Dizel araçlar için olan bölümü okudum. Benimde kafama takıldı. Benzinli araçlarda bu valfi iptal edersek veyahut kör conta ile kaparsak ne faydası yada ne zararı olur ? Uzun vadeli kullanımda - veya + yönleri olur mu ?
Dizel araçlar için olan bölümü okudum. Benimde kafama takıldı. Benzinli araçlarda bu valfi iptal edersek veyahut kör conta ile kaparsak ne faydası yada ne zararı olur ? Uzun vadeli kullanımda - veya + yönleri olur mu ?
MTM-PROSTOCK GARAGE
Maxiboost Nickli Üyeden Alıntı
doğayı kirletirsin....
çok temiz mi tutuyoz sanki abi kat iptali yaparak
MTM-PROSTOCK GARAGE
Maxiboost Nickli Üyeden Alıntı
faydasi olmaz bosuna masraf olur, turbo dizel olsan baska..
Experience is what you get when you don't get what you want.
ben kendi aracımda onu yaptım valf arza werdigi için yaptık araç benzinli 307 di yakıtta artış giderindede hiçbir degişiklik yoktu aracı satarkende arıza olarak basımı agrıttı hepsi bu..
Yüksek emisyon normlarına sahip araçlarda manuel iptal edilirse arıza lambası yakar ve araç kendini korumaya aldığı için gitmez ama, emisyon normu yada yazılımı eski araçlarda bazen arıza lambası yansa dahi aracın çekişinde, oldukça artış görülür. Benzinlide artış veya performans anlamında çok etki etmemesine rağmen, 120.000 üstü km lerde yaşanan emme manifoldunun kurum yapmasına bağlı olarak düşen performans ve artan yakıtı engeller. Bizzat uygulamalar sonucunda edinilmiş tecrübedir. Yazılım yada emisyon normu yüksek araçta nasıl iptal olur derseniz, chiptuning işiyle uğraşan arkadaşların iptal edebildiğini duydum, daha sağlıklı bilgiyi onlardan alabilirsiniz.
diğer konuda'da bahsetmiştim yurtdışında genelde yüksek performanslı araçlar modfiyelerinde iptal ediyorlar egr valfini yerinede bir tür kapak vidalıyorlar (benzinli araçlar için) ama kurumlanmayı önlemek dışında nasıl bir etkisi var bende bilmiyorum. Bu konuda cidden bilgisi olan biri bizi aydınlatsa çok güzel olur aslında .
[SIGPIC][/SIGPIC]
"Diamond Star Motor" vehicles
Egr valfi devir arttıkça, devre göre açılıp egzos gazını emme manifolduna veren sistemdir, bu sistem sayesinde devir artıkça oluşan fazla gaz salınımı engellenmiş olur. Valf açıldığı zaman açıklığı oranında egzos gazı emme manifolduna dolar, manifolda giren taze havayı bozar bu nedenle araç içine giren taze havayı egzos gazıyla karıştırarak karışımdaki o2 miktarını düşürür bu nedenle tekrar egzosdan çıkan tehlikeli atık gazlarında oranı düşer bu sayede istenilen emisyon normları sağlanır. Yan etkileri:
- devir arttıkça aracın potansiyelinde olan gücün düşmesi
- Emme manifoldunun kurum yapması
Avantajı:
- Emisyon normlarını yakalama
Şimdi egr iptal edersem egzos testinden geçemezmiyim derseniz
Şu anki egzos emisyon değerleri yüksek olduğundan dolayı, hiç bir sıkıntı yaşamazsınız.
Aslında Egr ile güç alınmaz! Sadece aracınızda var olup, bu sistem tarafından törpülenen gücü geri alırsınız.
Aynı güzel bir hava filtresi uygulaması gibi, normal sistemden kaynaklanan kayıplar engellenerek, varolan gücü daha verimli şekilde ortaya çıkarmaya benziyor.
mekanik egr iptalinden sonra afrsini gözlemleyen oldu mu?
USPerformance by UtkuSelamoğlu
https://www.facebook.com/Thresholdoftimingadvance
100-200 km/h 5.761sec
ben ıptal ettım headrs yaparken bı fark anlıyamadım doal olark
bakalım biz bi aracımıza yapıp deniycez. afr yide kontrol ederiz
MTM-PROSTOCK GARAGE
Maxiboost Nickli Üyeden Alıntı
pontiacda katalitiği babam iptal etmiş zamanında, yazın komple egzost yaptırırkende egr valfini iptal ettirdim bütün borularını filan söktüm, ilk başta dengesizlerşti araba sonra karbüratör ayarı yapınca eskisinden çok daha iyi oldu, roketteyken 2den 3 e atınca kafa inerdi şimdi alıp yürüyor ama tekli kasap tarafından yapılmış egzost sistemini çıkartıp çiftli 63 lük borudan egzost yapıldı ortaya 2 büyük susturucu konuldu inanırmısınız yakıtım düştü
araba 1976 model 5700 cc V8 katalitik konvertörle egr valfi standart parça
Şu an 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 konuk)