User Tag List

Sayfa 3/3 İlkİlk 123
44 sonuçtan 39 ile 44 arası

Konu: Injector response time???

  1. #39
    Murat - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Mar 2009
    Yaş
    40
    Şehir
    İstanbul/Sarıyer
    Mesaj
    2.593
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    5 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    bu ayarlar yanlış olsa ne olur peki?

    ne gbi dez avantajı var?

    yoksa haritada düzeltilebilirmi?

    linear bir değermidir bunlar? yani haritada diyelim düzeltiliyor ama haritanın her noktasında düzeltilebilirmi yoksa altlarda normal üstlerde sapıtır fln mı?
    MagicPerformance
    MegaSquirt Engine Management Systems Technician

    Ne kingler gördük güle güle öldük...

  2. #40
    Murat - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Mar 2009
    Yaş
    40
    Şehir
    İstanbul/Sarıyer
    Mesaj
    2.593
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    5 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı merruse Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    Onun hesabı basit aslında. Motor devri dakika olarak tanımlanıyor. Ancak enjektör aynı sayıda püskürtme yapmıyor. Çünkü otto motorda ayunı silindir krangın iki dönüşünde bir kez ateşlenir. Tabi aynı bu demektir ki aynı zamanda o motorun iki turunda bir kez yakıt püskürtülür.
    6000 devir için düşünürsek; 3bin kez püskürtme olacak demektir.
    1 dk = 60 sn
    60/3000= 0.02 sn = 20 ms

    Eğer duty %85 i geçmesin deniyorsa (endüstri standardı bu)
    20ms x %85 = püskürtme süresi 17 ms nin üzerine çıkmamalı demektir. Ama buna açılma ve tekrar kapanma süreleri falan dahil değil. Bu açık kaldığı süre. İşte bu süre zarfında eğer motorun ihtiyacı olan yakıt püskürtülebiliyorsa o enjektörlerin hacmi doğrudur. Eğer püskürtülemiyorsa daha büyük enjektör seçmek lazım.
    o zaman enjektör cc side önemli değil pek. biz kaç devir de, kaç duty ile çalışacak isek onu hesaplayıp req fuel olarak bu değeri kullanıcaz. ardından bakıcaz afr tablosundaki istenilen afr lere ulaşılabiliyormu. eğer maksimum ms de bile hedef afr yakalanamıyor ise enjektör yetmiyor.

    bu deneme yanılma yöntemi.


    yada enjektör cc, hedef afr, motor hacim, enjektör sayısı ile hesabı yapıp reqfuel i bulucaz. ardından bu reqfuel değeri ile kaç duty de, kaç devir dönebileceğimiz hesaplayıp kesici ayarlicaz.
    MagicPerformance
    MegaSquirt Engine Management Systems Technician

    Ne kingler gördük güle güle öldük...

  3. #41

    Üyelik
    Feb 2008
    Yaş
    52
    Şehir
    Bodrum
    Mesaj
    1.349
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Nasıl bu sonuca varmışsın bilmiyorum ama yanlış varmışsın. Enjektörün hacmi açılma süresi ve kapanma süresi gayet önemli. Max duty de iken, püskürttüğün benzin yeterli gelmiyorsa ne yapacaksın? Meburen daha büyük hacimli enjektör kullanacaksın.

    Max PWM süresi hesaplamak ve yakıt hesabı farklı şeyler.
    Hakikat aramakla bulunmaz ancak bulanlar hep arayanlardır. / Bayezid i Bistami

    --..-.----.-..

  4. #42
    Murat - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Mar 2009
    Yaş
    40
    Şehir
    İstanbul/Sarıyer
    Mesaj
    2.593
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    5 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    anlatamadım sanırım.

    örnek ile açıkliyim.
    enjektör cc bilmiyoruz diyelim.
    ama hedeflerimiz belli;
    %100 load afr 13.0
    max devir 6000
    duty %85 - 17ms

    bu doğrultuda eğer enjektörler 6000 devirde 17ms pwm ile 13 afr ye ulaşacak yakıt püskürtebiliyor ise ne ala.püskürtemiyor ise enjektör yetersiz.

    bu şekilde enjektörün cc fln bi önemi kalmıyor dyorum.
    MagicPerformance
    MegaSquirt Engine Management Systems Technician

    Ne kingler gördük güle güle öldük...

  5. #43

    Üyelik
    Feb 2008
    Yaş
    52
    Şehir
    Bodrum
    Mesaj
    1.349
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    E teorik olarak doğruda, deneme yanılma metodu ile bunu bulmaya çalışırsan ömrün geçer sök tak ile.. Yazı tura falanda atabilirsin tabi istersen.
    Hakikat aramakla bulunmaz ancak bulanlar hep arayanlardır. / Bayezid i Bistami

    --..-.----.-..

  6. #44
    Murat - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Mar 2009
    Yaş
    40
    Şehir
    İstanbul/Sarıyer
    Mesaj
    2.593
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    5 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    işe yararsa neden olmasın
    MagicPerformance
    MegaSquirt Engine Management Systems Technician

    Ne kingler gördük güle güle öldük...

Konu Bilgileri

Users Browsing this Thread

Şu an 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 konuk)

Yetkileriniz

  • Konu Acma Yetkiniz Yok
  • Cevap Yazma Yetkiniz Yok
  • Eklenti Yükleme Yetkiniz Yok
  • Mesajınızı Değiştirme Yetkiniz Yok
  •