User Tag List

Sayfa 1/2 12 SonSon
24 sonuçtan 1 ile 19 arası

Konu: d16 swap

  1. #1
    gökan - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Feb 2006
    Yaş
    40
    Şehir
    BURSA
    Mesaj
    11.339
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    7 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)

    d16 swap

    d14 u d16 ya cevırmek için greklı olan sadece blokmu üst kapak flan d14 d16 aynımı merk ettım dogrusu bıraz arastrdım ama genelde yurtdısında d15 d16 ya cevrılıyor d14 cevrılıyormu acaba sadece blokla iş bıtermı???
    www.honda-tech.com
    _____________



    çok bildimlik yaparsan çok düşmüşlük yaşarsın,yok derdimlik yaparsan dert görünce saparsın....

  2. #2
    dragstar - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Feb 2008
    Yaş
    35
    Şehir
    İstanbul
    Mesaj
    4.883
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    7 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    piston çapı ve stroke önemli eğer çaplar aynıysa kol ve kranka 1.6 olur veya strok aynıysa sadece blok honlanır daha büyük piston takılır üst kapakta 1.6nın sübapları daha geniş olabilir

    wikipedia kesin bu bilgiler vardır

    http://en.wikipedia.org/wiki/Honda_D_engine

    burdan motor koduna göre bakabilirsin

    piston çapı bore oluyor

    strok stroke

    rod piston kolu

  3. #3
    gökan - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Feb 2006
    Yaş
    40
    Şehir
    BURSA
    Mesaj
    11.339
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    7 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    kanka benım bıldıgım alt blok aynı ust kapak cart curt 1.4 le aynı ama krank felan ne iş elektrık tesısatı beyın erkut abı gorse kesın yazar ben cıddyım d16 yapıcam
    www.honda-tech.com
    _____________



    çok bildimlik yaparsan çok düşmüşlük yaşarsın,yok derdimlik yaparsan dert görünce saparsın....

  4. #4
    dragstar - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Feb 2008
    Yaş
    35
    Şehir
    İstanbul
    Mesaj
    4.883
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    7 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    d17 yapda tam olsun elektrik te bşy yoktur ecu ztn sizin p38 s300 bşyler takılıyor bilmiyorum onları kafana göre ayarlıyon

    kapak büyük ihtimalle farklı olabiir aynıysa bile daha büyük sübap fln vardır 1e 1 aynı olduğunu zannetmiyom


    alt blok aynı olsa bile bore stroke farklıdır aynı olsa aynı hacimde olurdu 1.6 olmazdı bak işte wikiden ben kaçtım vizem var

  5. #5
    gökan - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Feb 2006
    Yaş
    40
    Şehir
    BURSA
    Mesaj
    11.339
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    7 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    bladerk abı beklenıyor:P
    www.honda-tech.com
    _____________



    çok bildimlik yaparsan çok düşmüşlük yaşarsın,yok derdimlik yaparsan dert görünce saparsın....

  6. #6
    D16inside - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Oct 2008
    Yaş
    41
    Şehir
    '' TURKEY '' 67
    Mesaj
    2.206
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    dostum aracın coupe mi_?

  7. #7
    gökan - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Feb 2006
    Yaş
    40
    Şehir
    BURSA
    Mesaj
    11.339
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    7 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı D16inside Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    dostum aracın coupe mi_?
    deıl ej9 ek hb
    www.honda-tech.com
    _____________



    çok bildimlik yaparsan çok düşmüşlük yaşarsın,yok derdimlik yaparsan dert görünce saparsın....

  8. #8
    boosted_pug - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Sep 2007
    Yaş
    40
    Şehir
    44 - 06 - 77
    Mesaj
    2.132
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    5 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    tam net bilmiyorum ama bloklar muhtemelen farklıdır sadece kol piston krankla 79mm den 91 -94 mm lere stroğu çekmen bilmiyorum bana zor geldi ama swap yapıp üstede d15b vtec kapak yapabilirsin beyin işi zaten en basiti

  9. #9
    MyDream - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Jan 2009
    Yaş
    37
    Şehir
    Ankara
    Mesaj
    538
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Bildiğim kadarıyla yine Erkut abi cevaplar ama sadece bloğu koybilirsin ha 2 bloğada olan krank var bildiğim kadarıyla bir adet ama kendi krangını koyman daha ucuza mal olacaktır diye düşünüyorum kranktan sonrada kol larıda alacaksın piston zaten senin seçimine kalmış yüksek sıkıştırma yada standart nasıl istersen diye tahmin ediyorum elektirik tesisatına gelince o zaten işin en basit kısmı Erkut abi olunca bir şekilde oldurulur o ona kapak oluyor olması lazım diye düşünüyorum ama illa işlem gerektirecektir fakat okadar şeyden sonra sohc kapak daha yakışıklı olur emme felanda zaten hepsi aynı ondada sıkıntı çıkacağını sanmam ya iç taraf d serilerinde çok benzer zaten sadece ehline sorup ufak ayrıntıları atlamadan yapmak gerek.
    USPerformans by UtkuSELAMOĞLU

