User Tag List

11 sonuçtan 1 ile 11 arası

Konu: F30 3.20i ed (n13b16a)

  1. #1
    c20let - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Jul 2011
    Yaş
    33
    Şehir
    Kocaeli
    Mesaj
    2.905
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    9 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)

    F30 3.20i ed (n13b16a)

    Forumda ve sosyal medya platformlarında okuduğum konular ve yorumlar oldu fakat bir çoğu eskide kalmış güncelliğini yitirmiş bu sebeple yeni konu açtım bilgisi ve deneyimi olanların yardımını bekliyorum. Sonrasında ilgilenecek arkadaşlara rehber niteliğinde olsun.

    2014 model 3.20i ed n13 motorlu 170 hp aracım var ve hem biraz hızlanmak hemde daha sağlıklı hale getirmek istiyorum motoru. Araştırdığım kadarıyla bi liste oluşturdum sizin görüşleriniz nedir. Amaç 200 hp üzerinde sağlıklı sağlam şekilde gündelik kullanmak.

    -N55 intercooler (Vaelo 17517600531)
    -N55 bobin (Ngk 48206 - U5055)
    -R56 mini JCW iridyum buji (Ngk ILZKBR7B8G)
    -Gfb Dump Valve +
    -Dp komple düz boru ve son susturucu
    -Yazılım (Bilindiği üzere sıcak çalışan motor bunu yazılımla değiştirip daha düşük sıcakta çalışması sağlanıyor deneyimleyen ve ya bilgisi olanlardan özellikle bu konuda yardım bekliyorum çünkü insanlar ikiye ayrılmış kimisi motorun performansını yüksek sıcaklıkta çalışmasına bağlıyor, diğer taraf yıpranan oringlerin contaların sebebinin yüksek sıcaklık olduğunu yazılımla bunun önlendiğini savunuyor.)
    Konu c20let tarafından (04-11-2024 Saat 19:46 ) değiştirilmiştir.

  2. #2
    bilalMW - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Aug 2009
    Yaş
    33
    Şehir
    Istanbul
    Mesaj
    7.250
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    10 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Selamlar

    yüksek sıcaklıkta çalışmasının sebebi termal verimlilik arttırılması ve emisyonla ilgisi var. rsa motorsports un bununla alakalı sw çözümü vardı. Onlar ile görüşülmesini tavsiye ederim.
    Ex Automobile Service Advisor - New Truck Service Area Manager

  3. #3

    Üyelik
    Feb 2010
    Yaş
    31
    Şehir
    İstanbul / Güngören
    Mesaj
    933
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    7 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Selamlar,

    Önceki aracım aşağı yukarı dediğiniz speclerdeydi. 335i intercooler, dp, düz boru ve sonda varex şeklinde kullanıyodum. Benimde bujilerim ILZKBR7B8G kodluydu. Bobin olarak Delphi öneririm. Kodu GN10572-12B1 olması lazımdı.
    Ben DumpValve takmamıştım. Üzerindekinin durumu iyiydi patlarsa değişirim diye düşünüyodum değiştiremeden aracı sattım Yazılımı G-Force Maslak Yılda abide yaptırmışrım. Pop-bang'li güzel bi yazılımdı uzun süre keyifle ve sıkıntısız bir şekilde, ısınma sorunu vs yaşamadan gazlamıştım.
    Umut Kukul - A3 8V 1.6 Tdi / R56 Cooper S

  4. #4
    c20let - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Jul 2011
    Yaş
    33
    Şehir
    Kocaeli
    Mesaj
    2.905
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    9 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı WeLeT Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    Selamlar,

    Önceki aracım aşağı yukarı dediğiniz speclerdeydi. 335i intercooler, dp, düz boru ve sonda varex şeklinde kullanıyodum. Benimde bujilerim ILZKBR7B8G kodluydu. Bobin olarak Delphi öneririm. Kodu GN10572-12B1 olması lazımdı.
    Ben DumpValve takmamıştım. Üzerindekinin durumu iyiydi patlarsa değişirim diye düşünüyodum değiştiremeden aracı sattım Yazılımı G-Force Maslak Yılda abide yaptırmışrım. Pop-bang'li güzel bi yazılımdı uzun süre keyifle ve sıkıntısız bir şekilde, ısınma sorunu vs yaşamadan gazlamıştım.
    Peki hiç dyno çıktın mı hocam ne güç verdi araç?

