User Tag List

16 sonuçtan 1 ile 16 arası

Konu: F10 vs G20 modifiye kıyaslaması

  1. #1

    Üyelik
    Sep 2007
    Şehir
    TÜRKİYE/İSTANBUL
    Mesaj
    6.026
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    24 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)

    F10 vs G20 modifiye kıyaslaması

    Merhaba,

    yanlış bilmiyorsam,

    F10 520i, motor kodu N20B16
    G20 320i, G30 520i motor kodu B48B16

    Motor kodları ile üretiliyor.
    2015 veya 2016 F10 520i alsak, aynı modifiyelerle, 2020 model G20-G30 ile aynı güç ve torkları alır mıyız?

    Değerlendirme yaparken yazılım, gerekli ise büyük intercooler/yağ soğutucu ve upgraded bypass valve (namı diğer blow off / dump valve) olarak sınırlı kalalım ilk etapta.

    Metanol, etanol, motor içi iyileştirmeler şu an için kapsama radarında değil.

    Yukarıda yazdığım koşullarda her 2 modelden de aynı güçler alınır mı, alınırsa hangi değerleri görürüz?

    Yaklaşık kaça patlar bu iş?

    Gönülden G20+modifiye geçiyor ama bütçe kısıtlamaları dahilinde F10+modifiye de olabilir.
    Okumadan imzalamam.....

  2. #2
    cnzdmr - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Nov 2008
    Yaş
    36
    Şehir
    İstanbul
    Mesaj
    1.458
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    4 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    2 motorda 2.0 unitenin 1.6 ya çevrilmesiyle türetilen motorlar.

    Bu sebeple stage 1 yazılımla bile 250-260 lı hp lere rahat ulaşıyorlar.

    Soft modifiyelerle egzoz filtre yazılım cooler ile aşağı yukarı yine benzer güçleri yakalarlar.

    Burada kritik olan konu 3 ve 5 serisinin arasındaki ağırlık farkı. Hele dolu bir 5 serisinden bahsediyorsak kabaca 250 kg daha ağır olması lazım.

    Bu listeye birde n20b20 motor kodlu 3 serisini ekleyebilirsiniz. Fiyat daha aşağıda olacaktır.

    Benim aracım stage 1 yazılımla (Egzoz,filtre) vs 260 hp civarında şuan. 100-200 15 saniye

    Daha sportif bir sürüş zevki arıyorsanız 3 serisi (f30,g20) biraz daha ağır başlı konforlu olsun diyorsanız 5 serisi (f10,g30)

    modifiye ve parça maliyetleri hepsi için aşağı yukarı aynı. Burada önemli olan çok el değiştirmemiş, bakımları zamanında yapılmış düşük km bir araç bulabilmek

  3. #3

    Üyelik
    Sep 2007
    Şehir
    TÜRKİYE/İSTANBUL
    Mesaj
    6.026
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    24 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı cnzdmr Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    2 motorda 2.0 unitenin 1.6 ya çevrilmesiyle türetilen motorlar.

    Bu sebeple stage 1 yazılımla bile 250-260 lı hp lere rahat ulaşıyorlar.

    Soft modifiyelerle egzoz filtre yazılım cooler ile aşağı yukarı yine benzer güçleri yakalarlar.

    Burada kritik olan konu 3 ve 5 serisinin arasındaki ağırlık farkı. Hele dolu bir 5 serisinden bahsediyorsak kabaca 250 kg daha ağır olması lazım.

    Bu listeye birde n20b20 motor kodlu 3 serisini ekleyebilirsiniz. Fiyat daha aşağıda olacaktır.

    Benim aracım stage 1 yazılımla (Egzoz,filtre) vs 260 hp civarında şuan. 100-200 15 saniye

    Daha sportif bir sürüş zevki arıyorsanız 3 serisi (f30,g20) biraz daha ağır başlı konforlu olsun diyorsanız 5 serisi (f10,g30)

    modifiye ve parça maliyetleri hepsi için aşağı yukarı aynı. Burada önemli olan çok el değiştirmemiş, bakımları zamanında yapılmış düşük km bir araç bulabilmek
    Tşk'ler. Sizin araç nedir?
    Okumadan imzalamam.....

