User Tag List

13 sonuçtan 1 ile 13 arası

Konu: Eski motorlar ve sıkıştırma oranlarının gelişimi

  1. #1
    toonch - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Jul 2007
    Yaş
    43
    Şehir
    Balıkesir
    Mesaj
    356
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)

    Eski motorlar ve sıkıştırma oranlarının gelişimi

    Günümüz notorlarının sıkıştırma oranları daha yüksek.
    Mesela:
    2010 BMW 320 sıkıştırma oranı ---->12.00:1
    1995 BMW 320 sıkıştırma oranı ---->11.00:1
    1988 BMW 320 sıkıştırma oranı ---->8.80:1

    Yüksek sıkıştırma oranı yüksek VE dolayısıyla güksek güç demek.

    Şimdi sorularım Şunlar

    1- Hepsi enjeksiyonlu olmasına rağmen üreticinin düşük sıkıştırma oranı seçmesinin nedeni ne?

    2- Yakıt kalitesiyle alakalı mı?

    3- Eğerki sıkıştırmayı günümüz standartlarına çıkarırsak ne olur?

  2. #2

    Üyelik
    Jul 2006
    Yaş
    36
    Şehir
    Newcastle Upon Tyne
    Mesaj
    3.839
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    1 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    tunç abi , zamanında kullanılan piston kol krank saplama üst kapak malzemeleri ile şimdkiler çok farklı , teknolojinin gelişmesiyle daha hafif ve sağlam malzemeler üretiliyor. o yüzden bu fark

  3. #3
    toonch - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Jul 2007
    Yaş
    43
    Şehir
    Balıkesir
    Mesaj
    356
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Efe okadar kolay değil açıklaması
    neden Şimdi M30b35 e bakıyorum( bu ara bmwlere kafayı taktım galiba)
    Aşagıdaki değerler çıkıyor.
    M30B35 155 kW (211PS) @ 5700 305 N·m (225 ft·lbf) @ 4000 6200 9.0 1988

    Birçok kaynakta full stock internal motora 0,6-0,7 bar basmanın sıkıntı yaratmayacağı yazıyor. Demekki okadar dayanıksız değil. Ama kimse atmosferik yüklemiyor.

  4. #4
    initial-D - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Aug 2008
    Yaş
    39
    Şehir
    türkiye
    Mesaj
    4.287
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    2 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    benimde kafama takılıyor bu.yakıt,malzeme kalitesi gibi şeyler tabiiki etkendir,ama..

    sıkıştırmayı 9dan 11e çıkarsak kucağımıza alacağımız motor dediğiniz gibi turboda daha sağlıklı gidiyor.hemde daha çok güç ve torkla
    2011 E90 320d & 2006 FJR 1300 & 2006 ZZR 1400

  5. #5
    toonch - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Jul 2007
    Yaş
    43
    Şehir
    Balıkesir
    Mesaj
    356
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Günümüz motorları hava yakıt karışımını daha homojen karıştıra biliyor olabilir mi?

  6. #6
    BlackEmperor
    Misafir
    konusu acılmışken bışey merak ettım dizellerde sıkıştırmalar 17-18 cıvarı şimdi bu araçlardaki silindir kol ust kapak ne kadar kadar dayanır nedır ust sınırları modifiye acısından?

  7. #7
    OmerRS - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Dec 2005
    Yaş
    38
    Şehir
    Ankara
    Mesaj
    4.387
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    16 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı toonch Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    Günümüz motorları hava yakıt karışımını daha homojen karıştıra biliyor olabilir mi?
    evet kesinlikle. Silindir içi gaz dinaniklerini çok daha iyi kontrol edebiliyoruz artık. Ayrıca asıl gelişme şu ki direk enjeksiyon motorlarda vuruntu sorununu büyük ölçüde aşıyorsunuz çünkü piston tepe noktaya çıkana kadar karışım hazırlanmıyor ve sıkıştırma anında istediğiniz yoğunlukta ve istediğiniz bölgede karışımı ayarlayabiliyosunuz.

