atmosferik mi turbo mu?

Thread: atmosferik mi turbo mu?

  1. brkkksln's Avatar

    brkkksln said:

    Smile atmosferik mi turbo mu?

    selam arkadaşlar.

    98 model 87000de aldığım şu an 120000 e ulaşan 4000 5000km de bir yağını felan değiştirdiğim saxo vts'm var.fazla sıkıştırmam genelde.sağlıklı bir motorum var.ama artık ufaktan gireyim diyorum.
    bir kaç gün içerisinde pt52 lerimi almış olacağım. subaplar için piston üstünde işlem yapmak istemiyorum.bu sebepten pistonda alacağım ama bir kaç arkadaşın gazıyla turbo fikri aklıma girdi.
    piston almışken high cr piston yerine low cr piston alırım dedim.sorularım burada başlıyor işte.

    sıkıştırmayı neye göre düşürüyoruz? 8.1cr mi yapmalıyım 9.1cr mi? buna neye göre karar veriyoruz?

    pt52 ler turboyla birlikte bir sorun çıkarır mı?

    gt2871 koy diyen oldu doldurmaz diyen oldu.bilmediğim için tam olarak beynimde bulandı.

    turboyken 8000 dönmek gibi bir imkan varmı yoksa fazla devir dönmemek mi gerekir?

    tam otomatik cnc de portlara girmem gerekir mi? emme olarak gsx1300r throttle düşünüyoruz üstüne kazan. sizce?

    standart şanzımanım ve akislerim nereye kadar dayanır?

    yoksa hiç turbo felan elleme sen al pt52 lerini koy high cr pistonunu ufaktanda beyin vs. vs. yürü git mi diyorsunuz?

    vereceğiniz bilgiler ve yardımlarınız için şimdiden teşekkürler...
     
  2. Vtec_2's Avatar

    Vtec_2 said:
    Ben kendi aracımda yuksek sıkıstırma kullanıorum gayette memnunum...Mevcut orjınal beygırı muhafaza edersin..Çok az olarakta güç alırsın + beyınle.../ egzantrık flan takmazsan.
    Turbo flan günlük kullanım ıcın zor olabilir..Tabi şimdi ben sorunsuz kullanıyorum diyenler olacaktır...Sözüm meclisten dışarı...
     
  3. RCkid's Avatar

    RCkid said:
    Quote Originally Posted by brkkksln View Post
    selam arkadaşlar.

    98 model 87000de aldığım şu an 120000 e ulaşan 4000 5000km de bir yağını felan değiştirdiğim saxo vts'm var.fazla sıkıştırmam genelde.sağlıklı bir motorum var.ama artık ufaktan gireyim diyorum.
    bir kaç gün içerisinde pt52 lerimi almış olacağım. subaplar için piston üstünde işlem yapmak istemiyorum.bu sebepten pistonda alacağım ama bir kaç arkadaşın gazıyla turbo fikri aklıma girdi.
    piston almışken high cr piston yerine low cr piston alırım dedim.sorularım burada başlıyor işte.

    sıkıştırmayı neye göre düşürüyoruz? 8.1cr mi yapmalıyım 9.1cr mi? buna neye göre karar veriyoruz?

    pt52 ler turboyla birlikte bir sorun çıkarır mı?

    gt2871 koy diyen oldu doldurmaz diyen oldu.bilmediğim için tam olarak beynimde bulandı.

    turboyken 8000 dönmek gibi bir imkan varmı yoksa fazla devir dönmemek mi gerekir?

    tam otomatik cnc de portlara girmem gerekir mi? emme olarak gsx1300r throttle düşünüyoruz üstüne kazan. sizce?

    standart şanzımanım ve akislerim nereye kadar dayanır?

    yoksa hiç turbo felan elleme sen al pt52 lerini koy high cr pistonunu ufaktanda beyin vs. vs. yürü git mi diyorsunuz?

    vereceğiniz bilgiler ve yardımlarınız için şimdiden teşekkürler...
    bütçe ve ayrılabilecek zaman çok önemli karar vermek açısından. pt52 alarak atmosferik yola girmişsin gibi çünkü atmosferik ve turboda kullanılan egzantrikler mantık nedeniyle lift ve duration açısından farklı, turboda overlap çok istenen birşey değil. motorun içini ve kapağını güzelce yaparsan, yağlamada problem olmazsa turbo da atmosferikte de devir dönersin.
    yüksek sıkıştırma kullanmak da çok kolay değil; benzin kalitesi, soğutma vs önemli.
    spool açısından problem olmaz. gt2876r 1.6 yapılıyor, gt30lusu da mevcut 1.6
    şanzıman biraz problem olabbilir hedefler doğrultusunda ama çözümü var.
    iki durumda da engine management önemli
     
  4. tool's Avatar

    tool said:
    Quote Originally Posted by RCkid View Post
    yüksek sıkıştırma kullanmak da çok kolay değil; benzin kalitesi, soğutma vs önemli.
    spool açısından problem olmaz. gt2876r 1.6 yapılıyor, gt30lusu da mevcut 1.6
    şanzıman biraz problem olabbilir hedefler doğrultusunda ama çözümü var.

    iki durumda da engine management önemli
    cogu kisi parcaladi nedirki problem cozumu?
    Experience is what you get when you don't get what you want.
     
