..................................
bosuna ugrasma cogu araba yuksek rpm lere cıktıgıdna klımayı acık gorunsede devredısı bırakıor sonra alt devıre ındıgnde klıma yıne devreye gırıor bı getırısı olmaz![]()
negatif basınçla(filtre ile kelebek/turbo/supercharger arasında motor çalıştığı sürece vakum olur ve hava daha az yoğundur), o hızda geçerken, hava ile boru arasında ne kadar ısı transferi gerçekleşir ki, hesaplayanımız var mı? (zor değildir, google tanrısı bile anlatır nasıl yapılacağını) delta T kaç derece olacak, temas yüzeyi kaç m2(!) olacak, kaç dakika boyunca bu transfer gerçekleşecek vb gibi parametreler göz önünde bulundurulmadan boruyu soğutarak emme havasını soğutmayı düşünmek bence çok gerçekçi bir çalışma olmaz.
onun yerine ısı transferini artırmak için emme havasını klimanın soğuk radyatörünün üzerinden geçirmek denenebilir, bu durumda temas yüzeyi finler sayesinde artacaktır. fakat yine aynı sorun, hava motor tarafından o hızda(!) emilirken temas süresi çok kısa olacağından yine çok az ısı transferi olacaktır.
yazın hava 30 derece iken, klimanın yolcu mahalini 20 dereceye indirmesi kaç dakika alıyor, süre tutup yapmak istediğimiz şeyle kıyaslayabiliriz belki.
ya da, 1.6 litre hacmindeki bir motorun 6000rpm dönerken saniyede yaklaşık 80 litre hava emeceğini göz önünde bulunduralım ve hadi soğutmayı boşverelim, klima fanının aynı hacimde hava basıp basamayacağını düşünelim. (yaklaşık 170 cfm(!))
özet olarak demek istediğim şudur ki, arabanın yolcu kabinini iklimlendirmeye yetecek kapasitede dizayn edilmiş bir klima tertibatı kullanılarak emiş havası soğutulmaya çalışılırsa, attılan taş hiçbir şartta ürkütülen kuşa değmeyecektir. hem hava kayda değer miktarda serinletilemeyecek, hem de motordan güç harcanacaktır.
Şu an 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 konuk)