User Tag List

Sayfa 3/3 İlkİlk 123
56 sonuçtan 39 ile 56 arası

Konu: Q7 geçmek bilmeyen direksiyon titreşim..

  1. #39

    Üyelik
    Jun 2012
    Yaş
    43
    Şehir
    istanbul
    Mesaj
    31
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    1 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Nacizane bir tavsiyem var kendisiyle bizzat tanışmış işlem yaptırmış biri olarak söylüyorum. Antalya da bulunduğunuzu tahmin ederek konuşuyorum. Youtube da da kendisinin kanalı var Arslan usta diye bir adam var. Kendisi gerçekten Vag grubunda iyi bir usta. Rusya da falanda uzun süre çalışmış sizin araçlardan da ***** orda çok var mutlaka bir fikri olacaktır. Kendisiyle görüşmenizi tavsiye ediyorum. Dükkanın adı Tamirhane aynı isimde youtube da aratırsanız ulaşabilirsiniz kendisine.

  2. #40
    dulger007 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Jul 2014
    Şehir
    Türkiye/Antalya
    Mesaj
    514
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    1 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı mega Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    Nacizane bir tavsiyem var kendisiyle bizzat tanışmış işlem yaptırmış biri olarak söylüyorum. Antalya da bulunduğunuzu tahmin ederek konuşuyorum. Youtube da da kendisinin kanalı var Arslan usta diye bir adam var. Kendisi gerçekten Vag grubunda iyi bir usta. Rusya da falanda uzun süre çalışmış sizin araçlardan da ***** orda çok var mutlaka bir fikri olacaktır. Kendisiyle görüşmenizi tavsiye ediyorum. Dükkanın adı Tamirhane aynı isimde youtube da aratırsanız ulaşabilirsiniz kendisine.
    Kendisini tanıyorum, ziyaret ettim teste çıktık bi şey göremediğini söyledi ama test için yeterli zamanı yoktu çok kısa ve sokak arası bi test gerçekleştirdi. Müsait bir zamanı denk getirebilirsem tekrar görünebilirim.

  3. #41
    dulger007 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Jul 2014
    Şehir
    Türkiye/Antalya
    Mesaj
    514
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    1 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)










    Yabancı forumlarda şöyle bi dökümana ulaştım bir kaç kullanıcı hiç ihtimal vermesede yinede denemek isteyip dökümandaki talimatı uygulayınca kurtulduğunu belirtiyor. Çeviri ile biraz anlamaya çalıştım ama çözemedim. Dökümanda anlatılmak istenen tam olarak nedir rica etsem inceleyip bilgi verirmisiniz adım adım?

  4. #42
    dulger007 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Jul 2014
    Şehir
    Türkiye/Antalya
    Mesaj
    514
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    1 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Pdf olarak ekleyemedim link bırakıyorum sağdan sola kitap sayfası gibi değişerek diğer sayfalara ulaşabilirsiniz.

    Online Flipbook

  5. #43
    Hakan_Si - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Mar 2013
    Yaş
    39
    Şehir
    Antalya
    Mesaj
    61
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı dulger007 Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    Pdf olarak ekleyemedim link bırakıyorum sağdan sola kitap sayfası gibi değişerek diğer sayfalara ulaşabilirsiniz.

    Online Flipbook
    Okuduklarımdan anladığım kadarıyla;
    Tekerlek araca monte edilirken 1 numara olarak gösterdiği bijon saat 12 pozisyonunda, fren diskini sabitleyen civata da saat 6 yönünde duruyor olmalı.
    Ve bijonlar sıkılırken yıldız seklinde ( star pattern ), numaralandırılan sırayla sıkılması gerektiğini belirtmiş.
    Özellikle de havalı tabancayla sıkılmamasını, 30 nm max tork el ile sıkılması gerektiğini anlatmış, ya da ben bunları anladım

