User Tag List

Sayfa 2/3 İlkİlk 123 SonSon
40 sonuçtan 20 ile 38 arası

Konu: Home-made Octane Booster

  1. #20

    Üyelik
    Sep 2006
    Yaş
    46
    Şehir
    06
    Mesaj
    2.084
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    1 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    97 + %10 toulene yaklasik 99.5
    97 + %20 yaklasik 101.6

    daha agresif oranlarla ve farkli katkilarla yaklasik 110 114 civarina getirilebiliyor.

  2. #21
    bladerk - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Jan 2006
    Yaş
    45
    Şehir
    Ankara
    Mesaj
    3.045
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    1 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    peki elimizde 130 oktan benzin varsa (uçaklarda kullanılan bir uçuş hocası 130 oktan demişti) bunu nasıl bir karışımla neler elde edebiliriz mesela 97 oktanı 105 110lara çekme şansımız var mı
    ECUTECH İstanbul

  3. #22

    Üyelik
    Sep 2006
    Yaş
    46
    Şehir
    06
    Mesaj
    2.084
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    1 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    ucak yakiti olarak avgasdan bahsediyorsunuz sanirim, avgas butun sensorleri cok cabuk etkiliyor ve kullanilmaz hale getiriyor genelde tercih edilmez. Fakat kastettiginiz eger model ucaklarda kullanilan nitromethane ise o biraz daha farkli pek yaygin kullanilmiyor.

    benim tavsiyem %10 u gecmeden toulene veya methanol olur, normal gundeli kullanilan araclarda.
    %10 methanol de 97 oktan 102 oktan olur, ama methanolun anti-detenasyon karakteri sayesinde oldukca yuksek guc elde edilir.

    Fakat bir nokta daha var petrol disi yakitlarda ozellikle alkollerde ateslem sistemi ve bujiler olduka onemli, eski yipranmis bujilerle alkol kullanmayin. Pre-ignition riski artar, %10 civarinda pek gozlenmez ama uzeri oranlarda risk yukselir.

  4. #23
    bladerk - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Jan 2006
    Yaş
    45
    Şehir
    Ankara
    Mesaj
    3.045
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    1 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    teşekkürler bilgi için sanırım bu listede en agrasif avansı methanolle verebiliyoruz
    ECUTECH İstanbul

  5. #24
    stlegal - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Nov 2005
    Yaş
    50
    Şehir
    Shell Beach
    Mesaj
    6.988
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    9 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı khan Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    ucak yakiti olarak avgasdan bahsediyorsunuz sanirim, avgas butun sensorleri cok cabuk etkiliyor ve kullanilmaz hale getiriyor genelde tercih edilmez. Fakat kastettiginiz eger model ucaklarda kullanilan nitromethane ise o biraz daha farkli pek yaygin kullanilmiyor.

    benim tavsiyem %10 u gecmeden toulene veya methanol olur, normal gundeli kullanilan araclarda.
    %10 methanol de 97 oktan 102 oktan olur, ama methanolun anti-detenasyon karakteri sayesinde oldukca yuksek guc elde edilir.

    Fakat bir nokta daha var petrol disi yakitlarda ozellikle alkollerde ateslem sistemi ve bujiler olduka onemli, eski yipranmis bujilerle alkol kullanmayin. Pre-ignition riski artar, %10 civarinda pek gozlenmez ama uzeri oranlarda risk yukselir.
    peki korhancım %10 toulene geçtikmi ne olur ne gibi sıkıntılar çıkıyor fazlası ne gibi sıkıntı yapıyor.

  6. #25
    3rk4n - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Aug 2007
    Yaş
    40
    Şehir
    Tr/Hatay
    Mesaj
    4.986
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    1 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Standart motorlarda kullanabileceğimiz en yüksek oktan kaç olabilir ve ne kadar etkili olur.
    1.6tdi.
    Ecutech.

  7. #26
    KSK-VTEC - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Oct 2005
    Yaş
    47
    Şehir
    İZMİR
    Mesaj
    1.295
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Korhanın verdiği karşımdan biz 4-5 sene önce atmoferik araçlarımızda drag yarışlarında kullanıyorduk 25 litre benzin 5 lt methanol 2 lt ksilen b16 motorda avansı 20 yaptınmı deyme keyfine ama yarıştan sonra depoyu direk full yapıyorduk

  8. #27

    Üyelik
    Sep 2006
    Yaş
    46
    Şehir
    06
    Mesaj
    2.084
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    1 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Dogru eger yogun karisim yapilirsa depoda birakmamakta fayda var, toluen ve xysilen daha ilimli ama methanol biraz agresif.

