User Tag List

8 sonuçtan 1 ile 8 arası

Konu: 2 Soru:Şanzıman-şaft konumu ve F20C-K20 Hakkında

  1. #1
    initial-D - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Aug 2008
    Yaş
    39
    Şehir
    türkiye
    Mesaj
    4.287
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    2 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)

    2 Soru:Şanzıman-şaft konumu ve F20C-K20 Hakkında

    1-araçtaki konum olarak sırasıyla motor-şanzıman-şaft-diff olan 500 hp araç %20 kayıpla tekerde 400 hp veriyor diyelim.

    aynı araçta konum motor-şaft-şanzıman-diff olduğunda kayıp yine %20 mi olur yoksa daha az veya fazlamı olur?

    2-k20 swaplı cai+headers+kpro+ince contalı s2000 mi?

    yoksa stock f20c s2000 mi daha iyi yürür sizce?
    2011 E90 320d & 2006 FJR 1300 & 2006 ZZR 1400

  2. #2
    senna - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Nov 2005
    Yaş
    39
    Şehir
    -
    Mesaj
    7.430
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    2 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    1-

    sıralama farklı olsada eğer elemanların uzunluğu teknolojisi çok farklı değilse birbirinden kayıplar birbirine benzer olacaktır mesela yeni gtrın şanzımanı arkada ordan transferden şaft çıkarak öne geliyor kayıpları yine %20 civarlarında ama yinede iki şaft var ilk başta motorun ürettiği toplam tork şanzımana uzun bir şaftla iletilyor buda bir kayıp oluşturacak belki arkaya yerleştirilmiş şanzımanın muhtemelen benzer elemanlarla toplanmış öne yerleştirilmiş şanzımana göre kaybı biraz daha fazla olacaktır kanımca



    2-

    f serisinin kapağı aslında k dan biraz daha iyi benzer işlemlerle sonuçlar alınabilir fakat zaten 240hp den başladığınz için belki atmosferik olarak ilerlemek biraz zor olabilir f20 üstündeyken k swaplemek illa yapılabilecek bişey belki dha iyi bile olabilir fakat harcanan paraya daha farklı şeyler yapılabilir fye
    körler sağırlar

  3. #3
    TechTurkey B.Aktepe - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Nov 2005
    Yaş
    44
    Şehir
    Istanbul
    Mesaj
    5.312
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    1 Post(s)
    Tagged
    1 Thread(s)
    Alıntı senna Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    f20 üstündeyken k swaplemek illa yapılabilecek bişey belki dha iyi bile olabilir fakat harcanan paraya daha farklı şeyler yapılabilir fye
    s2k ya k20 swaplamak mı mantıklı?
    Failure is not an option.

  4. #4
    senna - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Nov 2005
    Yaş
    39
    Şehir
    -
    Mesaj
    7.430
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    2 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı B.Aktepe Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    s2k ya k20 swaplamak mı mantıklı?
    değil işte yivrim yapılır tabi yapılamaz değil ama o paraya çok iyi şeyler yapılır fye
    körler sağırlar

  5. #5
    TechTurkey B.Aktepe - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Nov 2005
    Yaş
    44
    Şehir
    Istanbul
    Mesaj
    5.312
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    1 Post(s)
    Tagged
    1 Thread(s)
    Alıntı senna Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    değil işte yivrim yapılır tabi yapılamaz değil ama o paraya çok iyi şeyler yapılır fye
    hea ok ben yanlış anlamışım üstte msn gel yahu
    Failure is not an option.

  6. #6
    OmerRS - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Dec 2005
    Yaş
    38
    Şehir
    Ankara
    Mesaj
    4.387
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    16 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    şanzımanı arkada olan birsistemde kayıp biraz daha fazla olacaktır. çünkü şaftın hızı diğer sisteme göre oldukça fazla son viteslar hariç. çok aman aman bir fark olmaz çünkü günümüz şaftlarının eylemsizlikleri çok düşük.

    diğer yandan ağır taşıtlarda da geçerli olan bir durum var siz şanzımanı tekereklerden hemen önce konumlandırırsanız daha ince daha hafif şaftlar koyabilirsiniz çünkü aktardığınız tork daha düşük olacaktır.

    diğer soru da biraz kişisel ama bence f20c olsun isterdim daha kısa stroklu ve daha üst seviye bence. japonların yaptığı gibi f20 k20 melezi de olabilir
    Azim Oto Özel Ford Servisi
    http://www.azimfordservisi.com/

  7. #7
    senna - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Nov 2005
    Yaş
    39
    Şehir
    -
    Mesaj
    7.430
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    2 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı OmerRS Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    şanzımanı arkada olan birsistemde kayıp biraz daha fazla olacaktır. çünkü şaftın hızı diğer sisteme göre oldukça fazla son viteslar hariç. çok aman aman bir fark olmaz çünkü günümüz şaftlarının eylemsizlikleri çok düşük.

    diğer yandan ağır taşıtlarda da geçerli olan bir durum var siz şanzımanı tekereklerden hemen önce konumlandırırsanız daha ince daha hafif şaftlar koyabilirsiniz çünkü aktardığınız tork daha düşük olacaktır.

    diğer soru da biraz kişisel ama bence f20c olsun isterdim daha kısa stroklu ve daha üst seviye bence. japonların yaptığı gibi f20 k20 melezi de olabilir

    uzun kol f20
    körler sağırlar

  8. #8
    initial-D - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Aug 2008
    Yaş
    39
    Şehir
    türkiye
    Mesaj
    4.287
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    2 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    f20c yerine k20 swap falan yapmıycaz zaten ya öle bişey anlaşılmasın

    k20 daha yeni daha iyi modlandığı zaman torku daha iyi oluyor vs vs şeyler deniyorda onniçin merak ettim.
    2011 E90 320d & 2006 FJR 1300 & 2006 ZZR 1400

Konu Bilgileri

Users Browsing this Thread

Şu an 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 konuk)

Yetkileriniz

  • Konu Acma Yetkiniz Yok
  • Cevap Yazma Yetkiniz Yok
  • Eklenti Yükleme Yetkiniz Yok
  • Mesajınızı Değiştirme Yetkiniz Yok
  •