Anladığım kadarı ile rölanti konusunda hep benzer şikayetler fakat farklı sebebler oluyor. İşin zor seninde. Ya arabanın parçalarını benzer bi araçla değiştirip deneyerek bulacaksın yada sıradan başlıcan en çok ihtimal verilenlerle...:(
Printable View
Dün akşam servisten aradılar araç hazır diye birazdan gidicem izmire görücez bakalım bulabildiler mi neymiş problem...
hadi hayırlı olsun akşam denersin
öncelikle sLm aBi..daha önce snn yaşadığın problemin aynısını bi arkadaşım 2.0 mareada yaşadı ve enriko aliberti problemi halletti problemin mekanik olduğunu biliyorum ama üstüne gidipte hangi parçadan kaynaklandığını sormadım...sormadım çünkü arkadaşım piskolojik olarak felç olmuştu bu durum onu çok rahatsız etmişti :D
Benimde gidişat aynı:D
Dün gittim arabanın yanına... Ustalar sevinçli bi şekilde düzeldi filan dediler. Nese ellinde bi gaz kelebeği ünitesi ile geldi ustalardan biri. Bunu değiştirdik düzeldi dedi. Bende iyi bakalım anlarız dedim...
Esas araçla ilgilenen usta bindi arabaya çalıştırdı. Araba stop etti. Tekrar çalıştırdı nese devir hala düşük 800 civarında buz gibi motorda. Normalde yükselmesi lazım. Senin dedi rölanti düzenleyiciyi yanlış takmışlar. 8v in bu dedi. Bende bunu yetkili servis taktı sorarız dedim.(Fiatın eper programından baktım 8v in ki benimkine hiç benzemiyor)
Nese sonra ustaların değişiyle tecrübe benim değişimle gazlamaya çıktık. Çünkü sorunu devirlendirince yapıyo. Otobana kadar sakin geldim hem motor ısındı hemde trafik yoğundu. Sonra allah ne verdiyse yapıştırdım. Bi miktar 7 -7.5 bin civarı devir gördükten sonra bastım debriyaja baktık yine yapıyo. Usta allah allah filan diyo...
Nese yanımda profcuk aykut vardı onla başladık anlatmaya bildiklerimizi... Aykut sorunun elektronik olduğunu mekanik olsa her zaman yapacağını anlattı. Kontak açıp kapadığımızda sorunun düzeldiğini gördü ustada. Bende mutlak hava basınç sensörü ve krank devir sensörünün arızalı olma ihtimalinden bahsettim. Sonra servise gittik bıraktık magünayı bakıcaklar...
Geçende bi yerde okudum puntoda da benzer problem yaşayan olmuş. Alternatörü bozukmuş. Tipoda da voltajın yoldayken 13v civarına kadar düştüğü oluyor. Konjonktürü değiştirmeyi denicem servisten bişi çıkmazsa. Fazla devirden alternatörü bozmuş olabilirmiyim? :beuj:
ben diyorum o ihtimal var diye ama o da olsa niye kontagı acıp kapatınca düzelsin ki?ama yinede konjektor cok ucuz bi parca degiştirip gorek lazım...
ustalar anlasın da bizim bu işten anladıgımızı yoksa dedigim gibi ben ustanın işine karısmayı sevmem ama zaten artık anlamışlardır...
Bi de ustanın hali baya komikti sen normal 1-2-3 yapıp 4 yapacagın yerde 2 leyince:)
i_could...
7- 7.5 devir civari debriyaja asildim ,rolanti dalgalanmaya
basladi diyorsun ,debriyaja basana kadar(yuk altinda) devirde bir
dalgalanma ,duzensizlik varmi peki ??
2000 devir altında silkeliyor... Daha doğrusu gaz verip çekiyor...
Daha doğrusu oksijen sensörü doğru okuyor bilgisayara bağlayıp devirlettiğimizde bile. Artı aracın gidişinde bi problem gözükmüyor. Deneriz servisten bi gelsinde...
Bugün yine servisten aradılar. Aykut kardeşle gittik bakmaya. Usta bu seferde buji kablomun bantlı yerleri var onlara kabahat bulmuş. 0 buji kablosu getirtip takmışlar. Devir ve hız sensörlerinde problem yokmuş. Basınç sensörünüde başka bi tanesi ile değişmiş. (Ondada sorun yokmuş sonradan anladık...;)) Distiribütör kapağını değiştirmiş bide benimkinde çatlak varmış sözde.
