User Tag List

14 sonuçtan 1 ile 14 arası

Konu: Golf 6 Gti İntercooler / Radiator Water Spray Kit

  1. #1
    Eds0Works - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Jul 2023
    Şehir
    Türkiye/İstanbul
    Mesaj
    13
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)

    Golf 6 Gti İntercooler / Radiator Water Spray Kit

    Merhaba, projeyi yapma sebebim yaz aylarında İstanbul'da havanın 30-35 dereceye çıkması ve iat sıcaklıkların yükselmesidir. İlk olarak, pompalı silecek suyu depo kiti alarak işe başladım.

    Su yağmurlama nozzle ları ve ön konsol düğmesi siparişlerim elime ulaştı.

    Kuruluma sıra geldiğinde, ilk olarak orta konsola orijinal bir şekilde aktif etme düğmesi ve Type-C şarj cihazı takmam gerekiyordu. Tabii ki sigorta, lehim, makaron ve kağıt bandı da unutmamalı. Öndeki depoya tetik kablosunu çektikten sonra işimiz burada bitiyor.

    Ön tarafta depoyu monte etmek için en uygun yeri bulduktan (farın arka ayağı) L ayak yapıp vidayı sıkıyoruz. Ardından, elektrik hattı soketini monte ettikten sonra depo ve pompa çalışmaya hazır hale geliyor. Sırada su tesisatının kurulumu kaldı.

    Depodan radyatöre kadar giden kısma silikon hortum çekiyoruz; devamında ise pnömatik hortum takıyoruz. Aralıkları belirleyip, sıra sıra nozzlelardan yerleştiriyoruz. Toplamda 6 nozzle, 3 klima radyatörüne ve 3 intercooler’ın üstüne bakacak şekilde bağlantı sağladık. GTI araçlarda klima, intercooler ve su radyatörü tost biçiminde yerleştiğinden, bu düzenlemeyi yapmak zorundayız. Eğer intercooler'ınız en öndeyse, nozzlelardan hepsini doğrudan üzerine yerleştirebilirsiniz. Test için bağlantıyı tamamladık.

    Test başarılı bir şekilde geçti. Yön ve gerekli hortum kısaltmaları yapıldıktan sonra, işin büyük çoğunluğu tamamlandı.

    Ancak ufak sorunlar vardı. Depo doluyken sistemden elektrik kesildiğinde nozzlelardan su kaçırıyordu. Bu sorunu basit bir fizik kuralıyla çözdük; su hortumunu deponun üstünden geçirerek bu problemi giderdik. Son olarak, depo arada bir su ayarlayıcı valf olmadan tam güçte 42 saniyede suyu bitiriyordu (1.5 litre). Su ayar valfini ekleyerek süreyi 1 dakika 20 saniyeye çıkardık.

    Artık sistem hazırdı, ilk test için yola koyulduk. 1.5 litre soğuk su ekleyerek sonucu değerlendirdik. Sistem gayet verimli çalıştı; sıcaklık 39°C'den 30-33°C arası degişti ve uzun süre sıcaklıkta herhangi bir yükselme olmadı.

    Bu güzel bir sonuçtu. Eğer IAT (İnlet Air Temperature) yüksek trafikte çıkmış olsaydı (50-60 derece), muhtemelen 20 derecelik bir düşüş elde edebilirdim. Not olarak, testi dolaptan soğuk su koyarak gerçekleştirdim. Sonuç olarak, ekstra 1.5 litrelik deponun yeterli gelmediğine karar verdim ve aracın orijinal silecek su deposunu (5.5 litre) kullanmaya karar verdim. Bu değişiklik, çok daha uzun su püskürtme süresi ve motor sıcaklığından kabı daha etkili bir şekilde koruma sağlayacak. Ayrıca, su bittiğinde kadranda uyarı mesajı görünecek. Önümüzdeki günlerde geliştirmeler tamamlandığında tekrar sizlerle olacağım. Tüm proje detaylarını YouTube sayfamdan izleyebilirsiniz. https://youtu.be/UA5PpjcQNq8?si=8RD9m7cBIgcpfF9o https://youtube.com/shorts/_KRfnxUOE...NGCbAWskGDnwy2

    -Part 2:İlk işim projeyi planlamak oldu. Silecek su bidonundan su çıkışı almak için elimdeki silikon hortuma göre depoya küçük bir delik açarak hem sızdırmazlık hem de su çıkışını sağladım. Pompanın elektrik kablolarını silecek su bidonuna kadar uzattım ve şase noktasına bağladım. Pompanın elektrik işi bitti ve artık pompadan su çıkış hortumunu takabildim. Bazı fotoğraflar net olmayabilir videodan kesit alınmıştır.

