Günümüz notorlarının sıkıştırma oranları daha yüksek.
Mesela:
2010 BMW 320 sıkıştırma oranı ---->12.00:1
1995 BMW 320 sıkıştırma oranı ---->11.00:1
1988 BMW 320 sıkıştırma oranı ---->8.80:1
Yüksek sıkıştırma oranı yüksek VE dolayısıyla güksek güç demek.
Şimdi sorularım Şunlar
1- Hepsi enjeksiyonlu olmasına rağmen üreticinin düşük sıkıştırma oranı seçmesinin nedeni ne?
2- Yakıt kalitesiyle alakalı mı?
3- Eğerki sıkıştırmayı günümüz standartlarına çıkarırsak ne olur?




Alıntı




Makine mühendisi arkadaşlar yazar. M5, M6 motorunu örnek verebilirim sana V10 alüminyum blok. 12 sıkıştıma. Gayet sağlamdır. Amerikanları bilirim 58 Belair vardı bizde...