e60 520d(n47 motor) Zincir değişimi

Thread: e60 520d(n47 motor) Zincir değişimi

  1. bosporuss06's Avatar

    bosporuss06 said:

    e60 520d(n47 motor) Zincir değişimi

    Aracımla 14 aylık birlikteliğimizin ilk gününden beri aklımda olan zincir seti değişimini bu haftasonu hallettim.Aracı 218bin kmde almıştım,zincir daha önce hiç değişmemişti.227bin kmde iken değişim işlemini tamamladık.Öncesinde servisimle değişmesi gereken parçaları görüştüm,ilk etapta yapılacak olanlar zincir seti işleri idi.(Alt-üst zincir,yağ pompa zinciri,kartel contası,arka kapak contası,krank keçesi,üst kapak contası,motor yağı,yağ filtresi ve antifriz şeklinde.)Motor zincir değişimi için indirilecek olduğundan,sıkıntı olacak veya çıkarılabilecek parçalarda tespit edilecekti.Bazı yerlerde yağ kaçağı,terlemeler ve aşınmış parçalar tespit edildi.Sonrasında pompa dişlisi,egzantrik dişlisi,yağ kütük contası,yağ boruları ve su bağlantı borusu da değişti.







    meşhur zincirler üst fotoda gördükleriniz.



    bu işlemlerle beraber,ön fren diski-balataları ile şanzıman yağı ve şanzıman karteride değişti.





    Son olarakta motor dış temizliği yapıldı.



    Değişim öncesi cold startta ön sol tekerlek tarafından bariz bir şekilde hissettiğim zincir sesi kalmadı,motor sesi ve titreşimi sanki bana azaldı gibi geldi.(öncesinde motul yağ kullanılmıştı,şimdi castrol kullanıldı.)Bu saatten sonra Allah,inşallah kazasız belasız kullanmayı nasip eder.forumda kardeşlerimiz tarafından,genelde m paket 520d'ler paylaşılıyor,standart paket olarak 4-5 fotoda ben paylaşıyım.








    Tüm bu bakım işleri 1 gün sürdü.(Servisim,zaman sıkıntım olduğu için söz vermişti,1 günde halletti.)Fakat ortalama 2 gün süre isteniyor.
     
  2. Eworen's Avatar

    Eworen said:
    Hayırlı olsun benimkininde zamanı geldi belirti yok ama korkutuyor 205 bin Km ye geldi yazdan önce değiştiricem ama maliyet korkutuyor sorasım gelmiyor
    Ama aşağı yukarı ne kadar gidiyor özel değilse ?
     
  3. altugkocer's Avatar

    altugkocer said:
    Abi hayırlı olsun öncelikle, kazasız belasız güzel günlerde kullanın inşallah.

    Ben de E90'da yeni değiştirdim. 185.000 km'de. Motor içine de girdim piston segman yataklar rektefiye vs. derken değişmesi gereken ne varsa hemen hemen hepsini değiştirdim. Sürpriz şeyler de çıktı tabiki Benim maliyetim ortalama 15bin TL oldu
     
  4. E90 said:
    Hayırlı olsun. Pompa fiyatını bilmiyorum ancak hazır bu kadar sökülmüşken yağ pompası ve devirdaim, termostat da değişebilirdi. Sonuçta bu parçaların da ömrü var, herhangi birinin arızası ciddi maliyetlerle sonuçlanabiliyor. Zincir için yüklü bir işçilik ödenmişken pompayı da yaptırmak lazım diye düşünüyorum. Scriba TV youtube kanalında "bakımsız bmw'nin acı intikamı!" başlıklı videoda yağ pompası yüzünden komple motor yiyen e60 var. O yüzden pompayı da bu tarz kapsamlı işlemlerde değiştirmek gerek diye düşünüyorum...
    2019 Mazda MX-5
     
  5. bosporuss06's Avatar

    bosporuss06 said:
    Quote Originally Posted by Eworen View Post
    Hayırlı olsun benimkininde zamanı geldi belirti yok ama korkutuyor 205 bin Km ye geldi yazdan önce değiştiricem ama maliyet korkutuyor sorasım gelmiyor
    Ama aşağı yukarı ne kadar gidiyor özel değilse ?
    8000tl civarı gibi birşey tuttu.(parça+işçilik)Biliyorsun yazdım bende disk-balata+şanzıman yağı ve karteri de vardı.Yani net fiyat,motor indikten sonra karşılaşacaklarınla belli olur...
     