    Alıntı BlackEmperor Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    konusu acılmışken bışey merak ettım dizellerde sıkıştırmalar 17-18 cıvarı şimdi bu araçlardaki silindir kol ust kapak ne kadar kadar dayanır nedır ust sınırları modifiye acısından?
    CGI bloklar ve dayanıklı pistonlar kullanılıyor dizellerde tasarımları gereği limitleri de daha yüksek. Ayrıca yüksek devir sözkonusu olmadığından firmalar hareketli parçaları daha ağır ve dayanıklı tasarlayabiliyor.
    Azim Oto Özel Ford Servisi
    http://www.azimfordservisi.com/

  8. #8
    CallMeInsane - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Dec 2007
    Yaş
    38
    Şehir
    İstanbul/Büyükçekmece
    Mesaj
    1.088
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    5 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı Spawn Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    tunç abi , zamanında kullanılan piston kol krank saplama üst kapak malzemeleri ile şimdkiler çok farklı , teknolojinin gelişmesiyle daha hafif ve sağlam malzemeler üretiliyor. o yüzden bu fark
    teknolojinin gelişmesi ile daha hafif parçalar yapıldı ama daha sağlam parçalar değiller alü üst kapaklı bir arabaya hararet yaptır birde döküm kapaklı bir arabaya alüde kapagı taşlatırsın oda kurtarmaya bilir dökümde söker conta deiştirir devam edersin mesela

  9. #9
    yearone - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Aug 2007
    Yaş
    44
    Şehir
    İstanbul
    Mesaj
    1.693
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Daha sağlam ve daha dayanıklı blok ve üst kapaklar yapıldı. Eskiler daha dayanıksız, güvensiz ve de aşınma çok olduğundan, düşük sıkıştırma vardı. Şimdi durum tam tersi....
    セルカン+レーラ=愛

  10. #10
    CallMeInsane - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Dec 2007
    Yaş
    38
    Şehir
    İstanbul/Büyükçekmece
    Mesaj
    1.088
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    5 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı yearone Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    Daha sağlam ve daha dayanıklı blok ve üst kapaklar yapıldı. Eskiler daha dayanıksız, güvensiz ve de aşınma çok olduğundan, düşük sıkıştırma vardı. Şimdi durum tam tersi....
    eskilerin nasıl daha dayanıksız oldugunu örnekle acıklaya bilir misin

  11. #11
    yearone - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Aug 2007
    Yaş
    44
    Şehir
    İstanbul
    Mesaj
    1.693
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Yıllardan beri süren AR-GE çalışmaları...Eski amerikanlarda düşük sıkıştırma olduğu için devir dönemezler. Yıpranma çok olur diye ve güçleri de azdır hacim(cc)/hp.

    Alüminyum motor bloğu ile eski tip döküm motor bloklarını karşılaştırırsan sonuca ulaşabilirsin...
    セルカン+レーラ=愛

  12. #12
    CallMeInsane - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Dec 2007
    Yaş
    38
    Şehir
    İstanbul/Büyükçekmece
    Mesaj
    1.088
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    5 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    acıklama için teşekkürler ama bana pek aydınlaatıcı gelmedi amerikanların duşuk devir cevirmesi piston başına duşen hacmin yuksek olmasından diye biliyorum 2 pistonunda vtiın hacminden daha fazla yakıt yakıyor daha 6 tane piston daha var v8 blocklar demir döküm olurlar alümünyun blok ve kapaklardan katve kat daha dayanıklıdırlar 1965 model arabası olupta daha motoruna anahtar vurulmamış v8 makinalar var düşük devir uzun ömür getirir

  13. #13
    yearone - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Aug 2007
    Yaş
    44
    Şehir
    İstanbul
    Mesaj
    1.693
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Yüzeysel yazdım işte. Sonuçta makina mühendisi değilim Makine mühendisi arkadaşlar yazar. M5, M6 motorunu örnek verebilirim sana V10 alüminyum blok. 12 sıkıştıma. Gayet sağlamdır. Amerikanları bilirim 58 Belair vardı bizde...
    セルカン+レーラ=愛

Konu Bilgileri

Users Browsing this Thread

Şu an 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 konuk)

Yetkileriniz

  • Konu Acma Yetkiniz Yok
  • Cevap Yazma Yetkiniz Yok
  • Eklenti Yükleme Yetkiniz Yok
  • Mesajınızı Değiştirme Yetkiniz Yok
  •