User Tag List

Sayfa 7/7 İlkİlk ... 567
121 sonuçtan 115 ile 121 arası

Konu: Civic Vti - Yakıt Değerleriniz

  1. #115
    MiaMi - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Nov 2005
    Yaş
    44
    Şehir
    İstanbul
    Mesaj
    11.075
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    10 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    9.0:1 cr Sıkıştırma,Eagle Kol,Standart filtre,Standart egsoz manifoldu,Standart egsoz sistemi ile şuan 11 lt. yakıyorum %35 vtec üstü biraz önce hesapladım.

    Aşağıdaki bilgiler doğrultusunda arabam standarttanda azmı yakıyor şimdi.

    Alıntı xxxx Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster

    Genel Bilgiler

    Honda'nın 1996 yılında altıncı kez yenilenen Civic modeli 3 kapılı hatchback, 5 kapılı liftback ve 4 kapılı sedan olmak üzere üç karosere sahip. 1.6 VTi VTEC (160 HP) versiyonu Civic Sedanlar'ın en güçlüsü.

    Karoser, iç mekan
    Honda'nın kompakt sınıftaki temsilcisi Civic Sedan, rakiplerinden daha büyük boyutlarıyla orta sınıf otomobillere daha yakın. Dış boyutlardaki büyüklük iç mekana daha fazla genişlik olarak yansımış. Civic'in sürücü mahallinde kullanımı zorlaştıran önemli bir olumsuzluk görülmüyor. Sürücü koltuğundan tüm kumanda ve ayar düğmelerine kolayca ulaşılabiliyor. Gösterge tablosundaki kırmızı rakamlı büyük göstergeler otomobilin sportif karakterini pekiştirirken surücüye de istenilen bilgileri kolayca verebiliyor.

    Motor, performans
    Civic Sedan VTi'da üstten çift egsantrikli, 16 supaplı VTEC motorkullanılmış. Programlı çok noktadan yakıt püskürtme sistemiyle (PGMFI) beslenen motorun en önemli özelliği, değişken zamanlamalı egsantrik millerine sahip olması. Bu sistem sayesinde 5500 devre kadar normal bir motor izlenimi veren VTEC, bu devirden sonra supap açıp kapama zamanlarının uzamasıyla daha fazla oksijen emebildiği için bir performans motoruna dönüşüyor ve karakteri değişiyor. Honda VTEC teknolojisi sayesinde 1.6 litrelik motor hacminden 7600 devirde 160 beygir güç üretiliyor. Bu kadar yüksek güce rağmen 153 Nm'lik torkun oldukça düşük olması ve 7000 d/d'de ortaya çıkması sürücünün alışılagelmiş devir aralıklarının üstünde otomobil kullanmasını gerektiriyor. Yapılan hızlanma testlerinde O'dan 100 km/s hıza 7.6 saniyede ulaşan Civic VTi'm test koşullarındaki 12.2 litrelik (100 km'de) yakıt tüketimi yüksek gücün bedelininde yüksek olduğunu gösteriyor. Civic'in vites kutusunda oranlar motorla uyumlu seçilmiş. Her viteste kesintisiz olarak 8000 devre kadar rahatça çıkılabiliyor. Vites oranları arasında boşluk bulunmuyor.

    Yürüyen aksam, kullanım
    Sportif bir otomobile göre turu biraz fazla olan direksiyon sistemi ani engellerle karşılaşıldığında direksiyonun fazlaca çevrilmesini gerektiriyor. Sertliği iyi ayarlanmış spor koltukların yeterli seviyedeki yan yükseltileri sert virajlarda yeterli yan tutuş sağlayarak sürücünün süratli kullanımda virajlarda koltuk dışına kaymasını engelliyor. Civic Sedan VTi'm sert süspansiyon sistemi, düzde ve virajda başanlı yol tutuş sağlıyor. Yan rüzgarlardan etkilenmeyen Civic, limitlere yakın kullanımlarda virajlarda ön tekerlekler üzerinde kayma eğilimi gösteriyor. Fren sisteminde dört adet disk ve ABS bulunan Civic'ie 100 km/s hızda yapılan fren ölçümlerinde saptanan 46 metrelik durma mesafesi, ABS'li ve sportif bir otomobil için kısa değil. VTEC motorda 5500 devirden sonra devreye giren üçüncü kam, supap zamanlamasını değiştirdiğinden performansı ve spor kullanım zevkini artıran bir gürültü üretiyor.

