 2 defa yağ değiştim kesilmedi ses. 10w40 yağ kullanıyorum. Fincanları değişip 0-40 kullansam ne olur? Mobil in sitesinde 0w40 new life öneriyor yağ olarak.
Bugün bütün forum görüşlerini ve bilgilerini paylaşsın lütfen çünkü artık bu araçla uğraşmaktan bıktım. Herkese çok teşekkürler ilgisi için.




Alıntı




Araç rolantide çalışırken hiç ses yok. Motor da ne titreme ne sarsılma ne de başka bir şey var. Hafif hafif gaz verdiğim de inceden gel gelmeye başlıyor ve en son traktör gibi tırrrrr tarrrrr gibi bir ses çıkıyor. Bu sesin başladığı devir 2100 kesildiği devir 4000 ya da 4500. 4500 ün üzerine çıkınca motor bağırıyor ama bu tırr tarrrr sesi kesiliyor bu sefer. Aracı da standart olarak hep 2000-3000 arası kullandığım için çok ses yapıyor ve gaz pedalında titreme seziyorum 3000 devirde. Araç bir ara sürekli patlatma yapıyordu aralıksız olarak düzenliyordu yine yapıyordu. Yürütene kadar deli oluyordum. Rolantideyken devir düşüp yükseliyordu yani dalgalanıyordu. Vitese taktığım da o dalgalanmadam olsa gerek araba küt küt diye kendini bir durup bir ileri atıyordu. Sorun gitti ama bu sesler devam ediyor. Sanırım sensörlerden birisi okumadı galiba o aralar o yüzden öyle yaptı galiba kimse çözememişti bütün ateşleme sistemi değişmişti düzelsin diye ama fayda etmemişti (buji ngk 200tl, buji kabloları orjinal, bobin orjinal) 