Şanzıman yazılımı güncelmi ? Yetkili serviste kontrol ettirmenizi tavsiye ederim bu tür arızalar yazılımsal da olabiliyor
Şanzıman yazılımı güncelmi ? Yetkili serviste kontrol ettirmenizi tavsiye ederim bu tür arızalar yazılımsal da olabiliyor
Merhaba , 2013 2.0 dizel dq500 (ikiside yağlı kavrama diye yazıyorum) tiguan aracımda bu arıza kodu ile ilgili çok sorun yaşadım maalesef. Arıza kodu P072C aynıydı fakat benim sorunum, bazen ilk harekette araç kendini 1.vitesten boşa atıyordu birkaç kez tekrar edip 1 e geciyordu, diğer vites geçişlerinde herhangi bir sorun yoktu.Önce aküyü değiştirdim olmadı.Dışarıda ki Ustam baktı etti yetkili servise götür tespitini onlar yapsın bu iş deneme yanılmaya dönecek gibi parçayı geri alırlar olmassa dedi sağolsun beni güzel yönlendirdi. Yetkili serviste mekatronik değişecek dendi 90 bin TL fatura çıkardılar aslında kavramayıda değiştirmek istediler ama 1 sene önce servisten alıp değiştirmiştim onu elediler. Neyse mekatronik 20 gün sonra geldi taktılar arıza devam ediyor.Sonra komple şanzıman değişecek dediler 300 bin tl fiyat çıkardılar. Yok dedim kalsın araç kaç para zaten. Aracımı alıcam dedim. İyi ki serviste işlem yaptırmışım biraz yokuşa sürdüler ama servis mekatroniği geri aldı. Dışardan alsam elimde kalırdı. İşçilikti yağı değişti falan derken bi 13 bin liralık oldum ama. Bi yandan ustamla konuşuyorum şanzumancılara soruyor falan herkes mekatronik diyor kimse açmak istemiyor.. En son sağolsun ustam getir ben açıcam bu şanzımanı dedı aracı teslim ettim. (Sağolsun Utku ustam kulakları çınlasın benı ipten aldı) 2 gün sonra aradı senin araban tamam dedi. 1. vites seçici bir mıknatıs ve çubuğu varmış benim sorunum bu parçadan kaynaklı imiş, videolarını falan çekmişler kurbanlık gibi sermişler şanzımanı yerebu parçaları değişti yada tamir etti bilemiyorum o kısmını. Bu işlemden sonra herhangi bir sorun problem yaşamadım. Başımdan geçenler 2024 Ekim de oldu. Belki bir faydası olur sizin içinde. böyle belirsiz arızalar malesef insanı deli ediyor.
Merhaba , 2013 2.0 dizel dq500 (ikiside yağlı kavrama diye yazıyorum) tiguan aracımda bu arıza kodu ile ilgili çok sorun yaşadım maalesef. Arıza kodu P072C aynıydı fakat benim sorunum, bazen ilk harekette araç kendini 1.vitesten boşa atıyordu birkaç kez tekrar edip 1 e geciyordu, diğer vites geçişlerinde herhangi bir sorun yoktu.Önce aküyü değiştirdim olmadı.Dışarıda ki Ustam baktı etti yetkili servise götür tespitini onlar yapsın bu iş deneme yanılmaya dönecek gibi parçayı geri alırlar olmassa dedi sağolsun beni güzel yönlendirdi. Yetkili serviste mekatronik değişecek dendi 90 bin TL fatura çıkardılar aslında kavramayıda değiştirmek istediler ama 1 sene önce servisten alıp değiştirmiştim onu elediler. Neyse mekatronik 20 gün sonra geldi taktılar arıza devam ediyor.Sonra komple şanzıman değişecek dediler 300 bin tl fiyat çıkardılar. Yok dedim kalsın araç kaç para zaten. Aracımı alıcam dedim. İyi ki serviste işlem yaptırmışım biraz yokuşa sürdüler ama servis mekatroniği geri aldı. Dışardan alsam elimde kalırdı. İşçilikti yağı değişti falan derken bi 13 bin liralık oldum ama. Bi yandan ustamla konuşuyorum şanzumancılara soruyor falan herkes mekatronik diyor kimse açmak istemiyor.. En son sağolsun ustam getir ben açıcam bu şanzımanı dedı aracı teslim ettim. (Sağolsun Utku ustam kulakları çınlasın benı ipten aldı) 2 gün sonra aradı senin araban tamam dedi. 1. vites seçici bir mıknatıs ve çubuğu varmış benim sorunum bu parçadan kaynaklı imiş, videolarını falan çekmişler kurbanlık gibi sermişler şanzımanı yere bu parçaları değişti yada tamir etti bilemiyorum o kısmını. Bu işlemden sonra herhangi bir sorun problem yaşamadım. Başımdan geçenler 2024 Ekim de oldu. Belki bir faydası olur sizin içinde. böyle belirsiz arızalar malesef insanı deli ediyor.
