Arkadaşlar selam,
Pazar günü arkadaşlarla İstanbul Park’a geldik, şanssız ve hazırlıksız bir gün oldu, hava da epey sıcaktı; ama günün sürprizi octavia rs in bozulması oldu.
Durum şöyle 1. Turu tamamlıyor, 2. Turda 2. Virajı tırmanırken araba gaz yememeye başlıyor. Hemen sağa çekiyolar ve otomatik araba stop ediyor. Eli ayağı tutuştu epey tabi haklı olarak, verilen emek ve harcanan paraları geçtim, Aksaray’a nası döneceğim tribine giriyor tabi insan...
Arabayı çalıştıramıyorlar, 1 dk bekledikten sonra çalışıyor ve sakin sakin pite dönüyolar. Vagcomdan arıza kodu okudum ve şunlar çıktı:
P0089 Valve for Fuel Metering (N290)
Implausible Signal
P0087 Fuel Rail/ System Pressure
Too Low
Yanma odasına yakıt gitmemiş anlaşılan, yakıt sisteminde bir arıza oluşmuş.
Aracın bakımları yeni, 67 binde, bugüne kadar hiç yazılım görmemiş, genel olarak çok sakin kullanılıyor.
Arızanın sebebini şuna bağlıyorum:
Öncelikle ülkedeki yakıt kalitesi belli, araba rahatlasın diye 5-6 ay önce ethanol almıştım ihtiyaç olunca depoya atarım diye. Benim Polo’ya Ankara’dan koydum, uzun yol geldim hiçbir sıkıntı yaratmadı. 1-2 litre attım zaten 30 litreye. Sonra tekrar benzin alırken yine 1 litre falan koydum.
En son 1-2 litre artınca hadi octiye de koyalım dedim, deposu nerdeyse fulldü zaten. Benim arabanın benzin kapağında 98 oktan koyun diyor, octi 95. Acaba yakıt sistemi maks E5 falan mı destekliyor ve sisteme zarar verdi? Benim arabada piste de çıktım hiçbir problem olmadı.
İkinci durum depoya ürünü boşalttıktan sonra fotosunu çekerken bidonun bi baktım metil alkol yazıyor, aha dedim zıştık epey seyrek koyduk gerçi, emin de olamadım metil mi etil mi diye. Aldığım kişi etil alkol istediğimi biliyordu, belki de boş bidon vardı, onun içine doldurdu etili, ama metilde olabilir, alalı uzun zaman olduğu için hatırlayamıyorum.
Bu arada, dün araç pistten çıktıktan 1 saat sonra tekrar denedik, üst devirde bammm diye vurup titremeye başladı tekrar zorlamadık, Ankara’ya geldik 120 civarı, arabaları değiştik, yakıt bitmişti yakıt aldım, bi deneyeyim dedim, gazı ezerek devir çevirmeye başladım 5500 devirde bammmm diye kesildi araba, tamam gece 1.30, daha fazla kaşınmayayım dedim eve geçtim.
Şimdi, biz bu arızayı nası çözcez beyler? Baya ilginç bir olay.
Ekstra arıza: 20 bin kmdir gram arıza yakmayan araba, son 2 günde 2 arıza yaktı, nazar mıdır nedir anlamadık uzun yolda gelirken fren hiç kullanmadık zaten, fren balatasını kontrol edin diye arıza yaktı, hayvan gibi balata var ama, sonra fişi çıkmıştır vs diye takmadık kafaya bişi olmadı. Arıza hala yanıyor.
NOT: 2015 SKODA OCTAVIA VRS 2.0 TSI 220 HP EA888 GEN3 (aracı yazmamışım )