  5. boosted_pug's Avatar

    boosted_pug said:
    atmosferikde güzel olur turboda güzel olur ama bence atmosferik günlük kullanımda sıkıntılı olabilir sebebi yüksek sıkıştırma ve yüksek dereceli egzantrikler ikide birde stop edicek yada dur kalk dur kalk hararet yapıcak ikisinide aştın rölantin 1500 altında durmuyacak gibi benim arabam turbo biliyosun rölantim ok gibi 1000 de duruyo şehir içi sabit kullanımda arabam 250 - 270 arası yakıyo karışık zorladığımda 300 - 330 gibi yakıyo hemen hemen hergünde biniyorum arabaya twin plate war ama debriyajım hidrolik hiç bi sıkıntım olmuyo gayet yumuşak, sorunum olmuyomu oluyo ama atmoda yapsan turboda yapsan illaki bi problem oluyo ikisinede aynı parayı harcıcaksın aşşa yukarı ben standart kapakla turboda 8000 dönüyorum

    atmoyu bilmemde turbo yaparsan almanı tavsiye ediceğim parçalar

    standalone beyin (vems yada ms paran varsa kms yada halltech)
    emme manifoldu 60mm yada üzeri gaz kelebeği
    msd ignition coil
    iridyum buji
    çok iyi bi debriyaj (ap yada helix twin plate )
    standart şanzımanın 200 - 240 arası sorun çıkartmaz 250 üzerinde diferansiyelin kovanı kendi içinde döner pim çaktırıp kaynatıyolar 300 e kadar dikkatli kullanımla ve roll yaparak götürebilir onun üzerinde bakırdan yapılmış çıbık akisler bozuluyo ve dişliler rendeleniyo özellikle 2 ve 3 be box yapabilirsin dezavantajı ağır bi şanzıman ve direksiyon power iptal edilmek zorunda ama 400 üzerine kadar rahat rahat kaldırır
     
  6. brkkksln's Avatar

    brkkksln said:
    Quote Originally Posted by boosted_pug View Post
    atmosferikde güzel olur turboda güzel olur ama bence atmosferik günlük kullanımda sıkıntılı olabilir sebebi yüksek sıkıştırma ve yüksek dereceli egzantrikler ikide birde stop edicek yada dur kalk dur kalk hararet yapıcak ikisinide aştın rölantin 1500 altında durmuyacak gibi benim arabam turbo biliyosun rölantim ok gibi 1000 de duruyo şehir içi sabit kullanımda arabam 250 - 270 arası yakıyo karışık zorladığımda 300 - 330 gibi yakıyo hemen hemen hergünde biniyorum arabaya twin plate war ama debriyajım hidrolik hiç bi sıkıntım olmuyo gayet yumuşak, sorunum olmuyomu oluyo ama atmoda yapsan turboda yapsan illaki bi problem oluyo ikisinede aynı parayı harcıcaksın aşşa yukarı ben standart kapakla turboda 8000 dönüyorum

    atmoyu bilmemde turbo yaparsan almanı tavsiye ediceğim parçalar

    standalone beyin (vems yada ms paran varsa kms yada halltech)
    emme manifoldu 60mm yada üzeri gaz kelebeği
    msd ignition coil
    iridyum buji
    çok iyi bi debriyaj (ap yada helix twin plate )
    standart şanzımanın 200 - 240 arası sorun çıkartmaz 250 üzerinde diferansiyelin kovanı kendi içinde döner pim çaktırıp kaynatıyolar 300 e kadar dikkatli kullanımla ve roll yaparak götürebilir onun üzerinde bakırdan yapılmış çıbık akisler bozuluyo ve dişliler rendeleniyo özellikle 2 ve 3 be box yapabilirsin dezavantajı ağır bi şanzıman ve direksiyon power iptal edilmek zorunda ama 400 üzerine kadar rahat rahat kaldırır
    kanka egzantriklerle nolur turbo?
     
  7. RCkid's Avatar

    RCkid said:
    Quote Originally Posted by tool View Post
    cogu kisi parcaladi nedirki problem cozumu?
    be şanzıman + partner aksler
    be şanzıman 206gti/rc, 307SW, citroen xsara picasso vs de çıkan şanzıman serisi
     
  8. yiit's Avatar

    yiit said:
    yoksa hiç turbo felan elleme sen al pt52 lerini koy high cr pistonunu ufaktanda beyin vs. vs. yürü git mi diyorsunuz?

    ben bunu derim tabi zevk meselesi 250 hp üzeri olmicaksa turboya girmeye gerek yok piston eksantrik yay sapka itici güzelde bi ayar tamam
     
  9. cem06's Avatar

    cem06 said:
    bence n/a yerine turbo yap ama suana kadar ma ve be sanzumanda dikis tutturan gormedim hep sorun cıkıyor...
     
