User Tag List

5 sonuçtan 1 ile 5 arası

Konu: Yamaha'dan yeni bi teknoloji..ama ben anlayamadım

  1. #1
    killererkan - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Jun 2006
    Yaş
    46
    Şehir
    tr - ist
    Mesaj
    518
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)

    Yamaha'dan yeni bi teknoloji..ama ben anlayamadım

    Okuduğum motosiklet dergilerinde 2009 yılının en iyi superbike'ı olarak Yamaha seçiliyo hep..
    kesin şase, viraj dengesi, tork güç konularında her kes öve öve bitiremiyor, ve olay hep yeni big bang denen motora bağlanıyor
    şu videoyu buldum..

    http://www.youtube.com/watch?v=UvTXM...eature=related

    crossplane crankshaft adını verdikleri farklı bi krank kullanıyorlar. farklı bir ateşleme de var ama tam olarak konuya hakim bi arkadaş olayı basit bi şekilde açıklayabilir mi?

    ayrıca 2 silindirli ducatiler gibi tok bi ses çıkartıyo ama sonuçta sıralı 4 silindir..ilginç

    teknik arkadaşlar.. lütfen konuya bi el atın..
    .....Human At Sight , Monster At Heart.....

  2. #2
    senna - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Nov 2005
    Yaş
    39
    Şehir
    -
    Mesaj
    7.430
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    2 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    krankın ataletinden kaynaklanan tork ile yanma işi sonucu kaynaklanan tork arasında daha iyi bir adaptasyon sağlamışlar kısaca bu abi ateşleme farklı olabilir ama asıl olay krankın hareketleri ile yanma işini daha iyi şekilde adapte etmişler olay bu aslında krankın ağırlığından kaynaklanan problemleri biraz daha aza indirmişler
    körler sağırlar

  3. #3
    OmerRS - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Dec 2005
    Yaş
    38
    Şehir
    Ankara
    Mesaj
    4.387
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    16 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    bir krankın açısal ivmesi sürekli olarak değişiyorsa bu sürekli olarak enerji soğuruyor demektir.

    yani şöyle düşünürsek, sabit hızlan yaniivmesiz dönen bir krank hiç enerji soğurmaz. bu bir kaykayın sürekli olarak aynı hızla gitmesi gibidir. hiç enerji soğurmaz.

    ancak bir krankta sürekli olarak hızı değişen ivmeli bir hareket vardır bu da bir kaykayın sürekli olarak dalgalar halinde ivmelenip sonra ters ivme ile yavaşlaması gibidir. yan, kaykayın üstüdneki çocuk ayağı ile yeri itip bir ivme yakalar ve hızını yükseltir ancak sonradan ayağını çektiği anda tekrar ileridoğru ayağınıalmak için hareket ettirir buda kaykayın hareketine ters yönde ivme oluşturur ve kaykay yavaşlar. sürekli hızlaıp sürekli yavaşlayan bir hareket oluşur bunuda ancak daha yüksek bir kütleli kaykay ile azaltabilirsiniz. bu hareketin keskinliğini azaltır yani daha az hızlanıp daha az yavaşlar. bu da kranktaki dengeleyici ağırlıklardır

    yamahanın burada yaptığı kaykaycı çocuğun yarısı büyüklükte ikitane çocuk bulup adımlarını sırayla atmalarını sağlamaktır. yani bir çocuk adımınıatıp kaykayı hızladırırken diğeri ayağını arkadan geriye çekerek yavaşlatıyor ama bu ivmeler birbirlerini absorbe edip daha düz bir hız eğrisi elde ediyolar.

    bu sistem tek silidnir sayısına sahip motorları andırıyor. örneğin 5 silindirliler ve v10lar. 5 silindirde 1 silindir tepede biri en altta iken diğer 3 ü orta pozisyonda oluyor.
    Azim Oto Özel Ford Servisi
    http://www.azimfordservisi.com/

  4. #4
    yavuz364 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Apr 2008
    Yaş
    37
    Şehir
    Sahrayıcedid-Başakşahir
    Mesaj
    3.096
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    1 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    evet ,arkadaşlar yeteri kadar açılamışlar, teşekkürler, yinede anlamayanlar için; V6 veya 6nın katları mesela V12 gibi motorların en dengeli olmalarını sağlayan şey, krank açılarının en stabil güç üretimine uygun olmasıdır, motorun 1 tur dönmesinde bütün patlamalar eşit aralıklara dağılmıştır ve düz motorlara göre 1 patlama esnasında sadece 1 piston patlar..
    yamahanın yaptığı da aynen V6 taktiği, yani pistonları 90 derece aralıklarına dağıtarak 1 turudaki patlamaları eşit aralıklara dağıtıp "omerRS" arkadaşızın açıkladığı değişken atalet olayını bi nebze daha ileriye taşımışlar ancak ben bunu yeni bir teknoloji veya buluş olarak görmüyorum, çünkü bu yöntemin daha iyi olduğu apaçık ortadaydı, diğer sistemi kullananları neden diğer sistemi kullandıkları hakkında sorgulamak daha mantıklı

  5. #5
    VWci - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    May 2006
    Yaş
    47
    Şehir
    Ankara
    Mesaj
    1.766
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    7 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Yamaha'nın 2009 R1'inde kullandığı ve MotoGP'deki motorlarında da uygulamaya devam ettiği Crossplana krank teknolojisindeki en önemli nokta güç max. güç değil var olan güçün binincinin kontrol edebileceği en rahat biçimde arka tekerleğe iletmek.
    Rossi bu sistemin özellikle viraj çıkışlarında daha rahat gaz açmalarını sağladığını ifade ediyordu.

Konu Bilgileri

Users Browsing this Thread

Şu an 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 konuk)

Yetkileriniz

  • Konu Acma Yetkiniz Yok
  • Cevap Yazma Yetkiniz Yok
  • Eklenti Yükleme Yetkiniz Yok
  • Mesajınızı Değiştirme Yetkiniz Yok
  •