Merhaba, projeyi yapma sebebim yaz aylarında İstanbul'da havanın 30-35 dereceye çıkması ve iat sıcaklıkların yükselmesidir. İlk olarak, pompalı silecek suyu depo kiti alarak işe başladım.
Su yağmurlama nozzle ları ve ön konsol düğmesi siparişlerim elime ulaştı.![]()
Kuruluma sıra geldiğinde, ilk olarak orta konsola orijinal bir şekilde aktif etme düğmesi ve Type-C şarj cihazı takmam gerekiyordu. Tabii ki sigorta, lehim, makaron ve kağıt bandı da unutmamalı. Öndeki depoya tetik kablosunu çektikten sonra işimiz burada bitiyor.![]()
![]()
Ön tarafta depoyu monte etmek için en uygun yeri bulduktan (farın arka ayağı) L ayak yapıp vidayı sıkıyoruz. Ardından, elektrik hattı soketini monte ettikten sonra depo ve pompa çalışmaya hazır hale geliyor. Sırada su tesisatının kurulumu kaldı.![]()
![]()
Depodan radyatöre kadar giden kısma silikon hortum çekiyoruz; devamında ise pnömatik hortum takıyoruz. Aralıkları belirleyip, sıra sıra nozzlelardan yerleştiriyoruz. Toplamda 6 nozzle, 3 klima radyatörüne ve 3 intercooler’ın üstüne bakacak şekilde bağlantı sağladık. GTI araçlarda klima, intercooler ve su radyatörü tost biçiminde yerleştiğinden, bu düzenlemeyi yapmak zorundayız. Eğer intercooler'ınız en öndeyse, nozzlelardan hepsini doğrudan üzerine yerleştirebilirsiniz. Test için bağlantıyı tamamladık.![]()
![]()
Test başarılı bir şekilde geçti. Yön ve gerekli hortum kısaltmaları yapıldıktan sonra, işin büyük çoğunluğu tamamlandı.![]()
![]()
![]()
Ancak ufak sorunlar vardı. Depo doluyken sistemden elektrik kesildiğinde nozzlelardan su kaçırıyordu. Bu sorunu basit bir fizik kuralıyla çözdük; su hortumunu deponun üstünden geçirerek bu problemi giderdik. Son olarak, depo arada bir su ayarlayıcı valf olmadan tam güçte 42 saniyede suyu bitiriyordu (1.5 litre). Su ayar valfini ekleyerek süreyi 1 dakika 20 saniyeye çıkardık.![]()
Artık sistem hazırdı, ilk test için yola koyulduk. 1.5 litre soğuk su ekleyerek sonucu değerlendirdik. Sistem gayet verimli çalıştı; sıcaklık 39°C'den 30-33°C arası degişti ve uzun süre sıcaklıkta herhangi bir yükselme olmadı.![]()
Bu güzel bir sonuçtu. Eğer IAT (İnlet Air Temperature) yüksek trafikte çıkmış olsaydı (50-60 derece), muhtemelen 20 derecelik bir düşüş elde edebilirdim. Not olarak, testi dolaptan soğuk su koyarak gerçekleştirdim. Sonuç olarak, ekstra 1.5 litrelik deponun yeterli gelmediğine karar verdim ve aracın orijinal silecek su deposunu (5.5 litre) kullanmaya karar verdim. Bu değişiklik, çok daha uzun su püskürtme süresi ve motor sıcaklığından kabı daha etkili bir şekilde koruma sağlayacak. Ayrıca, su bittiğinde kadranda uyarı mesajı görünecek. Önümüzdeki günlerde geliştirmeler tamamlandığında tekrar sizlerle olacağım. Tüm proje detaylarını YouTube sayfamdan izleyebilirsiniz. https://youtu.be/UA5PpjcQNq8?si=8RD9m7cBIgcpfF9o https://youtube.com/shorts/_KRfnxUOE...NGCbAWskGDnwy2
-Part 2:İlk işim projeyi planlamak oldu. Silecek su bidonundan su çıkışı almak için elimdeki silikon hortuma göre depoya küçük bir delik açarak hem sızdırmazlık hem de su çıkışını sağladım. Pompanın elektrik kablolarını silecek su bidonuna kadar uzattım ve şase noktasına bağladım. Pompanın elektrik işi bitti ve artık pompadan su çıkış hortumunu takabildim. Bazı fotoğraflar net olmayabilir videodan kesit alınmıştır.![]()
![]()
![]()
![]()
Sonraki adımda nozzle lara yeniden şekil verdik. Üst sırayı doğrudan intercooler’ın üzerine bakacak şekilde tamamladık, alt sırayı ise klima radyatörüne bakacak şekilde montaj ettik. Ardından su borularına geçtik. Su borusunu mümkün olduğunca yukarı kaldırıp T bağlantı aparatı ile su dağıtımını tamamladık. Su borusunu yukarı kaldırmamızın nedeni, depo ağzına kadar dolduğunda suyun nozzle lardan yere akmamasını sağlamaktır; bu düzenleme ile sadece 300 ml su eksiltmektedir.![]()
![]()
![]()
![]()
Su sisteminin yeni halinin ilk testi için kolları sıvadık ve teste başladık. Su atımı mükemmel ve homojendi; hem intercooler hem de klima radyatörü tamamen su içinde kalmıştı. 50 km/s hızdan sonra suların mermi gibi en arkadaki su radyatörüne dahi ulaşacağı kesindi. Kronometreyle süreyi ölçtüğümüzde, testin tamamlanması 3:32 dakika sürdü. Arada bir basınç valfi olmadan, tüm güçte yapılan test için oldukça iyi bir sonuç elde ettik.![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
Tamponu takmadan önce, nozzle lara eşit basınç sağlamak amacıyla sistemin bitiş uçlarını silikon ve pnömatik hortumla birleştirdik. Ayrıca kornalarımızı da yeniledik)
![]()
![]()
![]()
T
Tamponun içini ve dışını temizleyip araca montajını gerçekleştirdik. Sırada yüksek trafik ve IAT'lı bir yol testi kaldı. Testi gerçekleştirdiğimde konuyu tekrar güncelleyeceğim. Part 2'yi video halinde izlemek için: https://youtu.be/6Sd0ZnuRfg8?si=BEVavOw_O7V_8Glh linke tıklayabilirsiniz. Projenin yapımında babamın da çok emeği var. Ona da sonsuz teşekkürler.
![]()