    %10 u gectigin zaman iste bu tip sikintilar basliyor, depodaki plastik aksam ve hortumlar eriyebilir. o yuzden %10 saglikli limit.

    eger benzin sistemi ve deposu uygun olan varsa bizim yaris arabalarinda kullandigimiz karisim asagi yukari soyle 25 litre 100 oktan yakit, 10 litre methanol, 5 litre toluen, 5 litre xysilen fakat eger atesleme sistemi ve bujiler uygun olmazsa direk backfire dan motor kirar Fakat alkol iceren yakitlarda herzaman zengin tarafta kalip dusuk isi ile yurumeye calismak lazim. Sebep eger egzoz subaplari veya cht cok yuksek sicakliklarda olursa ozellikle methanolde auto-igniton diye bir sikinti var kendiliginden atesleniyor. Bu tarz yakitlarda detenasyon artik bir sorun olmaktan cikar- knock free- olur ama uzerinde dikkatlice calisilmasi gereken durum pre igniton dir.

  9. #28
    stlegal - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Nov 2005
    Yaş
    50
    Şehir
    Shell Beach
    Mesaj
    6.988
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    9 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    en mantıklısı bence 100 oktan benzine %10 toulene..diğerleri bayya kasıyor..kimseye anlatamam ben bu durumu çok isteyen olursa %10 toulene devam..

  10. #29
    TechTurkey Oz` - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Oct 2005
    Yaş
    43
    Şehir
    İstanbul
    Mesaj
    8.559
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    15 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    beyler fantazi kurmayın yahu okey hepsi güzelde somnu neolucak depoda kaldımı su üretiyorki zamanında Aybek yarışlara girerken kullanıyorduk sonucu gerçekten felaketti depoyu görmenizi isterdim

    + beni uyuz eden konu kurşun bu sizin karışımlarınızda Kursun oranı neoluyor ?
    ben c16 ile aem sensoru 200 kmde bozdumdu gittik motec aldık kaçtı bize vp124 e bırak oksijeni koklamak çok zor kaliteleye doğru gidiyorsun ama bakın bunlar kesinlikle depoda su toplamıyor ama inananılmaz gerçekten benCE

    günlük kullanım için 100oktan + Mehanol injection kit profesyönelim diyorsanız direct port methanol basarılı oolucaktır. unutmayın Methanol düzgün saklanmaz ise 1 haftai içinde etkisini kaybedip suya döner
    www.drecu.com
    Ne Büyüktür Emeğe Saygı Duyan İnsan...!!!

  11. #30
    stlegal - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Nov 2005
    Yaş
    50
    Şehir
    Shell Beach
    Mesaj
    6.988
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    9 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı Oz` Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    beyler fantazi kurmayın yahu okey hepsi güzelde somnu neolucak depoda kaldımı su üretiyorki zamanında Aybek yarışlara girerken kullanıyorduk sonucu gerçekten felaketti depoyu görmenizi isterdim

    + beni uyuz eden konu kurşun bu sizin karışımlarınızda Kursun oranı neoluyor ?
    ben c16 ile aem sensoru 200 kmde bozdumdu gittik motec aldık kaçtı bize vp124 e bırak oksijeni koklamak çok zor kaliteleye doğru gidiyorsun ama bakın bunlar kesinlikle depoda su toplamıyor ama inananılmaz gerçekten benCE

    günlük kullanım için 100oktan + Mehanol injection kit profesyönelim diyorsanız direct port methanol basarılı oolucaktır. unutmayın Methanol düzgün saklanmaz ise 1 haftai içinde etkisini kaybedip suya döner
    özgün toulene demi su yapıyo ???

  12. #31

    Üyelik
    Sep 2006
    Yaş
    46
    Şehir
    06
    Mesaj
    2.084
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    1 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    methanol bozulur dogru zaten depoda bırakılmamasını tavsiye ediyorum demistim, ben injection a hic guvenmiyorum.
    biz methanol kullanırken depoda bırakmıyoruz, kullanıp bitirip temizlik icin ibenzin alıp onuda biraz kullanıyoruz.

    toluen,xysilen,ethanol bozulmaz depoda zaten piyasadan satın alıacak oktan arttırıcılardada bu malzemeler bulunur. yarıs benzinlerindede.

