User Tag List

Sayfa 2/6 İlkİlk 1234 ... SonSon
109 sonuçtan 20 ile 38 arası

Konu: 4A-FE için neler yapılabilir

  1. #20
    yavuz_ozaydin - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Mar 2009
    Yaş
    47
    Şehir
    Balıkesir/TÜRKİYE
    Mesaj
    330
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı lewo_rolla Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    4afe nin biçok versiyonu var yavuz abideki 105hp olanı.

    ae101 lerde mesela 105-114 lükler mevcut tr de bnm bildiğim manifold-katalizör olup olamması gibi farklılıklar mevcut bunlarıın arasında.
    pörtlek far denilen ae111 lerde ise 110 hp lik ama daha torklu bi makine mevcut.

    konumuza dönersek cem abi 4age kapak bulunup işlenebilir demiş ama tr de kaç tane 4age var da kapağını bulcaz o da var? bence en kısa çözüm ve en mantıklısı turbo uygulaması gerekli forged piston-kol larda temin edilip güzel bide ayar yapılırsa gayette sorunsuz olur, tabi motorun km side önemli eğer km yüksekse rektifiye şart olur atmosferikte yüklencek turboda yüklencek olsada sonuçta.

    ama bana kalırsa gt25-28 tarzı bi turbo güzel bi ayarla sorunsuz olur düşük basınçlarda stock motora uygulansa bile, ama kol piston vs girerse işin içine çok daha zevkli bi makine ortaya çıkar kanısındayım ve turbo yapman taraftarıyım abi
    Levent arabayı 3 yıl öncwe aldım motoru kötü durumdaydı bende ilk önce motora girdim bir rektefiye yapıldı 2 yıl önce ardından bodykit uygulaması ardından yürür aksam elektrik işleri ardından iç döşeme en sonda müzik tesisatı yapıldı ve arabayı 1,5 yıldır binebiiliyorum aslında arabamdan çok memnunum lakin performansı bana yetmiyor sonuçta ralli yapmıyorum ama şöyle 140-150 hp lerde olsa fena olmazdı turbo yakmak en basiti aslında ama korkuyorum nir sorun olur diye her nekadar rektefiye yapılsada sonuçta araç 217.000 km de forget pistonlardan alsak yine rektefiye olması gerekir yapi yine para BİR ŞEY OLMAYACAĞINDAN EMİN OLSAM LEVENT DEDĞİN GİBİ BİR T25 VE KİTİNİ UYGULARDIM

    Saygılar....

  2. #21
    Bestsi - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Jan 2006
    Yaş
    46
    Şehir
    Turkiye/ankara
    Mesaj
    1.282
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı lewo_rolla Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    4a çok eski bi motordur, bloklar aynıdır 4a-4ac-4afe-4age lerde, üst kapaklar ve içleri biraz farklı mesela 4age lerde yag jeti bulunur diğerlerinde bu yoktur.

    corona-carina-celica 3s motorlarıda aynı altyapıdadır , 3sfe ile 3sge (celica gt4, caldina gt-t ve mr2 lerde kullanılan 3sgte de)..
    İlgin için çok teşekkurler eger kapak takıcaksam neden age ile ugrasayım ki blacktop bulmaya calışırım ben olsam neyse deneyerek ögrenicez bu motoruda nasılsa tekrar teşekkurler
    [SIGPIC]http://i1106.hizliresim.com/2011/6/24/7826.png[/SIGPIC]

  3. #22
    senna - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Nov 2005
    Yaş
    39
    Şehir
    -
    Mesaj
    7.430
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    2 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı yavuz_ozaydin Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    1-Egzoz manifoltunun değiştirilmesi
    2-Emme manifoltunun pürüzsüzleştirilmesi
    3-Orta suturucuya baypas yapılması
    4-K&N kutu içi hava flitresi
    5-Performance Chip (bunlar ebayda var ama bunların işe yarıyıp yaramadığı hakkında fikrim yok)
    6-Ayrıca piston ve ekipmanlarına değiştirmeden forget piston ve ekipmanlarını yapmadan turbo kit uygulaması yapmayı çok düşündüm fakat bu uygulamanın pistonlara ağır geleceğini ve uzun vadede aksaklıklar vereceği kanısındayım

    Yorumlarınız ve bilgileriniz için şimdiden teşekkürler

    Saygılar....


