turbo 106 da kullandım çokta memnun kaldım diyebilrim,performans artırıcı etkisi beklediğimin çok üzerinde oldu.tabiki methanol takıldıktan sonra bi ayar yapmak farz oluyor,ondan sonra aynı dozajda koyup dewam ediyorsun....yok dediğine değmez![]()
hakan artuç
şöyle diyim bu sistemi kullandığında zaten farkı direk hissediyorsun ve önceki haline göre karışımın daha zengin egt daha düşük oluyor sen bu sistemdeki enjeksiyon miktarını da arttırıp avansı da arttırarak gücü bayaa üstlere taşıyabilirsin. aemde suyla methanol direkt olarak karışık kullanıyorsun aquamistin falan bayaa üst kalitede modelleri var ama özünde aem de çok iş görüyor ve fiyatı uygun. aynen dediğin gibi mesela methanol enjeksiyonunu atıyorum senin aracın 2 bar peakliyodur 1.4 cont yürüyordur 0.8 barda methanol enjeksiyonunu minimumdan başlatırsın 2 barda maksimum noktasını ayarlarsın aradaki tüm basınçları entegre devre basınca göre artan bir pompa voltajıyla halletmiş olur 2 barda 12 volt gelirken 0.8 barda atıyorum 3 volt gelir gibi
oktan arttırma meselesi şu şekilde bildiğiniz üzere yüksek oktan yakıt daha zor alev alır böylece detonasyonu, istenmeyen yanmayı engellersiniz. water methanol de yanma odasındaki iç ısıyı düşürüp nemlendirerek istenmeyen zamansız patlamayı engeller bu sebeple oktan artışı gibi etki ediyor denmiştir. araçlarınızın üzerindeki standart beyinler yada correction mapleri olan stand alone üniteler bu mapi kendi yapabilir veya siz tune ederek avansı arttırabilirsiniz. bazı durumlarda benzin bile kısabilirsiniz.
anladim , o zaman meth kit alip arabama monte edip sorunsuzca kullanabilirim sanirim.piyasada aem,snow performance,aquamist ve devils own gibi markalar var , bu markalardan hangisini almaliyiz peki ? verdiginiz pdf dosyasini inceledim orda 250-400 hp ye kdr 315cclik jeti kullanmayi oneriyor. , peki bu 315cc motor icine ne sklikla bosaliyor ? yani enjektor gibi aralikli aralikli mi iseme yapiyor ? ben full boost giderken ayagimi gazdan cekersem o komple isemeyi kesiyormu ? bode bir kac yerde TB nin onune konuldugunu gordum jetin , bazilarindada manifoldun butun portlarina delik acilip her bir yanma odasi icin ayri ayri jetler takildigini gordum.farklari nedir acaba ? hangisi daha mantikli ve kullanilmasi onerilir ?
!! Yngwie J. Malmsteen !!
fiyat olarak en uygunu aem. Eğer aem alırsan gaz kelebeğinden önce takman şart diğer sistemler de tıpkı nos gibi kelebekten veya port port basmak gibi seçenekler var aquamist benzeri premium sınıf ürünlerde. 650 bg üstü bir gücü hedeflemiyorsan aem al bence. aralıklı bir işeme yok bu sürekli deodorant tadında veriyor jetten sen gazı kestiğin anda basınç vakuma geçeceğinden otomatikman o anda kesiyor işemeyi. mesela sen modülde maksimum basıncı 1 bar yaparsan 1 bar ve üzeri rakamlarda sürekli 315 cc işeyecektir ama 2 barı max yapıp 0.6 minimum ayarlarsan 1 barda yaklaşık 160-170 cc gibi bi miktar işeyecektir. bazı cafelerde şu su jetiyle soğutma vardır açık havada sistem onun aynısı sayılır videoyu izlersen aem sitesinde suyun atomizasyonu hakkında fikir vericektir
tesekkurler verdigin degerli bilgiler icin.simdi daha cok aklima yatti bu is![]()
!! Yngwie J. Malmsteen !!
ben aldim kullandim hala arabamda takili duruyor..
gt28 gibi ufak bir turbo olmasina ragmen vag gurubu araclarin calisma isilarini goz onune alirsan cok etkili oluyor..
methanol sayesinde avansla cok rahat oynayabiliyorsun. ama ayar sart.. bunu aklindan cikarma direkt olmaz bu is maximum verimlilik icin ayar sart..
correction faktoru olan beyinlerde ayar cok fazla luzumlu olmasada bir yere kadar genede dedigim gibi maximum verimlilik icin ayar sart..
bende aem kullanıyorum yüksek egt yüzünden almıştım zamanında
araçta ayar yok standart yazılımla kullanıyorum %40 civarına kadar metanol ile karıştırıp da kullandım hiçbir sıkıntı olmadı.. perf olarak ben öyle bi artış hissedemedim ama ölçmediğim için bilemiyorum da zaten ayar olmadığı için sadece su ile sıcaklığı düşürebilmek amacım şu anlıkgayette işe yarıyor.. mini bilirsiniz çok ısınan bir araba ben 1000+ derece egt gördüğümü de biliyorum hatta
yaklaşık bi 250 derecelik düşüş oldu.. konumu olarak da bende ic çıkışında bağlı.. ayar olayı ise basit bir iş ufak modülü üzerinden 2 kademesini istediğiniz basınca göre ayarlayabiliyorsunuz.. 1.1 yürüyorum ben 0.5 de yarım low 1 barda ise high ayarlı ama bunu istediğiniz şekilde değiştirebilirsiniz..
YouTubeDR.ECU
Cevap veren herkeze çok teşekkürler..Çok faydalı oluyor.Ayarlı kullananlar stock kullananlar..
Methanol un temini de bir soru tabii ki..
kimya malzemesi satan yerlerde bulunuyorama sahte rakı muhabbetlerinden sonra satışı biraz daha zorlaşmış fiyatı artmış ve her isteyene verilmiyormuş sanırım.. litresi 2-3 lira civarında..
YouTubeDR.ECU
5 litresi 20 lira falan ankarada ostimdeki kimyacılarda ulusta da suyla deriştirilmiş halde 5 litresi 8 lira. deterjan falan toptancılarında bulunuyor 650 hp üzeri için aquamistin falan insan işi olmayan kitleri var direk port enjeksiyonlu nerdeyse kendi ecusu var diyebileceğimiz modelleri var fiyatlarda 1100 dolara falan zıplıyo
http://www.aqmotorsports.com/aquamis...em-p-2669.html
939 dolar 4 jet ve gelişmiş kontrol ünitesi içinde. aquamist herhangi bir hp range vermemiş çok daha profosyonel ürünler olduğu için. Güncel modelleri ve kılavuzları burda
http://www.aquamist.co.uk/cp/cp.html
direk manifolddan uygulanmış şekli
bu da aquamistin hfs-5 modelinin karmakarışık diagramı. AEM bunların yanında çok amatör kalıyor yada aquamist işi fazlasıyla abartmış.
HFS-6'da bu karmaşayı oldukça çözdüler.
![]()
aem de pompa rölesi bile yokaradaki fiyat farkını açıklıyor sanırım sistemlerin farklı donanımları...
YouTubeDR.ECU
Şu an 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 konuk)