User Tag List

Sayfa 2/5 İlkİlk 1234 ... SonSon
79 sonuçtan 20 ile 38 arası

Konu: Rodaj Nasıl Yapılır?

  1. #20
    coolvtec - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Dec 2005
    Yaş
    54
    Şehir
    Urla - İZMİR
    Mesaj
    3.645
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    14 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı CTR Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    kenarda bi 10.000$ olsun hemen denıyelim yenı kol piston blok fln ....

    biz boşunamı uraştık yaw yokşehir içi yok ankara git gel, yok ilk 200km 2000rpm - sora bi 3000rpm, sora bı 5000rpm çık dur yağ - su kontrol et, vb....

    Mutluay ne dersın teoriler güselde bi denemek lasım
    Araştırmalarım devam ediyor. Yeni bilgilere ulaştıkça ekleyeceğim.

    Yurtdışında pek de yabancı deiller bu yönteme. Bir yer daha buldum;
    -Motor yapıldıktan sonra rölanti-%50 trotıla kadar tune yapıyorlarmış önce.
    -Sonra caddeye çıkıp bi 100 km max %50 trotıl+max4500 devir biniyorlaşmış. Amaç bir sorun varmı diye bakmak, kağ kaçağı, boost kaçağı vsvs. Bu süre sekmanların oturması için yeterli imiş.
    -Bi sorun yoksa daha sonra tekrar dyno üstünde tüm devir bandını full tune edip gazlıyolarmış arkadaşlar.

    Ama honlama işlemini çoook iyi yapıyorlarmış. Hepsi Max 1 gün, 200km felan yani AMA DENEMEK CESARET İSTİYOR TABİİİKİ

    BU japonlar napıyo acaba caponya da?!!

    Ha bir de unutmadan çoook önemli bir konu var. Türkiyede yapılıyorum bilmiyorum ama motor yapıldıktan sonra MUTLAKA kompresyon testi yapıyorlar işlem mükemmel yapıldımı diye. Bütün silindirlerin kompresyonalrı birbirine çok yakın olmalı. Aksi taktirde düşük olan fakirde, fazla olan zengin de kalacağı için bir süre sonra motor sorun çıkariyor. Wideband takılı bile olsa wideband sadece ve sadece 4 pistonun ortalamasını okuyabiliyor. Her pistonu ayrı ayrı değil.!

  2. #21

    Üyelik
    Nov 2005
    Yaş
    42
    Şehir
    34
    Mesaj
    3.696
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    13 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    şimdi arkadaşın iddiası şu, segman bildiğiniz gibi aşındıkça esneyerek genişleyen ve yağın yanma odasına girmesini engelleyen pistonun etrafındaki halka, bir nevi yay.. segmanı pistonla beraber silindir yuvasına yerleştirince mümkün olduğunca genişleyerek, piston ve silindirler arasındaki boşluğu doldurur.. İlk montajda segmanlar ve silindir mükemmel yuvarlaklıkta olmadığından arada minik minik (gözle görelmeyecek) boşluklar olur (çünkü silindirin ve segmanın yuvarlaklıklarında girinti ve çıkıntılar oluşur).. bu boşlukların dolaması için segmanın silindir yuvasında aşağı yukarı hareket edip aşınması ve silindir yuvasındaki girinti çıkıntılarla aynı forma gelmesi gereklidir demiş. Burdaki önemli nokta bu işi segmanın montajından sonra hemen yapmak gerekir, hızlı bi şekilde yapılmazsa, segmanın aşınıp aradaki minik boşlukları doldurması zorlaşır diyor. Yani segman genleşme özelliğini kaybeder gibi bişey demiş..

    Düşününce olayın eski veya yeni motorlarla alakası yok, eski motorlardada yeni takılmış segmanla silindir yuvası arasında boşluklar vardır, yeni motorlarda bu daha az çünkü üretim teknolojisi gelişti, ama hala bu boşluklar eskiye göre daha az olsada var. Ve segmanın boşlukları doldurması özelliği zamanla kaybolur diye anlattığı kısmada inanmak güç, segman yapısı gereği aşındıkça açılarak aradaki boşluğu her zaman kapatma eğilimindedir zaten. Zaten çok aşındığı zaman segmanın iki açık ucu birbirinden iyice ayrılır ve arada boşluk olur, bu da kompresyonun düşmesine neden olur, o açılan delikten içeri yağ girer, motordan mavi mavi dumanlar çıkar

    İlginç bi teori olsada katılmak zor..

    Ama bende ilk arabama bunun kadar olmasada bi hard break-in yapmıştım, oda emsallerine göre baya hızlıydı çık çıkabilirsen bu işin içinden

  3. #22
    mancolog - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Apr 2006
    Yaş
    44
    Şehir
    istanbul
    Mesaj
    153
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    1 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    AMACA GORE RODAJ,

    ben henuz rodajimin 500 km sini tamamladim diger 1000 km sinide geldigimde tamamlicam bu 4. rodajim olacak hayatim cercevesinde... daha 500 km tamamlanmadan OZ bilir polisten kacmak icap etti 4000 deviri gecmeyen biri olarak 5500-6000 leri dayadim ve PISMAN DEGILIM gene olsun gene yaparim hahayt ne guzeldi..

    saka bi yana makalede sadece motor teknolojisinden degil motorun hazirlanmasindan kullanilan malzemelere kadar degisen tekniklerden soz ediyor. Ayrica gunumuzun sartlarina bakildiginda forget piston kullanimida cok artti ki bu pistonlarin duvar bosluk payida fabrika verilerinden farkli...

