User Tag List

18 sonuçtan 1 ile 18 arası

Konu: Eg krank sesi

  1. #1
    baha38 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Nov 2010
    Yaş
    40
    Şehir
    Kayseri
    Mesaj
    1.098
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)

    Eg krank sesi

    Arkadaşlar konuyu burayamı açmalıydım bilmiyorum. 1.5 EX im var cuma akşamı hiçbir sorun yokken birden motordan gaza bastıkça dizel araba gibi ses gelmeye başladı.rölantide yok ama gaza basınca 2000 devirde başlıyo ve bastıkçada artıyo.
    Hemen cumartesi sabah motocuma götürdüm. Kranktan geliyo dedi. Şimdi motor iniyo arabanın. Krank taşlanacakmış sonra tekrar takacak.Arabada yağ yakma üfleme gibi bişe yoktu şimdi bu olay neden olur acaba? Motorcum soğukta ilk çalışmada yükelendiysen olur dedi şimdi hatırlamıyorm yüklendimmi ama hani çalıştırıncada 2-3 dk rölantide beklemiyorum.Bu arada yağ lambası filan yanmadı yağ vardı arabanın.

  2. #2
    Asimos - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Mar 2011
    Yaş
    43
    Şehir
    İstanbul
    Mesaj
    957
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Walla kaliteli bi motorcu ustası kesin teşhisi koyar , problemi gidermede sorun olacağını zannetmiyorum.Bence;

    Tam soğumuş bi motora , tamamen ısınmadan (rolantide 5-7dk.) kesinlikle basma dostum.Ben genellikle ilk marştan sonra hararet göstergesi tam soğukla fan açma sınırının ortasına gelmeden gaz pedalına ayağımı sürmeyip aracı hareket dahi ettirmem.

    Bide şunu belirteyim tam soğuk motoru ısınmaya bırakıp rolantide ısınmaya başlayana kadar sesi dinleyin ısınmaya başladığını seslerle ufacık hareketlerle veya değişik çok hafif tepkilerle anlayacaksın.Ondan sonra basıcanmı sıkıcanmı

  3. #3
    vkarayel - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Jul 2009
    Yaş
    46
    Şehir
    Bursa
    Mesaj
    352
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Sen yatak sarmışsın, 2000 deviri geçmeden yavaş yavaş sanayiye git . İşallah sadece yatak değişimi ile kurtarırsın... krank taşlama gerektirmiyosa max 500 TL ye yaptırırsın. Aracı yağsız bırakıp yüksek devir yaptıysan olmuştur.

  4. #4
    vkarayel - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Jul 2009
    Yaş
    46
    Şehir
    Bursa
    Mesaj
    352
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Neden olduğunu kısaca anlatıyım,
    Yağ pompan üst devirlerde 4. silindire yağ miktarı az veya pompa sorunlu ise yağ yetiştiremez. Bunun sonucunda da 4. silindirin kranka bağlandığı yatak yağsız çalışmadan ötürü aşınır. Aracı çalıştırmaya devam etmen sonucu krank aşınmaya başlar. Daha da devam edersen krank kolu kitler araç kol çıkarabilir ...

  5. #5

    Üyelik
    Feb 2010
    Yaş
    40
    Şehir
    İzmir
    Mesaj
    1.405
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    8 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    hocam geçmiş olsun yatak sarmışsın aynı olay bnmde başıma geldi çok geçmiş olsun aracı uzun süreli binmeyi düşünüyorsan motoru indirmişken motor parçalarınıda yenile bari ama bnm araştırdığım kadarıyla hondalarda krank taşlamayı pek önermiyorlar std ölçüde kalsan iyi olur tabi bütçe durumun nasıldır bilemem tekrardan geçmiş olsun

  6. #6
    mmustu - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Nov 2007
    Yaş
    45
    Şehir
    İstanbul / Levent
    Mesaj
    15.625
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    16 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    off offf nedir bu eglerin yağ pompasından çektiği

  7. #7
    baha38 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Nov 2010
    Yaş
    40
    Şehir
    Kayseri
    Mesaj
    1.098
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Valla arkadaşlar bugün motor açılıyo işte yarına belli olur herşey. Bütçe konusunda sıkıntılıyım ne kadar az maliyet çıkarsa iyi olur.Açılmışken herşeyi dıfırlamak iyi olur ama işte olmuyo.Motorcu krank taşlanıcak dedi açıldıktan sonra ne çıkar bilmiyorum. Yağ pompasındanmıdır acaba şimdi.Onun bozuk olup olmadığını nasıl anlıycaz.

  8. #8
    mmustu - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Nov 2007
    Yaş
    45
    Şehir
    İstanbul / Levent
    Mesaj
    15.625
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    16 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    valla burada usta devreye giriyor işte kardeşim

    üzerindeki yağ pompası orjinalmi yoksa yan sanayimi bi baktır yan sanayi ise sağla bile olsa değiştir yakında koyuverir zaten

  9. #9
    Günkut - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Dec 2009
    Yaş
    35
    Şehir
    edirne
    Mesaj
    4.997
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    3 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Orjınal pompa bizimkilerle aynı ise yamadadır markası ve üstünde kartal gibi bir amblem vardır madem krank taslıyosun pompanıda degiştir ve kesinlikle yan sanayi alma bu işte ustada cok önemli faktör kac mıkron taslıcak filan işi bilen birisine gitmen lazım yoksa ilerleyen zamanda yine yatakları kucaga alabilirsin..