    Sonraki adımda nozzle lara yeniden şekil verdik. Üst sırayı doğrudan intercooler’ın üzerine bakacak şekilde tamamladık, alt sırayı ise klima radyatörüne bakacak şekilde montaj ettik. Ardından su borularına geçtik. Su borusunu mümkün olduğunca yukarı kaldırıp T bağlantı aparatı ile su dağıtımını tamamladık. Su borusunu yukarı kaldırmamızın nedeni, depo ağzına kadar dolduğunda suyun nozzle lardan yere akmamasını sağlamaktır; bu düzenleme ile sadece 300 ml su eksiltmektedir.

    Su sisteminin yeni halinin ilk testi için kolları sıvadık ve teste başladık. Su atımı mükemmel ve homojendi; hem intercooler hem de klima radyatörü tamamen su içinde kalmıştı. 50 km/s hızdan sonra suların mermi gibi en arkadaki su radyatörüne dahi ulaşacağı kesindi. Kronometreyle süreyi ölçtüğümüzde, testin tamamlanması 3:32 dakika sürdü. Arada bir basınç valfi olmadan, tüm güçte yapılan test için oldukça iyi bir sonuç elde ettik.

    Tamponu takmadan önce, nozzle lara eşit basınç sağlamak amacıyla sistemin bitiş uçlarını silikon ve pnömatik hortumla birleştirdik. Ayrıca kornalarımızı da yeniledik )
    T

    Tamponun içini ve dışını temizleyip araca montajını gerçekleştirdik. Sırada yüksek trafik ve IAT'lı bir yol testi kaldı. Testi gerçekleştirdiğimde konuyu tekrar güncelleyeceğim. Part 2'yi video halinde izlemek için: https://youtu.be/6Sd0ZnuRfg8?si=BEVavOw_O7V_8Glh linke tıklayabilirsiniz. Projenin yapımında babamın da çok emeği var. Ona da sonsuz teşekkürler.
    Konu Eds0Works tarafından (20-08-2024 Saat 21:12 ) değiştirilmiştir.

  2. #2
    turboman - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Nov 2010
    Yaş
    39
    Şehir
    antalya
    Mesaj
    2.062
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    15 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Güzel proje, projenize ek olarak sistem üzerine uygun olan biryere dijital sensör ve termostat takarak ayarladığınız derecenin üstüne çıkınca otomatik olarak püskürtse daha verimli olacağını düşünüyorum böylelikle iat ı takip etme zorunluluğunda kalmamış olunur. Kolay gelsin.
    kadett e-astra gsi-fiat turbo-kadet turbo-bmwe21 323-honda civic n/a-ford sierra n/a-honda integra n/a-ford sierra rs500-honda integra turbo-bmw e30 n/a-mercedes c180-bmw e36 compact turbo loading...

  3. #3
    Eds0Works - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Jul 2023
    Şehir
    Türkiye/İstanbul
    Mesaj
    13
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Teşekkür ederim. Evet, haklısınız; projenin verimliliğini elimden geldiğince en üst düzeye çıkardıktan sonra, son olarak basit bir elektronik devre ile yapabileceğimi düşünüyorum.

  4. #4
    207_TR - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Oct 2011
    Yaş
    37
    Şehir
    Balıkesir
    Mesaj
    3.318
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    33 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Tebrik ederim güzel bir uygulama.

  5. #5
    Eds0Works - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Jul 2023
    Şehir
    Türkiye/İstanbul
    Mesaj
    13
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı 207_TR Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    Tebrik ederim güzel bir uygulama.
    Teşekkür ederim.

  6. #6
    canimrecepcim - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Oct 2013
    Yaş
    33
    Şehir
    Townswille City
    Mesaj
    901
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    13 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    düzgün filtreyle de yaklaşık bu kadar düşürebilirdin iat'yi. çünkü tahminlerime göre sadece sistem aktifken ve su deposu doluyken çalışacak değil mi?
    - Doğruları konuştuğundan dolayı hüküm giymiş user.

  7. #7
    eminkilic61 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Mar 2021
    Şehir
    Türkiye/Ankara
    Mesaj
    1.341
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    9 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    elinize sağlık, radyatörleri 'şişletmeyi' ya da değiştirmeyi düşündünüz mü acaba?
    normal olarak yılların etkisiyle biraz bozulmuş gibiler, onların değişimi de sisteminize ekstra fayda sağlayabilir.