    Adamin anlattigi bana mantikli geliyor ama su segmandaki yayin uyguladigi 7 kiloluk kuvvet ile sikistirma odasindaki basinc kuvetini baglmasi benim dikkatimi cekti. 7 kiloluk yayin segmani ittigi yol ile yukaridan gelen kuvvet e direnc gostermesi arasinda bir fark var. Kuvvet tepeden biniyor segmanin uzerine halbuki yay yanal bir kuvvet uyguluyor.... yani 7 kiloluk bir yay karsi koymuyor yukaridan gelen baskiya esasinda.

    Performans maksatli bir rodaj icin gayet mantikli bence , uzun kullanimli bir motor icin de klasik rodajin yapilmasi taraftariyim.

    rodajda bir puf nokta da sudur, rodaj sadece piston segmanlarinin blokla alismasinda ibaret degildir. Kol yataklarinida hatirlamak gerekir, eger SIKI SIKI ya gecmis bir yatak krank kol kombinasyonu soz konusuysa, o yataklar yuvalarini acana kadar kol yatak sarma riski de mevcut. bilmiyorum bana katiliyormusunuz bunlar tamamiyla kisisel dusuncelerimdir.....

  4. #23
    s2k - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Oct 2005
    Yaş
    46
    Şehir
    istanbul
    Mesaj
    2.777
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    3 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı mancolog Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    AMACA GORE RODAJ,

    ben henuz rodajimin 500 km sini tamamladim diger 1000 km sinide geldigimde tamamlicam bu 4. rodajim olacak hayatim cercevesinde... daha 500 km tamamlanmadan OZ bilir polisten kacmak icap etti 4000 deviri gecmeyen biri olarak 5500-6000 leri dayadim ve PISMAN DEGILIM gene olsun gene yaparim hahayt ne guzeldi..

    saka bi yana makalede sadece motor teknolojisinden degil motorun hazirlanmasindan kullanilan malzemelere kadar degisen tekniklerden soz ediyor. Ayrica gunumuzun sartlarina bakildiginda forget piston kullanimida cok artti ki bu pistonlarin duvar bosluk payida fabrika verilerinden farkli...

    Adamin anlattigi bana mantikli geliyor ama su segmandaki yayin uyguladigi 7 kiloluk kuvvet ile sikistirma odasindaki basinc kuvetini baglmasi benim dikkatimi cekti. 7 kiloluk yayin segmani ittigi yol ile yukaridan gelen kuvvet e direnc gostermesi arasinda bir fark var. Kuvvet tepeden biniyor segmanin uzerine halbuki yay yanal bir kuvvet uyguluyor.... yani 7 kiloluk bir yay karsi koymuyor yukaridan gelen baskiya esasinda.

    Performans maksatli bir rodaj icin gayet mantikli bence , uzun kullanimli bir motor icin de klasik rodajin yapilmasi taraftariyim.

    rodajda bir puf nokta da sudur, rodaj sadece piston segmanlarinin blokla alismasinda ibaret degildir. Kol yataklarinida hatirlamak gerekir, eger SIKI SIKI ya gecmis bir yatak krank kol kombinasyonu soz konusuysa, o yataklar yuvalarini acana kadar kol yatak sarma riski de mevcut. bilmiyorum bana katiliyormusunuz bunlar tamamiyla kisisel dusuncelerimdir.....

    polisten kacmak hiç akıllıca ve uygar bi davranış değil
    Alıntı ef186 Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    Halka kapılarımız sonuna kadar açık Ama bu demek değilki evimize misafir gelen adamın salona sıçmasına izin veiririz .
    Alıntı XoR Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    +35 doktorunki kısmı parasaldır doktor tripod değil reklam olmasın

  5. #24
    ^^ANIL^^ - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Oct 2005
    Yaş
    38
    Şehir
    istanbul
    Mesaj
    1.706
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    kısa sürede hızlı ve devirli yapılan rodaj da motorlardan daha fazla güç çıkartılıyo bu bir gerçek ama o motorlar 1-2 yarış kullanılıyo

  6. #25
    Yuregi-R
    Misafir
    Pro engine builderlar genelde agresif rodaj öneriyor

  7. #26
    TechTurkey Oz` - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Oct 2005
    Yaş
    43
    Şehir
    İstanbul
    Mesaj
    8.559
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    15 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    senin daily drive ve top speed gidiceğini düşündüklerini sanmıyorum
    www.drecu.com
    Ne Büyüktür Emeğe Saygı Duyan İnsan...!!!