    1-98 ve sonrası çıkan 4a-fe ler (ae111 şase, böcek göz) tubular egzoz manifolduna sahiptir daha öncesi dökümdür kullanılacaksa bu kullanılabilir bir nebze artış gösterir performans

    2-böyle bir işlem performanstan ziyade dahada düşüşe neden olabilir,havanın emme kısmında biraz pürüzlü yüzey nedeniyle türbülans halinde motora girmesi istenir bu sayede yakıt daha iyi havaya karışabilir eğer pürüz azaltılırsa yakıtın hava içine karışması biraz daha zor olabilir buda performansı etkiler

    3-orta susturucu kaldırılırsa belki biraz alt devirler cansızlaşabilir fakat üst devirlerde hissedilebilen bir rahatlık söz konusudur

    4-hava filtresi kutu içi performans verecektir elbet fakat çok fazla bir şey beklemeyin k&n green güzel filtrelerdir

    5-chip yerine piggy back tercih edilebilir ebaydekileri görmedim fakat uzaktan alınan chip motorun bulunduğu koşullara uygun değilse bir işe yaramaz

    6-motor eğer sağlıklı ise uygun parçalarla ve uygun maple 200hp gibi değerleri stock olarak çıkarabilecek kapasitededir daha üstüde olabilir fakat riskli olur



    4a-fe blok olarak diğer 4a motorlarla aynı bloğa sahiptir(core olarak).bazı motorlara göre bir kaç eksiği vardır yağ jeti krank,kol piston farkı, yağ kanalları vs vs

    4a-ge atmosferik bir motordur 128hpden 170hpye kadar versiyonları bulunur(blue top red top silver top black top)silver top ve black top silindir başına 5 subaba sahiptir ve yüksek bir kompresyonu vardır vvtl-i mekanizması vardır kapağında silver 160 black 170hp dir yaklaşık 11e yakın sıkıştırma oranı vardır, japonya iç pazarı için üretilmiştir

    4a-gze aşırı beslemeli modelidir son versyionu 165hpdir üzerinde supercharger vardır,orijinal olarak forged pistonlara sahiptir map sensoru ile çalışır kasnak cooler ile 185 200 hpleri zorlayabilecek kapasitedir

    bunlar 4a serisinin performans motorlardır, diğer 4a-fe 4ac 4a vs gibi modeller ekonomi modelleridi egzantrikleri kapak tasarımları performanstan öte ekonomik koşullar gözetilerek tasarlanmıştır


    4a-fe turbo ile zevkli bir otomobil olacaktır uygun bir turbo ile sağlıklı bir motordan güzel güçler orijinal olarak çıkarabilir
    körler sağırlar

  4. #23
    levent - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Jan 2006
    Yaş
    36
    Şehir
    İzmir
    Mesaj
    18.439
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    97 Post(s)
    Tagged
    3 Thread(s)
    semih abiye ek olarak belirtmek istiyorum 4agze ler 16v

    yavuz abi bence rektifiyeyi de yapmışsın güzel bi turbo kiti stock motor güzel bi ayarla gayet zevkli olur en kısası en rahatı budur bana kalırsa

  5. #24
    levent - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Jan 2006
    Yaş
    36
    Şehir
    İzmir
    Mesaj
    18.439
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    97 Post(s)
    Tagged
    3 Thread(s)
    Alıntı Bestsi Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    İlgin için çok teşekkurler eger kapak takıcaksam neden age ile ugrasayım ki blacktop bulmaya calışırım ben olsam neyse deneyerek ögrenicez bu motoruda nasılsa tekrar teşekkurler
    4age kapak arıcak uygulucak olsam tercihim aynen blacktop kapak olurdu, blok ztn aynı kapaklar farklı uygulanabilcekse eğer reelde blacktop uygularım hazır uygulamışken

  6. #25
    Bestsi - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Jan 2006
    Yaş
    46
    Şehir
    Turkiye/ankara
    Mesaj
    1.282
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Aklın yolu bir
    [SIGPIC]http://i1106.hizliresim.com/2011/6/24/7826.png[/SIGPIC]

  7. #26
    yavuz_ozaydin - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Mar 2009
    Yaş
    47
    Şehir
    Balıkesir/TÜRKİYE
    Mesaj
    330
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı lewo_rolla Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    semih abiye ek olarak belirtmek istiyorum 4agze ler 16v

    yavuz abi bence rektifiyeyi de yapmışsın güzel bi turbo kiti stock motor güzel bi ayarla gayet zevkli olur en kısası en rahatı budur bana kalırsa
    Bilgiler için teşekkürler arkadaşlar şimdi anladığım kadarıyla turbo uygulamasını motor kaldıracak gibi görünüyor bu işlemleri yapmak için turbo tercihi yapmak gerek