  10. #10
    baha38 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Nov 2010
    Yaş
    40
    Şehir
    Kayseri
    Mesaj
    1.098
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Valla kayseride honda konusunda en iyi usta diyebilirim. İnş. bi sıkıntı çıkmaz rahat 10 arkdaşımın Sİ ve VTi motorlarını yaptı bi sıkıntı yok.Ama dur bakalım yarın sabah gidicem yağ pompasına balkalım bi orjinalmi. Şimdi aradı usta kolda gitmiş diyo motor açılacakmış işte.Yani sıkıntı yağ pompasından kaynaklanıyo sanırsam oda diyo.Bide yapmışken hiç rike atmayalım pompayıda değiştirmekte fayda var diyo Yalnız pompa fiyatı biraz fazlaymış heralde. Yap pompası ne kadar arkdaşlar bunların kodu filan varmı hiç bilgim yok onun hakkında.

  11. #11
    Günkut - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Dec 2009
    Yaş
    35
    Şehir
    edirne
    Mesaj
    4.997
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    3 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    550 tl idi orjinal yağ pompası d serisi icin geçmiş olsun masraf biraz büyük..

  12. #12
    ferad - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Jan 2011
    Yaş
    36
    Şehir
    K.K.T.C
    Mesaj
    128
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    muhtemelen yaglama da 1 sorun vardi benim e30 la basima gelmisti en son yanlamaya calisirken motor krank catlatti aman diyim

  13. #13
    imhotep - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Dec 2007
    Yaş
    45
    Şehir
    İstanbul
    Mesaj
    6.270
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    5 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı baha38 Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    Arkadaşlar konuyu burayamı açmalıydım bilmiyorum. 1.5 EX im var cuma akşamı hiçbir sorun yokken birden motordan gaza bastıkça dizel araba gibi ses gelmeye başladı.rölantide yok ama gaza basınca 2000 devirde başlıyo ve bastıkçada artıyo.
    Hemen cumartesi sabah motocuma götürdüm. Kranktan geliyo dedi. Şimdi motor iniyo arabanın. Krank taşlanacakmış sonra tekrar takacak.Arabada yağ yakma üfleme gibi bişe yoktu şimdi bu olay neden olur acaba? Motorcum soğukta ilk çalışmada yükelendiysen olur dedi şimdi hatırlamıyorm yüklendimmi ama hani çalıştırıncada 2-3 dk rölantide beklemiyorum.Bu arada yağ lambası filan yanmadı yağ vardı arabanın.
    hondalarda taşlanmıs krank iş gormez 1000-2000 km sonra yeniden sorun cıakrtır.

    orjınal ölçude taşlanmamıs krank+yağ pompası+ana ve kol yatak değişmen lazım

    geçmiş olsun

  14. #14
    baha38 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Nov 2010
    Yaş
    40
    Şehir
    Kayseri
    Mesaj
    1.098
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı imhotep Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    hondalarda taşlanmıs krank iş gormez 1000-2000 km sonra yeniden sorun cıakrtır.

    orjınal ölçude taşlanmamıs krank+yağ pompası+ana ve kol yatak değişmen lazım

    geçmiş olsun
    Evet masrafım çok olacak demekki spor koltuklarımı eksozu direksiyonu satma zamanım geldi zaten satsammı diye kararsızdım. Hiç değilse elime para geçsin.

  15. #15

    Üyelik
    Feb 2010
    Yaş
    40
    Şehir
    İzmir
    Mesaj
    1.405
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    8 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    bn motor yaptırırken aracıma oem yağ pompası işini yurtdışından halletmiştim amerkadan 2 günde gelip türkiye fiyatının yarısına gelmişti kargo dahil fiyatı

  16. #16
    baha38 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Nov 2010
    Yaş
    40
    Şehir
    Kayseri
    Mesaj
    1.098
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı orkuteren Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    bn motor yaptırırken aracıma oem yağ pompası işini yurtdışından halletmiştim amerkadan 2 günde gelip türkiye fiyatının yarısına gelmişti kargo dahil fiyatı
    Nerden hallettiniz acaba hangi siteden bide 2 günde nasıl geldi?

  17. #17

    Üyelik
    Feb 2010
    Yaş
    40
    Şehir
    İzmir
    Mesaj
    1.405
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    8 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    pm atıcam birazdan

  18. #18
    YUSUF
    Misafir
    yağ pompanın contasından kaçak yapmış olabilir düşük ihtimal

    yağın az ise ve uzun bir rampa çıktıysan pompan yağ çekememiş olabilir krank yatağını çizmişsindir

    yada yağ pompan işlevini yitirmiştir

Konu Bilgileri

Users Browsing this Thread

Şu an 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 konuk)

Yetkileriniz

  • Konu Acma Yetkiniz Yok
  • Cevap Yazma Yetkiniz Yok
  • Eklenti Yükleme Yetkiniz Yok
  • Mesajınızı Değiştirme Yetkiniz Yok
  •