neden bu arabada basınc selenoid i yokmu ? yükseltip kıssamıyormu?
neden bu arabada basınc selenoid i yokmu ? yükseltip kıssamıyormu?
www.drecu.com
Ne Büyüktür Emeğe Saygı Duyan İnsan...!!!
Şimdi araçta yazılımdan yana sıkıntı olmasın orayı kafaya takmayın. Hangi basınçta hangi yazılım kullanacağım ayarlandı. Kendim de yazılım bayisi olduğumdan elimde her duruma göre yazılım zaten mevcut. Yani düşük basınca ayarlı yazılımla yüksek basınç basıp motoru kırma durumu yok onu merak etmeyin.
Gelelim bir diğer noktaya. Bu aracın ecu su yüksek basınçlara zaten ayarlanmıyor. Öyle bir şans malesef yok. Olsaydı bu kadar uğraşın sonunda bulurduk. En fazla 1.7 ler felan görülebiliyor beyin yoluyla ama araç onu da basamıyor.
Ayrıca Manual Boost Controller kullanmaktayım o konuda da bir sıkıntı yok.
Gelelim düşüncelere:
Şimdi 2 tane konu var.
1. Basınç olayında sorunu yaratan Map sensoru ise; ki bu sorun şu şekilde gelişir. Map sensoru 1.5 barın üzerindeki değerleri okuyamaz ve direk beyine hata mesajı iletir. Bu durumda araç safe moda girer, çözüm olarak bu değerleri okuyabilen bir map sensoru takılır ve en azından 1.7 ler görülebilir.
2. Sensorde sorun yoktur her değeri okuyordur fakat beyin 1.5 i geçmene izin vermiyordur. Bu durumda da beyine basıncı eksik iletecek bir map sensorune ihtiyaç duyulur. Araç 1.7 basarken sensor beyine 1.3 1.4 bilgisi yollar ve sorunun yine önüne geçilecektir. Şimdi burada hemen müdahale edeceksiniz. Sorun olur vs. beyin eksik havaya eksik yakıt basar felan diyerek, merak etmeyin yazılımla bu sorun da çözülür. Yani 1.3 basınca verilecek yakıt miktarını 1.7 de verilecek yakıt miktarına ayarlarsanız sorun kalmaz.
Şimdi 2 yoldan hangisi benim çözümüm bunu öğrenmeye çalışıyorum. Malesef ki türkiye'de aynı araçla bu kadar uğraşan benden başka adam yok sanırım. Dolayısıyla direkt çözüm desteği alamıyorum. Yabancı forumları araştırıyorum, onlar da aynı sorunları yaşamışlar ama henüz ben çözdüm diyene rastlamadım.
Şimdi bu yazılarımdan sonra yorumlarınızı tekrar almak istiyorum. Ayrıca vermiş olduğum linkteki sensor sizce yüksek basıncı eksik gösteren bir sensor mudur yoksa basıncı olduğu gibi gösteren ama 2.5 bara kadar okuyabilen bir sensor mudur.
Teşekkürler iyi çalışmalar.
son linkdeki işini görmez bence 2.5 bar diyo sen zaten 1.5 bar okutacaksın 930mbar civarı atmosferle 2500mbar civarı ediyo yine 3 barlık alacaksınki atmosferle birleşip yetişecek ya da avometreyi alıp deneyeceksin zener diyotla hatasız meplerim diyosan onu uygulayacaksın map sorunu çözülüyosa hack ile yine 3 bar sensor alıp takacaksın
ECUTECH İstanbul
Bu problemi hala çözebilmiş değilim. Aracıma uygun, yüksek basınçları okuyacak map sensoru var mı, varsa bulamadım. Ebay de verdiğim linkteki aracıma uygun bir sensor değilmiş satıcı ile görüştüm.
Multijet motorda map sensorunun yeri nerede öncelikle bunu öğrenmeliyim. 2. sorum ise yeni sensor bulamaz isem iyi bir elektrikçi mevcut sensorume bir şeyler yapabilir mi? Kafası çalışan elektrikçiler var ama işe yarar mı öğrenmek istiyorum. Ayrıca bir şeyler yapalım derken başka bir şeyleri de bozmak istemem. Mevcut olan bu küçücük parçaya ne gibi bir işlem yapılabilir...
Cevaplarınızı bekliyorum.
Benim araca uygun yüksek basınçlı map sensoru bulma hayallerim suya düştüğünden başka bir çözüme yöneliyorum.
Mevcut map sensorume zener diyot girme planlarım var. Kısa zamanda iyi bir elektrikçiyle bu konuyu görüşeceğim. Voltajın biraz azalmasını yani basıncın da biraz az okunmasını sağlarsak sorun olmayacağını düşünüyorum. Sistem tam olarak nasıl çalışıyor bilmiyorum. Eğer çok kısarsak ecu da aynı oranda az yakıt yollayabilir bu da fakire düşmeye sebep olur. Biraz kısarsak çok problem olacağını düşünmüyorum, olası problemi de yeni yazılım ile halledebiliriz.