  6. #44
    dulger007 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Jul 2014
    Şehir
    Türkiye/Antalya
    Mesaj
    514
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    1 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı Hakan_Si Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    Okuduklarımdan anladığım kadarıyla;
    Tekerlek araca monte edilirken 1 numara olarak gösterdiği bijon saat 12 pozisyonunda, fren diskini sabitleyen civata da saat 6 yönünde duruyor olmalı.
    Ve bijonlar sıkılırken yıldız seklinde ( star pattern ), numaralandırılan sırayla sıkılması gerektiğini belirtmiş.
    Özellikle de havalı tabancayla sıkılmamasını, 30 nm max tork el ile sıkılması gerektiğini anlatmış, ya da ben bunları anladım
    Teşekkür ederim, bunuda deneyeyim

  7. #45
    dulger007 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Jul 2014
    Şehir
    Türkiye/Antalya
    Mesaj
    514
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    1 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Merhaba, direksiyon kutusuda denedik araca ve hiç bir değişiklik olmadı aynı şekilde devam ediyor titreme. Günden güne ümidim bitiyor artık iyice can sıktı bu arıza.

  8. #46

    Üyelik
    Jan 2024
    Yaş
    44
    Şehir
    Türkiye
    Mesaj
    2
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Sorunu çözdünüz mü?

    AKS lar hangi marka takıldı?
    Sorun aks kafaları gibi, ÖN sağ ve sol aks kafalarıda değiştirmişsiniz.

    Direksiyonda anlık sertleşme oluyorsa, yağı eskimiştir, değişmesi gerekiyordur. Direksiyon yağı değiştirmeden önce, temizlik için köpüklü başka bir sıvı koyuyorlar, o köpürüp çıkıyo, sonra yağı koyuyorlar. Birkaç km sağa sola döndürüp kullanıyon yağın tam oturması için sonra düzeliyor.

    Yavaş giderken direksiyon sağa sola oynuyorsa LASTİK lerden birinin içteki demirleri kırık demektir.
    Bunuda lastikçi dışarıdan bakarak anlıyor, kırık var mı? Lastikleride değiştirmişsiniz.


    PEKİ YETKİLİ SERVİSE HİÇ GİTTİNİZ Mİ? Onlara söyleyin, ALMANYA ile bir görüşsünler, bu işlemler yapıldı hala düzelmedi diye.
    Konu brlx tarafından (10-03-2025 Saat 12:28 ) değiştirilmiştir.

  9. #47

    Üyelik
    Jan 2024
    Yaş
    44
    Şehir
    Türkiye
    Mesaj
    2
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    ???? SOnuç ne oldu...

  10. #48

    Üyelik
    Sep 2007
    Şehir
    TÜRKİYE/İSTANBUL
    Mesaj
    6.025
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    24 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı brlx Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    ???? SOnuç ne oldu...
    Böyle soracağına arkadaşın bir mesajını alıntılayıp sorarsan (benim yaptığım gibi), foruma girdiği zaman mesajı görür.
    Belki de senin bu mesajlarını hiç görmedi daha.
    Okumadan imzalamam.....

  11. #49

    Üyelik
    Jan 2016
    Yaş
    48
    Şehir
    TÜRKİYE/DATÇA
    Mesaj
    1.042
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    12 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı Hakan_Si Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    Okuduklarımdan anladığım kadarıyla;
    Tekerlek araca monte edilirken 1 numara olarak gösterdiği bijon saat 12 pozisyonunda, fren diskini sabitleyen civata da saat 6 yönünde duruyor olmalı.
    Ve bijonlar sıkılırken yıldız seklinde ( star pattern ), numaralandırılan sırayla sıkılması gerektiğini belirtmiş.
    Özellikle de havalı tabancayla sıkılmamasını, 30 nm max tork el ile sıkılması gerektiğini anlatmış, ya da ben bunları anladım
    Uzun zaman olmuş ama yine de uyarayım, yanlış anlaşılma olmalı: 30 nm tork bijonlar için çok çok düşük, bijonları hassas olan Honda Civic'te bile 110 nm tork öneriliyor.

  12. #50
    dulger007 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Jul 2014
    Şehir
    Türkiye/Antalya
    Mesaj
    514
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    1 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı brlx Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    Sorunu çözdünüz mü?

