pureal Nickli Üyeden Alıntı
Şimdi Gökhancım senin mesleğin ile ilgili bilgi vermek haddimize değil ama kendimce doğru bildiğim şeyleri aktarayım yanlışım varsa düzeltilsin lütfen.
Backpressure optimumdan çok fazla olursa ,Eğer daha az oksijen ile bir yanma (13:1, 12:1, vb ..),aynı şekilde backpressure optimumdan çok az olursa Tersine, eğer motor daha fazla oksijen ile çalışır (16:1, 17:1, vs ...),accelarating ve decelerating değerleri değişir.Bugün motorları 14.7:1 de optimize edilmiştir…
1-motorların sıkma değerleri düşerse eksoz valflerindeki geri tepme düşeceği için timingte sorunlar oluşabilir.
2- Akışkanlar daima basıncın büyük olduğu yerden küçük olduğu yöne doğru akar.
i- Akışkanların kesit alanı daraldıkça akış hızı artar.
veya akışkanın hızının arttığı yerde kesit alanı daralır. Örneğin musluktan akan suyun aşağı doğru hızı artar ve kesiti daralarak incelir.
2.maddeden yola çıkarsak…
-(optimumdan) daha geniş eksoz demek gaz akışkanın hızını düşürmek yani gazın eksozda daha çok zaman kalması
-LTFT ve EGT değerlerinin değişmesi (eksoz da meydana gelen ısı ve akış hızının değişmesi nedeni ile)
-eksoz valflerinde timing hatası (gazın geri tepmesi değiştiği için)
sanırım en tehlikeli durum eksoz valflerinde oluşması gereken geri basıncın oluşmaması nedeni ile eksoz valflerinin ve egzantirk milinin serbest salınıma maruz kalma durumudur.