97 + %10 toulene yaklasik 99.5
97 + %20 yaklasik 101.6
daha agresif oranlarla ve farkli katkilarla yaklasik 110 114 civarina getirilebiliyor.
97 + %10 toulene yaklasik 99.5
97 + %20 yaklasik 101.6
daha agresif oranlarla ve farkli katkilarla yaklasik 110 114 civarina getirilebiliyor.
peki elimizde 130 oktan benzin varsa (uçaklarda kullanılan bir uçuş hocası 130 oktan demişti) bunu nasıl bir karışımla neler elde edebiliriz mesela 97 oktanı 105 110lara çekme şansımız var mı
ECUTECH İstanbul
ucak yakiti olarak avgasdan bahsediyorsunuz sanirim, avgas butun sensorleri cok cabuk etkiliyor ve kullanilmaz hale getiriyor genelde tercih edilmez. Fakat kastettiginiz eger model ucaklarda kullanilan nitromethane ise o biraz daha farkli pek yaygin kullanilmiyor.
benim tavsiyem %10 u gecmeden toulene veya methanol olur, normal gundeli kullanilan araclarda.
%10 methanol de 97 oktan 102 oktan olur, ama methanolun anti-detenasyon karakteri sayesinde oldukca yuksek guc elde edilir.
Fakat bir nokta daha var petrol disi yakitlarda ozellikle alkollerde ateslem sistemi ve bujiler olduka onemli, eski yipranmis bujilerle alkol kullanmayin. Pre-ignition riski artar, %10 civarinda pek gozlenmez ama uzeri oranlarda risk yukselir.
teşekkürler bilgi için sanırım bu listede en agrasif avansı methanolle verebiliyoruz
ECUTECH İstanbul
Standart motorlarda kullanabileceğimiz en yüksek oktan kaç olabilir ve ne kadar etkili olur.
1.6tdi.
Ecutech.
Korhanın verdiği karşımdan biz 4-5 sene önce atmoferik araçlarımızda drag yarışlarında kullanıyorduk 25 litre benzin 5 lt methanol 2 lt ksilen b16 motorda avansı 20 yaptınmı deyme keyfine ama yarıştan sonra depoyu direk full yapıyorduk
Dogru eger yogun karisim yapilirsa depoda birakmamakta fayda var, toluen ve xysilen daha ilimli ama methanol biraz agresif.
%10 u gectigin zaman iste bu tip sikintilar basliyor, depodaki plastik aksam ve hortumlar eriyebilir. o yuzden %10 saglikli limit.
eger benzin sistemi ve deposu uygun olan varsa bizim yaris arabalarinda kullandigimiz karisim asagi yukari soyle 25 litre 100 oktan yakit, 10 litre methanol, 5 litre toluen, 5 litre xysilen fakat eger atesleme sistemi ve bujiler uygun olmazsa direk backfire dan motor kirarFakat alkol iceren yakitlarda herzaman zengin tarafta kalip dusuk isi ile yurumeye calismak lazim. Sebep eger egzoz subaplari veya cht cok yuksek sicakliklarda olursa ozellikle methanolde auto-igniton diye bir sikinti var kendiliginden atesleniyor. Bu tarz yakitlarda detenasyon artik bir sorun olmaktan cikar- knock free- olur ama uzerinde dikkatlice calisilmasi gereken durum pre igniton dir.
en mantıklısı bence 100 oktan benzine %10 toulene..diğerleri bayya kasıyor..kimseye anlatamam ben bu durumu çok isteyen olursa %10 toulene devam..
beyler fantazi kurmayın yahu okey hepsi güzelde somnu neolucak depoda kaldımı su üretiyorki zamanında Aybek yarışlara girerken kullanıyorduk sonucu gerçekten felaketti depoyu görmenizi isterdim
+ beni uyuz eden konu kurşun bu sizin karışımlarınızda Kursun oranı neoluyor ?
ben c16 ile aem sensoru 200 kmde bozdumdu gittik motec aldık kaçtı bize vp124 e bırak oksijeni koklamak çok zor kaliteleye doğru gidiyorsun ama bakın bunlar kesinlikle depoda su toplamıyor ama inananılmaz gerçektenbenCE
günlük kullanım için 100oktan + Mehanol injection kit profesyönelim diyorsanız direct port methanol basarılı oolucaktır. unutmayın Methanol düzgün saklanmaz ise 1 haftai içinde etkisini kaybedip suya döner![]()
www.drecu.com
Ne Büyüktür Emeğe Saygı Duyan İnsan...!!!
methanol bozulur dogru zaten depoda bırakılmamasını tavsiye ediyorum demistim, ben injection a hic guvenmiyorum.
biz methanol kullanırken depoda bırakmıyoruz, kullanıp bitirip temizlik icin ibenzin alıp onuda biraz kullanıyoruz.
toluen,xysilen,ethanol bozulmaz depoda zaten piyasadan satın alıacak oktan arttırıcılardada bu malzemeler bulunur. yarıs benzinlerindede.
Çeviri yapan arkadaş bu malzemelerin çok zehirli olduğunu eklerse iyi olur aman dikkat fazla solumayın ...
Teşekkürler faydalı bilgiler
bu kimyasalları bu fiyatlardan nereden buluyorsunuz...
1984 de turbo doğan ile uğraşırken MS ve AEM in kapısında beklerdik. Beyin yapsın da arabamıza takalım diye.
İnternetin hızıda varla yok arası bir şeydi. Yoksa internet yok muydu???
methabol kitinde alti gun beklemisti aracim havalani otoparkinda yurtdisindayken geldiğim de surekli misfire vs sorun cikardi, dediginiz gibi bekleyince methanol su karisimi suya donuyor, sanirom buharlasip ayriliyor sudan kitin kapakları fena sıkışmış durumdaydı zor açmıştım
konu hortlamış.. 2009dan 2013e![]()
ama gercekten faydalı bilgiler var..
Born to Drive... (E-TUNERS Türkiye)
E-Tuners Stage4+/SeatSport Intercooler/TD05H-big16g-8/Hard Boost Pipes/ITG Maxogen CAI/70mm Down+63mm Straight+Varex/AEM WideBand/Greddy NewProfec BC+EGT/WMI
korhan abi kullanmayın demiş bugün %100 alkolle yürüyo iyiki hortlamış konu![]()
fabrikadan sıfır araç alsam ethanol yine koyarım turkiyemin benzini cacık.adam yazmış 97 oktan kullan diye depo kapagına .yani yurtdışındaki 97 bizdeki 100 gibi.stock araç 97 oktan benzinle -6 retard yapıyo.neden koymayım ki..
Thanks to
TURBO ZONE
REMAPS
Şu an 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 konuk)