Maxi Nickli Üyeden Alıntı
bu ve bu gibi cihazlar 0-100 ,0-400 , frenleme gibi bilgileri içerisinde bulunan g-sensörü sayesinde ölçerler,
hassas g sensörü siz ayağınızı debriyajdan çektiğiniz anda süreyi çalıştırır ve 100km hıza geldiğiniz zaman süreyi durdurur,
kısacası 0-100km hızlanma veriniz ortaya çıkar .
g kuvvetinden, aracın veya nesnenin kaç km hız ile gittiği hesaplanabilmektedir,
sonuçta olay hesap kitap işidir .
peki g kuvvetini anladık ama bu cihaz deviri nasıl ölçüyor mu diyorsunuz ?
onuda şöyle yapıyor ,
cihazın 12 voltluk bir çakmak adaptörü var, zaten onu takmadan cihaz çalışmaz .
araçlarımız 12 volt dc voltaj yani akü ile çalışır hepimiz biliyoruz ,
fakat, araçlarımızda bulunan şarj dinamosu ve ateşleme sisteminin (buji - yüksek voltaj vs vs) motor döndükçe aracın şasesine parazitler yaymaktadır, bu parazitler minik minik sinyalller oluşturur ve bu sinyaller motorun her döndüğü tur ile paralel olarak devam etmektedir, bu sinyalleri ancak osiloskop ile görebilirsiniz .
kısacası araçlarımızın şasesinde ve elektriksel donanımları üzerinde bu parazitsel sinyaller oldukça fazladır,
işte cihaz çakmaktan bu minik elektriksel parazitleri - sinyalleri süzerek kullanır ve devir bilgisini karşımıza çıkarır .
ilk takıldığında devir ölçemez, çünkü araçtaki elektriksel parazitler o kadar fazladırki hangi sinyal devir bilgisidir ?? o bilinmediğinden dolayı bizim bir ayar yapmamız istenir,
o ayarı yaptıktan sonra cihazın devir bilgisi ile aracın göstergesindeki devir bilgisi tutturulur ve iş biter .
başka araca takarsanız tekrar bu ayarın yapılması gerekecektir .
olay budur .