    AKS lar hangi marka takıldı?
    Sorun aks kafaları gibi, ÖN sağ ve sol aks kafalarıda değiştirmişsiniz.

    Direksiyonda anlık sertleşme oluyorsa, yağı eskimiştir, değişmesi gerekiyordur. Direksiyon yağı değiştirmeden önce, temizlik için köpüklü başka bir sıvı koyuyorlar, o köpürüp çıkıyo, sonra yağı koyuyorlar. Birkaç km sağa sola döndürüp kullanıyon yağın tam oturması için sonra düzeliyor.

    Yavaş giderken direksiyon sağa sola oynuyorsa LASTİK lerden birinin içteki demirleri kırık demektir.
    Bunuda lastikçi dışarıdan bakarak anlıyor, kırık var mı? Lastikleride değiştirmişsiniz.


    PEKİ YETKİLİ SERVİSE HİÇ GİTTİNİZ Mİ? Onlara söyleyin, ALMANYA ile bir görüşsünler, bu işlemler yapıldı hala düzelmedi diye.
    Yazıkdıklarınız hepsi denendi akslerin markayı hatırlamıyorum ama bulunabilecek en iyi markayı takmıştık direksiyonda sertleşme yoktu direskiyon yağı olması gerektiği gibi değişti. Lastikler jantlar çok kez değişti denendi son sistem makinalar ile balans yapıldı sıfırları takıldı ama çare olmadı. Yetkili servisede gittim 120 den sonra şiddetlendiğini söyledim önce biz bu hızlara çıkamayız test için yasal değil dediler audi doğuş otoya mail atım durumu anlattım yardımcı oldular servis sorumlusu ile teste çıktık problemi gördüler incelediler ama onlarda işin içinden çıkamadı. Zaten neredeyse aracın tüm yürüyeni sıfırlandı yavru şanzımanda denendi olmadı. Tek müdahale edilmeye yer şanzıman kalmıştı ama titreme olunca şanzımanı N pozisyonuna alınca kesmiyordu onun için müdahale etmemiştik

  13. #51
    dulger007 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Jul 2014
    Şehir
    Türkiye/Antalya
    Mesaj
    514
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    1 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı livaneli Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    Uzun zaman olmuş ama yine de uyarayım, yanlış anlaşılma olmalı: 30 nm tork bijonlar için çok çok düşük, bijonları hassas olan Honda Civic'te bile 110 nm tork öneriliyor.
    Sanırım araç yerden yukardayken maks 30nm sonrasını yerde sıkıyorlar ama onuda yaptıracak uğraşacak kimse bulamamıştım broşürdeki talimatları ***** bizim ustalar her şeyi herkesten çok bildikleri için kimse tenezzül edip denemedi

  14. #52
    Tech Moderator Schumi - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Feb 2006
    Yaş
    41
    Şehir
    İstanbul / Avrupa
    Mesaj
    13.142
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    51 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Arkaya giden aksı söküp aracı 2 çekere çevirip deneme şansınız olur mu ?
    Schumi.Projects

    106 GTI | 206 RC | 2008 SUV 1.2 PureTech EAT8 | 3008 SUV 1.6 HDi EAT6 | Citroen AX GTI
    Never drive faster than your guardian angel can fly
    106 RC - 106 GTI with 2 liter engine

  15. #53
    Kutluhan - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Oct 2010
    Yaş
    35
    Şehir
    Ankara
    Mesaj
    1.197
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    7 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı Schumi Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    Arkaya giden aksı söküp aracı 2 çekere çevirip deneme şansınız olur mu ?
    onca yazılan şeyden sonra ve yapılanlardan sonra mantıklı geldi bana. şaft balans sorunu falan da olabilir.

