Birde yazılarda arabanın icinde gelen sentetik yagi degistirip mineral yag koymamiz soyleniyor. Sentetik yagla orda yazilanlarda pek ise yaramazmis. Ama ben kimsenin sifir arabanın icindeki yagi dokupte mineral yag koycagini sanmam.
Printable View
Birde yazılarda arabanın icinde gelen sentetik yagi degistirip mineral yag koymamiz soyleniyor. Sentetik yagla orda yazilanlarda pek ise yaramazmis. Ama ben kimsenin sifir arabanın icindeki yagi dokupte mineral yag koycagini sanmam.
Ne gariptir ki ; aracına aynen polisten kacan hırsız modeli rodaj geçirten araçların çoğunluğunun , düzgün kullanımla yapılmış rodajlı araca oranla daha kötü yürüdüğüne pek çok kez şahit oldum
fabrika bu şekilde rodajı öenrmez çünkü garanti kapsamındaki motor bu konulardaki gibi rodajlanırsa herhangi bir üretim hatası sonucu oluşucak deformasyon maliyet vs çok daha zor bi işlem olucaktır servis için.ve bunu beceremiyecek bi çok sürücü olduğundan düzgün yapılamayıp körelen motorlar şikayet konusu ve marka imajını zedeleme unsuru olur
ben şuan diğer bi sitede anlatıldığı gibi rodajladığım fiorino ile 3,8-4 lt mazot yakıyorum ve bastığımdada süper gidiyor
Ben anlamis degilim nasıl oluyorda iki tur rodaj yapmis araclara sahip insalarda kendi rodaj lari sonucunda diger turlu rodajli arabalardan daha iyi yurudugunu iddia ediyor. Yanlis anlamayin ben bunu kimsenin tecrubesini ve bilgisini sorgulamak icin demiyorum. Sadece benim dedigim, 1 tane dogru yol olmali ve bu dogru yolun bu zamana kadar bulunmus olmasinin gerektigine inanmaktayim. Hala bakıyorum ki iki yolu denemis olan herkes kendi araclarinin daha iyi yurudugunu soyluyor. İkilem hala devam ediyor. Saygilar.
bilinçsizce gazlanıp motor soğukken yüklenilen motorlar kesinlikle sağlıklı olmuyor katılıyorum
benim yaptığım 3500-4000devri geçmemekti(o devrede nadiren geldim zatem)
1500-1750 devir altında yürütmemeye çalıştım
2000 devirden itibaren dip gaz yaparak hızlandım yüksek viteslerde.küçük viteslerde ise biraz daha az gaza basarak hızlandım
yavaşlarkende fren yerine vites küçültüp devri 3000 üzerine çıkartarak yavaşlatmaktı.
1600 km de yağ ve filtre değiştirdim.2000 kmye kadar böyle kullandım.yüzde 80 bol virajlı kasaba yollarında gezdi zaten araba
diğerlerinden iyi gidiyor diye bişey demem çünkü denemedim ama titreme ve ses kesinlikle daha az.hem gidişide gayet güzel.100 kmdede 4 lt mazot yakıyor.1,3 fiorino
Rodaj demek aracı mümkün olduğunda ısıtıp , soğutmaktan geçer en iyi rodaj dur kalk trafikte olandır. Yoksa al en yüksek vitese kitle 90a 120ye mantığı çok yanlıştır. Çokça yazıldı ve tartışıldı , belli aralıkta değişken devir ve gaz pozisyonunda kademe kademe kullanılmalı.. Hatta üst viteslerde alt devirlerden (mesela 50kmde bir) üst devirlere dogru tam gaz bi basmalı :)
Benim yaptıgım rodaj tam anlamıyla doğrumuydu bilmiyorum. Corsa gsi sahibiyim 220 000 Kmde motoru komple açıp en ufak parçasına kadar topladık ve yan sanayi olarak topladık. Hiç bir orjinal parça yok kollar dışında. Ve stok olarak modifiye yapılmadan toplanmıştı motorum.
Rodajım ise şöle geçti
İlk olarak ufak devirden başlarayarak sabit gazla ilerledim otobanda, yüklenmeden. her devirde kullandım aracımı yavaş yavaş devir yükselterek. Aracı çok soğuttum çok ısıttım. 200 km yapıyor bir hafta kullanmıyor tekrar otobana çıkıyordum gece yarısı.600-700km arası rodajı şehir içinde ortalama trafik olan saatlerde dur kalk olarak yaptım. 700 Km ye geldiğinde değişim ne olucak diye çok merak ediyordum bir gece evde otururken rodajımı o gün bitirmeye karar verdim ve çeşme otobanı git gel yaptım 950 Km'deydi artık ve bu 700kmden sonra ince ince devir gösterdim. Rodajımı 1000 Kmde bitirip bakımını yaptım yagını filtresini değiştirdim.
