User Tag List

Sayfa 2/4 İlkİlk 1234 SonSon
58 sonuçtan 20 ile 38 arası

Konu: İzmir dyno günü..

  1. #20
    i_could - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Nov 2005
    Yaş
    41
    Şehir
    Izmir
    Mesaj
    618
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı coolvtec Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    Olayı ben çözdüm arkadaşlar. Nasıl derseniz bende iki ölçüm yapıldı bir tanesi 4. vites bir tanesi 5.vites.

    Ayrı viteslerde CV (HP) pek değişmiyor. 157/158 cv/hp
    Ama ayrı viteslerde wheel power çok farklı çıkmış. 4. viteste wheel power yüksek, 5.viteste düşük. 4.vites WP 129,7 CV/hp. (politekteki dynoda da aşşağı yukarı 129,8 gibi bir sonuç çıkmıştı. 5. vitesi hatırlamıyorum evde kalmış. Ama o bayağı düşük.

    Buradan anlamadığım;
    1-Viteslere göre hp aynı çıkarken wheel power neden farklı çıkıyor?

    NOT1;
    POLITEK deki dyno en güzel dynoydu ebnce. engine power ölçmezdi hiç. Direk wheel power.
    NOT2; Vtekli arkdşalr kaygılanmayın. Bizim yere verdiğimiz güç ortalama 130 cv/hp dir politekten biliyorum.
    [/QUOTE]

    valla bu olcum bizim tiponun olcumu.istanbula gittigimizde pasaoglunda yapılmıstı.Aynı marka dyno-ki bu dyno en saglamlarından biridir-155 hp e 116hp vermiş ki gayet başarılı bi aktarım.ortalama güc kaybını anlamamız için yardımcı olur kanısındayım.

    Viteslere gore hp nin aynı cıkmasına ragmen aracın aynı gücü yere verememesinin sebebi tamamen sanzıman oranlarıyla alakalı bunu bisiklet gibi düsünürseniz daha rahat anlayabilirsiniz.


    Valla vtec ya da diger arac kullanıcısı arkadaslar eger 130 hp yere verirseniz tum 200hp lik aracların üstünden atlarsınız haberiniz olsun:P

    Bu arada ufak bi not motorun eger sürtünme ile ısıya donusen enerji ve aktarım sırasında kaybettigi enerjinin toplamı sonuç enerjisinin yaklasık 3 katı kadardır.Yani 100hp lik bi motor esasında sadece 400hp cik kadar güç üretiyor...


    i_could...
    her neresinden bakarsanız bakın otomobil güzeldir...

  2. #21
    type-RRR - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Oct 2006
    Yaş
    46
    Şehir
    izmir
    Mesaj
    426
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    senin hesaba göre benim yere 155 hp falan aktarmam gerekiyo
    ama benim dyno sonucum 206 hp tekerlek gücü 139hp
    rüyalarını gerceklestirmenin en kolay yolu uyumaktır

  3. #22
    coolvtec - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Dec 2005
    Yaş
    54
    Şehir
    Urla - İZMİR
    Mesaj
    3.645
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    14 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı type-RRR Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    senin hesaba göre benim yere 155 hp falan aktarmam gerekiyo
    ama benim dyno sonucum 206 hp tekerlek gücü 139hp
    Mert sende 6 da ölçtürdün. Bence bi 5 de ölçüm daha sağlık olacaktır.

    Vteclerin wheel powerlarını politekte çoooook ölçtürdük. Genelde standart vteclerin gücü 125-130whp civarındaydı. Hem oradaki dyno ciddi bir fren sistemi sahipti, bir ara arabamın harareti yükselmişti.

  4. #23
    type-RRR - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Oct 2006
    Yaş
    46
    Şehir
    izmir
    Mesaj
    426
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    yere kaç verdiğini bilmiyorum ama sonuçta motorun ürettiği gücü sağlıklı ölçüyo bu yeter
    rüyalarını gerceklestirmenin en kolay yolu uyumaktır

  5. #24
    coolvtec - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Dec 2005
    Yaş
    54
    Şehir
    Urla - İZMİR
    Mesaj
    3.645
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    14 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı type-RRR Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    yere kaç verdiğini bilmiyorum ama sonuçta motorun ürettiği gücü sağlıklı ölçüyo bu yeter
    Aynen öyle. Takılmayın WHP ye.

