xxxx Nickli Üyeden Alıntı
Genel Bilgiler
Honda'nın 1996 yılında altıncı kez yenilenen Civic modeli 3 kapılı hatchback, 5 kapılı liftback ve 4 kapılı sedan olmak üzere üç karosere sahip. 1.6 VTi VTEC (160 HP) versiyonu Civic Sedanlar'ın en güçlüsü.
Karoser, iç mekan
Honda'nın kompakt sınıftaki temsilcisi Civic Sedan, rakiplerinden daha büyük boyutlarıyla orta sınıf otomobillere daha yakın. Dış boyutlardaki büyüklük iç mekana daha fazla genişlik olarak yansımış. Civic'in sürücü mahallinde kullanımı zorlaştıran önemli bir olumsuzluk görülmüyor. Sürücü koltuğundan tüm kumanda ve ayar düğmelerine kolayca ulaşılabiliyor. Gösterge tablosundaki kırmızı rakamlı büyük göstergeler otomobilin sportif karakterini pekiştirirken surücüye de istenilen bilgileri kolayca verebiliyor.
Motor, performans
Civic Sedan VTi'da üstten çift egsantrikli, 16 supaplı VTEC motorkullanılmış. Programlı çok noktadan yakıt püskürtme sistemiyle (PGMFI) beslenen motorun en önemli özelliği, değişken zamanlamalı egsantrik millerine sahip olması. Bu sistem sayesinde 5500 devre kadar normal bir motor izlenimi veren VTEC, bu devirden sonra supap açıp kapama zamanlarının uzamasıyla daha fazla oksijen emebildiği için bir performans motoruna dönüşüyor ve karakteri değişiyor. Honda VTEC teknolojisi sayesinde 1.6 litrelik motor hacminden 7600 devirde 160 beygir güç üretiliyor. Bu kadar yüksek güce rağmen 153 Nm'lik torkun oldukça düşük olması ve 7000 d/d'de ortaya çıkması sürücünün alışılagelmiş devir aralıklarının üstünde otomobil kullanmasını gerektiriyor. Yapılan hızlanma testlerinde O'dan 100 km/s hıza 7.6 saniyede ulaşan Civic VTi'm test koşullarındaki 12.2 litrelik (100 km'de) yakıt tüketimi yüksek gücün bedelininde yüksek olduğunu gösteriyor. Civic'in vites kutusunda oranlar motorla uyumlu seçilmiş. Her viteste kesintisiz olarak 8000 devre kadar rahatça çıkılabiliyor. Vites oranları arasında boşluk bulunmuyor.
Yürüyen aksam, kullanım
Sportif bir otomobile göre turu biraz fazla olan direksiyon sistemi ani engellerle karşılaşıldığında direksiyonun fazlaca çevrilmesini gerektiriyor. Sertliği iyi ayarlanmış spor koltukların yeterli seviyedeki yan yükseltileri sert virajlarda yeterli yan tutuş sağlayarak sürücünün süratli kullanımda virajlarda koltuk dışına kaymasını engelliyor. Civic Sedan VTi'm sert süspansiyon sistemi, düzde ve virajda başanlı yol tutuş sağlıyor. Yan rüzgarlardan etkilenmeyen Civic, limitlere yakın kullanımlarda virajlarda ön tekerlekler üzerinde kayma eğilimi gösteriyor. Fren sisteminde dört adet disk ve ABS bulunan Civic'ie 100 km/s hızda yapılan fren ölçümlerinde saptanan 46 metrelik durma mesafesi, ABS'li ve sportif bir otomobil için kısa değil. VTEC motorda 5500 devirden sonra devreye giren üçüncü kam, supap zamanlamasını değiştirdiğinden performansı ve spor kullanım zevkini artıran bir gürültü üretiyor.