Sorun çözülmüştür ...
Sorun çözülmüştür ...
Konu Paradox tarafından (28-10-2017 Saat 20:29 ) değiştirilmiştir.
Benzer sorundan milyarlar harcdandi eski arabama... Stop etme yoktu ama benzer hatayi aldik.. Meger kasnak ayar vidasi gevsekmis! Bundan olacagini sanmiyorum ama yine de bilgi olsun diye yazmak istedim. Rolantide sallanma yapiyordu, ibre cok inip cikmiyordu. normal giderken ise bir sorun olmuyordu... Bildigin sallantiydi hafif. Yani lpgli arabalarda ki gibi devir oynamasi yada titreme degildi...
Biraz saygı... Dünya herkesin...
youtube.com/c/KadirZora
www.zoramotors.com
https://www.facebook.com/ZoraMotorHouston
Bende bundan oldugunu sanmiyorum ama konu aramalarda cam shaft sensor diye cikarsa belki baskasina yardimci olur diye eklemek istedim her halukarda... Umarim cozersin bosu bosuna sensor vs degistirmeye gerek kalmadan... Kolay gelsin
Biraz saygı... Dünya herkesin...
youtube.com/c/KadirZora
www.zoramotors.com
https://www.facebook.com/ZoraMotorHouston
Araç ne? Bazı yeni nesil araclarda çift oluyormuş bu sensör biri emmeye biri eksoza bakıyormuş.. obd den aldığın veriyi değerlendirmek lazım.. kaç para bu cam shaft sensör.. yenile gitsin
group b ___
Beyler bu hataya neden olan şeyleri yazmışlar , iyide kardeşim nerden bilecem bunlardan hangisi , en boktan arızalar böyle arızalar işte ne olduğu nereden olduğu belli olmayan arızalar yüzünden dakka başı sensör mü değiştirecem
Common Causes of P0016
To sum things up, the common causes for code P0016 are as follows:
A faulty cam or crank sensor
The cam or crank circuit is open or shorted
The timing belt/chain is out of time
The cam or crank tone ring is slipped/broken
A problem in the VVT system
The PCM is faulty
Krank devir sensörü bu motorun aynı zamanda arka Krank keçesi. Montajı çok hassas senteye kitlemek gerektirir. Montaj hatası aranabilir, sente kontrol edilmeli. Osilaskopla sensör sinyali kontrol edilmeli. En basitinden en zoruna adım adım timing komponentleri kontrol edilmeli. En son kontrol ünitesi denenir
Ne kadar iyi olursan ol, Kabiliyetin Müşterinin Memnuniyeti ile Sınırlıdır..! M.Gazihan
Benim tahminim krank devir sensörü arızası değildi , onu değiştirmekte çok zor zaten ama ustam değiştirdi ve vidası ile sıktı sensörün ucunu sokup vidası ile sabitledi , montaj hatası olmaz , çok boktan biryerde zaten , benim korkum kam mili sensörünü değiştirdikten sonra da devam ederse bu problem o zaman camdan aşağı atarım herhalde kendimi
![]()
@tdipower a uğramanızı tavsiye ederim.
Modifiye parayla yapılır ama parayla yaptırılmaz.
sağlam olması açısından yapılırsa daha iyi olur. Ayrıca kuzenimin vtec2 sinde sensör arızası sorunu vardı günlerce uğraştık o sensör bu valf derken vtec bilmem ne sensörünün soketine yağ bulaşmış o yüzden okuma hatası veriyormuş. Balata spreyi ile temizleyip taktık yaklaşık 1 sene oldu taha tık demedi araba.
Arkadaşlar sorun hala çözülmedi geçenlerde triger ve devirdaim komple değişti ancak sorun devam ediyor , değişmeden önce de vardı , sente atlaması filanda yok , çok dikkatli takıldı... 1 aydan fazla bir süredir yapmıyordu ancak dün yine yaptı bu sabahta yaptı ! aslında aracın stop etmesinin sebebi aracı korumaya alması ... Krank devir sensörünü değiştirmiştim ancak ondan değilmiş ki yine yapmaya devam ediyor , Kam mili sensörünü de mi değiştirmeliyim acaba ? çünki ikisi birbirine bağıntılı korelasyonlu şekilde çalışıyor , ancak sensör arıza değil gibi geliyor bana ,,, bu sensör arızası olsa implausible signal diye verdirir sensör hatalarını genelikle , bu başka mekanik bir problemden dolayı oluşan ve sensörlerin bu mekanik arızadan dolayı korelasyonunu o anlık kaybedip ECU'nun da aracı korumaya alıp stop ettirmesi , yani sorun bence sensörlerde değil ! Ayrıca bazen araç zor çalışıyor , bazen hemen marş alıp çalışırken bazen anlık olarak zor çalıştığınıda hissediyorum
Şu linkte detaylıca anlatmış ;
Rosstech'in sitesinde de şöyle açıklamış ;
başka bir sitede de şöyle açıklanmış ;
A faulty cam or crank sensor
The cam or crank circuit is open or shorted
The timing belt/chain is out of time
The cam or crank tone ring is slipped/broken ( tone ring dediği nedir anlamadım )
A problem in the VVT system
The PCM is faulty
Yardımlarınızı bekliyorum
Hocam verilen hataya göre pompa olması mümkün değil
bazı yeni araçların bu exantrik sensör ayar ve kalibrasyonlarında gariplikler olabiliyor
titiz, bilerek ayar yapılması gereken ve orjinal aparat kullanılması gereken araçlar var
bir örnek vereyim, sanırım araba opel idi
aynı buna benzer bir saçmalık vardı, daha önce 2-3 kere exantrik sensörleri değişmiş
bilirsiniz sanayide aynı filmi tekrar tekrar yaşamaya meraklı dolu usta var
akü biter akü değişir, 1 hafta sonra gene biter tekrar değişir, sonra tekrar tekrar tekrar amk kimse kaçak varmı bakmaz.
klima gazı mesela oooo bayılırlar zırt pırt gaz basmaya. neyse bu da o hesap.
sonra exantriklerin sensör taraflarında dönebilen kafalar varmış ama öyle istediğin şekilde ayar yapılan değil! (sıkı geçme gibi)
hani birşeyle zorlarsan dönüyor, mesela exantriği sabitle o kafayı ayarlı pense ile sık ve çevir gibi, üzerinde işaret vs yok
e haliyle ayar kaçıyor ve gelsin hatalar.
sonra ne oldu unuttum, doğru yeri bayaa tutturmaya çalışıldı ama olmadı sanırım bilmiyorum
Şu an 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 konuk)