˙·٠•● Est Sularus Oth Mithas ●•٠·˙
S3 lerde DQ381 yok muydu ? Tiguan büyük kasa olduğu için DQ500 vardı onda. Birde RS3'lerde DQ500 vardı diye aklımda kalmış.
Schumi.Projects
106 GTI | 206 RC | 2008 SUV 1.2 PureTech EAT8 | 3008 SUV 1.6 HDi EAT6 | Citroen AX GTI
Never drive faster than your guardian angel can fly
106 RC - 106 GTI with 2 liter engine
o zaman diğer başıma gelen olayı anlatayım aküden değilse mekatronik kart değişecek.
2012 ibiza fr benim aracım ilk sahibiyim.akü olayını yazmıştım ondan 2-3 sene sonra birgün yolda giderken normal hızlarda vites konum yerindeki harf alanı yanıp sönmeye başladı.vites geçişleri normal p-d-n-r manuel hepsi düzgün çalışıyor ama yanıp sönüyordu.arabayı stop ediyorum 1-2 dk bekleyip tekrardan çalıştırıyorum bir sorun gözükmüyor ama sonra tekrar yanıp sönüp uyarı veriyordu.bir süre yok sıkışık trafik otoban falan 1 saat sonra yada 5 dakika sonra vermeye başlıyordu.servis danışmanı arkadaşın özel numarası vardı ona yazdım durumu anlattım abi acı gerçek mekatronik değişecek dediler.zaten 10-11 yaşına gelmişti servise bıraktım kontrol yaptılar 1 saat sonra aradılar mekatronik değişmesi gerekiyor dediler.full servis bakımlı olduğu için uygun bir rakam söylediler şimdi o rakamı hatırlamıyorum zaten enflasyon var bir anlamı olmaz değişim yapın dedim 2 gün sonra teslim aldım bir sorun yaşamadım hala düzgün çalışıyor.sizin aracın yaşıda çok düşük.aslında bu sorunu neden yapar bir anlam veremiyorum sanırım üstündeki kart arızalı üretim hatalı olabilir.araca daha önce yazılım falan yaptınızmı full servis bakımlı olduğu için yardımcı olurlar ama gördüğüm son 1-2 senedir çok deli indirim yapmıyor vag gurubu.şimdi ikinci aracım cupra leon var.yalan yok garantisi bittiği anda satmayı düşünüyorum.çok eletronik olmuş ilerde başımızı çok ağrıtacak gibi geliyor.
Seat IBIZA FR
C U P R A L E O N
valfler bozuk olabilir, kavrama olabilir, mekatronik olabilir bir sürü değişkenlik var. Boşa para harcamayın, işi bilen birisi söküp testini yapması en mantıklısı olacaktır.
istanbul gümüşok dsg bırakabilirsiniz
BMW G20 320i
https://www.youtube.com/c/smokemotion
Kart noktasını bir sorgulayacağım teşekkür ederim
Mekanik noktada bir sorun olsa zaten arıza yakmadığı zamanlar dahi 2'ye geçmeyeceğinin veya hava sıcaklığının yüksek olduğu günlerde sorunun devam edeceği kanaatindeyim.
