User Tag List

Sayfa 1/2 12 SonSon
26 sonuçtan 1 ile 19 arası

Konu: Akü şarj ile ilgili bir sorun..

  1. #1
    SkY - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Dec 2006
    Yaş
    45
    Şehir
    Beylikdüzü
    Mesaj
    5.472
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    11 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)

    Akü şarj ile ilgili bir sorun..

    Herkese selamlar,aracımda standart olarak voltmetre var,bu göstergeden baktığım da gördüğüm değerler araç normal çalışırken ve rölanti de eğer farlar yada klima vs çalışmıyorsa sabit 14V gösteriyor..farlar açık ve klima çalışırken rölantide bu değerler 9-10V civarına düşüyor ve tekrar gaz verdiğimde yine 14V olarak düzeliyor..akümü yaklaşık 2 ay önce değiştirdim 12V 74 amper varta akü var şu an..yaklaşık 3-4 gün önce arabaya binip çalıştırdığımda normalde rölantide ve gaz verdiğimde 14V gösteren akü değerleri 13V'un üzerine çıkmıyor..farlar ve havalandırma açık iken 10V civarında olan ölçüsü ise 9V civarına düşmüş durumda.dolayısıyla rölantide eğer farlar vs de açıksa iç ışıklar baya sönük oluyor..şimdi benim tahminim araç yeteri kadar aküyü şarj etmiyor..bu durumda şarj dinamosumu alternatör mü sorunludur acaba? bunların tamiri vs var mıdır yada illa yenisini mi almak lazımdır?


  2. #2
    XoR - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Feb 2007
    Yaş
    43
    Şehir
    Bodrum
    Mesaj
    21.370
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    252 Post(s)
    Tagged
    1 Thread(s)
    Eğer sorun Şarj Dinamosu'nun içindeki bilyalar ise bendede aynı problem var bugece inşallah çözüyorum haber veririm

    Bide klima kayışı kolay sökülüyorsa eğer söküp baksana bi değişiklik olacakmı değerlerde ?

    Bizden bir yıldız kaydı, yine gökler aldı... Hepimizin başı sağolsun. Huzur içinde yat Alperim |RA|

  3. #3
    SkY - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Dec 2006
    Yaş
    45
    Şehir
    Beylikdüzü
    Mesaj
    5.472
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    11 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı XoR Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    Eğer sorun Şarj Dinamosu'nun içindeki bilyalar ise bendede aynı problem var bugece inşallah çözüyorum haber veririm

    Bide klima kayışı kolay sökülüyorsa eğer söküp baksana bi değişiklik olacakmı değerlerde ?
    hımmm kayış değişirken kasnakta değişcek ses yapıyordu ama ben bakımını bekliyordum acaba onunla mı alakası var senin dediğin gibi?çünkü rölantide bazen kayışın ordan bilya sesi geliyor gacır gucur bende wd40 ile susturuyorum

  4. #4
    XoR - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Feb 2007
    Yaş
    43
    Şehir
    Bodrum
    Mesaj
    21.370
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    252 Post(s)
    Tagged
    1 Thread(s)
    Alıntı SkY Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    hımmm kayış değişirken kasnakta değişcek ses yapıyordu ama ben bakımını bekliyordum acaba onunla mı alakası var senin dediğin gibi?çünkü rölantide bazen kayışın ordan bilya sesi geliyor gacır gucur bende wd40 ile susturuyorum
    WD40 = Lolipop

    Ben bilya sesinden motor sesini duyamıyorum bazen otelden bi elemanın (gececi) tanıdığı varmış ondan detaylı alıcam yarın sabahtan gidecem.Gel müsaitsen ?_

    Bizden bir yıldız kaydı, yine gökler aldı... Hepimizin başı sağolsun. Huzur içinde yat Alperim |RA|

  5. #5
    SkY - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Dec 2006
    Yaş
    45
    Şehir
    Beylikdüzü
    Mesaj
    5.472
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    11 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı XoR Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    WD40 = Lolipop

    Ben bilya sesinden motor sesini duyamıyorum bazen otelden bi elemanın (gececi) tanıdığı varmış ondan detaylı alıcam yarın sabahtan gidecem.Gel müsaitsen ?_
    yarın işim var ama sonra hafta içi sana uyduğu bir gün gideriz beraber..