  10. #10
    bilalMW - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Aug 2009
    Yaş
    33
    Şehir
    Istanbul
    Mesaj
    7.253
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    10 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    boosted_pug'a katılıyorum 79mm'den 90-94 mm yapılması aklıma yatmıyor.d15b 130 hplik bir makine.d15b yapılması daha sağlıklı olur diye düşünüyorum.
    Ex Automobile Service Advisor - New Truck Service Area Manager

  11. #11
    DC2-R - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Nov 2008
    Yaş
    37
    Şehir
    KIBRIS/Magusa
    Mesaj
    438
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı gökan Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    d14 u d16 ya cevırmek için greklı olan sadece blokmu üst kapak flan d14 d16 aynımı merk ettım dogrusu bıraz arastrdım ama genelde yurtdısında d15 d16 ya cevrılıyor d14 cevrılıyormu acaba sadece blokla iş bıtermı???
    Kafazniza Hacim i takmaniza o kdar da fazla gerek yok .. Eger ki ekstra dan guc istiyorsaniz sizin icin ayni blockla en iyi secim .. Vtec kapak takmaktr .. Yani mini-me..
    1.4 olmasna ragmen guzel sonuclar elde eden arkdaslar var.. Ben sahsen 1.4 mini me (vtec) hic yapmadim ama 1.3 yaptik .. d16 non-vtec den daha seri ve guclu oldugu da kesin..

    Boylece hem kafanizi kurcalayan motor degisiklik .. ruhsata isleme gibi isleri kafanzdan atarsnz hemde daha uygun fiyata daha yararli guzel bisey elde edersiniz ..

    Vtec kapak icin de kullanmanzi onerecegim en iyi ve en hesapli kapaklardan biri JDM D15B olacaktr .. geriye neler gerekir tam liste isterseniz hem ben hemde steden size yardimci olacak arkadaslar mevcut ..

  12. #12
    DC2-R - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Nov 2008
    Yaş
    37
    Şehir
    KIBRIS/Magusa
    Mesaj
    438
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Bu arada yok ben ille 1.4 deil 1.6 istiyorum diyorsanz .. yada hem 1.6 hem vtec yapayim diyorsaniz o baska ..

    sadece 1.4 den 1.6 ya gecme icin d16 dolu block yeterli olacaktr.. ama d14 block u kullanip icindekileri degiseyim diyorsanz .. oem parcalarla biraz zahmetli ve zor ..

    kolay gelsin ..

  13. #13
    gökan - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Feb 2006
    Yaş
    40
    Şehir
    BURSA
    Mesaj
    11.339
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    7 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    anlamadıgım sımdı d16 blocku aldık dıyelım emmeyı alcaz beyın alcaz

    pekı dıstrubutor -pıston ve kolları stock 1.6 ies kolumu takcaz
    kapak zaten aynı sanırım 1.4 le

    not:benım amacım nasılkı 1.6 ies 12o hp bende ek hb kasaya 12o hp stock motor ıstyrum ama yaparsam pıston kol alır sıkıtrmasını yaparım okadar headers duz boru yeter bana amacım 1.6 ies nıtelıgınde yapmak vtec yapmak deıl ımkan olursa oda sonra olur
    www.honda-tech.com
    _____________



    çok bildimlik yaparsan çok düşmüşlük yaşarsın,yok derdimlik yaparsan dert görünce saparsın....

  14. #14
    tarantino - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Nov 2008
    Yaş
    42
    Şehir
    İSTANBUL
    Mesaj
    649
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    bro kapaklar aynı ama kol ve krang farkı var yani blok farklı diğer geri kalan herşey beyin ateşleme elktirik tesisatı şanzuman her yer aynı tek fark kollar ve krank 1.4 blokun içine yapabiliceğin tek şey 1.5 kran uygulaması yapa bilirsin bunu yaparkende bir yerleri tıraşlanıyor bildiğim kadarıyla
    HONDA OEM PARTS
    MESSENGER:mehmet cetin