  8. #8
    Eds0Works - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Jul 2023
    Şehir
    Türkiye/İstanbul
    Mesaj
    13
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı canimrecepcim Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    düzgün filtreyle de yaklaşık bu kadar düşürebilirdin iat'yi. çünkü tahminlerime göre sadece sistem aktifken ve su deposu doluyken çalışacak değil mi?
    Filtre kitini ilk yurt dışı seyahatimde alacağım; sistem cam suyu deposu doluyken ve sadece ben düğmeye bastığımda çalışacak. Hiçbir CAI sistemi intercooler'a soğuk su basma kadar etki edeceğini sanmıyorum.

  9. #9
    Eds0Works - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Jul 2023
    Şehir
    Türkiye/İstanbul
    Mesaj
    13
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı eminkilic61 Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    elinize sağlık, radyatörleri 'şişletmeyi' ya da değiştirmeyi düşündünüz mü acaba?
    normal olarak yılların etkisiyle biraz bozulmuş gibiler, onların değişimi de sisteminize ekstra fayda sağlayabilir.
    Teşekkür ederim. Evet, kendim düzeltmeye çalıştım, fakat klima radyatörü pıtır pıtır dökülüyor. Bir sonraki tamponu söküşümde klima radyatörünü değiştireceğim.

  10. #10
    bLackModeL - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Sep 2011
    Yaş
    38
    Şehir
    aKSAraY68
    Mesaj
    3.874
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    2 Post(s)
    Tagged
    1 Thread(s)
    güzel bir proje olmuş eline sağlık
    facebook: hasan serdar şengül
    instagram: hasan_serdar
    ECUPROJECTS PERFORMANCE-CHİPTUNİNG AKSARAY BAYİİ

  11. #11
    Eds0Works - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Jul 2023
    Şehir
    Türkiye/İstanbul
    Mesaj
    13
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı bLackModeL Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    güzel bir proje olmuş eline sağlık
    Çok teşekkür ederim.

  12. #12
    canimrecepcim - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Oct 2013
    Yaş
    33
    Şehir
    Townswille City
    Mesaj
    901
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    13 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı Eds0Works Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    Filtre kitini ilk yurt dışı seyahatimde alacağım; sistem cam suyu deposu doluyken ve sadece ben düğmeye bastığımda çalışacak. Hiçbir CAI sistemi intercooler'a soğuk su basma kadar etki edeceğini sanmıyorum.
    Marka adı söylemeyim aracımda filtre var, benim iat genelde gazlama sonrası 32 derece civarı. Normal günlük kullanımda (yani önden daha az rüzgar alırken ) 40 derece civarı oluyor.
    waterspray ile meth kit'i karıştırıyor olabilir misin etki açısından ?
    - Doğruları konuştuğundan dolayı hüküm giymiş user.

  13. #13
    207_TR - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Oct 2011
    Yaş
    37
    Şehir
    Balıkesir
    Mesaj
    3.318
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    33 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Şunu merak ediyorum,
    Su spray yerine gaz spray yapılabilir mi, yada yapan var mı ?

    Soğuk gaz çıkaran tüpler var ( kimyadan çok anlamam isimleri yanlış telaffuz edebilirim ) CO2 tüpü var mesela motor ve bisikletler için hava basıyoruz yolda kaldığımız durumda, baya soğuk hava veriyor. Yanıcılığı yüksek olabilir dediğim gibi teknik detayını hakim değilim.

    Yanıcı olmayan yada kolay alev almayan bir gaz ile soğuk hava basılabilir mi ?

  14. #14
    Eds0Works - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Jul 2023
    Şehir
    Türkiye/İstanbul
    Mesaj
    13
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı 207_TR Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    Şunu merak ediyorum,
    Su spray yerine gaz spray yapılabilir mi, yada yapan var mı ?

    Soğuk gaz çıkaran tüpler var ( kimyadan çok anlamam isimleri yanlış telaffuz edebilirim ) CO2 tüpü var mesela motor ve bisikletler için hava basıyoruz yolda kaldığımız durumda, baya soğuk hava veriyor. Yanıcılığı yüksek olabilir dediğim gibi teknik detayını hakim değilim.

    Yanıcı olmayan yada kolay alev almayan bir gaz ile soğuk hava basılabilir mi ?
    Youtube'da yapan insanları gördüm, sanırım CO2 basıyorlar, intercooler'ı bırak soğumayı adeta donuyor. Fakat görüşüme göre 500+ beygirli araçlar için uygun olur; hem maliyet hem de sürdürülebilirlik açısından, roll drag koşturulmayacaksa böyle mütevazi bir sistem yeterli oluyor.

Konu Bilgileri

Users Browsing this Thread

Şu an 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 konuk)

Bu Konudaki Etiketler

Yetkileriniz

  • Konu Acma Yetkiniz Yok
  • Cevap Yazma Yetkiniz Yok
  • Eklenti Yükleme Yetkiniz Yok
  • Mesajınızı Değiştirme Yetkiniz Yok
  •