  4. #4
    cnzdmr - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Nov 2008
    Yaş
    36
    Şehir
    İstanbul
    Mesaj
    1.458
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    4 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    f30 320i var bende n20b20 kodlu

  5. #5
    sinisa - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Feb 2014
    Yaş
    41
    Şehir
    Ankara
    Mesaj
    240
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    3 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    bende yazılımlı 520i var, sadece yazılımla 250bg civarına çıkıyor ki roll ve viraj zorlanmayacaksa gayet yeterli ve zevkli oluyor. tek eksisi yakıt tüketimi. konfor açısından da g30 kasayla da hiç bir farkı yok. yakıt tüketimi rahatsız edecek kadar çok km yapmıyorsanız lci f10 tam fiyat performans aracı benim açımdan. konfor ve ebat ikinci plandaysa g20 3serisi daha güncel olduğu için daha mantıklı olur ama.

  6. #6
    cnzdmr - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Nov 2008
    Yaş
    36
    Şehir
    İstanbul
    Mesaj
    1.458
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    4 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Bu arada f30 ve f10 arasında konfor anlamında çok ciddi fark var. f30 boyut ve ağırlık avantajıyla daha çevik ve sert, f10 ise gerçekten konforlu ve rahat bir araç.

    yukarıda yazdığım gibi sürüş tarzı ve beklentilere göre araç seçmekte fayda var.

    Benim f30 da eibach yaylar ve kule gergisiyle araç daha rijit ve net tepkiler veriyor. özellikle performanslı kullanımda ve hafif arkadan atmalarda toparlaması çok daha keyifli.

    f10 da biraz salınım ve sağa sola fazla yatmalar meydana gelebiliyor power sliding yapıldığında.

    g20 de ise bu sertlik çok daha mininum seviyede. araç içi ses yalıtımı da çok başarılı. g30 zaten top seviyede onun için ek bir şey yazmadım.

  7. #7

    Üyelik
    Sep 2007
    Şehir
    TÜRKİYE/İSTANBUL
    Mesaj
    6.026
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    24 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Temel olarak N20B16 ve B48B16 arasında ne farklar var?
    İnternette kaynak çok ama 1600cc için pek bilgi yok.
    Okumadan imzalamam.....

  8. #8
    TechTurkey Dragger - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Mar 2006
    Yaş
    46
    Şehir
    Istanbul
    Mesaj
    16.073
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    147 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    F10 sadece yazılım ve filtre ile 250hp olur, dp egzoz modifiyeleri ile 260-270 aralığına kadar çıkar. Ben 100bin km kadar 250hp hali ile bindim, 1700+ kg ağırlığa rağmen inanılmaz atak, çok keyifli bir arabaydı hala özlerim. 100-200 en son 16 sn koşuyordu.

    G20 sadece yazılım ile 280hp oluyor, dp egzoz 300hp rahatlıkla alınabiliyor. Daha hafif daha atak, gazlamaya daha müsait. Görsel olarak daha spor, sadece eibach yay ve 19 jantla müthiş bir görüntü yakalayabiliyorsun. 100-200 13 civarı gidiyor 300hp yazılımlı olanlar, bence harika bir süre günlük bir araba için. Ben de bu ara bakıyorum, 2023 düşük km m3 koltuk m frenli 19 jantlı birşeyler denk getirebilirsem alacağım.
    @premiumparts / www.premiumpartstr.com

