Gökhan bugün yoldada konuştuğumuz gibi kafana takma bence çözülecek bir sorun. Sadece dikkatimi çeken üst devirlerde patırdama yapıyor araba.
Printable View
Gökhan bugün yoldada konuştuğumuz gibi kafana takma bence çözülecek bir sorun. Sadece dikkatimi çeken üst devirlerde patırdama yapıyor araba.
gökhanım oksijen sensörü benim megane da da arızalı fakat servis ışığı yakmıyor.pc ye bağlayınca arıza veriyor.sorunun ondan olacağını sanmam ama bilgin olsun ;).bu arada istersen bektaşa bir sor derim.3 kere motor toplamış adam RS de.
oksijen sensörümde arıza yok test edildi. motor kompresyonu orjinal. turbo basıncı düzgün... tek kontrol edilmeyen intercooler kiti kaldı onuda edeceğim.
birde geçen miami ile yolda denk geldik. üst devirlerdeyken patırdama olduğunu söyledi. gerçi bu gün egzost elden geçtikten sonra pek bi patırdama kalmadı sanırım ama ben kullanırken arkamdan bi araba ile dinleticem gene :D bu arada araç baya iyi bi beyinci ve elektrikçi ustada şuanda. sabah erkenden başlayıp akşama kadar uğraşıcak. bende çözemezsem tr de çözülmesi hayli zor olur dedi çok iddalı konuştu hadi bakalım :D
O iyi beyinci Yenibosna damı ?
Hayırlısı olsun Gökhan halledilmeyecek şey yok.
aracın son durumu nedir arıza cözülebildi mi?
gelişme varmı sorun çözüldümü acaba
bende merak ettım sımdı varmı duzelme ...
Valla anlamam etmem ama bi sorunu cozememisler mrk ettm ins cozlmustr arabada ariza olunca insan soguyor
valla arıza çözüleli bayaa olduda çözüldüğünden beri typerlarla çupralarla kapışmaktan siteyi boşladım :D sevinçden bayaa gazladım. 250 bg civarı yürüyor araç şuan. stok typerları geçebiliyor artık. ins yakında aklımdaki intercooler ve yeni turbo projemle çok çok daha iyi yürüyecek. emme manifoldunda ufak bi delik var körtapa hortumlu orayıda kaynattımmı basınc daha da düzelir dahada iyi yürür ins.
megane modlamaya uygun değil derler ama bence yalan çünkü yapan yokki nerden uygun olmadığı çıkarılıyor.
k-tech tuning ile yazıştım sonunda 300ün üstünde güç alabileceğimi söylediler. parçalar için ayırmam gereken parada o kadar yüksek değil. 5-6bin TL civarı. 300bg için bi typeRa harcanan paranın 10 milyarın üstüne olduğunu öğrendikten sonra RS den memnunum. ama şu arızayı çözemeseydik typer alırdım :D
bu arada arıza 1 tane kablo kopmuş oymuş o kabloyuda bi kaç saatte esenyurt sanayide bi adam çözdü şaşırdım.
yenibosnadakine gittim araçtan çekindiler ilgilenmek istemediler.
servis deseniz RS ne diye bakıyor.
e çok kaliteli ustalarımızda var sitemizde ama o kadar kalitelilerki adamların boş vakti kalmıyor dolayısıyla randevu usulü çalışmayada ben gelemiyordum. sonunda biri ben hallederim dedi aynı gün halletti.
bir sorunum daha var 3 üncü viteste bile araç sarmaya kalkıyor o yüzden asr devreye giriyor kapatılamıyor bu araçta ASR sigorta filan sökmeden yazılımla 50nin üzerinde asrnin kapatılamaması sorunu çözebilecek biri çıkarsa en büyük üstadım odur diyeceğim. :D
keşke çupra gibi bol aksesuarımız olsa. rs fiyatına çupra olsa bende tercih ederdim kanka çuprayı, napalım gücümüz bu kadar. benim amacım çupra yada typer geçmek değil.
sadece satıldığı fiyatlara göre çok harika bir araba olduğunu ispatlamak. bunun yoluda modifiye yapılabildiğini göstermek olucak.