  6. #6
    yavuz364 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Apr 2008
    Yaş
    37
    Şehir
    Sahrayıcedid-Başakşahir
    Mesaj
    3.096
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    1 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    ilk olarak şarj dinamosu ve alternatör; arabanda ikisi de olmaz, zaten çok ufak fark olmakla beraber hemen hemen aynı şey..
    bu sorun şarj dinamosunun yetmemesinden ise arabanı yarına çalıştıramaman lazım yada benzinli bir araç ise yolda kalman gerekirdi, o yüzden dinamon yeterli, akü değişiminden olması çok ilginç, sorunun aküden olması gerek, ama aküden aküye o kadar büyük bi voltaj değişimi göstermesi normal değil,
    son olarak, akü göstergeni bağladığın kablo, veya kablo üzerindeki yeri önemli, şarj dinamosuna yakın bağlarsan daha 14 voltu görebilirsin akımlar çok yüksek olduğu için kablolarda 1volt kayıp oluyor olabilir, bence arabanın gidişinde sorun yok ise, göstergenin bağlandığı yeri kontrol et..

  7. #7
    XoR - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Feb 2007
    Yaş
    43
    Şehir
    Bodrum
    Mesaj
    21.370
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    252 Post(s)
    Tagged
    1 Thread(s)
    Alıntı SkY Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    yarın işim var ama sonra hafta içi sana uyduğu bir gün gideriz beraber..
    Ama emin olmak gerekir sendeki sıkıntının Şarj Dinamosundan olduğuna.

    Bizden bir yıldız kaydı, yine gökler aldı... Hepimizin başı sağolsun. Huzur içinde yat Alperim |RA|

  8. #8
    SULTANOGLU - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Aug 2006
    Yaş
    40
    Şehir
    Münster
    Mesaj
    6.451
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    78 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    sen kesin bi servise git o kabloları kontrol ettir göstergedede bi keleklik olabilir. zaten doğru şarj değerini serviste bilgisayara bağlayarak görürler. ordada bi düşüklük söz konusuysa zaten problem çözülmüş oluyo
    74 model sehpa...

  9. #9
    SkY - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Dec 2006
    Yaş
    45
    Şehir
    Beylikdüzü
    Mesaj
    5.472
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    11 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı yavuz364 Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    ilk olarak şarj dinamosu ve alternatör; arabanda ikisi de olmaz, zaten çok ufak fark olmakla beraber hemen hemen aynı şey..
    bu sorun şarj dinamosunun yetmemesinden ise arabanı yarına çalıştıramaman lazım yada benzinli bir araç ise yolda kalman gerekirdi, o yüzden dinamon yeterli, akü değişiminden olması çok ilginç, sorunun aküden olması gerek, ama aküden aküye o kadar büyük bi voltaj değişimi göstermesi normal değil,
    son olarak, akü göstergeni bağladığın kablo, veya kablo üzerindeki yeri önemli, şarj dinamosuna yakın bağlarsan daha 14 voltu görebilirsin akımlar çok yüksek olduğu için kablolarda 1volt kayıp oluyor olabilir, bence arabanın gidişinde sorun yok ise, göstergenin bağlandığı yeri kontrol et..
    soğuk yada sıcak her türlü çalışmama sorunu yok,ilk marşta çok rahat çalışıyor araba,hatta yeni akü takıldıktan sonra eksi derecelerde bile ilk çalışma sorunu olmadı..dediğim gibi akü yaklaşık 2-2.5 aylık ama bu sorun 3-4 gündür var..arabanın gidişinde vs hiç bir sorun yok..tek gözüme çarpan dediğim gibi gece farlar ve klima açıkken iç gösterge ışıklarının baya sönük yanması ki o da gaza basınca düzeliyor yine..ama dediğim gibi eskiden 14V ta olan durum şimdi 13V ta kalıyor..kablolara baktırmak lazım en kısa zamanda

  10. #10
    barutçu - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Sep 2007
    Yaş
    41
    Şehir
    Türkiye/İzmir
    Mesaj
    1.290
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Bana kablolarda bir problem var gibi geldi.
    (Farlarda kırpma yaptığı için gece)
    3-4 aylık bir akü sık sık kullanılan bir araç ise kaçak kendini belli etmemiş olabilir. Yavaş yavaş kendini gösteriyordur.
    Çok çok ufak bir kaçak benim bahsettiğim. Yoksa daha öncedende denildiği gibi araba çalışmazdı.
    Öncelikle kablolarına baktır derim.