  13. #32
    VM5590 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Oct 2007
    Yaş
    48
    Şehir
    İstanbul / Ataşehir
    Mesaj
    231
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Çeviri yapan arkadaş bu malzemelerin çok zehirli olduğunu eklerse iyi olur aman dikkat fazla solumayın ...

  14. #33
    Sert@ç - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Mar 2011
    Yaş
    33
    Şehir
    Ankara
    Mesaj
    4.139
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    13 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Depoya ipa yani izopropil koysam sorun yasar miyim ?
    Suan ki shell nitro 97 onceki zamanlardan kotu gibi geliyor
    %10 oraninda koymayi dusunuyorum ancak bu alkol benzin hattina verir mi veya zamanla suya donusur mu meth gibi
    Alıntı hakotech Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    3 tane daha konu acarsan magnumdan lamboyu kazanıcaksın hemde yalamadan..

  15. #34
    Streamroller - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    May 2012
    Şehir
    Ankara
    Mesaj
    73
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Teşekkürler faydalı bilgiler

  16. #35
    mkerim - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Jul 2013
    Yaş
    60
    Şehir
    Antalya
    Mesaj
    1.272
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    10 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    bu kimyasalları bu fiyatlardan nereden buluyorsunuz...
    1984 de turbo doğan ile uğraşırken MS ve AEM in kapısında beklerdik. Beyin yapsın da arabamıza takalım diye.
    İnternetin hızıda varla yok arası bir şeydi. Yoksa internet yok muydu???

  17. #36

    Üyelik
    Jun 2013
    Yaş
    46
    Şehir
    istanbul - kiev
    Mesaj
    485
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı Oz` Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    beyler fantazi kurmayın yahu okey hepsi güzelde somnu neolucak depoda kaldımı su üretiyorki zamanında Aybek yarışlara girerken kullanıyorduk sonucu gerçekten felaketti depoyu görmenizi isterdim

    + beni uyuz eden konu kurşun bu sizin karışımlarınızda Kursun oranı neoluyor ?
    ben c16 ile aem sensoru 200 kmde bozdumdu gittik motec aldık kaçtı bize vp124 e bırak oksijeni koklamak çok zor kaliteleye doğru gidiyorsun ama bakın bunlar kesinlikle depoda su toplamıyor ama inananılmaz gerçekten benCE

    günlük kullanım için 100oktan + Mehanol injection kit profesyönelim diyorsanız direct port methanol basarılı oolucaktır. unutmayın Methanol düzgün saklanmaz ise 1 haftai içinde etkisini kaybedip suya döner
    methabol kitinde alti gun beklemisti aracim havalani otoparkinda yurtdisindayken geldiğim de surekli misfire vs sorun cikardi, dediginiz gibi bekleyince methanol su karisimi suya donuyor, sanirom buharlasip ayriliyor sudan kitin kapakları fena sıkışmış durumdaydı zor açmıştım

  18. #37
    meSs - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Dec 2011
    Yaş
    41
    Şehir
    Antalya/TÜRKİYE
    Mesaj
    1.399
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    7 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    konu hortlamış.. 2009dan 2013e

    ama gercekten faydalı bilgiler var..
    Born to Drive... (E-TUNERS Türkiye)

    E-Tuners Stage4+/SeatSport Intercooler/TD05H-big16g-8/Hard Boost Pipes/ITG Maxogen CAI/70mm Down+63mm Straight+Varex/AEM WideBand/Greddy NewProfec BC+EGT/WMI

  19. #38
    Dookan - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Feb 2009
    Yaş
    39
    Şehir
    ANKARA
    Mesaj
    2.024
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    korhan abi kullanmayın demiş bugün %100 alkolle yürüyo iyiki hortlamış konu fabrikadan sıfır araç alsam ethanol yine koyarım turkiyemin benzini cacık.adam yazmış 97 oktan kullan diye depo kapagına .yani yurtdışındaki 97 bizdeki 100 gibi.stock araç 97 oktan benzinle -6 retard yapıyo.neden koymayım ki..
    Thanks to
    TURBO ZONE
    REMAPS

Konu Bilgileri

Users Browsing this Thread

Şu an 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 konuk)

Yetkileriniz

  • Konu Acma Yetkiniz Yok
  • Cevap Yazma Yetkiniz Yok
  • Eklenti Yükleme Yetkiniz Yok
  • Mesajınızı Değiştirme Yetkiniz Yok
  •