Gecen gün dynoya girdim, Benzin pompası sorunlu olan ve krank ve egzantirik sensörü dışında tüm sensörlerimin bozuk oldugu yan sanayi arabamda 111.3 HP 159 NM tork gibi bir sonuç aldım. İvemelenmenin çok güzel olduğunu ancak pompa sayesinde yüksek devirde güç kaybı oldugunu gördük.
Şimdi şöyle anlatayım ben ilk kez rodaj yaptım, çok araştırdım bilenlere sordum kimi gazla dedi, kimi ne gazla ne düşük devir yap her devirde kullan dedi. Gerçek şu ki ben düşük devirlerde yükseğe göre çok yol kat ettimki hiç bir corsada olmayan ufak devirlerde yükselmeler gördük.
Rodaj için karar verdiğim şuydu arabayı kendin gibi düşün ilk önce emekle, sonra yürü, sonra ince tempoda koş ara ara temponu yükselt temponu düşürdü.
bu arada konu çok eskiymiş hortlatmışım :(
valla rodajı gökiye sorun adam servisten çıkar çıkmaz tapa gaz dolaştı :D
valla atmosferik arabada motor yaptırdım turbodada
atmosferikte tamirciden çıkar çıkmaz bende tapagaz dolaştım ve belkide şanstan (ama bu ilk değil en az 4-5 sefer ) hiç sorun yaşamadım
turboda ise durum değişti :D aracı servisten çıkarttım aynı gece segman kırdım :D
güncel olsun :D
%100 size katılıyorum.rodaj süresi ne kadarsa o süreye kadar 3000 dd'den yukarı geçmeyeceksin.rodaj bitti full time redline mi ? tabiki hayır.benim tavsiyem 5000 dd'den yukarı çıkmayın derim ben.uzun ömür vede gayet iyi yürüyen bir arabanız olur benim kişisel düşüncem.
Fazla Rodaj Zararlımıdır?
ne gibi eksileri olur?
bence benım yaptığım ustama guvenerek yaptım rodajlardan bahsedıyorum birazı sehir içinde dur kalk ve 1000 üzeri ise bost gösterip kısık avasla yapılan alıştırmadır..
hic bi zarari olmaz , suan en safe sekilde biniyosun aracini sikistirmiyosun . ama mumkun oldukca sabit hizda surekli gitmekten kacin yada bi mudddet daha bole kalacaksan ki kalacan kargoyu dun verdim :D binme arabaya :D
basınç görmesin ayar yokken ona dikkat et vakumdayken ayarlar düzgünse sorun çıkmaz
bloğa yapılan işlemler sonucu rodaj süresi değişiyor gömlek çakımı vs o yüzden dikkat etmek lazım
bana sorarsan rodaj olurmu(tamamen fabrika toleransları haricinde aftermarket parçalarla uygun şekilde toplanmış motorda) sorun yoksa yoktur bence:) bi süre binip eğer çapak vs yoksa segmanlar düzgünse basılır bence
ustamın söyleyipte yaptığımm rodajımıı söylüyorumm ilk 500km şehir içi 3bin deviri geçmeden turboyu üfletmeden.. dur kalk vs cok detaylı sonraki 500kilometre sürekli yokuş cıktım hafif devirlerde devirini otuturup sonraki 500km uzun yol yaptım devir sabit gitmeden... her 500dede yağını değistirdim...
valla bugune kadar hiç rodaj yapmadım hep gazladım hiç te problem yaşamadım pek ınandırıcı gelmıyo yeni nesil motorlarda
benim parçalar da nihayet geldi 10 güne biter inşallah motor ve o sıkıcı rodaj süresini düşünüyorum.... :(
Adim adim motor rodaji (kafamdaki rodaj, kime uyar kime uymaz bilemem, mekanik bilen varsa yanlis oldugunu iddia edip laf olsun diye muhalefet yapan arkadaslara izah etsin, dedigim gibi ister uygularsiniz ister uygulamazsiniz, begenmiyorsaniz uygulamayin :)
1- Mineral yag, motoru rolantide 1 dakika calistirin, kapatip yagi bosaltin.
