User Tag List

Sayfa 3/3 İlkİlk 123
47 sonuçtan 39 ile 47 arası

Konu: klimayı hava filtresine bağlasak_?

  1. #39
    ZaZy - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Jan 2008
    Yaş
    37
    Şehir
    istanbul
    Mesaj
    2.593
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    4 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    ..................................

  2. #40
    ZaZy - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Jan 2008
    Yaş
    37
    Şehir
    istanbul
    Mesaj
    2.593
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    4 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı A.Cem Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    Yani sen de farkındasın biraz olabilitesi düşük bir fikir ama eğer rollinge fln çıkıyorsan şunu dene, filtre borun atıyorum 60 lıksa, bu borunun dışından 70 lik bir boru geç yani filtre borusu 70 lik borunun içinden gitsin, sonra iki borunun arasına buzlu su koy. En azından yarım saat filtre borusunu buz gibi tutarsın
    Alıntı suprolla Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    demek istediğim buna yakın birşeydi
    1-2 saatlik olcaksa biraz daha büyük boru kullanıp kuru buz konulabilir daha pratik olur...ama kaput altı sıcaklığı çok çabuk erimesine neden olur
    bakın akıl akıldan üstündür , bunu deneyebilirim

  3. #41
    A.Cem - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Sep 2010
    Yaş
    37
    Şehir
    ANKARA
    Mesaj
    950
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Erisin ne olacak sen de 2 3 paket buz alıp gidersin rollinge
    Custom Electronic Projects

  4. #42
    suprolla - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Apr 2009
    Yaş
    35
    Şehir
    sefaköy city+lefkosa
    Mesaj
    977
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    yedek buz taşımakta mantıklı

  5. #43
    samet_61 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Sep 2010
    Yaş
    40
    Şehir
    mersin
    Mesaj
    2.030
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    bosuna ugrasma cogu araba yuksek rpm lere cıktıgıdna klımayı acık gorunsede devredısı bırakıor sonra alt devıre ındıgnde klıma yıne devreye gırıor bı getırısı olmaz

  6. #44
    samet_61 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Sep 2010
    Yaş
    40
    Şehir
    mersin
    Mesaj
    2.030
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    dırek hava fıltresıne nitro püskürtüyorum:P

  7. #45

    Üyelik
    Nov 2005
    Yaş
    42
    Şehir
    34
    Mesaj
    3.696
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    13 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı suprolla Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    şu şekilde yapılabilitesi var
    filtrenin takılı olduğu boru ısı iletimi yüksek bir materyalden olsa ve bunun etrafına kabine benzer birşey yapılsa ve o kabinin içine klima soğuk hava göndererek boruyu tutmak daha kolay olur gibi?
    vakti zamanında benimde aklıma gelmişti bu şekilde
    motora giren hava çok fazla, klima nın kompresörü motora giren havanın 10 da 15 de birini soğutabilir ancak..

  8. #46
    suprolla - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Apr 2009
    Yaş
    35
    Şehir
    sefaköy city+lefkosa
    Mesaj
    977
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı XSi Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    motora giren hava çok fazla, klima nın kompresörü motora giren havanın 10 da 15 de birini soğutabilir ancak..
    içeri giren havayı basmicak filtre borusunu soğutmak için kullanılsa demiştim

  9. #47

    Üyelik
    Oct 2010
    Yaş
    51
    Şehir
    istanbul
    Mesaj
    279
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    negatif basınçla(filtre ile kelebek/turbo/supercharger arasında motor çalıştığı sürece vakum olur ve hava daha az yoğundur), o hızda geçerken, hava ile boru arasında ne kadar ısı transferi gerçekleşir ki, hesaplayanımız var mı? (zor değildir, google tanrısı bile anlatır nasıl yapılacağını) delta T kaç derece olacak, temas yüzeyi kaç m2(!) olacak, kaç dakika boyunca bu transfer gerçekleşecek vb gibi parametreler göz önünde bulundurulmadan boruyu soğutarak emme havasını soğutmayı düşünmek bence çok gerçekçi bir çalışma olmaz.

    onun yerine ısı transferini artırmak için emme havasını klimanın soğuk radyatörünün üzerinden geçirmek denenebilir, bu durumda temas yüzeyi finler sayesinde artacaktır. fakat yine aynı sorun, hava motor tarafından o hızda(!) emilirken temas süresi çok kısa olacağından yine çok az ısı transferi olacaktır.
    yazın hava 30 derece iken, klimanın yolcu mahalini 20 dereceye indirmesi kaç dakika alıyor, süre tutup yapmak istediğimiz şeyle kıyaslayabiliriz belki.
    ya da, 1.6 litre hacmindeki bir motorun 6000rpm dönerken saniyede yaklaşık 80 litre hava emeceğini göz önünde bulunduralım ve hadi soğutmayı boşverelim, klima fanının aynı hacimde hava basıp basamayacağını düşünelim. (yaklaşık 170 cfm(!))

    özet olarak demek istediğim şudur ki, arabanın yolcu kabinini iklimlendirmeye yetecek kapasitede dizayn edilmiş bir klima tertibatı kullanılarak emiş havası soğutulmaya çalışılırsa, attılan taş hiçbir şartta ürkütülen kuşa değmeyecektir. hem hava kayda değer miktarda serinletilemeyecek, hem de motordan güç harcanacaktır.

Konu Bilgileri

Users Browsing this Thread

Şu an 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 konuk)

Yetkileriniz

  • Konu Acma Yetkiniz Yok
  • Cevap Yazma Yetkiniz Yok
  • Eklenti Yükleme Yetkiniz Yok
  • Mesajınızı Değiştirme Yetkiniz Yok
  •