    Premium Brands & Special Cars

    OZ RACING · SPARCO · MSW by OZ · AEM · K&N · EIBACH

  9. #9
    Tech Moderator Schumi - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Feb 2006
    Yaş
    41
    Şehir
    İstanbul / Avrupa
    Mesaj
    13.144
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    51 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    N20 motorlarda bildiğimiz klasik anam babam usülü hava soğutmalı intercooler mevcut. B48 motor ise BMW'nin son şaheseri ve A80 Supra'da da kullanılan modüler B motor ailesinden. B58 olan 6 silindir motorun 2 silindir eksik hali B48. Tabi bu motor aslında 2.0 litre olarak üretilmiş ama sağolsunlar BMW biz 2inci dünya ülkesini es geçmemiş (Türkiye ve Tunus) bu motoru 2.0'dan 1.6 hacime düşürmüş. Aslında hacim düştüğü ve bizdeki benzin kalitesi için sıkıştırma oranıda düşürülmüş (sanırım sıkıştırma dan %100 emin değilim). Baya basınç kaldıran bir motor ve B serisi motorlar aftercooler ile geliyor. Yani emme manifolduna entegre edilmiş su soğutma. Şöyleki 6 silindir 350 civarı motorları 650-700 hp lere çıkartırken bile cooler değişimi gerekmiyor. O kadar iyi bir soğutma sistemi mevcut. Evet fiyat farkı mevcut ama bence şartlar zorlanıp B48 motor tercih edilmeli.
    Schumi.Projects

    106 GTI | 206 RC | 2008 SUV 1.2 PureTech EAT8 | 3008 SUV 1.6 HDi EAT6 | Citroen AX GTI
    Never drive faster than your guardian angel can fly
    106 RC - 106 GTI with 2 liter engine

  10. #10
    ali_utku - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Aug 2008
    Yaş
    34
    Şehir
    İstanbul
    Mesaj
    810
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    300+ yazılımlı G20 kullanıyorum 1 yıldır.yazılım haricinde Dp + intake kit var.M performance hafif jantlara geçince 1000 Mt rakımda 13,3 sn 100-200 koşuyor araç.Deniz seviyesinde 12 küsürleri görüyorum. 1600cc hacimli opsiyon olarak dolu bir araç için çok güzel değer bence.

    Sıkıştırma düşük bu motorlarda.Ethanol çok ciddi yürürünü değiştiriyor aracın.En güzel yanlarından biride yağ ısınmıyor araçta.260 üstü hızlarda giderken 87 derece yağ sıcaklığı görüyorum.Iat yüksek oluyor bence en kötü yanı bu.

    F10 da yazılımla ciddi hızlanıyor ama G20-30 gibi yürümüyor.Eğer amaç hızlı bir araç ise imkanları biraz daha zorlayıp makyajsız G20 alınabilir.Hem konfor olsun hem yürüsün diyorsanız F10
    Alıntı senna Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    ahmeti ben 3 boy geçiyorum ahmet aliye 2 boy geçiliyor ali veliyi 5 boy geçtiğine göre benim evo 8 im var

  11. #11
    Omak - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Jul 2009
    Yaş
    40
    Şehir
    İzmir
    Mesaj
    1.460
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    9 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı DOHC Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    Temel olarak N20B16 ve B48B16 arasında ne farklar var?
    İnternette kaynak çok ama 1600cc için pek bilgi yok.
    Temel olarak komple geliştirilmiş bir motor, en büyük fark ise motor blokları b48 closed deck bir bloğa sahip, n20 opendeck bloğa sahip. n20 de yağ pompası volan tarafında ve ön tarafdaki zincirden şaft sonrada dişli grubu ile tahrik alıyorken b48 de ön taraftan direk zincir ile tahrik alıyor. piston kol krank silindir kapağı devirdaim pompası hepsi farklı.

    b48 çap/stroke = 82/94.6
    n20 çap/stroke = 90/90
    (bu bilgiler 2 litre için 1.6ların stroke farklıdır.