2- Mineral yag, motoru isitin, isindiktan sonra 100km'lik bir surecte dip gaz hizlanma ve viteste yavaslama yapin. Bu surecte hararetin artmasina sakin izin vermeyin. Yaginizi bosaltin.
3- Sentetik yag, motoru isitin, aracinizi normal olarak kullanin, gerek ara hizlanmali, gerek yavaslamali, gerekse sehir icinde trafikte beklemeli. Boyle diyorum keza rodaj islemi ikinci adimda bitti gibi, geriye pek birsey kalmadi ki zaten sentetik yag ile rodajda olmaz anca rotus olur :) Tavsiyem 500 ila 1000km sonra yagi tekrar degistirin.
4- Sentetik yag, motoru isitin, gonlunuzce binin, zamani gelince motor yaginizi degistirmeyi unutmayin :)
Niyesini nicinini tartismak icin ne burasi uygun bir yer, ne de kullanici profilleri boyle bir tartismanin icine girebilecek kadar bu konuda egitimli. Internetten ve/veya ustalardan duyulan laflarla bu konulari tartismak, mantikli olanin hangisi olduguna karar vermek imkansiz. Ha varsa burada hesap kitap yapabilen arkadaslar, lafim zaten onlara degil.
Ha bu rakamlar her daim afakidir, 1dk deriz kimi aracta 30sn kiminde 3dk isteyebilir, 100km deriz kimi aracta 10 kimi aracta 300km isteyebilir, bu kullanilan materyallerin, kullanim sirasindaki hararetin hatta ve hatta mevsimin bile icinde oldugu cok fazla degiskene sahip bir denklemdir. Benim yazdigim rakamlar ortalama olarak dusundugum rakamlar, zaten amac optimizasyon yapmak, maksimizasyon isi ne forum ortaminda yapilabilir, ne de insan yapabilir. Makinalarla anca, o yuzden gercekci olun ve elinizden geleni yapin, cokta incelmeyin daha iyi rodaj yapacagim diye, keza belli basli kurallara uyarak yapilmis olan ayni iki aracin rodaj sonucu kazanimi pekte farkli olmayacaktir, o yuzden bu kadar takmayin :)
Yazim tarzi kimilerine ters gelmis olabilir, esasinda ters birsey yok, insan neyi bilmedigini kabul ettigi zaman birseyler ogrenmeye baslayabilir, herseyi biliyorum diye bilgisi olmadan fikri olursa zerre ilerleme gosteremez, oldugu yerde sayar durur. (saydigi yerde yer degil ya neyse :)
Peki adam sen kimsin, nasil boyle genis konusabiliyorsun diyenler mutlaka vardir, cokta muhim degil, bir dost der gecerim...
Valla biz ailecenek araç açma felsefesi ile yaşıyoruz yeni aldığımız her araçla illaki bi uzun yol yaparız allah ne verdiyse sıkarız :D Şu zamana kadarda bir sıkıntı yaşamadık daha
elimize motor aldığımız olmadı :)
golf6 tsi kullanma kilavuzundan alintidir:
http://i48.tinypic.com/9vhw9g.jpg
ben daha öncede yazmıştım. onurun verdigi örnege yakın birşekilde araçlarımı rodajlarım. ilk maş 2 kere fan acrtırıp kaparırım. genel kontrol. sonra 500 km tapa gaz yapmadan, düşük devirde gezinti. daha sonra yag degişimi. 1000 km kadar her devir de belli mesafe giderim en az 50 km olmak koşuluyla. yag seçiminde hiç mineralli yag kullanmadım hiç te motor kırmadım.
her zaman tapa gaz turbo olsada atmo. olsada tapa gaz hiçbi sorun olmadı canavar gibi meşelleh :D
sadece sonradan mod. olarak turbo vs. yapıldıysa arabanın bi sıkıntısı olup olmadığını anlamak için bi deneme süresi olabilir....
bir kere rodaj yaptım hayatımda onda da:
önce soğutup fan açana kadar bekleyip kapattık 2 kez.