  2. #116
    alpbodrum - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Sep 2010
    Yaş
    43
    Şehir
    bodrum
    Mesaj
    638
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    1 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı MiaMi Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    .

    Yapılan hızlanma testlerinde O'dan 100 km/s hıza 7.6 saniyede ulaşan Civic VTi'm test koşullarındaki 12.2 litrelik (100 km'de) yakıt tüketimi yüksek gücün bedelininde yüksek olduğunu gösteriyor.

    Fren sisteminde dört adet disk ve ABS bulunan Civic'ie 100 km/s hızda yapılan fren ölçümlerinde saptanan 46 metrelik durma mesafesi, ABS'li ve sportif bir otomobil için kısa değil.
    Bu testin doğru olduğunu düşünmüyorum. 0 - 100 Km 7.6 saniye demiş benim aracım full stock ve 0 -100Km 6.5 saniye videolarımdada görebilirsiniz.

    Ayrıca yakıt olarakta şehir içinde sabit 80Km hız ile 10.5 Litre yakıyorum.

    Fren ölçümleri konusuna gelince hiç ölçmedim ama doğru olması muhtemel.
    En kısa zamanda kendi fren ölçümümü yapacağım.

  3. #117
    caglarcb
    Misafir
    Zeusla 30TL 95 Oktan litre fiyatı 3.69 İzmir ş.içi karma kullanımda 70km. Specler: Shortram ve ince conta

  4. #118
    -Ata- - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Dec 2008
    Yaş
    34
    Şehir
    İstanbul
    Mesaj
    1.565
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    2 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    güncel tüketimim karışık kullanım

    simota big tube+dc 4-1 headers+51mm borular-hks son


  5. #119
    tuncay enis
    Misafir
    vti kullanıp yakıttan tasarruf etmeyemı calısıyorsun anlamadım kı sayıcaksın o zaman bı tane 1.4 is alacaksın

  6. #120
    ibratice
    Misafir
    1998 vtec gırtlak dolu depo + protek yakıt katkısı 700 km ancak Antalyaya gitti dönüşüm Antalya gazi paşa 790 km 80ninci km de arka sağ sıfırgibi kumho lastiğim ortadan kot kırınca 90 .100 arası ancak geldim istanbula .araçta filtre agsoz stec1 egzantirik S300 P28 beyin Aem wideband birde enbüyük etken vafc2 kısık map le ortalama 16 .17 afr ile güzel kullanılırsa bu kilometreleri herkez görür tabi enbaşta sabır ve gece yolculuğu.

  7. #121
    eg4 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Oct 2011
    Yaş
    37
    Şehir
    ankara\kuweyt
    Mesaj
    216
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    arkadasımın vti varken canını almadan 2500 vıtes cekdıgımde cok yakmazdı 280 falandı depoyu fulleyıp 100 km bırdaha full yapıyorduk ama vtec acdıgı zaman ıbrenın onune telefonu koyuyorduk dususu gormemek ıcın vtec acıldıgında rahat 400 450 lere cıkar

Konu Bilgileri

Users Browsing this Thread

Şu an 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 konuk)

Yetkileriniz

  • Konu Acma Yetkiniz Yok
  • Cevap Yazma Yetkiniz Yok
  • Eklenti Yükleme Yetkiniz Yok
  • Mesajınızı Değiştirme Yetkiniz Yok
  •