Çalıştırdı usta motoru rölanti 1200 civarına kadar çıktı baya iyi görünüyordu. Motorun ısınmasını bekledik sonra çıktık yola. Biraz gittik 1 km kadar sonra ben yapıştırdım yine 1-2-3-4 yerler ıslaktı zaten paso sardı. Biraz tutan yerlerde yüksek devirli kullandım kesiciye girmeden... Bastım debriyaja yine yaptı şerefsiz:D 1500 civarına kadar verip çekti gazı... Servise döndük dalgalanma kesilmişti ama bilgisayara bağlandı stop etmeden bir hata kaydı varmı diye bakıldı. Bişi bulunamadı chip hatası hariç. Superchipsten dolayı bi hata hep kayıt oluyo. Hemen atlamayın ondandır diye hem eski aracımda hiç sorun yoktu hem bunda da sıfır beyin taktık denemek için yine yaptı çipsizde yapıyor yani.
Sonra buji kablosunu istemediğimi söledim çünkü bi gelişme yoktu araçta. Usta tamam dedi sökeriz dedi. Söktüler o arada yanında başka bi salak yardımcı eleman vardı biz bunu sizin için getirtik filan diyip duruyo... Nese usta söktü kabloyu eski haline çevirdi. Kablonu değiştirsen iyi olur dedi ama kabloda bişi yok gibi. Tam çıkarız artık derken bi montaj ücreti var dedi hafif salakça olan. Nese dedik gittik araç kabule. Biraz bekledikten sonra eleman geçti karşımıza 40 milyon alıcaz dedi test ücreti. Dedik neyi çözdünde para istiyon filan. O kadar servise gitmişliğim var daha önce hiç bi servis çözemediği problem için para almadı. O zaman dedi servis müdürü ile görüşebilirsiniz. Tabiki dedik gittik müdüre. Anlattık derdimizi problemimizin 2 haftadır çözülemediğini bazı parçaların denendiğini sonuç alınamadığını ama vakit kaybı için bizden özür dileneceğine 40 ytl test adı altında para istendiğini... Oda aradı araç kabuldeki arkadaşı sordu neler yapıldı tipoya filan. Sonrada usta yanıma gelsin dedi. Sonrada ne olduysa usta gelmeden bi telefon görüşmesi ardından aracı alabilirsiniz dedi. Çıktık ordan 40 ytl yi kurtamış olmanın mutluluğu ve problemimizin çözülmediğine üzülerek...
Sonrada elektirikçi bi arkadaşımıza gittik. Konjunktür değişti ama bi fark olmadı... Voltaj da düşükde acaba alakası olabilir mi diye denedik. Voltaj 13 ile 14 arası geziyor. 14 le 14.4 civarı durması gerekirken. Üstündeki alternatör değeride ilginç geldi bana 100A normalde esasında 90A olması lazım kitapçığında öle geçiyor bende öle biliyorum... Şüpheli bi durum...:icon_wack Şimdilik bu kadar :D
Birde lambda sensörünü bilgisayarda izlerken gaza bastığımızda açık devre gibi bişi yazdı... Usta normal dedi. Sensör bozulduğunda nasıl arıza verir? Sensörün önünde susturucu filan yok. Ama normalde orta susturucu oluyor arkasında... O iptal bende. Herkes düzgün çalışıyor diyor. Acaba yüksek devirde çok ısındığı için değerleri şaşıyor olabilir mi:beuj:
amma uzun hıkaye ha:)
Film gibi anasını satayım ee şimdi ne olcak? istanbul daki servisleri gez bide oldu olcak :P
Bütün parçaları sıfırlıcan bu gidişle biton parça deişti hala aynı hala aynı.
üç parça söylemiştin bana deişti diye benmi yanlış hatırlıyorum yoksa :beuj:
Bide rölanti düzenleyici değişti ama onu değiştirmemin nedeni dalgalanma değildi. O zamanlar stop ediyordu sadece değiştirince düzeldi... 2 hafta sonra tekrar bozuldu. Meğer yağ buharlaştırma sisteminden dolayı kirleniyormuş iptal edince bağlantıyı düzeldi...