Map sensoru emme manifoldu girişinde diye öğrendim ama aracımdaki yerini kontrol etmedim umarım basit bir yerdedir. Yerini bilenler var ise yardımcı olurlarsa sevinirim tabi ki.
Ayrıca konuyla ilgili tavsiye ve görüşlerinize açığım.
Map sensorun basınc hattı üzerinde,bakarsan kolaycana bulabilirsin. ayrıcana zener ile voltajı kısmıyacaksın, sadece 1.5 arabanın limitiyse 1.5 basarken gonderilen voltajın aynısını daha yuksek basınclardada 1.5 basıyormusun gibi göndericek.
Bugün ince işlerin piri bir elektrikçi abimize uğradım durumu anlattım. Mantıken direnç girmek lazım ama bana giriş voltajı çıkış voltajı besleme voltajı gibi bilgiler lazım ezbere yapamam dedi. Bunun yerine yüksek basınçları destekleyen bir map sensoru al dedi. Ben de yanıt olarak aracıma uygun bir map sensorunun olmadığını söyleyince, map sensorunun çok özel bir parça olmadığını, birbirlerine uyacaklarını söyledi. Bu olay doğru mudur? Yani örneğin vag motorlar için satılan 3 barlık bir sensor benim aracıma sorunsuz uyar mı çalışır mı?
bence bunlara gerek yok ... hondalarda map ın daha az okuyup hata vermesini engellemek için
böyle bir parça var ... eğer sen aracının doğru değerlerini görerek tune ediyorsan bu tarz bir işlemle aracın hata vermesini belli limitlere kadar engelleyebilirsinsenin işini görecek kadar bir limit yaratır sanırım
Bana çok az bir limit lazım. 0,1 psi bile benim işimi görebilir. Bu parçayı ilk defa görüyorum. Nedir napar nasıl temin edilir nasıl montajlanır biraz açıklar mısın lütfen.
Şu sorunu çözmek istiyorum artık resmen kafayı yedim. 1,5 senedir bununla uğraşıyorum ve çözemedim. Bazı şeyleri yapmaya çalışan İLK ve TEK kişi olmak ne kadar lanet bir durumdur ya!
Zaten aklıma gelmiyor değil, ben yüksek barları okuyan map sensoru taksam bile bu sefer beyin kesecek fazla basıncı. Ha olsun en azından o zaman 1.7 ye kadar uzatma şansım olur.
Benim için en mantıklısı eksik göstermek oluyor bu durumda. Beyin hiçbir zaman 1.45 in üstünü görmesin mesela. Onun göreceği max 1.45 olsun.
Bu alet iş görebilir mi. Yanıtını bekliyorum teşekkürler.
Bu forum sayesinde bir çok problemimin üstesinden geldim. Bu problemin de bu forumda çözüleceğine inanıyorum. Eğer burada çözülmez ise hiçbir yerde çözüleceğine de inancım kalmadı malesef.
dediğim gibi bu parça map sensörünü basınçtan biraz daha uzak tutarak daha az okumasını sağlıyor ... düz mantık olarak seninde işini görecektir. zaten senin amacın hata vermesini engelleyerek biraz daha harita yapmaksa bu senin aradığın parça ... herhangi bir tornacıda kendi map sensörüne uygun bir şekilde yaptırabilirsin amaç sensörü olduğu yerden biraz daha yukarıya koyarak daha az basınç okuyup hata vermesini engellemek ... benm düşüncem ve alternatif yorumum bu ... inşallah daha detaylı fikirleri olanlar benm bu yorumumun doğru olup olmadığı hakkında görüş bildirirler..
internette "MAP BYPASS VALVES" olarak aratabilirsin. inşallah yardımcı olabilmişimdir.
yardım için teşekkürler dostum. çalışma mantığı farklı olmalı sanırım. çünkü yerini değiştirerek basıncın okunmasının değişeceğini sanmıyorum. basınç her noktada neredeyse aynıdır bence.
Ama napıyor ne ediyorsa işe yarıyor gibi görünüyor açıklaması gayet açık. Bilen arkadaşlar ne olduğunu açıklarlarsa ve montajı hakkında biraz bilgi verirlerse çok sevinirim.
Ayrıca yaşadığım problemle ilgili başka fikri olan arkadaşların paylaşımlarını bekliyorum.
Sensor basınçtan nasıl uzaklaştırılabilir ki onu anlamadım ben de![]()
O cevabı alalı çok oldu. Cevaplar doğrultusunda bir şeyler yapmaya çalışıyorum zaten. Başka bir parça buldum
http://www.allcarracing.com/ENG/Prodotti%20UK/KIT02.HTM
İşime yarar bir şey sanırım. Kullanan arkadaş var mıdır aramızda?
Bu kadar sinire strese deymiyor. Sanırım basıncımı wesgate den biraz daha kısıp yoluma devam edeceğim.
Şu an 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 konuk)