  10. bilalMW's Avatar

    bilalMW said:
    Gordon Murray genelde atmosferik motorları tercih ettiğini söylemişti bi yerde? Gaz tepkileri çabuk olduğu için.Hatta bu yüzden McLaren F1'i tasarlarken özellikle atmosferik bir V12 kullandılar.Ne zaman nerde dedi hatırlamıyorum.Ama şuanda McLaren mp4-12c'de twin turbo var ayrı bişey.

    Bu konuda kişisel görüşüm şöyle bir örnek vermek gerekirse B16-b18 v.b motorlarda ekstrem güç istemediğim sürece atmosferik yüklemekten yanayım.Ama iş K20a,K24a,RB26,2JZGTE,4g63 gibi motorlar olunca ilelebet turbo.
    Ex Automobile Service Advisor - New Truck Service Area Manager
     
  11. Emir_b16a's Avatar

    Emir_b16a said:
    kanka dinle sözümü ya 170 hp ciwarlarında atmosferik gez yada 200 250 hp arası turbo yap sni üzmez
    atın iyisine ''Doru'' yiğidin iyisine ''Deli'' derler.
     
  12. devilboy's Avatar

    devilboy said:
    Quote Originally Posted by yiit View Post
    yoksa hiç turbo felan elleme sen al pt52 lerini koy high cr pistonunu ufaktanda beyin vs. vs. yürü git mi diyorsunuz?

    ben bunu derim tabi zevk meselesi 250 hp üzeri olmicaksa turboya girmeye gerek yok piston eksantrik yay sapka itici güzelde bi ayar tamam
    sonuna kadar katılıyorum sana kanka 13 59 da koy şaka makinası
    PROJECT 01
     
  13. Schumi's Avatar

    Schumi said:
    Günlük sürüyosan PT51 li atmosferik yada turbo yap. Hafta sonu diyosan PT52 12 yada 12.5 sıkıştırma forged. Motorsiklet ITB.
    Schumi.Projects

    106 GTI | 206 RC | 2008 SUV 1.2 PureTech EAT8 | 3008 SUV 1.6 HDi EAT6 | Citroen AX GTI
    Never drive faster than your guardian angel can fly
    106 RC - 106 GTI with 2 liter engine
     
  14. brkkksln's Avatar

    brkkksln said:
    gündelik kullanıyorum şu an ama yazın ekstradan ufaktan yerden yukarılarda v8 bi makine gelecek gibi bakalım.

    gerçi pt52 ve m52 lerle gündelik kullananlarda vardı.ama hararetten şikayetçiydi konuştuklarım.

    şu anda bile 5. vites 5000 5500 devir yarım saat gittiğimde yağ sıcaklığım normal seviyeden yukarılara çıkıyo.derece olarak göremediğim için ibreden bilemiyorum kaçlara geldiğini.

    o zaman nolur hiç düşünemiyorum bile.

    yatak konusunda tavsiyede bulunacak arkadaş varmı? vts için hangi yataklar mevcut piyasada?
     
  15. cem06's Avatar

    cem06 said:
    Quote Originally Posted by brkkksln View Post
    yatak konusunda tavsiyede bulunacak arkadaş varmı? vts için hangi yataklar mevcut piyasada?
    http://www.cituning.ltd.uk/ProductDe...aspx?pid=29258
    http://www.cituning.ltd.uk/ProductDe...aspx?pid=29265
    http://www.cituning.ltd.uk/ProductDe...aspx?pid=29251
     
  16. brkkksln's Avatar

    brkkksln said:
    bunları bana açıklayabilirmisiniz anlamadım hiç bişi
    sonuncusu ana yataklar da sanırım ilkide kol yatakları diğeri ne?
     
  17. boosted_pug's Avatar

    boosted_pug said:
    ana yataklardan sıkıntı yaşamazsın orj peugeot kullan kol yataklarıda acl war onlarda gayet kaliteli hiç olmadı onuda peugeot orj kullanırsan sıkıntı çıkartmazlar
     
  18. devilboy's Avatar

    devilboy said:
    Quote Originally Posted by brkkksln View Post
    gündelik kullanıyorum şu an ama yazın ekstradan ufaktan yerden yukarılarda v8 bi makine gelecek gibi bakalım.

    gerçi pt52 ve m52 lerle gündelik kullananlarda vardı.ama hararetten şikayetçiydi konuştuklarım.

    şu anda bile 5. vites 5000 5500 devir yarım saat gittiğimde yağ sıcaklığım normal seviyeden yukarılara çıkıyo.derece olarak göremediğim için ibreden bilemiyorum kaçlara geldiğini.

    o zaman nolur hiç düşünemiyorum bile.

    yatak konusunda tavsiyede bulunacak arkadaş varmı? vts için hangi yataklar mevcut piyasada?
    çok yakın arkadaşım pt52 ve m52 lerle kullandılar herhangi bi sorun yaşamadılar
    PROJECT 01
     
  19. brkkksln's Avatar

    brkkksln said:
    Quote Originally Posted by devilboy View Post
    çok yakın arkadaşım pt52 ve m52 lerle kullandılar herhangi bi sorun yaşamadılar
    hiç mi hararet sorunu olmadı?

    80.3mm pistonlarda etek vurma felandamı olmadı?