  6. bosporuss06's Avatar

    bosporuss06 said:
    Quote Originally Posted by E90 View Post
    Hayırlı olsun. Pompa fiyatını bilmiyorum ancak hazır bu kadar sökülmüşken yağ pompası ve devirdaim, termostat da değişebilirdi. Sonuçta bu parçaların da ömrü var, herhangi birinin arızası ciddi maliyetlerle sonuçlanabiliyor. Zincir için yüklü bir işçilik ödenmişken pompayı da yaptırmak lazım diye düşünüyorum. Scriba TV youtube kanalında "bakımsız bmw'nin acı intikamı!" başlıklı videoda yağ pompası yüzünden komple motor yiyen e60 var. O yüzden pompayı da bu tarz kapsamlı işlemlerde değiştirmek gerek diye düşünüyorum...
    yağ pompası biraz tuzlu tutuyordu,ona hiç girmedik.Söylediklerinde haklısın,e60 için önemli bir parça.Yani aslında bu işinde sonu yok.Turbo,enjektör,soğutma sistemi vs.vs.
     
  7. ruudvan's Avatar

    ruudvan said:
    beyler monitörü yan yatırın fotolara bakarken daha rahat oluyor.

    bmw de zincir dedinmi bankaya krediye başvurmaya gidicen. insan gibi fiyatlar çıkmıyor.
    https://www.instagram.com/maxshineturkiye/

    No coffee!!!

    Hareli köyün polisajcısı !!!
     
  8. Eworen's Avatar

    Eworen said:
    Kredi çekmek mantıklı
    Satıp yerine mantıklı bir araç alamamaktan dolayı el mahkum bu paralar gidecek gibi
    Öte yandan şanzımanda da kronik problem var oda ayrı bi hastalık
    Güzel bilgiler teşekkürler.
     
  9. bosporuss06's Avatar

    bosporuss06 said:
    Quote Originally Posted by ruudvan View Post
    beyler monitörü yan yatırın fotolara bakarken daha rahat oluyor.

    bmw de zincir dedinmi bankaya krediye başvurmaya gidicen. insan gibi fiyatlar çıkmıyor.
    Fotolar aceleye geldi,biraz döndürmek lazımmış.
     
  10. wolkanku said:
    maşallah çiçek gibi bir e60'mış sizinki de, renk müthiş özellikle.

    ben e60 almaya niyetlendiğimde özellikle zinciri değişmiş araç almam gerektiğini bilerek başladım, hatta ilk kapora verdiğim f10 aracı zincir değişti dediği halde fatura vb. gösteremediği için kaporayı yakarak iptal ettim.

    fiyat yine uygun tutmuş ekstralara rağmen, bu masrafları yaptıktan sonra elindeki aracı satıp da gidip aynı paralara B segmenti araçlara ya da üstüne biraz koyup C segmenti araçlara binmek inanın mutlu etmez, e60 ile birlikteliğiniz daim olsun
     
  11. E90 said:
    Quote Originally Posted by bosporuss06 View Post
    yağ pompası biraz tuzlu tutuyordu,ona hiç girmedik.Söylediklerinde haklısın,e60 için önemli bir parça.Yani aslında bu işinde sonu yok.Turbo,enjektör,soğutma sistemi vs.vs.
    turbo, enjektör yine motorun kendisine zarar vermiyor, farkettiğinde nispeten yaptırılabilir ve işçiliği az şeyler. Soğutma ile yağlama motorun ömrü için çok önemli. Bahsettiğim videoda, yağ pompası yüzünden yatak sarmış ve 20-30bin'li rakamlar bahsediliyordu...

    n47 yağ pompası diye arattım 3500tl de az değilmiş... Bunun yanında 300-400tl'lik devirdaim uygun kalıyor
    2019 Mazda MX-5
     
  12. -Günalp-'s Avatar

    -Günalp- said:
    Quote Originally Posted by E90 View Post
    turbo, enjektör yine motorun kendisine zarar vermiyor, farkettiğinde nispeten yaptırılabilir ve işçiliği az şeyler. Soğutma ile yağlama motorun ömrü için çok önemli. Bahsettiğim videoda, yağ pompası yüzünden yatak sarmış ve 20-30bin'li rakamlar bahsediliyordu...

    n47 yağ pompası diye arattım 3500tl de az değilmiş... Bunun yanında 300-400tl'lik devirdaim uygun kalıyor
    valla zincir bakımında, mutlaka yağ pompası değiştirmeli. 3500 den kaçarken 30 binlik olunabiliyor şekil 1a kendim. 5.20 dizel aracımda yatak sarmıştım. araçta hiçbir belirti olmadı. lamba yanmadı. direk yolda stop etti kaldı. yağ pompası cortlamış. 245 bin km de idi.
     
  13. bosporuss06's Avatar

    bosporuss06 said:
    Quote Originally Posted by -Günalp- View Post
    valla zincir bakımında, mutlaka yağ pompası değiştirmeli. 3500 den kaçarken 30 binlik olunabiliyor şekil 1a kendim. 5.20 dizel aracımda yatak sarmıştım. araçta hiçbir belirti olmadı. lamba yanmadı. direk yolda stop etti kaldı. yağ pompası cortlamış. 245 bin km de idi.
    verdiğin moral ve motivasyon için teşekkür ederim.
     