    Intercooler tercihi çok elzem olmasa gerek ebaydan alabiliriz

    http://cgi.ebay.com/ebaymotors/CXRac...ayphotohosting

    Turbo Exhaust Manifold ebaydan alabilirm

    http://cgi.ebay.com/ebaymotors/Toyot...Q5fAccessories

    Hava filtresi
    http://cgi.ebay.com/ebaymotors/_Car-...1%7C240%3A1318

    Turbo ve Blow Off türkiyede uygun ikinci el veya sıfır bulabilrsem bu işlemlere başlayabilrim

    Ayrıca ebayda kit halinde uygun fiyatlarda malzemeler var ama bu malzemelerin verimleri ve dayanıklıkları hakkında pek bir bilgim yok

    http://cgi.ebay.com/ebaymotors/_Car-...ayphotohosting

    Saygılar....

  8. #27
    yavuz_ozaydin - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Mar 2009
    Yaş
    47
    Şehir
    Balıkesir/TÜRKİYE
    Mesaj
    330
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı senna Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    1-98 ve sonrası çıkan 4a-fe ler (ae111 şase, böcek göz) tubular egzoz manifolduna sahiptir daha öncesi dökümdür kullanılacaksa bu kullanılabilir bir nebze artış gösterir performans

    2-böyle bir işlem performanstan ziyade dahada düşüşe neden olabilir,havanın emme kısmında biraz pürüzlü yüzey nedeniyle türbülans halinde motora girmesi istenir bu sayede yakıt daha iyi havaya karışabilir eğer pürüz azaltılırsa yakıtın hava içine karışması biraz daha zor olabilir buda performansı etkiler

    3-orta susturucu kaldırılırsa belki biraz alt devirler cansızlaşabilir fakat üst devirlerde hissedilebilen bir rahatlık söz konusudur

    4-hava filtresi kutu içi performans verecektir elbet fakat çok fazla bir şey beklemeyin k&n green güzel filtrelerdir

    5-chip yerine piggy back tercih edilebilir ebaydekileri görmedim fakat uzaktan alınan chip motorun bulunduğu koşullara uygun değilse bir işe yaramaz

    6-motor eğer sağlıklı ise uygun parçalarla ve uygun maple 200hp gibi değerleri stock olarak çıkarabilecek kapasitededir daha üstüde olabilir fakat riskli olur



    4a-fe blok olarak diğer 4a motorlarla aynı bloğa sahiptir(core olarak).bazı motorlara göre bir kaç eksiği vardır yağ jeti krank,kol piston farkı, yağ kanalları vs vs

    4a-ge atmosferik bir motordur 128hpden 170hpye kadar versiyonları bulunur(blue top red top silver top black top)silver top ve black top silindir başına 5 subaba sahiptir ve yüksek bir kompresyonu vardır vvtl-i mekanizması vardır kapağında silver 160 black 170hp dir yaklaşık 11e yakın sıkıştırma oranı vardır, japonya iç pazarı için üretilmiştir

    4a-gze aşırı beslemeli modelidir son versyionu 165hpdir üzerinde supercharger vardır,orijinal olarak forged pistonlara sahiptir map sensoru ile çalışır kasnak cooler ile 185 200 hpleri zorlayabilecek kapasitedir

    bunlar 4a serisinin performans motorlardır, diğer 4a-fe 4ac 4a vs gibi modeller ekonomi modelleridi egzantrikleri kapak tasarımları performanstan öte ekonomik koşullar gözetilerek tasarlanmıştır


    4a-fe turbo ile zevkli bir otomobil olacaktır uygun bir turbo ile sağlıklı bir motordan güzel güçler orijinal olarak çıkarabilir
    Verdiğiniz bilgiler için teşekkürler

    Saygılar....

  9. #28
    levent - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Jan 2006
    Yaş
    36
    Şehir
    İzmir
    Mesaj
    18.439
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    97 Post(s)
    Tagged
    3 Thread(s)
    abi egsozu ve manifoldu iskender gibi biyerde yaptır başın ağrımasın derim, 3 kuruş fazla olsun en iyisi olsun turbo da dediğin gibi 2. el fln bulunur..

