User Tag List

6 sonuçtan 1 ile 6 arası

Konu: Dyno da Iso 1585 ile DIN 70020 farkı

  1. #1
    Antalyalogy - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Feb 2009
    Yaş
    47
    Şehir
    Özgür --> Antalyalogy
    Mesaj
    6.533
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)

    Dyno da Iso 1585 ile DIN 70020 farkı

    Arkadaşlar ,

    Bizim Antalya da ölçüm yaptığımız dyno da DIN 70020 normunda ölçüm yaptık.Yabancı sitelerde ISO 1585 normunda ölçümler var..

    Aralarındaki fark nedir?Ölçümde Hp ile Bhp arasındaki fark varmıdır?

    Bu iki ölçüm arasında sonuçlarda fark olur mu?
    '' Detaylı Araç Bakımı, Temizliği ve Boya Koruma '' :

    http://detayciyim.blogspot.com/

  2. #2
    senna - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Nov 2005
    Yaş
    39
    Şehir
    -
    Mesaj
    7.430
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    2 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    bhp brake horse power motoru belirli devrini sabit tutabilmek için gereken fren miktarına göre ölçüm yapar dyno ile ölçersin, kayıpları vs hesaba katmazsın

    hp ise 1 hp nin yapılan işe göre ne miktara geldiğini gösterir 764watttır genel standartlarda bunuda dyno ile ölçersin fakat şase dynosu ile aradaki kaybı tahmin yoluyla tahmin edersin motor dynosu daha uygun olur


    eskiden 70li yıllarda hp standartı değişti SAE vs vs bir kaç değişikliğe uğradı ama eğer düzgün ölçüm yapıılrsa ve standartl uygunsa hp ve bhp aynı olarak alınabilir
    körler sağırlar

  3. #3
    Antalyalogy - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Feb 2009
    Yaş
    47
    Şehir
    Özgür --> Antalyalogy
    Mesaj
    6.533
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Senna , peki aynı model ve aynı speclerde iki araç ( örneğimizde 207 RC) olsun bunlardan DIN formunda ölçülen aracın ölçülen HP si 204 WHP si 190 çıksın ISO formunda ölçülen aracın HP si 227 WHP si 174 çıktığını varsayalım.Yere verilende gücü fazla çıkan aynı model ve speclerdeki aracın WHP sinin DIn formunda ölçülen ve bu kadar düşük çıkması normlardan değilse neden olabilir acaba?
    '' Detaylı Araç Bakımı, Temizliği ve Boya Koruma '' :

    http://detayciyim.blogspot.com/

  4. #4
    senna - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Nov 2005
    Yaş
    39
    Şehir
    -
    Mesaj
    7.430
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    2 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    standartlarla alakalı hepsi belirli birşeyleri kendilerine referans alıyor şu an bakmadım ISO yada DIN formunun tam ne tür farklar içerdiğine ama böyle bu

    zaten şuda var dynoya çok güvenmeyin asıl olarak dyno tune aracıdır güç hakkında yaklaşık bligi verir sadece yoldaki performans daha önemlidir.
    körler sağırlar

  5. #5
    Antalyalogy - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Feb 2009
    Yaş
    47
    Şehir
    Özgür --> Antalyalogy
    Mesaj
    6.533
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Doğru yoldaki performans daha önemli..Ben yere verilen de bu kadar fark olmasına takıldım sadece..

    Teşekkürler...
    '' Detaylı Araç Bakımı, Temizliği ve Boya Koruma '' :

    http://detayciyim.blogspot.com/

  6. #6
    senna - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Nov 2005
    Yaş
    39
    Şehir
    -
    Mesaj
    7.430
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    2 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    standartlardan kaynaklanan durumdur performans benzerse takılmaya çok gerek yok
    körler sağırlar

Konu Bilgileri

Users Browsing this Thread

Şu an 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 konuk)

Yetkileriniz

  • Konu Acma Yetkiniz Yok
  • Cevap Yazma Yetkiniz Yok
  • Eklenti Yükleme Yetkiniz Yok
  • Mesajınızı Değiştirme Yetkiniz Yok
  •