  11. #11
    SkY - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Dec 2006
    Yaş
    45
    Şehir
    Beylikdüzü
    Mesaj
    5.472
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    11 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı SULTANOGLU Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    sen kesin bi servise git o kabloları kontrol ettir göstergedede bi keleklik olabilir. zaten doğru şarj değerini serviste bilgisayara bağlayarak görürler. ordada bi düşüklük söz konusuysa zaten problem çözülmüş oluyo
    evet servis yolu gözüktü ama 500 km kaldı bakıma onunla beraber çıkartırım diyorum tabi yolda kalmazsak

  12. #12
    SkY - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Dec 2006
    Yaş
    45
    Şehir
    Beylikdüzü
    Mesaj
    5.472
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    11 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı barutçu Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    Bana kablolarda bir problem var gibi geldi.
    (Farlarda kırpma yaptığı için gece)
    3-4 aylık bir akü sık sık kullanılan bir araç ise kaçak kendini belli etmemiş olabilir. Yavaş yavaş kendini gösteriyordur.
    Çok çok ufak bir kaçak benim bahsettiğim. Yoksa daha öncedende denildiği gibi araba çalışmazdı.
    Öncelikle kablolarına baktır derim.
    6 ayda 5000 mil yol yaptım pek bekleyen bir araba değil açıkcası..kablo konusunda ortak bir görüş çıkıyor gibi..en iyisi gidip bir elektriçide ölçtürmek

  13. #13
    orhansah - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Jan 2008
    Yaş
    48
    Şehir
    TrackTürk
    Mesaj
    3.013
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    22 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    sat ve camaro al

  14. #14
    SkY - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Dec 2006
    Yaş
    45
    Şehir
    Beylikdüzü
    Mesaj
    5.472
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    11 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı orhansah Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    sat ve camaro al
    93 modeli bırakıp 74 modele geçince herşey güllük gülistanlık mı olcak peki?

  15. #15
    orhansah - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Jan 2008
    Yaş
    48
    Şehir
    TrackTürk
    Mesaj
    3.013
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    22 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı SkY Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    93 modeli bırakıp 74 modele geçince herşey güllük gülistanlık mı olcak peki?

    hakan bak bu soru sana

  16. #16
    SULTANOGLU - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Aug 2006
    Yaş
    40
    Şehir
    Münster
    Mesaj
    6.451
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    78 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı orhansah Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    sat ve camaro al
    işte budur ya orhan keptın sen çok yaşa adamın kafasına sokamya çalışıyorum ama
    Alıntı SkY Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    93 modeli bırakıp 74 modele geçince herşey güllük gülistanlık mı olcak peki?
    tabikide olum herşey güllük gülistanlık olucak
    74 model sehpa...

  17. #17
    SkY - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Dec 2006
    Yaş
    45
    Şehir
    Beylikdüzü
    Mesaj
    5.472
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    11 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    şaka bir yana çarşamba gidip şu kablolara bir baktırayım kaçak göçek var mı diye..eğer yoksa o zaman şarj dinamosu veya akü üzerinde yoğunlaşırız..

  18. #18
    SkY - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Dec 2006
    Yaş
    45
    Şehir
    Beylikdüzü
    Mesaj
    5.472
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    11 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    biraz önce kullandım arabayı bu seferde volt göstergesi 14V ve biraz üzeri duruyordu..sanırım kablolarla ilgili bir terslik var yoksa 3 gün düşük bir gün yüksek göstermesi biraz garip geldi bana

  19. #19
    yavuz364 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Apr 2008
    Yaş
    37
    Şehir
    Sahrayıcedid-Başakşahir
    Mesaj
    3.096
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    1 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    akünün yeni olmasından da kaynaklanıyor olabilir, ni-mh pillerde böyle bi olay var çünkü, aküler konusunda deneyimim yok ama aynı grafiği onlarda gösteriyor olabilir, eğer öyleyse bu çok normal bence biraz daha bak, birdaha aynı voltaj düşüşü olursa servise gidersin..

Konu Bilgileri

Users Browsing this Thread

Şu an 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 konuk)

Yetkileriniz

  • Konu Acma Yetkiniz Yok
  • Cevap Yazma Yetkiniz Yok
  • Eklenti Yükleme Yetkiniz Yok
  • Mesajınızı Değiştirme Yetkiniz Yok
  •