1. Backpressure fazla olursa silirdir içindeki eksoz gazları dışarı çıkamaz ve motorun volimetrik verimi düşer. Bu afr yi değiştirmez çünkü motor içine giren hava map sensörü veya akışmetre tarafından ölçülüp ecu nun belirlediği standart bir oranda içeri enjentörler tarafından püskürtme yapılır. Yani bir aracın eksozunu kapasanda atıyorum afr 14 ü gösterir boş eksoz taksanda. Backpressure artması sadece eksoz emisyon değerlerini değiştirir. Araçlarda emisyon iyi çıksın diye egr kullanıyolar emme malifoldundan eksoz gazı vermek sureti ile.
2. dediğin doğru kesit daraldıkça hız artar fakat aynı sürede dışarı çıkan akışkan miktarı aynı kalırBirisinde dar hacimde yüksek hız diğerinde geniş hacimde düşük hız. Hatta göyle söyleyebilirim dar hacimde hızı yüksek olduğundan belli bir değerde raynold sayısı artar ve laminer akıştan türbülanslı akışa geçiş olur ki bu daha büyük backpressure'e neden olur. Geniş hacimde laminer akış olduğundan akım kararlıdır.
En son yazdığından birşey anlıyamadım salınıma maruz kalması demişsin ama eksoz valfleri hiçbir zaman serbest salınıma maruz kalmaz ve timing hatalarına neden olmaz. Sistem mekanik sistem hiçbir şekilde dışardan bir açık olan eksoz valfini kapayamaz veya kapalı olan eksoz valfini açamaz. ( Kayış kopması hariç)