  5. #5

    Üyelik
    Feb 2010
    Yaş
    31
    Şehir
    İstanbul / Güngören
    Mesaj
    933
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    7 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Dyno'ya hiç çıkmadım, Yılda abi takribi 230-235 gibi bişey olmuştur diyodu ama pek sanmıyorum. 19 replica jantlarımla arkadaşımın yazılımlı İbiza Cupra'sıyla kafa burun gidiyodu.
    Umut Kukul - A3 8V 1.6 Tdi / R56 Cooper S

  6. #6
    c20let - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Jul 2011
    Yaş
    33
    Şehir
    Kocaeli
    Mesaj
    2.905
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    9 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı WeLeT Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    Dyno'ya hiç çıkmadım, Yılda abi takribi 230-235 gibi bişey olmuştur diyodu ama pek sanmıyorum. 19 replica jantlarımla arkadaşımın yazılımlı İbiza Cupra'sıyla kafa burun gidiyodu.
    Teşekkür ederim. 19 janta rağmen yazılımlı ibiza cupra ile kafa burun gidiyorsa gayet tatmin edici olur ve en az 230-240 hp olması gerek böyle gitmesi için dediği gibi Yılda beyin.

  7. #7
    drago - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Sep 2012
    Yaş
    38
    Şehir
    İzmir
    Mesaj
    3.697
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    47 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    n55 cooler zamanında bakmıştım ama işi bilenler etkisi yok gibi bir şey dediler,

    Gerçekten efektif olmasını istiyorsanız 2. el forge veya daha hesaplı rsa intercooler denk getirebilirisiniz.

    GFB DV+ ben tedbir olarak takmıştım, muazzam bir etki gözlemlemedim belki de aracım düşük km ve valfim sağlam olduğu içindi. Daha ucuza Golf R dvsinin içi ile çözülüyor(muş)

    Turbo emiş hortumunu da iyi bir silikon hortumla değiştirin, aliexte var

    Tüm bunlar yapılsa bile, yine ısınacak Ama her denemede 10 beygir 10 beygir azalırcasına yürüyen araç 5 beygir 5 beygir kaybedercesine yürüyecek. Benim tavsiyem motor içine girmeyecekseniz hiç öyle 200+ beygirlere çıkmayın.

    Evet, çok güzel güç alınıyor ama çok da riskli motor.

    KM düşükse iyi bir yerde şanzıman yazılımı yapın, bence motoru yazdırmaktan çok daha keyifli oluyor.

  8. #8
    Gokhan43 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    May 2009
    Yaş
    34
    Şehir
    -
    Mesaj
    3.406
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    16 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    335i cooler hiç takmayın boşa paranız gitmesin. Hiç bir fark oluşmuyor kaç tane arabada denedim alıp takan arkadaşların. IAT oem cooler ile aynı

    Takacaksanız Wagner öneririm, arkadaşımda var almak isterseniz aracı olabilirim.

    Bir de pompa benzin kalitesi çok düşük. 200 üzeri beygirleri hayal etmeyin pompa benzini ile binecekseniz.
    EMC

  9. #9
    alper_pug - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Jul 2009
    Yaş
    34
    Şehir
    İstanbul - Girne
    Mesaj
    1.012
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    14 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    2017 senesinde hybrid turbo + 335 cooler ( yukarıdaki yorumlara göre işe yarıyor mu bilmiyorum ama? ) + k&n filtre + dp + gfb dv+ buji bobin + yazılım ile stg1 polo gti ve ibiza cupraları 1-2 boy geçiyordum. Araç 50-60k km idi ve yaşanabilecek tüm kronik sorunları yaşamıştım. Arka pompa rölesi yüzünden yolda kaldım , turboya giden boru parçalandı , turbo oringleri haşat vs vs. ama yine de çok keyifli idi. Yine n13 motorlu bmw alsam aynılarını yaparım

  10. #10
    c20let - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Jul 2011
    Yaş
    33
    Şehir
    Kocaeli
    Mesaj
    2.905
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    9 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Herkese teşekkür ederim.

    O zaman genel olarak cooler çok elzem değil diyebilir miyiz? Birde bu sıcaklarla ilgili yazılım için ne düşünüyorsunuz?

  11. #11
    drago - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Sep 2012
    Yaş
    38
    Şehir
    İzmir
    Mesaj
    3.697
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    47 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı c20let Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    Herkese teşekkür ederim.

    O zaman genel olarak cooler çok elzem değil diyebilir miyiz? Birde bu sıcaklarla ilgili yazılım için ne düşünüyorsunuz?
    Cooler elzem değil, elzem ötesi, hatta araç stock kalacaksa bile elzem

    Ama iyi cooler

Konu Bilgileri

Users Browsing this Thread

Şu an 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 konuk)

Bu Konudaki Etiketler

Yetkileriniz

  • Konu Acma Yetkiniz Yok
  • Cevap Yazma Yetkiniz Yok
  • Eklenti Yükleme Yetkiniz Yok
  • Mesajınızı Değiştirme Yetkiniz Yok
  •