600km max %20 throttle max 3000rpm mineral yağ
yağ değişimi max 3500rpm 200km. her 100km de bir 1.vitesten başlayarak 5.vites e kadar 3500rpm %20throttle.
bu şekilde 500er rpm arttırarak 1800 km ve 150 km de bir. 1-2-3-4-5 çıkabildiğim devir.
en sonunda segmanların oturması için 3.vites 4500rpmden kompresyona bindirdik 20kez civarı.
bu yöntemi benden daha iyi bilgili ve tecrübeli arkadaşlarım önerdi, uyguladım.
sonuçta 8 kez Ankarayı çevreyolundan dolaşmış oldum buna artı olarak istanbul yolu Eskişehir yolu ve aşti bulvarında geçti bir kısmı da
:icon_rule:icon_rule:icon_rule
kafayı bu konuya kırmışlığım var 3 senede çıkardığım tek sonuç bilen bilir bilmeyen rodaj yoktur desin ilerde nasıl kullanmayı düşünüyorsa öyle kullansın %90 bilinçli rodaj ile paralel sonuç elde ediliyor.
ama iş yüklü motora gelince heleki turboya girince detaylar var ama üstteki yazıya tamamen katılıyorum
belki sentetik yağa geçiş süresi biraz daha ertelenebilir ama duyduğum gördüğüm düşünceme en paralel en nokta atışı yorum olmuş teşekkürler :icon_tup:
Çok güzel yazmışsınız kalın siyahla işaretlediğim yerlere sonuna kadar katıyorum.
Pembelere gelince, forumun tümüyle ilginiz olamayacağı için burda tartışılamaz, kullanıcı profilleri zırttır pırttır vs demeniz yanlış olur. Eğer ki bu konu hakkında bahsettiğiniz düzeyde bir bilginiz varsa yukarıda yazdığınız rodaj şeklini o bilgileri kullanarak burda detaylı bir şekilde yazarsanız bir çok kişinin merakını giderebilir ya da yanlış bir yöntemden bahsettiğinizi nedenleriyle karşınızda bulabilirsiniz. Bir bilgi paylaşmışsınız bence detayınıda vermeniz çok daha yararlı olur :)
rpdajı bu kadar karmaşık yapmanın anlamı yok bence..yok aç yok kapat.yok ısıtma yok yagı hemen degiştir,yok 1 dk çalıştır,yagı degiştir
Arkadaslar Zamaninda iki araci bu sekilde denedik.ayni motor secenegi uzun vadeli rodaj yapan arkadasin araci gercekten 2 sene guzel gitti.(hala sorunsuz biniyor) 1000 KM klasik rodaj adina. Tabiki ardindan allah ne verdi ise son limitlere kadar zorladi ama 1000 km klasik rodaj sitilinden sonra.
Ayni makina baska arac Herseyiyle ayni . Ciktiktan sonra 2 saat araliksiz calisti rolantide durdu yagi degisti. 20 km normal gittim ve araliksiz kesici (Amac bakalim ne olacakti) sene 2003. Konu ile ilgili calismayi bir nascar teknikeri ile sans eseri gelisen bir arkadaslik ardindan yaptim.
Sadece bana guven diyordu herseyi adam gibi topladi isen bu sekilde olacak.
Sonuc:
Yukarida belirttigim ilk araba hala sorunsuz. nerdeyse 40 bini gecti. Ben 15 binden sonra kompresyon kaybettim 20 bine gelirken yag atma basladi 25 binde segman ve piston degisti.
Bizi ilgilendiren ASIL SONUC:
Kg ler ayni Transmisyon degerleri ayni ne bir fazla ne bir eksik:
1000 km Rodaj yapan araba ile cikar cikmaz devir kesicisine giren arabanin farki :
Tam 5 boy....
Ben deneyimimi paylastim arkadaslar Yapip yapmamak size kalmis.
Marka Opel.
abiler olayın mantığı farklı, kesici değil
amaç yeniyken max load vermek segmana oda tam gaz ile oluyor yüksek devir bağrıtmak ile değil :)
ya umarım anlayan sindiren biri çıkıyordur yoksa gerçekten anlatması zor bir olay :(
zamanında özgünle bile tartışmıştık konuları okuyun
http://www.techturkey.com/forum/show...hlight=r%F6daj
Çok kişinin ayrı düşünceleri var ama genel kanı 1000 km de yağ ve yağ filtresinin değişimi. Bana sorarsanız 3 fan açımından sonra benim için rodaj bitmiştir. Sonrasında da 1000 km civarında yağını filtreyle birlikte değiştirdinmi oldu bitti işte. Zaten Normal kullanımda da 3000 deviri çok geçmediğimden yada gazlamadığımdan benim için dikkat edilecek başka husus kalmıyor :D
İlla gazlıcam, gazı haliya yapıştırmazsam rahat duramam diyen arkadaşların herhalde çok daha dikkat emesi gereken şeyler olabilir. Relax ve Slow olun o kendi rodajını yapar siz anlamassınız zaten :)