  16. #54
    dulger007 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Jul 2014
    Şehir
    Türkiye/Antalya
    Mesaj
    514
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    1 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı Schumi Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    Arkaya giden aksı söküp aracı 2 çekere çevirip deneme şansınız olur mu ?
    Hep içimde ukte kaldı bu dediğiniz benimde aklıma gelmişti, bazen aklıma geliyor deneyemediğim için çok üzülüyorum çünkü çok büyük yol gösterici bi deneme olacaktı fakat hangi ustaya söylediysem kabul ettiremedim olmaz araç öyle yürümez zarar verir şu olur bu olur ne yaptıysam söktüremedim şaftı. Şafta balans olduğunu düşünmüyorum çünkü kabine yansıyan bir vibrasyon yoktu tamamen direksiyondaydı olay tabanda çok inceden hissediyordum ben ama yinede bir ihtimaldi deneyemeden araca talip çıktı olduğu gibi aldı.

  17. #55
    dulger007 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Jul 2014
    Şehir
    Türkiye/Antalya
    Mesaj
    514
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    1 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı Kutluhan Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    onca yazılan şeyden sonra ve yapılanlardan sonra mantıklı geldi bana. şaft balans sorunu falan da olabilir.
    Daha önce şaft balans arızası olan bir aracım olmuştu ama bu onun gibi değildi olay tamamiyle direksiyondayı tabanda çok hafif ben hissediyordum ama oda evhamımdan dolayımı yoksa gerçekten olduğundan dolayımı bilmiyorum. Mevcut arızayı ustaya kabul ettirmek meziyet tamirini yaptırmak ayrı meziyet Sonradan istanbulda Q7 nin ciğerini bilen bir usta ile tanıştım ama iş işten geçti çözemeden araç satıldı.

  18. #56
    dulger007 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Jul 2014
    Şehir
    Türkiye/Antalya
    Mesaj
    514
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    1 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Q7 şahane araç fiyatını hak eden araçlardan biri kullandığım tecrübe ettiğim gördüğüm kadarıyla ama özellikle bu 4L kasa Q7 lerdeki quatro sistemi çok hassas bi sistem iyi anlayanı bileni çözeni çok nadir benim araçla yetkili servis dahi uğraşmadı ki araç neredeyse sıfırdan beri bizdeydi kazası yoktu bakımları hiç aksatılmadı çok diri bir araçtı yıkık dökükte değildi km 210 bin civarlarındaydı çok para harcadım şüphelendiğimiz her yeri sıfırladım ama ne çare. Hassas kullanıcı iseniz belirli bir yaş sonrası bu quatro sistemine girilmemeli bence masrafı bi yana uğraşı, zamanı, tamir süreci epey yıpratıcı. Şans işi tabiki ama diğer kullandığım 2. ve 3. jenerasyon Q5 lerdede benzer problemler yaşamıştım. Parmakla gösterilen her ustanın kapısını çaldım ama çözemedik. Q7 deki çekiş sistemi kasıntı çalışıyor özellikle keskin dönüşlerde çok bariz hissediliyordu aracın kasıldığı aldığımızdan beri hissediliyordu diğer kullandığım Q7 lerde aynıydı.

    Şimdi XC90 var bu araçların 4x4 sistemlerinide çok benimseyemedim bariz belirli bi vibrasyon var eli gıdıklayan onunlada uğraştım biraz minimize edebildik ama tamamen kesemedik. Bayide neredeyse sıfır sayılacak müdürün arabası vardı onu kullandım test için aynı vibrasyon ondada vardı arkadaşta var aynı araç ondada aynıydı biraz yabancı forumları karıştırdım aynı problemlerin çok yaşandığına şahit oldum.

    4x4 olarak bence sorunsuzluk ve kullanım konforu en yüksek olan sistem BMW grubu Xdrive sistemi. 10 senedir kullandığımız X6 model aracımız var km 400 bin civarından bu zamana kadar hiç bir sorun çıkarmadı üstünede çok titrenmedi bakım olarak ama pamuk gibi ne kasıntı ne sorun ne sıkıntı derdi tasası yok.

Konu Bilgileri

Users Browsing this Thread

Şu an 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 konuk)

Bu Konudaki Etiketler

Yetkileriniz

  • Konu Acma Yetkiniz Yok
  • Cevap Yazma Yetkiniz Yok
  • Eklenti Yükleme Yetkiniz Yok
  • Mesajınızı Değiştirme Yetkiniz Yok
  •