  10. #29
    senna - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Nov 2005
    Yaş
    39
    Şehir
    -
    Mesaj
    7.430
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    2 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    4age black top olucaksa eğer pistonlarda değişmesi gerekebilir silindir başına 5 subap çünkü
    körler sağırlar

  11. #30
    Vts_Power - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Aug 2006
    Yaş
    48
    Şehir
    Ankara
    Mesaj
    2.471
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    1 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı Ae86 Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    Tabi sadece kapak olmayacak 4age pistonları kolları tesisatı beyini herşeyi olmak zorunda gerisi zaten uyumlu olur neredeyse alt kısımları aynı.Bende benzer birşey yapıcam ondan bu kadar emin konuşuyorum.Hatta yeterli imkanınız var ise direk 4age black top getirtip swaplanabilir ozaman tadından yenmez.
    ben 4age kapak buldum ama sadece kapak diğer malzemeleri falan bulma ihtimali nedir?
    RACE WERKS

  12. #31
    senna - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Nov 2005
    Yaş
    39
    Şehir
    -
    Mesaj
    7.430
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    2 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı Vts_Power Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    ben 4age kapak buldum ama sadece kapak diğer malzemeleri falan bulma ihtimali nedir?
    ne eksik abi
    körler sağırlar

  13. #32
    Vts_Power - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Aug 2006
    Yaş
    48
    Şehir
    Ankara
    Mesaj
    2.471
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    1 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    sadece kapak var emme eksoz dist. beyin tesisat yok
    RACE WERKS

  14. #33
    senna - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Nov 2005
    Yaş
    39
    Şehir
    -
    Mesaj
    7.430
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    2 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    sorun değil bulunur sıfır yada ikinci elde olsa
    körler sağırlar

  15. #34
    yavuz_ozaydin - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Mar 2009
    Yaş
    47
    Şehir
    Balıkesir/TÜRKİYE
    Mesaj
    330
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı senna Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    4age black top olucaksa eğer pistonlarda değişmesi gerekebilir silindir başına 5 subap çünkü
    Beyler bu bilgiler için çok teşekkürler
    Şöyle kısa bir değerlendirme yapsak
    Kapak değiştirme maliyeti , alınacak güç , uygulanabilirliği ve uzun ömürlülüğü nedir? Stockta turbo kit maliyeti , alınacak güç , uygulanabilirliği ve uzun ömürlülüğü nedir?

    Bu ikisi arasında öncelikle bir seçim yaparak. Birinin üzerine yoğunlaşmalıyım.
    Ebayda bazı kitler çok uygun fiyatlı ve tek parça olarak geliyor bunların turbosundan ve blow offundan yana şüphelerim aşağıdaki linkte kit mevcut

    http://cgi.ebay.com/ebaymotors/_Car-...ayphotohosting


    Saygılar.....

  16. #35
    Ryhn
    Misafir
    Alıntı yavuz_ozaydin Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    Beyler bu bilgiler için çok teşekkürler
    Şöyle kısa bir değerlendirme yapsak
    Kapak değiştirme maliyeti , alınacak güç , uygulanabilirliği ve uzun ömürlülüğü nedir? Stockta turbo kit maliyeti , alınacak güç , uygulanabilirliği ve uzun ömürlülüğü nedir?

    Bu ikisi arasında öncelikle bir seçim yaparak. Birinin üzerine yoğunlaşmalıyım.
    Ebayda bazı kitler çok uygun fiyatlı ve tek parça olarak geliyor bunların turbosundan ve blow offundan yana şüphelerim aşağıdaki linkte kit mevcut

    http://cgi.ebay.com/ebaymotors/_Car-...ayphotohosting


    Saygılar.....
    Chinacharger yerine ikinci el Garrett bak daha mantikli ebay turbolari (chinacharger) ile hic hos olmayan anilarim var.

  17. #36
    Vts_Power - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Aug 2006
    Yaş
    48
    Şehir
    Ankara
    Mesaj
    2.471
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    1 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı senna Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    sorun değil bulunur sıfır yada ikinci elde olsa

    ben bulamadım, emme manifoldu mesela göremedim hiçbiyerde
    RACE WERKS

  18. #37
    tool - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Oct 2005
    Şehir
    Lyonesse
    Mesaj
    7.270
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    1 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı Vts_Power Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    ben bulamadım, emme manifoldu mesela göremedim hiçbiyerde
    http://cgi.ebay.com/ebaymotors/_Car-...4506.m20.l1116

    Experience is what you get when you don't get what you want.

  19. #38
    toonch - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Jul 2007
    Yaş
    43
    Şehir
    Balıkesir
    Mesaj
    356
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    http://cgi.ebay.com/ebaymotors/Mr2-I...Q5fAccessories
    ozaman bunu hemen al 14.99$ buy it now daha ne istenir

Konu Bilgileri

Users Browsing this Thread

Şu an 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 konuk)

Yetkileriniz

  • Konu Acma Yetkiniz Yok
  • Cevap Yazma Yetkiniz Yok
  • Eklenti Yükleme Yetkiniz Yok
  • Mesajınızı Değiştirme Yetkiniz Yok
  •