    n20 hdev5 (200bar) enjektör kullanırken, b48 ise hdev6 (200-350 bar) enjektör kullanıyor. n20 de yakıt raili ile enjektörler arasında yakıt boruları varken b48 de enjektörler direkt yakıt rail ine girmektedir. (direct rail )

    yani bayaaa fark var
    e60 535d & THE A45 AMG

  12. #12
    Tech Moderator Schumi - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Feb 2006
    Yaş
    41
    Şehir
    İstanbul / Avrupa
    Mesaj
    13.144
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    51 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı Omak Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    n20 çap/stroke = 90/90
    86x86 motorlar 2.0 olduğuna göre 90x90 2.0 değildir diye baktım 84x90.1 miş N20B20. Ufak bir düzeltme
    Schumi.Projects

    106 GTI | 206 RC | 2008 SUV 1.2 PureTech EAT8 | 3008 SUV 1.6 HDi EAT6 | Citroen AX GTI
    Never drive faster than your guardian angel can fly
    106 RC - 106 GTI with 2 liter engine

  13. #13
    Omak - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Jul 2009
    Yaş
    40
    Şehir
    İzmir
    Mesaj
    1.460
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    9 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı Schumi Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    86x86 motorlar 2.0 olduğuna göre 90x90 2.0 değildir diye baktım 84x90.1 miş N20B20. Ufak bir düzeltme
    Mudurum haklisin ben yazarken yanlis yazmisim, copy paste yapmadigim icin 84x 90.091 olacakti dogrusu kafa gitmis bi ara 90x90 yazmisim. Yaslandik artik afgorun. Aklima geldikce farklari yazarim daha.

    Bu arada n20b16 (1600cc) nin stroke 72.1 , b48 1600cc nin stroke 75.6 imiş
    Konu Omak tarafından (02-01-2025 Saat 19:47 ) değiştirilmiştir.
    e60 535d & THE A45 AMG

  14. #14

    Üyelik
    Sep 2007
    Şehir
    TÜRKİYE/İSTANBUL
    Mesaj
    6.026
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    24 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Konuya yeni bir boyut getireyim,

    A4 45TFSI motor ile kıyas yaparsak ne dersiniz? G20 ile yaklaşık aynı para, 2 litre, 4 çeker, stock hali de bir süre tatmin eder.........
    Okumadan imzalamam.....

  15. #15
    Omak - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Jul 2009
    Yaş
    40
    Şehir
    İzmir
    Mesaj
    1.460
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    9 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı DOHC Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    Konuya yeni bir boyut getireyim,

    A4 45TFSI motor ile kıyas yaparsak ne dersiniz? G20 ile yaklaşık aynı para, 2 litre, 4 çeker, stock hali de bir süre tatmin eder.........
    Matrix deki mavi hap kirmizi hap yaptin şimdi
    e60 535d & THE A45 AMG

  16. #16
    TechTurkey Dragger - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Mar 2006
    Yaş
    46
    Şehir
    Istanbul
    Mesaj
    16.073
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    147 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı DOHC Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    Konuya yeni bir boyut getireyim,

    A4 45TFSI motor ile kıyas yaparsak ne dersiniz? G20 ile yaklaşık aynı para, 2 litre, 4 çeker, stock hali de bir süre tatmin eder.........
    Bence motor dışında hiçbir esprisi yok. Görsel olarak özellikle içi çok demode kaldı. Dışında da bir albenisi yok A4ün.

    Biraz ilanlara göz gezdirdim, 3 milyon bandındaki ilanlara baktım arabada bırak hafızayı sağ koltukta elektrik bile yok. Utanır insan bu arabayı böyle çıkarmaya.

    O paralara gayet güzel bir g20 alınır, donanım olarak görsel olarak müzik sistemi olarak her açıdan çok daha fazla tatmin eder.
    @premiumparts / www.premiumpartstr.com

    Premium Brands & Special Cars

    OZ RACING · SPARCO · MSW by OZ · AEM · K&N · EIBACH

Konu Bilgileri

Users Browsing this Thread

Şu an 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 konuk)

Bu Konudaki Etiketler

Yetkileriniz

  • Konu Acma Yetkiniz Yok
  • Cevap Yazma Yetkiniz Yok
  • Eklenti Yükleme Yetkiniz Yok
  • Mesajınızı Değiştirme Yetkiniz Yok
  •