  14. ardicli2000 said:
    Quote Originally Posted by -Günalp- View Post
    valla zincir bakımında, mutlaka yağ pompası değiştirmeli. 3500 den kaçarken 30 binlik olunabiliyor şekil 1a kendim. 5.20 dizel aracımda yatak sarmıştım. araçta hiçbir belirti olmadı. lamba yanmadı. direk yolda stop etti kaldı. yağ pompası cortlamış. 245 bin km de idi.
    Araçlardaki kırmızı yağ uyarı ikaz lambasının ne işe yaradığını bir türlü anlamadım.

    Karterde yağ kalmaz yine de yanmaz, pompa cortlar ona da yanmaz. Yağ kaçırır oralı bile olmaz.... Ne zaman yanıyon arkadaş sen...
    "...Bilgisiz kimseler onlara söz söyleyince "Selam" der geçerler."
     
  15. mcanx's Avatar

    mcanx said:
    @bosporuss06

    Hayırlı olsun abi, sevindim kafan rahat binersin bundan sonra, 1 günde hepsini iyi halletmişler. Kazasız belasız
    Benim 10bin km önce değiştiği için şanslıyım, bu arada sizin renk çok güzelmiş maşallah. Ahşap trimlere de ayrı hastayım, babamın eski arabada böyleydi. Sanırım sizin iç döşeme rengiyle, benimki birebir aynı gibi

    Son olarak disk takımının fiyatı ne kadar tuttu?

    Birde şanzıman yağının ve filtresinin kesinlikle ZF marka kullanılması gerektiğini okumuştum yanılmıyorsam, siz ne yaptınız? Yada yorumunuz nedir eski BMW ci olarak
    Last edited by mcanx; 20-02-2020 at 12:53.
     
  16. tolga_55's Avatar

    tolga_55 said:
    200-300 binde 2003-2010 bmwlerinin piyasasının diğer araçlara göre düşük olma sebebi arabayı alırken araba parasının 4 te 1i kadar da para olma zorunluluğuna bağlıyorum.

    Çok bakımsız ve çok hor kullanılıyor bmwler. Ufak tefek makyajlarlada albenili olduklarından ne çıkacağını kestiremiyorsun.

    Alıp kullanmayı çok isterim. Ancak aldıktan sonra kullanırken acaba motora bişey olucak mı diye korkarak kullanmak can sıkıcı olur.
    Quote Originally Posted by .*$#_06 View Post
    enteresan, ha gayret vtı acıcak arayı derken adam araya tır soktu
    (Corsa C 1.7 dti hız sabitleyici ve Follow me home .)
     
  17. bosporuss06's Avatar

    bosporuss06 said:
    Quote Originally Posted by mcanx View Post
    @bosporuss06

    Hayırlı olsun abi, sevindim kafan rahat binersin bundan sonra, 1 günde hepsini iyi halletmişler. Kazasız belasız
    Benim 10bin km önce değiştiği için şanslıyım, bu arada sizin renk çok güzelmiş maşallah. Ahşap trimlere de ayrı hastayım, babamın eski arabada böyleydi. Sanırım sizin iç döşeme rengiyle, benimki birebir aynı gibi

    Son olarak disk takımının fiyatı ne kadar tuttu?

    Birde şanzıman yağının ve filtresinin kesinlikle ZF marka kullanılması gerektiğini okumuştum yanılmıyorsam, siz ne yaptınız? Yada yorumunuz nedir eski BMW ci olarak
    Şanzıman yağı ve karteri zf marka.(1000 tl civarında)Diskler logolu parça değil,servis önerisi ile takıldı.(Sıkıntı olursa orjinalle değiştirebilirim,onlarda balata ile beraber 1090tl)
     
  18. bosporuss06's Avatar

    bosporuss06 said:
    Quote Originally Posted by tolga_55 View Post
    200-300 binde 2003-2010 bmwlerinin piyasasının diğer araçlara göre düşük olma sebebi arabayı alırken araba parasının 4 te 1i kadar da para olma zorunluluğuna bağlıyorum.

    Çok bakımsız ve çok hor kullanılıyor bmwler. Ufak tefek makyajlarlada albenili olduklarından ne çıkacağını kestiremiyorsun.

    Alıp kullanmayı çok isterim. Ancak aldıktan sonra kullanırken acaba motora bişey olucak mı diye korkarak kullanmak can sıkıcı olur.
    Diğer araçlar derken.?Kasıt a6 ve e serisi ise onlarında kendince kronik vb.sıkıntıları var.Yani d veya e sınıfı bir araç alacaksan (10-15 yaş arası) marka,model farketmeden bazı şeylere hazırlıklı olmak lazım.Bmw alırken en önemli etkenlerden biride önceki sahibi veya sahipleri.Birazda şans işi.
     
  19. drago's Avatar

    drago said:
    Guzel gunlerde kullanin, eksik oldu fazla oldu diye de hic dusunmeyin

    Olacak varsa sifir aracta sa oluyor

    O kadar bakim yapmissiniz keyfini cikarin yahu