Ancak araç bu noktada tezatlık yarattığından, söküp bakmaktansa o noktaya gelmeden fikir yürütme çabasındayım.
Siz bilirsiniz tabiki ama yaklaşımınız bence yanlış, yüksek ihtimal valfler takılı kalıyor. Bunları sökmeden test etmenin imkanı yok, ha valf temir etmesini ya da kontrolünü yapmayı bilmeyen kart değiştirir geçer (mekatronik bozuk diye). Valfler soğuk havalarda araç ısınana kadar takılı kalması malesef olası(eskiyorlar). Yazılımsal böyle bir bug yok ve olmadıda, dolayısıyla sorununuz mekanik, sadece oluş kombinasyonu farklı(soğuk hava veya yağ soğuk).
Şahsen ben bu şekilde kullanarak(valf takılı kalıyor ise) çok doğru değil. Max 4-5 saatlik işi olan bir şey ve yukarıda belirttiğim gibi işi bilen bir yere giderseniz durduk yere kart değiştirmek yerine sorun valf ise bunun tespitini yaptırıp devam edebilirsiniz ve ciddi rakam cebinizde kalır.
Unutmayın mekatronik, elektronik kart ve bir sürü bileşender oluşur, bir bileşen bozulduğunda komple değiştirir işten anlamayan(ya da test edemeyen). İşten anlayan ise sorunun tam olarak ne olduğunu neden değişmesi gerektiğinin bir sebebini belirtir. TR şartlarında yukarıda belirttiğim gümüşok Oktay usta sizin sorununuzu hızlıca çözecektir.
Haftaya tekrar havalar soğuyor, test kombinasyonu için son zamanlar![]()
Konu Mehmetmert tarafından (13-03-2025 Saat 21:38 ) değiştirilmiştir.
BMW G20 320i
https://www.youtube.com/c/smokemotion
kartı söküp masa da test cihazı olan bir ustaya gitmenizi tavsiye ederim bende kartı bağlayıp ortam koşullarında çalıştırıp valfleri vs tek tek görebiliyorlar ona göre hareket etmeniz daha doğru olur
Alıntı oxygen Nickli Üyeden Alıntı;
"yanındaki avukat demiyor mu göte mukayyet ol 200 erkek okuyor konuyu, ortalama 14 cm den 28 mt yapar diye?"
Geçmiş olsun öncelikle eski bir VAG grubu çalışanı olarak ( Doğuş Oto ) aracın bu arıza kodunda ya vites seçicinin mıknatıs kısmı yerinden çıkmış oluyor ( mekatronik söküldüğünde şanzıman üzerinden görülebiliyor. ) yada mekatronik üzerindeki vites seçiçi valf in arızalı olduğunu işaret ediyor. ( komple mekatronik değişir.)
Bu arada VAG grubu yetkili servisine gidenlere Allah sabırlar versin. Hepsi staj sonrası çalışmaya başlayan ustacıklar. Sanayide kalfa olamazlar. Serviste usta oluyorlar![]()
PD 130
Bir süredir sorun yaşamazken bugün hava 9 dereceyken çalıştırdığım aracım P konumunda çok ciddi sarsıntılı kavrama yapmaya çalışmaya başladı. S3 grubunda aynı sorunu yaşan birinin TVS kart ve yazılımı alarak çözdüğü benimle aynı sorunu; acaba mekatronik kartını TVS yazılımı ile değiştirsek hem şanzımanım da yazılımlanmış hem de sorundan kurtulurum diye düşünürken rakamlarını duyduktan sonra aracımı ELM ile silerek yürüttüm ve hiç arıza aktiften görmemiş servis Eröz'e gittim.
Onlar da araca birkaç test yaptıktan sonra şanzımandan aldıkları numune ile yağın rengini gösterdiler. Onların önerisi yağ değişimi oldu.
Acaba, yağı değiştirip (hatta upgraded bir yağ ile) süreci izlesem mi ? Yoksa gerçekten mekatronik valfler üzerine mi yoğunlaşmam lazım ?![]()
Şu an 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 konuk)