Oncelikle gcms olsn ariza cozldgu icn kablo neyle alakali imis?
Rsler guzeldir ya:))
Gökhan ben bu sorun ayarla alakalı patırdıyor gibi vs.vs. bişeyler demiştim sanırım mekanik bişey gibi durmuyordu. geçmiş olsun çözüldüğüne sevindim.
Aslinda fiyatina bakarsak guzel araba..hem reno parcasida uygndr dgrlerine gore..sen smdi bliosndr genel olarak nasl arac yakiti falan ?
ESP/ASR beraber iptal, daha dogrusu threshold limiti degisiyor normalde 50 km/h erisince tusla kapatsan bile tekrar aktive olur, bizim sistemde o limit degisiyor istersen 250 km/h yazıp hic devreye girmemesini de saglayabilirsin. Ya da 130 140 gibi daha mantıklı rakamlar yazıp üst hızlarda da ESP güzelliğinden de yararlanılabilir.
Bende hala ASR'yi iptal edip ESP'yi açık tutmanın yoluna bakıyorum.
Bu sistem çok iyi işliyor aslında mesela 120 km/h değerleri ayarlarsan hem ASR nin ilk 3 vitesteki gücü yemesinden kurtuluyorsun hem de üst hızlarda ESP aktif kalıyor. Sigortasını sökmek gibi riskli işleri tavsiye etmem araba limp mode bile girebiliyor.
makina yürüyor şuan. bende sevindim. emme manifoldu ve turboyuda revize ettirirsem sanırım çok çok daha iyi yürüyecek. ama şunu söyliyeyim bilseydim geçmişinde lpg görmüş araç almazdım. burdan herkese sesleniyorum.
güçlü araba alıcaksanız geçmişinde lpg görmüş almayın yada görmüşse bile emme manifoldu değişmiş yenilenmiş olsun :D
parça fiyatları hondadan pahalı kadir. bakımları çok ucuz. veya ne bileyim megane 2 ile aynı olan parçaları uygun. ama ön takımdaki parça sayısı typer daki parça sayısından 3-4 kat fazla. sanki 2-3 tane arabanın ön takımı varmış gibi.
sağ ön takımı bozman sadece 1 000 TL lik parça masrafı açar işçilik hariç.
ama parçaları gerçekten sağlam. kızacaktır belki hondacılar ama RS lerin cam tavan parçaları hariç diğer parçaları çok daha sağlam honda dan. ben geçmişte hondacı olmama rağmen bunu söylüyorum ve objektif olarak söylüyorum.
ama parça uygunluğu istersen typer daha mantıklı. turbo keyfi ve full donanımlı lüks bi araç istersende RS daha mantıklı.
modifiyeye uygun değil diyenlerede bakma, 1 turbo büyütmene bakar. hadi 1 de arabayı tıraşlar 5 kiloluk koltuklardan al v.s karbon kaputtu karbon bagajdı derken 10 milyar para harcarsan. 15 milyar para harcanmış typeR dan daha fazla güç elde edersin.
örneği ktech in yaptığı 490 hplik megane RS
gerçekten sevindim arızanın giderilmesinde ne olursa olsun iyi ustaları beklemek lazım :)
10.000 TL tutmayacak şekilde GT30R da 400 WHP rakam alınabiliyor ki ben o işten vazgeçmiştim :D
http://www.youtube.com/watch?v=xl04W...eature=related
http://www.k-tecracing.com/show_project_car.asp?id=8
daha iyi olan linkleri bulamadım şuan ahmetlerin dükkandayım. kendi ofisimde bulunca konu açıp koyucam cünkü ben rs e bişeyler yapmak istiyorum. typer iyi araba ama isteseydim tayper alırdım. heves bu renault rs yapmak istiyorum :D
bu arada turbolar orjinal sadece youtube deki paller büyütülmüş.