  15. #15
    bladerk - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Jan 2006
    Yaş
    45
    Şehir
    Ankara
    Mesaj
    3.045
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    1 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    geldim geldim şimdi öncelikle ecuyu programlanabilir hale getirmek o kadar kolay değil tek tek pin çekip obd1 yapmak neyseki o sıkıntıları da çözdük ama zaten istenen sadece 1.6 ya çevirmekse 1.6 ecu enjektör ve 4 pinli o2 yeterlidir
    gelelim blok konusuna piston çapları ve pistonlar aynıdır ancak 1.6 krank falan takılmaz blok yükseklikleri de tutmaz 1.6 nın bloğu direk uyum sağlar yine 1.6 d16y4 ün saplamalarına da ihtiyaç var
    saplama boyları da tutmaz
    tabiki stabil çalışma için emme manifoldu gerekir
    kapaklar tümüyle aynıdır kodları da aynıdır egsozlar aynı sensorler o2 hariç aynı gaaz kelebekleri aynı
    v.s.

    bu blok swap olayı 4 sene önce yapıldı bi 1.4 e gayet güzel oldu yürüyüşü benim non-vtec setupı kovalıyodu enjektörleri büyütüp emme ve blok taktılar greddy bluebox vardı o zamanalra göre fena setup değildi
    ECUTECH İstanbul

  16. #16
    DC2-R - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Nov 2008
    Yaş
    37
    Şehir
    KIBRIS/Magusa
    Mesaj
    438
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı gökan Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    anlamadıgım sımdı d16 blocku aldık dıyelım emmeyı alcaz beyın alcaz

    pekı dıstrubutor -pıston ve kolları stock 1.6 ies kolumu takcaz
    kapak zaten aynı sanırım 1.4 le

    not:benım amacım nasılkı 1.6 ies 12o hp bende ek hb kasaya 12o hp stock motor ıstyrum ama yaparsam pıston kol alır sıkıtrmasını yaparım okadar headers duz boru yeter bana amacım 1.6 ies nıtelıgınde yapmak vtec yapmak deıl ımkan olursa oda sonra olur
    usta 1.6 block almadan (dolu sekilde) 1.4den 1.6 ya gecmen zor .. daha ekonomik ve kolayi vtec yapmak .. yani block u degismek kapagi degismeye gore cok daha zor ..

    ama ben 1.6 block yapacam diyorsan .. ve distributorunu degismene gerek yok .. fakat dikkat etmen gereken nokta.. 96-98 de distributor soketi direk distributorun uzerinde (ustnde monteli .. 8 kablo ile kullaniliyor siyah uzunca bir soket) .. ecu soketi de 2 tane gri den olusuyor .. eger ECU yu bu tur bir 1.6 dan sokeceksen distributoru degismene gerek yok .. fakat bazi d16 larda SFI degilde direk bildigimiz OBD2B sistemi var..eger boyle bir ecu kullanacaksan (4soketli 3 u kulllanilir 1i mavi .. A soketi gogus altindan gelir ). distributoru ve bikac seyi dhadegismen gerekecek ..

  17. #17
    speed - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Nov 2005
    Yaş
    55
    Şehir
    izmir
    Mesaj
    1.614
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    3 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    bu ecu konusu çözüldümü erkut ?......

  18. #18
    bladerk - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Jan 2006
    Yaş
    45
    Şehir
    Ankara
    Mesaj
    3.045
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    1 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı tarantino Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    bro kapaklar aynı ama kol ve krang farkı var yani blok farklı diğer geri kalan herşey beyin ateşleme elktirik tesisatı şanzuman her yer aynı tek fark kollar ve krank 1.4 blokun içine yapabiliceğin tek şey 1.5 kran uygulaması yapa bilirsin bunu yaparkende bir yerleri tıraşlanıyor bildiğim kadarıyla
    en ben de olsam 1.5 yapardım blok değiştirmeden

    1.4 is ç/s 75/79

    1.5 ç/s 75/86.5

    o da eşittir stroke/2 + kol boyu + piston yüksekliği = blok yüksekliği

    79/2 = 39.5 + 138mm + 30 = 207.5

    86/2 = 43.25 + 134mm +30.7 = 207.9

    yani = 207 mm blok yüüksekliği
    ikisinin de krank yatak ölçüsü 45 mm (d16 da bu değer 55 blok yüksekliği 212 mm dir )

    yani ex parçaları gayet güzel uyum sağlayabilir hem içi de yenilenmiş olur bircok sıkıştırma elde edilecek piston seçimi de var
    ECUTECH İstanbul

  19. #19
    bladerk - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Jan 2006
    Yaş
    45
    Şehir
    Ankara
    Mesaj
    3.045
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    1 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı speed Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    bu ecu konusu çözüldümü erkut ?......
    aslında yaptık sadece geliştiriyoruz abi bi model olsun en iyisi olsun
    ECUTECH İstanbul

Konu Bilgileri

Users Browsing this Thread

Şu an 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 konuk)

Yetkileriniz

  • Konu Acma Yetkiniz Yok
  • Cevap Yazma Yetkiniz Yok
  • Eklenti Yükleme Yetkiniz Yok
  • Mesajınızı Değiştirme Yetkiniz Yok
  •