Araştırmalarım devam ediyor.Yeni bilgilere ulaştıkça ekleyeceğim.
Yurtdışında pek de yabancı deiller bu yönteme. Bir yer daha buldum;
-Motor yapıldıktan sonra rölanti-%50 trotıla kadar tune yapıyorlarmış önce.
-Sonra caddeye çıkıp bi 100 km max %50 trotıl+max4500 devir biniyorlaşmış. Amaç bir sorun varmı diye bakmak, kağ kaçağı, boost kaçağı vsvs. Bu süre sekmanların oturması için yeterli imiş.
-Bi sorun yoksa daha sonra tekrar dyno üstünde tüm devir bandını full tune edip gazlıyolarmış arkadaşlar.
Ama honlama işlemini çoook iyi yapıyorlarmış. Hepsi Max 1 gün, 200km felan yaniAMA DENEMEK CESARET İSTİYOR TABİİİKİ
BU japonlar napıyo acaba caponya da?!!
Ha bir de unutmadan çoook önemli bir konu var. Türkiyede yapılıyorum bilmiyorum ama motor yapıldıktan sonra MUTLAKA kompresyon testi yapıyorlar işlem mükemmel yapıldımı diye. Bütün silindirlerin kompresyonalrı birbirine çok yakın olmalı. Aksi taktirde düşük olan fakirde, fazla olan zengin de kalacağı için bir süre sonra motor sorun çıkariyor. Wideband takılı bile olsa wideband sadece ve sadece 4 pistonun ortalamasını okuyabiliyor. Her pistonu ayrı ayrı değil.!