  8. #27
    mancolog - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Apr 2006
    Yaş
    44
    Şehir
    istanbul
    Mesaj
    153
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    1 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    KIM KACMIS POLISTEN Ben yanimdan gecen 3 tane meteor tasi arkadan sen pavyon 2000 misali isikli bi arac godum ... biride senin arabaya cok benzioyordu onden gidenlerin...

  9. #28
    gökan - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Feb 2006
    Yaş
    40
    Şehir
    BURSA
    Mesaj
    11.346
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    7 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    dou sendemı burdasın
    www.honda-tech.com
    _____________



    çok bildimlik yaparsan çok düşmüşlük yaşarsın,yok derdimlik yaparsan dert görünce saparsın....

  10. #29
    TechTurkey ef186 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Nov 2005
    Yaş
    47
    Şehir
    İstanbul / Newjersey
    Mesaj
    11.691
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    146 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)

    Talking

    Alıntı mancolog Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    KIM KACMIS POLISTEN Ben yanimdan gecen 3 tane meteor tasi arkadan sen pavyon 2000 misali isikli bi arac godum ... biride senin arabaya cok benzioyordu onden gidenlerin...


    Ala ala kim kaçmış Nekadar ayıp hiç yakıştıramadım aaaaaa
    Intercity Istanbul Park
    Caterham Türkiye
    OMP Türkiye
    Pist Günleri
    Intercity Endurance Cup
    Intercity Clio Cup
    Intercity Megane Cup
    Intercity Caterham Cup

  11. #30
    mancolog - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Apr 2006
    Yaş
    44
    Şehir
    istanbul
    Mesaj
    153
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    1 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Naber sehzade pasa, bende burdayim.. en zindan simdilik

  12. #31
    canjan
    Misafir
    benim bildiğim kadarıyla 500 km 3 bini geçmeden 1000km kadar 4 5devirle 1500km 5 6 devir devamı paso redline

  13. #32
    vtecbar
    Misafir
    Arkadaslar arabam daha yenı cıkmıstı rodajdaydı 1000 km yaptım 5000 devırı 7veya 8 kez gectım ama enjektorler yetmıodu motor ışıgı yanıodu 3500-4000 devırden sonra .malesef bı pıston sızlere omur.
    sımdı bastan gomlek ve pıston deısecek

  14. #33
    vtecbar
    Misafir
    bu arada arabada turbo uygulaması war solemeyı unuttum

  15. #34
    Erol - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Nov 2005
    Yaş
    46
    Şehir
    West coast city
    Mesaj
    5.933
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    turbo uygulamasında yada atmosferik uygulamada nekadar rodaj km.si
    BOOSTPROJECTS
    EKK24 0-402 m. N/A Fwd TR Rekoru 11.9 sn.
    100-200 - 8.5sn.
    N/A is the best..
    Civic Hatchback

  16. #35
    vtecbar
    Misafir
    bende forged wıseco pıstonlar wardı 1000-1500 arası demıslerdı

  17. #36
    coolvtec - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Dec 2005
    Yaş
    54
    Şehir
    Urla - İZMİR
    Mesaj
    3.645
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    14 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Sorun nereden kaynaklanmış belli mi? Yanlış motor yapımı mı yoksa yanlış turbo uygulama mı? Yoksa enjektörlerin yetmediği için fakir karışım mı?
    Full-Time TeacheR
    Part-Time TradeR
    Part-Time DJ

  18. #37
    Hızlı_Fransız - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Jan 2006
    Yaş
    38
    Şehir
    izmir
    Mesaj
    693
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    ben aracıma iki kere motor yaptım ikisindede kullandıgım ürünler aynıydı marka ve model olarak ilk yaptıgımda bilindik rodaj yani max 3000 devir civarı gazlıyodum ikincisinde ise allah ne verdiyse dip gaz full yan gidiyodum ama arabam ilkine göre daha iyidi biraz daha atikdi cok rahat yollda 1-2-3-4-5 viteslerde 7000 geliyodu araç renault 19 1,6 karbüratörlü...

  19. #38
    Ryuk
    Misafir
    Arkadaslar konuyu hortlattim ama bu hafta icinde 207rc nin rodajina baslicam o yuzden sizinde fikirlerinizi almak istedim. Bu gonderecegim 2 yazidada bildigimiz klasik rodajin yani ilk 1000 km yasli teyze gibi surme taktigi degilde arabayı calmis polisten kaciyormus gibi surerek rodaj yapma teknigi oneriliyor arabanın ileriki performansı icin. Sizin yorumlariniz nelerdi?
    http://www.mototuneusa.com/break_in_secrets.htm
    http://www.modifiyem.com/forum/f157/...e-rodaj-63444/
    Not: Bu tur linkler gondermek yasakmi forumda bilmiyorum ama isallah diildir

Konu Bilgileri

Users Browsing this Thread

Şu an 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 konuk)

Yetkileriniz

  • Konu Acma Yetkiniz Yok
  • Cevap Yazma Yetkiniz Yok
  • Eklenti Yükleme Yetkiniz Yok
  • Mesajınızı Değiştirme Yetkiniz Yok
  •