Herkese merhaba,başımda bir dert var yardımlarınızı esirgemeyin..
2 ay önce 320 ied aldık 85 bin km'de(3bin km kullandım daha),aracı alırken ya böyle bir şey yoktu ya da farketmedik.Araç borusan bakımlı.
Değişen parçalar: siklon valf contası(kürdan deliği kadar 2 delik vardı),yakıt rölesi,buji ve bobin,4.silindir enjektörü,akışmetre.
-rölantide titreme ile ilk tahrik arızamızı aldık. 4.silindir ateşleme vs.
bujiler ve sadece 4.bobini değiştik 2 gün sonra aynı arızayı tekrar verdi.4-3 bobin yer değiştirdik yine aynı 4.silindir..
kompresyon testi yaparken 4.silindirden yukarı benzin atmaya devam ettiğini gördük diğer silindirlerde böyle bir şey yoktu.4.enjektörü değiştik araç düzeldi.
1 ay bu şekilde bin km bindim rölantide hiç sıkıntı yoktu.
-2 gün sabah çalışırken eski arızaya benzer şekilde ilk soğuk marşa pata pata şeklinde sesli bir cold start sonrasında düzensiz sarsıntılı çalışma ve sonrasında tahrik arızası.
yine 4.silindir ve bu sefer 2. silindir de arıza verdi ve bir sadece bir kere akışmetre.kalan 3 bobini de değiştirdik zaten aklımdaydı takım yenilemek.
bobinleri değişince aynı şekilde titreme rölanti bozukluğu devam etti,akışmetreyi bugün takınca biraz daha düzeldi rölantisi şuan çok sallamıyor ama eskisi gibi de tam stabil değil.bugün şuan daha arızaya geçmedi ama eli kulağında gibi..
3 ustanın söylediği subap yuvaları ya da baga düşmesi denilen durum..
ilk çalıştırmada aptal başlıyor sonra sıcak soğuk aynı sarsıntılı çalışmaya devam ediyor.
beyinciye gidildi 4.silindir değerleri + - sayılar arasında çok oynuyor.benlik bir işin yok dedi.
beyinden bobinlere giden tesisat kontrol edildi sorun yok.
komp.testinde sorun yok
borularda delik yırtık görülmedi
anlamadığım nokta enjektörü değişince düzelen araç nasıl aynı haline geri döndü ve üst kapakta problem varsa nasıl 1 ay sorunsuz çalıştı..
Biraz uzun oldu kusura bakmayın,fikirlerinize açığım. En kötü mecburen üst kapağı söktüreceğim.