  6. #25
    speed - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Nov 2005
    Yaş
    55
    Şehir
    izmir
    Mesaj
    1.614
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    4 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    evet motor güçleri konusunda sorun yok bencede.....sonuçlar motor gücü olarak çok mantıklı.....whp konusuna çok kaptırmamak lazım )))))))

  7. #26
    sword - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Nov 2005
    Yaş
    49
    Şehir
    İstanbul Üsküdar
    Mesaj
    4.548
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    20 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    buda benim dyno filtre ve son susturucu vtec
    4. viteste ölcüldü katsayı 1,4 le carrpmış 1,36 olcak kw değeri doru

  8. #27
    Erol - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Nov 2005
    Yaş
    46
    Şehir
    West coast city
    Mesaj
    5.933
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    tmm yarın gidip 4 de ölçtürücem şaka maka harika bir sonuç bence
    BOOSTPROJECTS
    EKK24 0-402 m. N/A Fwd TR Rekoru 11.9 sn.
    100-200 - 8.5sn.
    N/A is the best..
    Civic Hatchback

  9. #28
    VolcanoS - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Nov 2005
    Yaş
    34
    Şehir
    Istanbul / T. C.
    Mesaj
    532
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    cv ile hp arasında pek bı fark olmaması lazım

    cv fransızca cheval vapeur yanı beygır gucu manasında yani

  10. #29
    FEYM
    Misafir
    Politek'in dynosu dastek firmasının chip yazılımlarında kullanılması için üretilen yük tipi dyno makinasıdır..Daha iyi sonuçlar verir akselarasyon tip dynolara göre..

    Tork çıkmaz ama yük tipi dynodan..

  11. #30

    Üyelik
    Apr 2006
    Yaş
    41
    Şehir
    istanbul/çekmeköy
    Mesaj
    7.518
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    5 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    biri bana neden hep torkların dusuk cıktığını acıklayabilirmi teker gucleri dier grafik o doğru sanırım..
    174 nm anasını satıyım

  12. #31
    TechTurkey Oz` - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Oct 2005
    Yaş
    43
    Şehir
    İstanbul
    Mesaj
    8.559
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    15 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    hertürlü çıkar torkta beygirde çıkar yük tipi dynonun asıl amacı full yüke gelmediği zaman ortaya çıkar ki çok az arabada bu başınıza gelmektedir +yük tipi dyno tuning için kullanılır
    www.drecu.com
    Ne Büyüktür Emeğe Saygı Duyan İnsan...!!!

  13. #32
    TechTurkey Oz` - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Oct 2005
    Yaş
    43
    Şehir
    İstanbul
    Mesaj
    8.559
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    15 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı MAXİ 106 Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    cv ile hp arasında pek bı fark olmaması lazım

    cv fransızca cheval vapeur yanı beygır gucu manasında yani
    malesef var 1CV=0.97 hp
    www.drecu.com
    Ne Büyüktür Emeğe Saygı Duyan İnsan...!!!

  14. #33
    TechTurkey Oz` - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Oct 2005
    Yaş
    43
    Şehir
    İstanbul
    Mesaj
    8.559
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    15 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    ya siz nasıl ölçüyorsunuz 6 da 5 te 1 e1 hangi oransa 1 e1 e yakın onunla ölçüceksiniz + kalibre edersen 3-4-5 fark etmez hepsinde doğru ölçcer
    www.drecu.com
    Ne Büyüktür Emeğe Saygı Duyan İnsan...!!!

  15. #34
    Erol - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Nov 2005
    Yaş
    46
    Şehir
    West coast city
    Mesaj
    5.933
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    oz konu başlıgında bir sorum oldu cevaplayabilirmisin
    BOOSTPROJECTS
    EKK24 0-402 m. N/A Fwd TR Rekoru 11.9 sn.
    100-200 - 8.5sn.
    N/A is the best..
    Civic Hatchback

  16. #35
    TechTurkey Oz` - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Oct 2005
    Yaş
    43
    Şehir
    İstanbul
    Mesaj
    8.559
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    15 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    yakın bi zamanda arabana timing felan gibi bişiyi yaptırdınmı yada beyin taktınmı acaba ?
    www.drecu.com
    Ne Büyüktür Emeğe Saygı Duyan İnsan...!!!

  17. #36
    Erol - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Nov 2005
    Yaş
    46
    Şehir
    West coast city
    Mesaj
    5.933
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    hayır..hiçbişey yaptırmadım
    BOOSTPROJECTS
    EKK24 0-402 m. N/A Fwd TR Rekoru 11.9 sn.
    100-200 - 8.5sn.
    N/A is the best..
    Civic Hatchback

  18. #37
    TechTurkey Oz` - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Oct 2005
    Yaş
    43
    Şehir
    İstanbul
    Mesaj
    8.559
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    15 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    7600 den sonra çıkmaması lazım muhtemelen düşmesi gerekli ama seninkinin düz gtmesi garip tabiki
    www.drecu.com
    Ne Büyüktür Emeğe Saygı Duyan İnsan...!!!

  19. #38
    Erol - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Nov 2005
    Yaş
    46
    Şehir
    West coast city
    Mesaj
    5.933
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    bilgili arkadaşlar benzin yetmezligi yüksek devirlerde yada enjektörlere bagladılar
    BOOSTPROJECTS
    EKK24 0-402 m. N/A Fwd TR Rekoru 11.9 sn.
    100-200 - 8.5sn.
    N/A is the best..
    Civic Hatchback

Konu Bilgileri

Users Browsing this Thread

Şu an 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 konuk)

Yetkileriniz

  • Konu Acma Yetkiniz Yok
  • Cevap Yazma Yetkiniz Yok
  • Eklenti Yükleme Yetkiniz Yok
  • Mesajınızı Değiştirme Yetkiniz Yok
  •